Print side | Luk vindue

Problem med Samsung soundbar

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109613
Udskrevet den: 15-Maj-2025 kl. 20:54

Emne: Problem med Samsung soundbar
Skrevet af: plowiii
Emne: Problem med Samsung soundbar
Skrevet den: 26-Marts-2012 kl. 12:09
Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af sådan et TV

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE46D6327XXE/samsung-46-3d-led-tv-ue46d6327

Samt sådan en Soundbar

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/HWD350XE/samsung-2-0-soundbar-hw-d350

Jeg har forbundet de to enheder med et optisk kabel, hvilket, ifølge flere af mine venner, skulle være den mest optimale måde at forbinde dem på.

Problemet er bare, at når jeg ser film samt hører musik, så har lyden det med at ændre sig således at den til tider bliver meget lav, mens den andre tider bliver meget høj. Jeg har prøvet at kigge TV'ets menuer igennem, men kan ikke umiddelbart finde noget, der skal kunne være skyld i dette.

Er der nogen, der har en idé om, hvad det kan skyldes?

En helt anden ting, der ligeledes generer mig, er, at soundbaren tænder automatisk, når jeg tænder TV'et. Det er såmend rigtig rart, men problemet er bare, at den ikke slukker, når man så vælger at slukke for TV'et. Burde den ikke gøre det?

På forhånd, tak.

Svar:
Skrevet af: fausing
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 09:47
Den soundbar du har, har noget der hedder -Samsungs Smart Volume-funktion. Smider lige "hele" beskrivelsen ind her.

Tænker du må kunne fravælge denne funktion. Smile

Mvh. Rasmus Fausing

Smile

Soundbaren har Samsungs unikke, patentbeskyttede og højtydende Crystal Amp Pro-teknik, som leverer et perfekt lydbillede.

Samsungs Virtual Surround leverer den avancerede surround sound-effekt, men uden at du behøver at have ekstra højtalere og ledninger, der roder. Ved hjælp af bare to stereohøjtalere vil dine ører knap nok kunne skelne mellem Virtual Surrounds effektive og kraftfulde 2.1 kanalsystem og mere komplekse 5.1 og 7.1 kanalsystemer. Det gør det til den perfekte måde at nyde dine foretrukne film og musiknumre på.

Smart automatisk lydjustering
Intelligent lydjustering er muligt takket være Samsungs Smart Volume-funktion. Samsungs AV-modtagere benytter lydjusteringsteknologi til intuitiv justering af lydniveauet i realtid og skaber et fintunet lydmiljø, hvor Smart Volume opnår en harmonisk balance mellem enkelte scener og en mere behagelig underholdningsoplevelse.

Vægmonteret soundbar
Et vægmonteret HD TV fuldender billedet. Det giver derfor god mening at forbedre rummets udtryk og skabe en sofistikeret gallerieffekt ved at montere din Samsung Soundbar direkte nedenunder. Og med de medfølgende vægbeslag kan det ikke være nemmere.

Skrevet af: fausing
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 09:51
Den burde også slukke sammen med fjernsynet jo.

Du har tjekket at der ikke er en indstilling der hedder auto-off eller lign??

Jeg har et Samsung fjernsyn, og en Samsung Bluray afspiller, koblet sammen via AnyNet (en mulighed valgt via fjernbetjeningen)

Der kan jeg i en menu vælge auto-off eller auto-sluk, hvad det nu hedder. Smile

Håber det kunne hjælpe lidt.

Rasmus

Skrevet af: frisendahl
Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 09:29
Hej
Jeg er ikke expert, men jeg er den glade ejer af et samsung 7705 og en w450 soundbar, ikke helt den samme kan jeg se, men alligevel.
Hvis min er sat op via den lille fjernbetjening til auto tænd/sluk tænder den automatisk med tv. Når tv slukkes lukker den først ned efter 20 min. mærkelig funktion, men korrekt efter manual. Så jeg tænder/slukker manuelt for soundbaren. Hvis den står på auto tænder den også hvis jeg optager fra tv, hvilket jo heller ikke er praktisk.
Smart vol. har jeg slået fra, mærkede ingen forskel.
Du har forbundet helt korrekt og brugt det rigtige kabel.
Jeg har også frakoblet de interne højtalere i tv i tv menu.

Engang imellem viser displayet på soundbaren PCM kortvarigt og vender derpå tilbage og viser digi 1
korrekt. Det er mest hvis jeg tænder soundbar før tv. Når pcm vises bliver lyden svagere.

Jeg ved ikke om ovenstående er nogen hjælp til din opstilling.

mvh 

-------------
john hansen

Print side | Luk vindue