Print side | Luk vindue

roter billede 90 grader

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109701
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 16:52

Emne: roter billede 90 grader
Skrevet af: forzajuve
Emne: roter billede 90 grader
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 14:18
Hejsa er der et program der automatisk roterer billederne så de kan ligges rigtigt over på en harddisk

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44

Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 14:33
Hvordan mener du rigtigt? Jeg tvivler meget, da det jo er motivet som afgøre hvad der er rigtigt i den forstand.

Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 14:40
Det er mere , hvis man smider det op på et tv som et slide show, så man ikke skal knække nakken hvert andet billede.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 14:44
Har du ikke fået et billedbehandlingsprogram med til dit kamera? Der kan man rotere og beskære og andre finesser inden fotoet lægges tilbage i mappen.

Har aldrig set et program der kan gøre det automatisk. Men hvorfor ikke bare holde kameraet "normalt" under alle optagelser, så undgår du at skulle rotere. Billedet kan beskæres bagefter, så alt unødigt forsvinder.

Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 14:48
Nej har købt brugt.... kunne være at picassa eller andre programmer lunge gøre det automatisk....
Har et par tusind billeder liggende, ville være led af at skulle ændre hvert enkelt.

-------------

Skrevet af: db89
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 16:15
Så vidt jeg ved kræver det at dit kamera selv "fortæller" hvilken vej billedet skal vende ved at det registrerer hvordan kameraet fysisk vender når billedet bliver taget. Jeg tvivler også på du vil kunne finde et program der automatisk vil kunne vende billederne for dig, for det vil ikke være 100% præcist og derudover være ret ressourcekrævende. Det burde dog ikke tage ret lang tid at bladre billederne igennem og manuelt dreje dem der vender forkert.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvorfor ikke bare holde kameraet "normalt" under alle optagelser, så undgår du at skulle rotere. Billedet kan beskæres bagefter, så alt unødigt forsvinder.

Det må nok være dagens dårligste råd, og jeg troede ellers du gik lidt op i billedkvalitet Dead jo mere man beskærer et billede des lavere opløsning og dermed ringere billedkvalitet. Der er trods alt også en grund til at stort set alle kameraer idag har optisk zoom og ikke bare digital.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Print side | Luk vindue