Print side | Luk vindue

Alternativer til Sagem ICD60 selector?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10938
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 00:58


Emne: Alternativer til Sagem ICD60 selector?
Skrevet af: kitsch
Emne: Alternativer til Sagem ICD60 selector?
Skrevet den: 03-April-2006 kl. 16:50

hej alle

Jeg er ny på dette felt, så måske dette spørgsmål er lidt langt ude!!

Jeg kom bare til at tænke på om man skal købe den Sagem 60 som TDC sælger til pt 1600,- eller om man kan købe en anden model fra Sagem eller andre, der kan det samme. Man kan sikkert finde den en del billigere i udlandet, men vil den virke med TDC? Sagem 60 fremgår ikke af Sagems hjemmeside, er den specialproduceret til TDC?

Hvad har I givet for jeres Sagem 60??

Med venlig hilsen
     Lasse Ramsgaard




Svar:
Skrevet af: klander
Skrevet den: 03-April-2006 kl. 17:30
Den koster nu kun 595 kr

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: kitsch
Skrevet den: 03-April-2006 kl. 17:51

Citat fra TDC's hjememside:

"Sagem 60 uden abonnement på programpakke 1.595 kr."

Taget fra http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=slctr_priser&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr_priser&_nfls=false

Men den er også i restordre pt.

Med venlig hilsen
     Lasse Ramsgaard



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-April-2006 kl. 17:58

Oprindeligt skrevet af kitsch kitsch skrev:

"Sagem 60 uden abonnement på programpakke 1.595 kr."

Ahh, så kan jeg måske få solgt min kun lettere brugte Sagem 60 til en fornuftig pris nu hvor dumping-priserne hos TDC er overstået

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 03-April-2006 kl. 21:38
jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 11:04

Til Stay_Bamboocha

Selector kræver signal fra TDC, det ved jeg ikke lige, om Køge fællesant. har. Forslag: Spørg dem eller TDC, som du kan ringe gratis til på 80 80 80 80.

Sakset fra TDC's side:

Forudsætninger for Selector

For at få fuldt udbytte af Selector skal du være tilsluttet kabel-tv og tilmeldt Mellem- eller Fuldpakken.

Hvis du kun er tilmeldt Grundpakken, kan du benytte Selectors I-TV-services, samt få TV1000, CANAL+ og Hustler TV.

M.h.t. digital: Ja, Sagem 60 har slet ingen analog tuner, så alt kan modtages digitalt, når man har Mellem- eller Fuldpakke.

M.h.t. kvalitet: Tjek f.eks. denne tråd:  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10910&PN=1&TPN=100 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10910& PN=1&TPN=100

_________

Til Lasse/Kitsch

Jeg gav 595,- Indtil i dag var der kampagnepris på Selector med 1.000 kr. i rabat. Det har dog (altid?) været muligt at få rabat ved at abonnere på programpakker, i længere tid kunne man få en Sagem 60 gratis ved at tegne mindst et års abonnement på Canal+.

Mig bekendt er eneste alternativ til Sagem 60 her i DK en brugt Selector.

Teledanmark og TDC OnCable = Sagem ICD 3000 ('97-'99) 
Casema = Sagem ICD 4210 ('00-'05)
Sagem ICD 60 (nuværende model, aktuelt er der leveringsproblemer)

Modeller til andre lande kører med anden firmware, og TDC og Sagem samarbejder om den, der bruges her i DK. Uden at være sikker vil jeg tro, at der er tale om specialproducerede bokse.
Fjernbetjeningerne har dansk tekst på tasterne. Der er også danske æsker og manualer, og lidt kabler, der passer hos os, medleveres og menuerne refererer også til TDC's net og telefonnumre m.m.

Endelig er der også en helt ny model på vej. Stay tuned!



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Varming
Skrevet den: 05-April-2006 kl. 15:01

Øh - det betyder vel ikke alverden at andre lande kører med anden firmware, så længe det er en DVB-C receiver med Viaccess CAM man benytter?

Som eksempel har jeg da tidligere modtaget Kabel TV vha. et DVB-C kort til computeren, hvilket virkede helt fint.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-April-2006 kl. 15:12

Den med DVB-C kortet er jeg med på, Varming.

Prøv lige at læse spørgsmålet i toppen igen.

Kan du anbefale en anden boks, en du VED kan bruges på TDC Kabel TV? Og i givet fald hvilken?

Som sagt: Mig bekendt er eneste alternativ til Sagem 60 her i DK en brugt Selector.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Varming
Skrevet den: 05-April-2006 kl. 20:22

Ærgeligt du ikke fangede pointen så....  

Min pointe var, at hvis et standard DVB-C kort kan bruges til TDC Kabel TV, så burde de fleste DVB-C receivere med Viaccess CAM vel kunne bruges.

Omvendt - forklar mig lige hvorfor de IKKE skulle virke.. ?

Jeg regner med at købe en Topfield 5200 DVB-C dual-tuner recorder, så skal jeg gerne melde tilbage om den virker på TDC Kabel TV.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-April-2006 kl. 20:58

Det er muligt, at jeg ærgerligt nok ikke har fattet pointen.

Det er omvendt også muligt, at du ikke helt har forstået, hvad jeg skrev i går kl. 11:04 om TDC's samarbejde med Sagem om hardware, firmware m.m. Jeg har en del data fra Selectors produktchef om bl.a. dette.

Anyway: Jeg synes, det er ærgerligt at risikere at få sig en helt eller delvist  inkompatibel (f.eks. m.h.t. Guide, Selector Cinema og filmbestilling) modtager fra det store udland, der udfra dine indlæg BURDE virke, end at få noget, man VED duer og som leveres med dansk dokumentation m.m.

Især, når man kan finde sig en brugt Selector til få hundrede kroner. 

Og finder du et svar på "Kan du anbefale en anden boks, en du VED kan bruges på TDC Kabel TV? Og i givet fald hvilken?", så hold dig ikke tilbage. Jeg siger ikke, de slet ikke findes, og alternativer er altid interessante.

Det sidste (om Topfield recorderen kan bruges) er du mere end velkommen til at lade os vide.  



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: m@dsen
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 08:07
Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.
Og ja, Topfield kan også bruges.

m@dsen

-------------
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"


Skrevet af: damiendk
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 09:30

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???

Hej Stay_Bamoocha!

Jeg er også på Byfællesantennen i Køge og har haft Selector/boks siden 1999. Og ja, billedet er rigtigt godt.



Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 11:01

Hej

Hvis nu man har TDC kabel-tv, men ikke liiiige betaler abb. kan man så stadig bruge en selector uden at TDC opdager man ikke betaler abb.???

Don C



-------------
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Corleone Corleone skrev:

Hej

Hvis nu man har TDC kabel-tv, men ikke liiiige betaler abb. kan man så stadig bruge en selector uden at TDC opdager man ikke betaler abb.???

Don C

Hej Don C,

Rent principielt: Dette forum udelukker beskeder med ulovligt indhold.

Rent abonnementsmæssigt: En Selector i sig selv kræver intet abonnement.

Jeg ved ikke, om du tænker på betaling for grund-, mellem- eller fuldpakke, det kan TDC (evt. sammen med udlejer) afsløre, at der evt. snydes med.

Det har de gjort i mange tilfælde, jeg har sludret lidt med nogle af deres medarbejdere om det og om, hvad de har fundet af div. uatoriserede kabler og udstyr her og der. Der gives også pænt store bøder. 

For at få adgang til at modtage skal boksen have et gyldigt kort (smartcard) udstedt til dig - ligesom en mobiltelefon skal have et SIM-kort for at virke. Det koster 199,- om året.

Decideret abonnement er kun krævet på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=programpakker&_nfls=false - specielle pakker som f.eks. Canal+ og TV 1000. Det har jeg ikke selv.

TDC's egne oplysninger og betingelser: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=tv&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=tv&_nfls=false



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.

Er det noget du ved eller noget du har hørt?

Jeg er nemlig meget interesseret i at kunne bruge en DreamBox til TDC Kabel-TV, men har ikke villet investere i en, hvis den ikke virker ordentligt...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.
Og ja, Topfield kan også bruges.

Så har jeg lært lidt nyt. Jeg ved ikke, hvad de koster og kan.

Er der prismæssigt tale om en fordel fremfor med en boks fra TDC/Sagem eller er det mere andre features, der tæller, hvis man vælger sådan én?



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 15:46

Hej Carser

Tak for dit svar, men jeg vil gerne lige uddybe hvorfor jeg ikke betaler abb. for det har intet med ulovlige kabler at gøre.

For 4 år siden, da TDC satte abb. prisen op i den forening jeg bor, skrev jeg at vi ikke længere ville have abb, og modtog også en bekræftelse fra TDC..... MEN de har aldrig fjernet "signalet" så i de sidste 4 år har vi haft "gratis" kabel-tv.

Men nu da jeg har fået fladskærm, vil jeg jo gerne have mest muligt ud af den, men hvis jeg får lavet et smartcard udstedt til mig, kan de jo se at vi ikke har noget abb.... eller hvad? For så ryger det gratis kabel-tv, og jeg vil da gerne spare 274 om måneden

Don C



-------------
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 16:19

Hej igen Don C.

Tak for din uddybning. 4 år med gratis kabel-TV. Det må jeg sige!

Situationen er lidt speciel, og jeg ved ikke, hvad TDC vil gøre eller opdage, hvis eller når du køber et kort. Umiddelbart lyder det jo som deres fejl, når aftalen om intet signal fra dem er bekræftet på skrift.

Mon ikke, der bare officielt skal åbnes igen, betales for pakke fremover på normale vilkår og de så må sluge kamelen, hvis de erfarer, at de aldrig fik lukket det ned? Der kan næppe blive tale om kæmperegninger på 4 års "smugkig" eller nogen bøder - medmindre det er nogen i foreningen, der ulovligt har (gen)åbnet og ikke TDC, der bare ikke fik lukket.

Hos os - en andelsboligforening - har vi fuldpakke, TDC har service på anlægget, der også har fået Webspeed, og med det hele koster det på radio- og TV-siden 159,-/md. via huslejen. Jeg betaler naturligvis også licens og så 199,-/år til kortet i boksen. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???

Hej Stay_Bamoocha!

Jeg er også på Byfællesantennen i Køge og har haft Selector/boks siden 1999. Og ja, billedet er rigtigt godt.

 

Okay super, hvordan er signalet ellers......er det ok skarpt uden selector-box - har lige bestilt samsung LE32M61B, var bange for et for dårligt billed fra ant. på et 40"



Skrevet af: m@dsen
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.

Er det noget du ved eller noget du har hørt?

Jeg er nemlig meget interesseret i at kunne bruge en DreamBox til TDC Kabel-TV, men har ikke villet investere i en, hvis den ikke virker ordentligt...


Jeg ved med sikkerhed at der erflere der bruger DM500C til TDC´s kabelnet. Jeg har selv på et tidspunkt brugt en LuxYear, så det er også et alternertiv hvis man ikke vil bruge Selector.
Jeg ville dog slå koldt vand i blodet, der er forlydner om at TDC langcerer en ny box op til VM i fodbold.

m@dsen

-------------
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"


Skrevet af: damiendk
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jeg er ny, men hvordan fungere det med det selector-halløj - der hvor jeg bor er det køge fællesant som vi får ind, kan man bruge en selector box der og hvordan fungere det, er alle kanalerne så digitale og dermed et super skarpt billed go kvalitet???

Hej Stay_Bamoocha!

Jeg er også på Byfællesantennen i Køge og har haft Selector/boks siden 1999. Og ja, billedet er rigtigt godt.

 

Okay super, hvordan er signalet ellers......er det ok skarpt uden selector-box - har lige bestilt samsung LE32M61B, var bange for et for dårligt billed fra ant. på et 40"

Jeg kører ofte uden om Selectoren, da jeg foretrækker at skifte kanaler på mit tv - et LG 42PX4R. Også her er signalet glimrende, måske det bedste jeg har set på en plasmaskærm



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Man kan også anvende en Dreambox 500c til TDC-kabelnet.
Og ja, Topfield kan også bruges.

Så har jeg lært lidt nyt. Jeg ved ikke, hvad de koster og kan.

Er der prismæssigt tale om en fordel fremfor med en boks fra TDC/Sagem eller er det mere andre features, der tæller, hvis man vælger sådan én?


Da det ikke har væltet ind med svar, søgte jeg lidt på nettet og fandt lige http://www.sattv.dk/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=881&TOPIC_ID=244&FORUM_ID=3 - denne tråd om bl.a. DM500C.

Hvis man kan undvære Guide, kan leve med en dårlig tuner og finde ud af at opdatere den, er den åbenbart et anvendeligt alternativ.

En svensker skriver om sin egen  http://www.zulan.se/?p=110 - her , bl.a.

Den kräver faktiskt ganska mycket kunnande i både Windows, Linux och nätverk.”

Tektronic skriver:

”Dreambox 500 C kan ikke nødvendigvis anvendes på alle kabel TV net.”

og tager 2.195,- for den. En del mere end en ny Sagem 60 koster.

”En annan nackdel är att den är inte så stabil, det finns en hel hög med buggar och boxen hänger sig lite då och då.”

Hvorfor skulle man købe den, hvis man har TDC Kabel-TV og vil se digitalt TV?
 
Det eneste, jeg kan se kunne være smart, er, at den har mulighed for netværk og cardsharing.

Jeg synes stadig, det er ærgerligt at risikere at få sig en helt eller delvist inkompatibel (f.eks. m.h.t. Guide, Selector Cinema og filmbestilling) modtager.
Især, hvis den ovenikøbet måske er ustabil (det er muligt, softwaren er årsag og er rettet til siden det blev skrevet) og samtidig koster mere end en boks, TDC sælger og supporterer.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hvorfor skulle man købe den, hvis man har TDC Kabel-TV og vil se digitalt TV?

Den har én meget stor fordel frem for de fleste andre bokse:

Den gemmer programmerne digitalt - dekodet - på sin interne HDD, så man kan kopiere hele Transport Stream filen til sin PC og viderebehandle den til at brænde på DVD.

På den måde kan du f.eks. få valgfrie undertekster på Canal+ på både dansk, svensk, norsk og finsk. Og du får leveret dine optagede programmer i præcis den kvalitet som de blev sendt i.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:05

Det var en god forklaring, og den fordel kan jeg godt forstå. At kunne optage uden kvalitetsforringelse er jo ultimativt. 

Så vidt jeg kan se f.eks. http://www.techit.no/produktdetaljer.php?ID=48 - her , har Dreambox 500C (og det er specifikt den, mailto:m@dsen - m@dsen og jeg taler om) bare ikke nogen intern harddisk eller plads til, at man selv kan indbygge en.
Det var derfor, jeg spurgte uden at nævne noget om optagelse i "Hvorfor skulle man købe den, hvis man har TDC Kabel-TV og vil se digitalt TV?"

Umiddelbart ser det for mig ud til, at 7020/7025 modellerne, der kan udvides m/HD, koster ca. det dobbelte af en 500C's pris. Med udgiften til en HD kommer man let op på, hvad man kan få både en Selector og en HDD/DVD recorder for.

Så er det ikke i realiteten mere et spørgsmål, om man er til

  • netværk + evt. kort- og fil-deling + brænding på pc-drev eller til
  • et set-up med modtager, optager og TV, der kan køre og desuden brænde DVD'er uafhængigt at noget pc-netværk?


-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:09
Okay, jeg var ikke klar over, at 500C ikke havde mulighed for HDD (jeg mener dog, at den har mulighed for Samba, dvs. en PC HDD, men det er for mig uinteressant).

En anden fordel er, at man kan programmere den over InterNettet (hvis man har ADSL derhjemme), hvilket jeg benytter mig af til min 7020 som har DVB-S tuner.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:25

Tak for hurtigt svar, og jeg var da også tæt på at spørge, hvilken model, du selv havde.  

Mulighederne er meget spændende, og det er måske også dem, kitsch - der oprettede tråden - har haft i tankerne.

Er din boks stabil og nogenlunde fri for bugs?

_____________

Jeg har forresten fundet lidt mere om det tekniske ang. Topfield TF 5200  http://www.topfield.de/index.php?id=41 - hér  (Tysk).



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Er din boks stabil og nogenlunde fri for bugs?

Nu crasher den garanteret hele weekenden, når jeg siger dette :

Den har kørt helt fint siden jeg fik den installeret i december. Jeg kører Sky Digital på den, og det eneste problem er, at jeg er nødt til at logge på boksen med TelNet og genstarte CAM-driveren hvis boksen har været slukket og tændt. Af en eller anden grund skal den lige genstartes efter at boksen er kommet helt op at køre, ellers har den periodiske kodnings-udfald, hvor den ikke dekoder korrekt.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nu crasher den garanteret hele weekenden, når jeg siger dette :

Uha-uha Keld , pas på med negative tanker, "mind over matter"  

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Den har kørt helt fint siden jeg fik den installeret i december. Jeg kører Sky Digital på den, og det eneste problem er, at jeg er nødt til at logge på boksen med TelNet og genstarte CAM-driveren hvis boksen har været slukket og tændt. Af en eller anden grund skal den lige genstartes efter at boksen er kommet helt op at køre, ellers har den periodiske kodnings-udfald, hvor den ikke dekoder korrekt.

En meget ærlig melding.

Vi har jo begge en "Selector Classic"  at sammenligne med, og sådan en er trods lidt firmware, der desværre aldrig er blevet perfektioneret (WSS, copy-once etc.), efter min erfaring en ret stabil sag.

Ja, den nye (fik en selv for en måned siden) er også stabil, den skal bare have strøm på for ikke at glemme, at man har valgt 16:9 TV - hvis man altså har det. Dog har jeg en gang eller to fået tastet et eller andet mens jeg fik zappet ind på noget uden abonnement på, og så frøs den og dens "omfattende display" gik i sort. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 13:38
Nu skal det måske også lige tilføjes, at Viaccess driveren til DreamBox er en software-driver (den skal stadig bruge originalt kort), da Sky Digitals Viaccess-CAM ikke kan købes løst.

Det er derfor en eller anden DreamBox entusiast, der har kodet en CAM-emulator som kan snakke med Skys originale kort og levere dekodningsdata til boxen.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 08-April-2006 kl. 00:41

Vedr. hvad TDC (burde) vil gøre i forbindelse med oprettelse af kort til Selector, er at ved henvendelse i butik, vil de slå vedkomnes adrs. op og den vil jo vise at der ingen pakke er, dvs at den skal åbnes og efterflg.  betales. evt. mod genåbnings gebyr! Der kan du jo lade "bomben" sprænge og spare omkoblingsgebyret

Jeg er overbevist om at der IKKE skal betales for de gratis år.

Helt som Carser skriver..



-------------
Mvh

Think-T-wice


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 08-April-2006 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af damiendk damiendk skrev:

[QUOTE=Stay_Bamboocha][QUOTE=damiendk]

Jeg kører ofte uden om Selectoren, da jeg foretrækker at skifte kanaler på mit tv - et LG 42PX4R. Også her er signalet glimrende, måske det bedste jeg har set på en plasmaskærm

 

præcis det samme her, gider nemlig næsten heller ikk sidde med flere fjernbetjeninger......nå så må det sgu også være fint på vores når det kommer og det skal bare forsat være samsung 32" - desværre ingen samsung i 37"




Print side | Luk vindue