Print side | Luk vindue

Epson EH-TW3200 til 6999,-

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109707
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 22:04

Emne: Epson EH-TW3200 til 6999,-
Skrevet af: madmouse
Emne: Epson EH-TW3200 til 6999,-
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 14:50
Simpelt spørgsmål. Skal man slå til? Er det billigt? Jeg mener ikke at have set den til den pris før.
Andre bedre alternativer, eller noget på trapperne?

Svar:
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 15:23
Et alternativ til den pris, er BenQ W1100 (som jeg selv har).

Jeg overvejer dog selv at skifte den ud til den billige Epson, da jeg er træt af blæserstøjen på BenQ. Tror dog billedet er bedre på BenQ.

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 15:28
Den pris har elgiganten haft før.

Problemet med BenQ eller andre DLP-projektore er regbueeffekten for mig.

Jeg ved sgutte om jeg hopper på den 3200 eller en 5900.

Skrevet af: madmouse
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 17:29
Jeg overvejer at springe på til 6999. Der vil være 3.5m fra projektor til lærred. Godt 2.5-3m fra siddeposition. Jeg har et 42" TV, som er blevet alt for lille til film. Er 90" lærrede for lidt?

Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 18:42
Jeg tror ikke man skal regne med det bliver meget billigere end 6999,-

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg tror ikke man skal regne med det bliver meget billigere end 6999,-

Nø, men 5900 er på vej derned også, så er det bare hvilke features der har størst betydning for ens valg, årimært lensshift vs 3D.

Skrevet af: Scratch
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 19:50
Jeg har købt TW3200 og får den leveret på fredag, glæder mig super meget. Var også rigtig varm på BenQ W1200 men lens shift afgjorde det for mig, støjniveauet var også et plus for Epson'en, det er størrelsen desværre ikke.

-------------
Silence is golden when you can't think of a good answer.

Skrevet af: MartinT
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 19:53
Jeg har netop købt den nævnte projektor forleden i elgiganten. Jeg prioriterede lens shift over 3D. Har lige prøvet den lidt af og den er ret støjsvag ift. hvad man kunne frygte fra en projektor. Det er dog et ordentligt svin og have stående/hængende Smile

Skrevet af: Bruger udmeldt 11
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 21:39
nogen der ved hvad denne her projektor kostede da den kom ud?

Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 21:42
Så vidt jeg husker kostede den 8000... Så det er ikke fordi det er et kæmpe tilbud - men den var jo billig i forvejen.

Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 21:47
Jeg kender en der arbejder i Elmutanten og han kan købe den til ca 7200 eller 7300 i indkøbspris, dvs. de enkelte varehuse har tilsæt på den vare i øjeblikket...

Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 21:51
Manden i butikken ville heller ikke give afslag på de 6999 da han sagde at han tabte 300 kr på den i forvejen....troede ikke rigtigt på ham men måske var det nu alligevel sandheden han lukkede ud Smile

Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 22:00
Mange af deres gode tilbud er under indkøbspris...

Skrevet af: bogchefen
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 22:11
Jeg hentede også et eksemplar til 6999 i mandags. Har kun set en enkelt film, men er godt tilfreds med købet.

Det var et No-Go for mig at tw 5900/6000 ikke har lensshift, så jeg sad og ventede på at tw3200 skulle komme på tilbud.

Det eneste jeg undrer mig over, er at der ikke var en trykt manual med i kassen. Kun en CD-rom. Der var ikke engang et stykke papir, der forklarer hvad der skal være i kassen. Er der nogen der har fundet en trykt manual i deres kasse?

Skrevet af: MikeW
Skrevet den: 28-Marts-2012 kl. 23:23
Jeg ville slå til NU..
Har en TW2900, der er forløberen for TW3200, og er SUPER tilfreds med den, pga. lavt støjniveau, høj lysstyrke, fin kontrast. Jeg gav 9600,- for den for præcis 2 år siden.. (kører fortsat u/problemer efter 1000 timer)
Den nye har ca. samme specs, men forbedret kontrast
http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW2900.htm
http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW3200.htm

De eneste jeg mener der kan måle sig med denne er de "billige" DLP'er fra fx. Benq
(Jeg har haft DLP'er, men var aldrig helt tilfreds med støjniveau og regnbue-effekten.)

Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af bogchefen bogchefen skrev:

Det eneste jeg undrer mig over, er at der ikke var en trykt manual med i kassen. Kun en CD-rom. Der var ikke engang et stykke papir, der forklarer hvad der skal være i kassen. Er der nogen der har fundet en trykt manual i deres kasse?

Nej, der var heller ikke manual med i min kasse. Noget ringe vil jeg sige. Der var en lille folder med hvor kun de mest basale ting er beskrevet.

Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af MartinT MartinT skrev:

Oprindeligt skrevet af bogchefen bogchefen skrev:

Nej, der var heller ikke manual med i min kasse. Noget ringe vil jeg sige. Der var en lille folder med hvor kun de mest basale ting er beskrevet.

For ringe? Du køber en ekstremt billig projektor og du har adgang til Internettet hvor jeg er overbevist om, at Epson har lagt manualen... 

Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 20:29
Derfor synes jeg stadig at det er på sin plads at der medfølger en manual. Det gør der da til stort set alt teknik man køber nu til dags om det er så er til den halve pris af denne projektor. Jeg ved godt at jeg kan finde det på nettet.

Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 20:31
Spørgsmålet er så om ikke alle de manualer på tryk er spild og overflødige...

Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Spørgsmålet er så om ikke alle de manualer på tryk er spild og overflødige...
Præcis. Det er da en last fra fortiden at alt kommer med en tyk manual på X antal sprog. Spar på papiret og smid et link i kassen.

Skrevet af: bogchefen
Skrevet den: 29-Marts-2012 kl. 21:56
Jeg synes egentlig det old nordisk at lægge en CD-rom i kassen. Når man står der og pappet fra ens nye projektor flyver om ørene, er det ikke lige computeren man har lyst til at skulle tænde op og sætte sig ved.

Så hellere en url til en online manual. Jeg var mest bare interesseret i at se om kontrollere om der var det i kassen der skulle være. Det plejer gerne at stå forrest i manualen.

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 08:29
Jeg har en TW3200 og er meget tilfreds. Jeg kan på det varmeste anbefale at købe projektoren. Man får virkelig meget for pengene og den er meget lysstærk hvis man ønsker det.

Den er virkelig god til prisen.

Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 10:07
lige lidt off line(istedet for nyt dyrt 55 tommer har også overvejet projekter:))
har stue med højde 3,5 og 6 meter bredde til lærræd
kan man montere i højde 3,5??? og stadig få godt billede i afstand måske 3,5 meter fra lærræd??

-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211

Skrevet af: IrmaN
Skrevet den: 31-Marts-2012 kl. 13:23
Hej alle

jeg har også kig på denne men er newbie, så håber at i vil svare på et par spørgsmål.

1) Findes der en 3D udgave af denne? Og hvad er lins shift i forhold til det? 
2) Hvor stor kan billedet bliver med denne. Er det max 90" eller?
3) Jeg er i gang med at bygge et nyt hus, så tænkte om det ikke var billiger at starte med at male væggen i værelset så den kan bruges som lærred, indtil der er penge til det. Er det en god ide, og hvis ja hvilken farve skal det så være?

På forhånd tak

Skrevet af: Flubber
Skrevet den: 31-Marts-2012 kl. 14:49
Jeg bliver nok høvlet ned nu... Men i stedet for at bruge væggen direkte som lærred, så køb et rullegardin i eksempelvis IKEA og monter det på nogle træskinner og sæt det op på væggen. Det er selvfølgelig langt fra den optimale løsning, men billedet bliver rigtig meget bedre på den måde. Og det koster jo kun ca. 150 kr. Så kan man altid opgradere når finanserne er til det Smile

Skrevet af: nybegynderen
Skrevet den: 01-April-2012 kl. 00:43
helt enig..som start købte jeg Tupplur hvid mørklægningsgardin i Ikea til 229. Den er 2m bred, som vel svarer til ca 90"...Det er faktisk ret flot, ihvertfald en del bedre en en hvidmalet væg (i mit tilfælde)

TW3200 kan klare op til 300" mener jeg det er , men så skal den langt væk...arbejder selv hen imod 110" som er det maksimale jeg kan have i min bio da endevæggen ikke er bredere :-)

Skrevet af: Willads
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 10:57
Hvor lysstærk er TW3200 ? Hvor mørkt skal der være i rummet før man får et rimeligt billede? Jeg tænker på om man kan sidde og se en fodboldkamp uden man behøver at mørklægge stuen.

-------------
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2

Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 15:48

Det kommer nok an på, hvad du forstår ved et rimeligt billede Smile.

Min TW3200 står i et kælderværelse med meget begrænset lysindfald. Jeg bruger cinema-mode, når lyset er slukket og der er helt eller næsten helt mørklagt. Jeg bruger living room-mode når loftslyset er tændt. Begge dele er absolut rimeligt for mig. Og så kører jeg i øvrigt hele tiden i eco-mode - slår du det fra, er der endnu mere lys at hente.

Men uanset hvad, så er TW3200 temmelig lysstærk, så jeg tvivler på, du kan finde en model, der kan gøre det meget bedre i dagslys.

Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Wheels Wheels skrev:

Det kommer nok an på, hvad du forstår ved et rimeligt billede Smile.

Min TW3200 står i et kælderværelse med meget begrænset lysindfald. Jeg bruger cinema-mode, når lyset er slukket og der er helt eller næsten helt mørklagt. Jeg bruger living room-mode når loftslyset er tændt. Begge dele er absolut rimeligt for mig. Og så kører jeg i øvrigt hele tiden i eco-mode - slår du det fra, er der endnu mere lys at hente.

Men uanset hvad, så er TW3200 temmelig lysstærk, så jeg tvivler på, du kan finde en model, der kan gøre det meget bedre i dagslys.
Tak for svaret jeg tror sgu det bliver den Tongue

-------------
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2

Skrevet af: PF
Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 13:43
Jeg overvejer også at investere i den her projektor. Da det er min første projektor, ville jeg købe den fra ElGiganten, så jeg i tilfælde af at den ikke er mig, kan pakke den ned igen og aflevere den tilbage.

Men hvad kan man bruge som midlertidigt lærred? Mine vægge er no-go, da de for det første er brune og for det andet skal et evt. Lærred hænge foran mit tv. Jeg synes engang at jeg hørte at man kunne bruge en voksdug, vil det give et nogenlunde resultat? Det er udelukkende til at prøve en enkelt gang, så jeg kan danne mig en mening om det.

Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 14:48
Jeg har Epson. Godt nok Eh3500 men har aldrig fortrud. Mht om 90" er for lille. Nej da. Ikke de første par uger:-) Mer vil ha' mer... Har haft 92" i et par måneder men har nu købt 106"... og det er osse alt for lille:-). Du kan købe manuelle rullelærreder for meget rimelige penge. Hold fx øje herinde på recordere i købe/salgs forummet. Mht. lysstærk. Med den Epson kan du sagten se en fodboldskamp i dagslys uden at skulle mørkelægge. Gør det selv ofte og har gulv til loft vinduer i stuen. Selvfølgelig er oplevelsen klar bedre når der er mørkt. Jo mørkere jo bedre. Og så kan du osse køre i Eco mode når der er mørkt og dermed spare på pærerens levetid. I dagslys er Eco mode no go 

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul

Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Jeg har Epson. Godt nok Eh3500 men har aldrig fortrud. Mht om 90" er for lille. Nej da. Ikke de første par uger:-) Mer vil ha' mer... Har haft 92" i et par måneder men har nu købt 106"... og det er osse alt for lille:-).
Maximér fra starten! :) Det er det bedste råd mht. projektorlærred. Film i scope (som langt de fleste er) tåler et meget større billede end folk umiddelbart tror.

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 15:08
Personligt synes jeg det kommer meget an på hvad man ser. Jeg ser en del TVshows , som er i 16:9. De kan let blive for store (høje) hvis man ikke sidder langt nok væk. 100" på tre meter afstand kan let blive for meget, specielt hvis man ikke har lærredet langt nok nede. Til scope film kan det til gengæld næsten ikke blive bredt nok.

MVH

Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Personligt synes jeg det kommer meget an på hvad man ser. Jeg ser en del TVshows , som er i 16:9. De kan let blive for store (høje) hvis man ikke sidder langt nok væk. 100" på tre meter afstand kan let blive for meget, specielt hvis man ikke har lærredet langt nok nede. Til scope film kan det til gengæld næsten ikke blive bredt nok.

MVH
Helt enig. CIH er vejen frem mht. projektorsetup. 

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg overvejer også at investere i den her projektor. Da det er min første projektor, ville jeg købe den fra ElGiganten, så jeg i tilfælde af at den ikke er mig, kan pakke den ned igen og aflevere den tilbage.

Men hvad kan man bruge som midlertidigt lærred? Mine vægge er no-go, da de for det første er brune og for det andet skal et evt. Lærred hænge foran mit tv. Jeg synes engang at jeg hørte at man kunne bruge en voksdug, vil det give et nogenlunde resultat? Det er udelukkende til at prøve en enkelt gang, så jeg kan danne mig en mening om det.

Hvis du havde tænkt dig og aflevere den igen måske.. skal du købe på deres hjemmesideSmile 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 19:56
Elgiganten har 14 dgs returret i butikken Wink

Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 20:23
Jep. Jeg har før haft købt et joystick som ikke lige var mig i butikken, det var intet problem af aflevere det tilbage et par dage efter. 
Det er nu ikke fordi jeg elsker at aflevere ting tilbage, men det er nu en kanon service ved noget så dyrt som en projektor, hvis det nu er et fejlkøb.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 25-Maj-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Jeg har Epson. Godt nok Eh3500 men har aldrig fortrud. Mht om 90" er for lille. Nej da. Ikke de første par uger:-) Mer vil ha' mer... Har haft 92" i et par måneder men har nu købt 106"... og det er osse alt for lille:-).
Maximér fra starten! :) Det er det bedste råd mht. projektorlærred. Film i scope (som langt de fleste er) tåler et meget større billede end folk umiddelbart tror.

Enig, jeg kører min tw3200 på en bar væg fordi jeg ikke har finanserne til at købe et så stort et lærrede. Jeg tror mit er omkring de 120" (har ikke regnet efter) og det er ok, men det må gerne være større. Jeg har en væg på godt 3 meter i bredden.

Til mit forbrug, hvor jeg ikke er sindssyg billed anal-freak (har dog haft Pioneer 508Xd og 5090), er væggen fin. Det eneste jeg kunne ønske var et bedre sortniveau, men det er også noget jeg vidste var projektoren svaghed da jeg købte den.

Jonas, Epsonen larmer ca. som en PS3 slim 160 gb edition out of box.. ikke så meget imo. 

Skrevet af: Chni708
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 22:55
hej alle sammen.

jeg er ny på dette forum og har kigget med på denne tråd. jeg er selv pt på udkig efter en full hd projektor til film og ps3. jeg er som såen ikke vanvittig kræsen, men har fået at vide i hifi klubben at jeg SKAL vælge en full hd projektor da jeg skal sætte den til min htpc, for at undgå at den hakker i filmene.

jeg har selv kigget på og overvejet Epson EH-TW3200, men har fundet en OPTOMA HD230X til 6500,- inkl 90" manuel rullelærred. 
http://www.pixmania.com/dk/dk/11697607/art/optoma/videoprojektor-hd230x.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/11697607/art/optoma/videoprojektor-hd230x.html

er der nogle der har erfaringer med denne og er det et godt alternativ til prisen eller er får man MEGET mer for pengene ved at købe en Epson? 

Det er prisen som jeg synes er rigtig fræk for en fattig studerene som mig, men ville os bare være ærgeligt hvis det var det rene lort jeg endte med at købe. ;)

Skrevet af: mssg
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 18:44
Har også tænkt mig at købe epson ehtw3200 i el-giganten. men hvilke ting skal man udover købe (hvilke mærker af lærred)?  hva er prisen på dem? tror i man kan købe lærred og ophæng i el-giganten?

for ellers fandt jeg denne på DBA med alt lærred, ophæng, projektor. Er den god til prisen??
http://www.dba.dk/projektor-epson-tw2900-k/id-83312568/

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Chni708 Chni708 skrev:

http://www.pixmania.com/dk/dk/11697607/art/optoma/videoprojektor-hd230x.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/11697607/art/optoma/videoprojektor-hd230x.html

Køb hos pixmania og bliv taget i røven - det er en fuske-biks.

Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 21:48
Nogen på Sjælland som har denne projektor og hvor man må komme forbi og se den i aktion? 

Skrevet den: 31-Maj-2012 kl. 20:53
Får Epson TW 3200 leveret fra Elgiganten i morgen.  Har bestilt Elite Screen ez-Cinema F100NWH - 100 tomme som lærred som forhåbenligt kommer i starten af næste uge. Lærred valget skyldes at projektoren skal bruges på kontoret til de store sportsbegivenheder her i sommer, en lille smule til power point præsentationer. Og sidst men ikke mindst kan det da være projektor og lærred lige ryger med hjem til en enkelt film i ny og næ Tongue.

-------------

Skrevet af: Elmstrom
Skrevet den: 17-Juni-2012 kl. 18:08
Nogle som har TW3200 og har haft rodet med seriel styring?
Mit spørgsmål går på, at jeg finder en meget kort liste af kommandorer til tw3200 i en EU manual. Men hvis man kigger på US versionen er der mange flere kommandorer at roder med :)
EU: http://files.support.epson.com/pdf/pltw1_/pltw1_cm.pdf (hvor man kan finde tw3200)
US: http://files.support.epson.com/pdf/pl600p/pl600pcm.pdf (hvor man kan finde 8350)

Er ret vigtigt for mig om jeg kan styre ting som Color mode og Lampsave on/off.

Print side | Luk vindue