Print side | Luk vindue

Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109392
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 01:13


Emne: Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik
Skrevet af: Basto
Emne: Kastebold imellem infocare / philips / TDC butik
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:16
Efter køb af philips 6606t tv ser det sort ud 

   Dead de har skiftet computeren 3 gange og strømforsyning 1 gang  .. altså 3 gange er den repareret.. Igår mandag var det 14 dage siden den blev afhentet af fragtmand fordi at de ville ha den ind til test Angry og nu siger de at de ikke kan finde nogen fejl ? altså vil de lade den stå tændt
 i et hjørne hvor inge kan se på den 24/7.. jeg har snakket med forbrugerrådet og skal vende tilbage i næste uge da jeg afventer svar fra TDC butikken i city cyd aalborg hvor jeg har købt mit philips tv.
det der undrer mig mest er at infocare som kører hjemmebesøg for philips pt ca har kostet over 4000 kr pt.. og mit tv kostede 3000 kr Cry Vi har oplevet at den har tændt af sig selv 5 til 10 gange.. og det er i soveværelset hvor de fleste sover med lukkede øjne Wink Mit elskede tv vil heller ikke tage imod boxer modulet og menu køre sløvt. og alt er testet på andre tv og der virker det perfekt. 
Det er købt 16 november 2011.
Jeg håber at lidt omtale og gode råd fra jer kloge hoveder kan hælpe mig da det er en gråzone med periodiske fejl.. Irriterende at være kastebold først philips kundeservice  ca 5 tlf samtaler.. så infocare ca 15 samtaler... så tdc 4 tlf samtaler  .. Cry...

Mvh michael

Ps det eneste jeg ønsker mig er for F..... da at få byttet det skrammel
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108492&PID=1107831&title=philips-6606t-tnder-af-sig-selv#1107831 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108492&PID=1107831&title=philips-6606t-tnder-af-sig-selv#1107831



Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:24
Jeg ved godt det er nemt at være bagklog, men du burde have krævet handlen ophævet da "computeren" gik i stykker 2. og aller senest 3. gang.

Som udgangspunkt behøver man ikke, at acceptere mere end 1 reperationsforsøg på den samme fejl. Men idet at du acceptere, at de forsøger at reparere fejlen acceptere du også at de kan bruge "en rimelig tid" på fejlfinding/reperation - Her mener jeg ikke, at 14 dage nødvendigvis er for længe, navnligt hvis der er tale om en periodisk fejl. Hvis nu de ikke kan finde nogen fejl på dit TV, kan du nok ikke gøre meget andet end at tage det hjem igen, skulle fejlen så indtræffe igen ville jeg skrive et pænt brev hvori jeg redegjorde for hele forløbet, og samtidigt krævede handlen ophævet.

Glem philips kundeservice, og glem infocare - du skal tale med forhandleren hvor du har købt det - Det er deres opgave, at tale med philips og infocare, ikke din.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:25
Jeg kan ikke give dig så meget specifik hjælp, men for at undgå at være kastebold: Tal med butikken, infocare og Philips skal du ikke bruge tid på, det er ikke dit problem hvordan butikken vælger at løse problemet.

EDIT: Som Kasper J nåede at skrive Smile


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 11:50
Som jeg har forstået det har de 3 forsøg til at rette fejlen. altså når det er den samme fejl. Og derefter kan man ophæve købet eller få et nyt tv sådan forstod jeg da jeg snakkede med forbrugerrådet

Mvh michael


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 12:33
TDC er nogle rigtige røvhuller mht. reklamation/garanti. Husker tydeligt en Nokia 6600 Classic, der røg på værksted over 5 gange med samme fejl. De nægtede at lade handlen gå tilbage og i mellemtiden betalte jeg for et pissedyrt abb. som jeg ikke kunne udnytte.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Som jeg har forstået det har de 3 forsøg til at rette fejlen. altså når det er den samme fejl. Og derefter kan man ophæve købet eller få et nyt tv sådan forstod jeg da jeg snakkede med forbrugerrådet


Underligt at forbrugerrådet kan give dig et så misvisende svar. Som udgangspunkt, har sælger kun et reperationsforsøg. Skal han bruge flere, skal det være velbegrundet, f.eks. en periodisk fejl. Det bør aldrig være nødvendigt at acceptere 3 reperationsforsøg af den samme fejl.

Det forbrugerrådet måske har ment, da de sagde 3 forsøg er at man som udgangspunkt skal acceptere reperation af 3 forskellige fejl (altså ikke den samme fejl 3 gange) før handlen kan ophæves.




Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:32
Kasper j det lyder godt det du skriver. Jeg har nok hørt forkert. Håber virkelig det løser sig. Jeg hører fra TDC butikken senest fredag så giver jeg lige en update

Mvh michael


Skrevet af: DavidHimself
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 13:35
Til Jesper_J og jer andre

læst her:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvor-mange-forsoeg-har-saelger-til-at-bringe-varen-i-orden?tc=1DFAA5073F0940F497170C6F395BC7B4

Alle der reparere elektronik vil næsten altid kunne bruge 1 af de punkter til at begrunde hvorfor de skal bruge flere forsøg. Har selv haft meget med reklamationssager at gøre i mit tidl. arbejde, og ALLE de sager jeg har haft har forbrugerrådet givet besked om at 2 gange for samme fejl er acceptabelt, MEN at 3. gang fejlen kan konstateres (det vil sige at den stadig skal på serviceværksted for at blive undersøgt) bør, læg mærke til ordvalget fra rådets side, varen bliver ombyttet eller blive taget retur!


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 19:56
Ok godt at vide

Mvh michael


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ok godt at vide


Og husk: Du skal ikke parlamentere med hverken værksted, eller producent.
Dette er en sag udelukkende mellem sælger og dig.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:12
Hvis du har abbonement hos TDC. Sig det op.
 
Og lad være med at købe noget af TDC fremover.
 
Så kan de lære det.Wink


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 09:53
Ok dejligt med nogle gode råd Wink

Mvh michael


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 16:23
 En lille update Wink På mandag er det en måned siden mit tv blev afhentet af infocare Angry
TDC city cyd aalborg har rykket hos infocare i fredags . som så har rykket philips for en melding... Og idag onsdag har jeg rykket TDC . som har rykket infocare.. som vil rykke philips for det gyldne og endelige svar !!!!!  Ja man bliver forvirret... Opdaterer løbende

Mvh michael


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 12:42
Nu er det tid til en update.. ak ja 3 måneder sku der gå før de gav sig.. nu får jeg et nyt tv fra philips... Ca 50 - 60 gange har jeg været i tlf kontakt med infocare/philips/tdc og masser af email´s ..
Utrolig dårlig service fra infocare og philips.. Men go service fra tdc,... Så rådet er stå fast og hold ud .. det er opslidende men hos mig gav det pote i sidste ende.. Og det værste er at sku jeg køre en sag hos forbrugerrådet så ville der være ca ½ års vente tid på at ku tage sagen..


Mvh michael


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Maj-2012 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Nu er det tid til en update.. ak ja 3 måneder sku der gå før de gav sig.. nu får jeg et nyt tv fra philips... Ca 50 - 60 gange har jeg været i tlf kontakt med infocare/philips/tdc og masser af email´s ..
Utrolig dårlig service fra infocare og philips.. Men go service fra tdc,... Så rådet er stå fast og hold ud .. det er opslidende men hos mig gav det pote i sidste ende.. Og det værste er at sku jeg køre en sag hos forbrugerrådet så ville der være ca ½ års vente tid på at ku tage sagen..


Mvh michael
 
I og med at det er TDC du har handlet med, og de har ladet der gå 3 måneder, så har jeg svært ved at se den gode service!?!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414



Print side | Luk vindue