Print side | Luk vindue

Humax BXR HD+ vs. Sagem DTR 94250

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109372
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 13:59


Emne: Humax BXR HD+ vs. Sagem DTR 94250
Skrevet af: Ponty
Emne: Humax BXR HD+ vs. Sagem DTR 94250
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 17:54
Humax'en udråbes til at være den bedste på markedet, men hvad gør den egentlig bedre end Sagem'en?



Svar:
Skrevet af: Candy
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 18:02
Ja det kunne jeg også godt lide at vide, selvom Sagem'en jo heller ikke har redigeringsmuligheder,
det er nok ved at gå af mode, og jeg har Boxer mistænk for at stå bag!
Vi så jo hvor skandaløst Boxer opfører sig i KONTANT på TV ......... sikke da et skodfirma :-)


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 18:23
Sagemcom DTR modeller har redigeringsfunktion til at klippe i optagelser.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 19:49
Humax har DVB-T2 tuner - det har sagem 94250 ikke .
Humax'en er betydelig mere støjsvag
 
Sagem boksen har meget ofte alvorlige sync-problemer ved afspilning af DR HD optagelser med 5.1 lyd såsnart der forekommer 'mørke' scener.
 


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 19:57
Hvis du vil ha T2 så skal du sammenligne med Sagemcom RT/RTi modeller. Med hensyn til støj niveau er der mindre støj i RT/RTi modeller end på Humax.


Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 22:01
@filmfreak hvad skal jeg bruge T2 til? Den tager da kanalerne fint, incl. DR HD...
vedr. afspille fejl på DR HD, ja, men det er vist den eneste fejl den har og jeg ser mange flere fejl og mangler på tråden om Humax ?


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Hvis du vil ha T2 så skal du sammenligne med Sagemcom RT/RTi modeller. Med hensyn til støj niveau er der mindre støj i RT/RTi modeller end på Humax.
 
OK ,men så er det store spørgsmål om Sagem virkelig har fået løst lyd syncproblemet med optagelserne med 5.1 lyd ved mørke scener. Hvis det problem fortsat er tilstede på de nye Sagem bokse vinder Humax'en stort.


Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 22:08
Ja, det er drøn ærgerligt med de HD optagelser. Jeg har dog læst, men ikke testet, at problemet forsvinde ved skift til Stereo lyd under afspilning.

Er det virkelig den eneste forskel imellem de 2 modtagere ? For så lyder det som om man kan skifte fra eet problem til mange ved at skifte til Humax'en.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@filmfreak hvad skal jeg bruge T2 til? Den tager da kanalerne fint, incl. DR HD...
vedr. afspille fejl på DR HD, ja, men det er vist den eneste fejl den har og jeg ser mange flere fejl og mangler på tråden om Humax ?


Hvis du ikke er eller vil være Boxer kunde,kan det være ligegyldig med T2
Du skal bruge T2,hvis du vil modtage TV2HD,Canal+kanaler
http://www.boxertv.dk/kundeservice/aendringer-sendenettet-010412/ - http://www.boxertv.dk/kundeservice/aendringer-sendenettet-010412/



Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 19-Marts-2012 kl. 23:30
@nesager Tusinde tak for forklaringen :-)
Det har jeg ikke behov for så :-)
Tror lige jeg må prøve det med stereo lyd på fejlende HD afspilninger, hvis det trix virker er der da vist intet at vinde på at skifte til en anden :-)


Skrevet af: Dotman
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Candy Candy skrev:

Vi så jo hvor skandaløst Boxer opfører sig i KONTANT på TV ......... sikke da et skodfirma :-)
 
Gjorde de nu også det, eller skal smily forstås som ironi!


Skrevet af: Dotman
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@filmfreak hvad skal jeg bruge T2 til? Den tager da kanalerne fint, incl. DR HD...
vedr. afspille fejl på DR HD, ja, men det er vist den eneste fejl den har og jeg ser mange flere fejl og mangler på tråden om Humax ?


Hvis du ikke er eller vil være Boxer kunde,kan det være ligegyldig med T2
Du skal bruge T2,hvis du vil modtage TV2HD,Canal+kanaler
http://www.boxertv.dk/kundeservice/aendringer-sendenettet-010412/ - http://www.boxertv.dk/kundeservice/aendringer-sendenettet-010412/

 
Rygtet lyder at DR skifter til DVB-T2 i 2013.
Vil jo være et naturligt skift 4 år efter start af digitalt tv og udviklingen for mere HD TV, når BOXER også skifter.
 
DVB-T(1) bliver udfaset nu, nye TV komme med DVB-T2 og der bliver ikke lavet T(1) bokse mere.
DVB-T2 LITE giver også mulighed for håndholdt tv på farten, kan kun forstille mig at DR vil ride med på den bølge.  http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20165 - http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20165
   


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@filmfreak hvad skal jeg bruge T2 til? Den tager da kanalerne fint, incl. DR HD...
vedr. afspille fejl på DR HD, ja, men det er vist den eneste fejl den har og jeg ser mange flere fejl og mangler på tråden om Humax ?


Hvis du ikke er eller vil være Boxer kunde,kan det være ligegyldig med T2
Du skal bruge T2,hvis du vil modtage TV2HD,Canal+kanaler
http://www.boxertv.dk/kundeservice/aendringer-sendenettet-010412/ - http://www.boxertv.dk/kundeservice/aendringer-sendenettet-010412/

Ja - det er desværre pt. kun muligt at afspille/optage i stereo. Men som sagt er der en ny SW på vej som retter dette problem.



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@nesager Tusinde tak for forklaringen :-)
Det har jeg ikke behov for så :-)
Tror lige jeg må prøve det med stereo lyd på fejlende HD afspilninger, hvis det trix virker er der da vist intet at vinde på at skifte til en anden :-)
 
 
For mig er det et meget alvorlig og meget irriterende problem (ikke mindst for min bedre halvdel) at Sagem boksene har dette lyd-sync problem (på op til ca 1 minut) ved afspilning af HD-optagelser med 5.1 lyd. Det med bare at afspille optagelsen i 2.0 stereo er jo heller ikke en løsning da man så går glip af 5.1 lyden.
 
Hvis ikke problemet er løst eller snart bliver løst på de nye Sagem bokse skal jeg i hvertfald ikke have en Sagem igen


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Hvis du vil ha T2 så skal du sammenligne med Sagemcom RT/RTi modeller. Med hensyn til støj niveau er der mindre støj i RT/RTi modeller end på Humax.
 
 
@mlangballe, du skriver at Humax'en støjer mere end de nye Sagem bokse. Hvor meget taler vi om her og er forskellen hørbar ?
 
Håber dog at støjen fra begge bokse er markant lavere end på min gamle Sagem dtr 94160ta hd


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Hvis du vil ha T2 så skal du sammenligne med Sagemcom RT/RTi modeller. Med hensyn til støj niveau er der mindre støj i RT/RTi modeller end på Humax.
 
 
@mlangballe, du skriver at Humax'en støjer mere end de nye Sagem bokse. Hvor meget taler vi om her og er forskellen hørbar ?
 
Håber dog at støjen fra begge bokse er markant lavere end på min gamle Sagem dtr 94160ta hd


I DTR modeller er der 3,5" HDD som kræver en lille blæser til at holde temperaturen nede (Samme som på Humax) Dog er Humax betydelig mere støjsvag end DTR modellerne.

I de nye RT/RTi modeller er det 2,5" E-SATA diske som ikke kræver køling. Forskellen er bestemt hørbar.


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@nesager Tusinde tak for forklaringen :-)
Det har jeg ikke behov for så :-)
Tror lige jeg må prøve det med stereo lyd på fejlende HD afspilninger, hvis det trix virker er der da vist intet at vinde på at skifte til en anden :-)
 
 
For mig er det et meget alvorlig og meget irriterende problem (ikke mindst for min bedre halvdel) at Sagem boksene har dette lyd-sync problem (på op til ca 1 minut) ved afspilning af HD-optagelser med 5.1 lyd. Det med bare at afspille optagelsen i 2.0 stereo er jo heller ikke en løsning da man så går glip af 5.1 lyden.
 
Hvis ikke problemet er løst eller snart bliver løst på de nye Sagem bokse skal jeg i hvertfald ikke have en Sagem igen


Pt. er det den eneste løsning for at undgå sync problemer. Dog skal man også huske på at det ikke er alle udsendelser der udsendes i 5,1 lyd på DRHD. Men vi er klar over dette og som skrevet er der ny SW på vej som retter denne fejl.

Er det en DTR eller RT/RTi model du har?


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@nesager Tusinde tak for forklaringen :-)
Det har jeg ikke behov for så :-)
Tror lige jeg må prøve det med stereo lyd på fejlende HD afspilninger, hvis det trix virker er der da vist intet at vinde på at skifte til en anden :-)
 
 
For mig er det et meget alvorlig og meget irriterende problem (ikke mindst for min bedre halvdel) at Sagem boksene har dette lyd-sync problem (på op til ca 1 minut) ved afspilning af HD-optagelser med 5.1 lyd. Det med bare at afspille optagelsen i 2.0 stereo er jo heller ikke en løsning da man så går glip af 5.1 lyden.
 
Hvis ikke problemet er løst eller snart bliver løst på de nye Sagem bokse skal jeg i hvertfald ikke have en Sagem igen


Pt. er det den eneste løsning for at undgå sync problemer. Dog skal man også huske på at det ikke er alle udsendelser der udsendes i 5,1 lyd på DRHD. Men vi er klar over dette og som skrevet er der ny SW på vej som retter denne fejl.

Er det en DTR eller RT/RTi model du har?
 
Det er en Sagem dtr 94160ta hd jeg har.
 
Håber du har ret i at fejlen vil blive rettet i næste SW på RT90 - da jeg så vil have valget imellem Humax og Sagem RT90
Undrer mig over at de ikke vil/har rettet det på dtr modellen.



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

I DTR modeller er der 3,5" HDD som kræver en lille blæser til at holde temperaturen nede (Samme som på Humax) Dog er Humax betydelig mere støjsvag end DTR modellerne.

I de nye RT/RTi modeller er det 2,5" E-SATA diske som ikke kræver køling. Forskellen er bestemt hørbar.
 
Betyder det at der ikke er en blæser i Sagem RT90 ?


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@nesager Tusinde tak for forklaringen :-)
Det har jeg ikke behov for så :-)
Tror lige jeg må prøve det med stereo lyd på fejlende HD afspilninger, hvis det trix virker er der da vist intet at vinde på at skifte til en anden :-)
 
 
For mig er det et meget alvorlig og meget irriterende problem (ikke mindst for min bedre halvdel) at Sagem boksene har dette lyd-sync problem (på op til ca 1 minut) ved afspilning af HD-optagelser med 5.1 lyd. Det med bare at afspille optagelsen i 2.0 stereo er jo heller ikke en løsning da man så går glip af 5.1 lyden.
 
Hvis ikke problemet er løst eller snart bliver løst på de nye Sagem bokse skal jeg i hvertfald ikke have en Sagem igen


Pt. er det den eneste løsning for at undgå sync problemer. Dog skal man også huske på at det ikke er alle udsendelser der udsendes i 5,1 lyd på DRHD. Men vi er klar over dette og som skrevet er der ny SW på vej som retter denne fejl.

Er det en DTR eller RT/RTi model du har?
 
Det er en Sagem dtr 94160ta hd jeg har.
 
Håber du har ret i at fejlen vil blive rettet i næste SW på RT90 - da jeg så vil have valget imellem Humax og Sagem RT90
Undrer mig over at de ikke vil/har rettet det på dtr modellen.



Jeg ved endnu ikke om der kommer ny SW til DTR modeller.

Hvis du overvejer et skift af HW og vil være klar til VOD skal du kigge efter RTi90320/500GB modeller.


Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:


Jeg ved endnu ikke om der kommer ny SW til DTR modeller.
Det håber jeg da og det vil have betydning for om jeg vælger Sagem en anden gang. Det kunne da lige mangle andet end at man bare skal sejle sin egen sø, hvis der opstår problemer med ting den burde understøtte efter den har været på markedet et stykke tid. Hvad skal vi ellers med online update funktionalliteten...
Jeg køber da ikke en Sagem engang til, hvis man bliver svigtet på eftersupporten!


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:41
Jeg har haft Humax HD+ i 5 mdr. Den optager og afspiller bare uden problemer(og støj).
Til den pris kan man altså bare ikke forlange et komplet filmstudie, som det forlanges af en anden tråd i dette forum.
Det kunne være rart hvis . . . . koster altså ekstra  !!!!


Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:45
Denne fejl beskrevet i Humax tråden lyder da ret træls:
"Undertekster ude af synk når man afspiller optagelser"

Og der står også noget om at optagelser får det forkerte navn...


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

Denne fejl beskrevet i Humax tråden lyder da ret træls:
"Undertekster ude af synk når man afspiller optagelser"

Og der står også noget om at optagelser får det forkerte navn...
 
Det er ikke en fejl på Humax, men fra DigiTV, som er rettet.


-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:50
Hvilken af dem ? undertekster eller forkerte filnavne ?
Så skal i da lige have opdateret listen i starten af tråden :-)

Forstår dog ikke hvis det er det med teksterne, hvorfor har vi andre så ikke haft problemet på vores Sagem ?


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 10:56
Underteksterne der kom for tidligt har jeg ligeledes oplevet på min nu hedengangne Sagem DTR94500. Hvis du ikke har set det i diverse fora, så er det fordi du ikke har læst dem igennem. Der blev klaget til Sagem over dette, men fejlen lå som sagt hos DigiTV.
http://www.digi-tv.dk/ - http://www.digi-tv.dk/
De forkerte filnavne fremkommer hvis man indstiller Humaxén til at starte før programmet starter.


-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ponty Ponty skrev:

@nesager Tusinde tak for forklaringen :-)
Det har jeg ikke behov for så :-)
Tror lige jeg må prøve det med stereo lyd på fejlende HD afspilninger, hvis det trix virker er der da vist intet at vinde på at skifte til en anden :-)
 
 
For mig er det et meget alvorlig og meget irriterende problem (ikke mindst for min bedre halvdel) at Sagem boksene har dette lyd-sync problem (på op til ca 1 minut) ved afspilning af HD-optagelser med 5.1 lyd. Det med bare at afspille optagelsen i 2.0 stereo er jo heller ikke en løsning da man så går glip af 5.1 lyden.
 
Hvis ikke problemet er løst eller snart bliver løst på de nye Sagem bokse skal jeg i hvertfald ikke have en Sagem igen


Pt. er det den eneste løsning for at undgå sync problemer. Dog skal man også huske på at det ikke er alle udsendelser der udsendes i 5,1 lyd på DRHD. Men vi er klar over dette og som skrevet er der ny SW på vej som retter denne fejl.

Er det en DTR eller RT/RTi model du har?
 
Vil lige gøre omærksom på at det IKKE kun er ved 5.1 lyd problemet omkring lyd ude er sync. på Sagem. Selv om det ikke er sket ret ofte, har jeg oplevet det nogle gange på TV2 film, der jo som bekendt kun sender i stereo.. Det ser, for mig, ud som om at når det udsendte er i meget lav bitrate, så kan Sagem boksen ikke finde ud af hvad der er lyd og hvad der er billede. Desuden syntes jeg at det er for dårligt at Sagem, intet har gjort ved dette, selvom de er blevet bekendtgjort med dette for over et år siden. Desuden sendte man en firmware ud, som skulle rette problemet  på  de nye modeller (RT/RTi modellerne) i februar 2011 uden at det hjalp en døjt .
 
http://digitaltvguiden.se/guider/ny-mjukvara-ute-idag-242/ - http://digitaltvguiden.se/guider/ny-mjukvara-ute-idag-242/
 
Og!!! Ja!!! Jeg havde stillet boksen til stereo i lydindstillinger. Multilyd havde jeg opgivet.
 
Dette er grunden til at jeg har sagt farvel til Sagem


-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Vil lige gøre omærksom på at det IKKE kun er ved 5.1 lyd problemet omkring lyd ude er sync. på Sagem. Selv om det ikke er sket ret ofte, har jeg oplevet det nogle gange på TV2 film, der jo som bekendt kun sender i stereo.. Det ser, for mig, ud som om at når det udsendte er i meget lav bitrate, så kan Sagem boksen ikke finde ud af hvad der er lyd og hvad der er billede. Desuden syntes jeg at det er for dårligt at Sagem, intet har gjort ved dette, selvom de er blevet bekendtgjort med dette for over et år siden. Desuden sendte man en firmware ud, som skulle rette problemet  på  de nye modeller (RT/RTi modellerne) i februar 2011 uden at det hjalp en døjt .
 
http://digitaltvguiden.se/guider/ny-mjukvara-ute-idag-242/ - http://digitaltvguiden.se/guider/ny-mjukvara-ute-idag-242/
 
Og!!! Ja!!! Jeg havde stillet boksen til stereo i lydindstillinger. Multilyd havde jeg opgivet.
 
Dette er grunden til at jeg har sagt farvel til Sagem
 
Ja , der står mere om det her:
 
http://digitaltvguiden.se/faq/jag-har-fortfarande-svara-ljudsynkningsproblem-vid-uppspelning-av-av-inspelade-program-i-hd-trots-senaste-uppdateringen-ljudet-forsvinner-efter-ca-5-10-min-och-nar-det-kommer-tillbaka-ar-det-osynkat/ - http://digitaltvguiden.se/faq/jag-har-fortfarande-svara-ljudsynkningsproblem-vid-uppspelning-av-av-inspelade-program-i-hd-trots-senaste-uppdateringen-ljudet-forsvinner-efter-ca-5-10-min-och-nar-det-kommer-tillbaka-ar-det-osynkat/
 


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Vil lige gøre omærksom på at det IKKE kun er ved 5.1 lyd problemet omkring lyd ude er sync. på Sagem. Selv om det ikke er sket ret ofte, har jeg oplevet det nogle gange på TV2 film, der jo som bekendt kun sender i stereo.. Det ser, for mig, ud som om at når det udsendte er i meget lav bitrate, så kan Sagem boksen ikke finde ud af hvad der er lyd og hvad der er billede. Desuden syntes jeg at det er for dårligt at Sagem, intet har gjort ved dette, selvom de er blevet bekendtgjort med dette for over et år siden. Desuden sendte man en firmware ud, som skulle rette problemet  på  de nye modeller (RT/RTi modellerne) i februar 2011 uden at det hjalp en døjt .
 
http://digitaltvguiden.se/guider/ny-mjukvara-ute-idag-242/ - http://digitaltvguiden.se/guider/ny-mjukvara-ute-idag-242/
 
Og!!! Ja!!! Jeg havde stillet boksen til stereo i lydindstillinger. Multilyd havde jeg opgivet.
 
Dette er grunden til at jeg har sagt farvel til Sagem
 
Ja , der står mere om det her:
 
http://digitaltvguiden.se/faq/jag-har-fortfarande-svara-ljudsynkningsproblem-vid-uppspelning-av-av-inspelade-program-i-hd-trots-senaste-uppdateringen-ljudet-forsvinner-efter-ca-5-10-min-och-nar-det-kommer-tillbaka-ar-det-osynkat/ - http://digitaltvguiden.se/faq/jag-har-fortfarande-svara-ljudsynkningsproblem-vid-uppspelning-av-av-inspelade-program-i-hd-trots-senaste-uppdateringen-ljudet-forsvinner-efter-ca-5-10-min-och-nar-det-kommer-tillbaka-ar-det-osynkat/
 


Det du linker til er på HD kanaler. Som skrevet flere gange er der en løsning på dette på vej.

Med hensyn til problemer med TV2 Film - så må du gerne hvis du stadig oplever dette skrive ned hvilke dage, tidspunkter og hvilket program du oplever dette på og give vores Support feedback, da det ikke er en fejl vi har andre meldinger om.

Du kan skrive til support.service@sagemcom.com


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:



Det du linker til er på HD kanaler. Som skrevet flere gange er der en løsning på dette på vej.

Med hensyn til problemer med TV2 Film - så må du gerne hvis du stadig oplever dette skrive ned hvilke dage, tidspunkter og hvilket program du oplever dette på og give vores Support feedback, da det ikke er en fejl vi har andre meldinger om.

Du kan skrive til support.service@sagemcom.com
 
Det bliver lidt svært, idet jeg ikke længere har problemet. Jeg har, som nævnt flere gange, udskiftet min Sagem med en Humax.


-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:50
Ok.

Så du har ikke haft en Sagemcom med det nævnte problempå SD kanaler efter ny SW kom? Vers. 1.2.70?

Tak


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af mlangballe mlangballe skrev:

Ok.

Så du har ikke haft en Sagemcom med det nævnte problempå SD kanaler efter ny SW kom? Vers. 1.2.70?

Tak
 
 
mlangballe
Du læser som en ........ Min eks. Sagem var en DTR 94500, som aldrig blev opdateret, ( og fomodentligt aldrig bliver det) Og med denne Sagem var der problemer med lyden både med HD og SD.
Hvorfor jeg ikke længere har problemet, er fordi jeg har skrottet min Sagem.


-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 14:30
Jeg må så sige at jeg aldrig har haft disse lyd-sync problemer ved mørke scener på TV2 film på min Sagem dtr 94160, men kun på DR HD (med 5.1 optagelser)
 
@mlangballe: Det virker til at du besidder en del viden om Sagemcom boksene - er dit arbejde relateret til dette firma ?
Ved du om der sidder en blæser i Sagemcom RT90-320
Og ved du hvornår der skulle komme en ny firmware til denne boks som med sikkerhed retter sync-problemet ?
 
Vil gerne udskifte min gamle boks til en med DVB-T2 pga HD på Boxertv 2. april, men er i tvivl om det skal være en Humax eller Sagemcom.
 


Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg må så sige at jeg aldrig har haft disse lyd-sync problemer ved mørke scener på TV2 film på min Sagem dtr 94160, men kun på DR HD (med 5.1 optagelser)
 
@mlangballe: Det virker til at du besidder en del viden om Sagemcom boksene - er dit arbejde relateret til dette firma ?
Ved du om der sidder en blæser i Sagemcom RT90-320
Og ved du hvornår der skulle komme en ny firmware til denne boks som med sikkerhed retter sync-problemet ?
 
Vil gerne udskifte min gamle boks til en med DVB-T2 pga HD på Boxertv 2. april, men er i tvivl om det skal være en Humax eller Sagemcom.
 


Der er ikke blæser i RT modeller da den benytter en 2,5" E-Sata HDD. Mindre varmeudvikling så den ikke kræver blæser.

Med hensyn til ny SW kommer så snart den er gennemtestet. og godkendt. Men indtil denne  kan man sagtens se og optage DRHD i Dolby Digital 2,0 uden sync problemer.

Hvilken maskine du skal vælge .. Sagemcom RTixxxGB modeller er VOD klar. Dvs. så snart Boxer TV lancerer Video On Demand vil disse modeller kunne bruges til dette. Så hvis du vil ha mulighed for at leje film osv. via din fjernbetjening er RTi modeller et godt køb.


Skrevet af: BeritC
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:24
Hvordan får man boxen til at: vise favoritterne, liste og hvordan får man den næsten ulæselige tekst, her i dagslys,til at være normal, altså lys.
Der to ting der er favoritter på boxen, den ene under menu, hvad er meningen, jeg kan i hvert fald ikke finde de favoritter som jeg har markeret i nogen liste.


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af BeritC BeritC skrev:

Hvordan får man boxen til at: vise favoritterne, liste og hvordan får man den næsten ulæselige tekst, her i dagslys,til at være normal, altså lys.
Der to ting der er favoritter på boxen, den ene under menu, hvad er meningen, jeg kan i hvert fald ikke finde de favoritter som jeg har markeret i nogen liste.
 
Den her tråd handler om Humax BXR HD+ vs. Sagem DTR 94250.
 
Måske du skulle spørge i den korrekte tråd:
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98260&KW=humax&PN=36&title=anmeldelse-af-humax-bxr-hd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98260&KW=humax&PN=36&title=anmeldelse-af-humax-bxr-hd


-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: BeritC
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:36
nå er der også forumpoliti her.


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:41
Gør som du vil Dead, men du stjæler en anden mands tråd

-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: BeritC
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:49
Jeg stjæler ikke noget, med mindre du er avanceret fanatist :-)


Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:51
Slettet

-------------
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.



Skrevet af: Ponty
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 17:31
Tak for forsøget Kanvas, det er værdsat, men åbenbart et håbløst tilfælde.



Print side | Luk vindue