Appletv og dvb-s2 - dvb-t2
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109763
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 09:54
Emne: Appletv og dvb-s2 - dvb-t2
Skrevet af: Valde1936
Emne: Appletv og dvb-s2 - dvb-t2
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 09:28
Hej Jeg overvejer at investere i et appletv2. Er det korrekt forstået at jeg kan tilslutte sådan en eyetv netstream og bruge appletv som sat-box (til astra)?
Er der også en dvb-t2 løsning ?
Hvordan Bliver billedekvaliteten?
Er der en anden løsning der giver et bedre resultat?
På forhånd mange tak
Valde
|
Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 10:04
Du har får noget sludder i ørerne. AppleTV2/-3 kan ikke kombineres på nogen måder. Måske den gamle 1'er med harddisk (den store hvide).
|
Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 10:36
Valde1936 skrev:
Hej Jeg overvejer at investere i et appletv2. Er det korrekt forstået at jeg kan tilslutte sådan en eyetv netstream og bruge appletv som sat-box (til astra)?
Er der også en dvb-t2 løsning ?
Hvordan Bliver billedekvaliteten?
Er der en anden løsning der giver et bedre resultat?
På forhånd mange tak
Valde |
Nej, en Netstream af den ene eller anden slags, er en netværkstuner, til brug for EyeTV programmet eller til brug på iPad/iPhone/iPod Touch.
Du kan dog starte udsendelsen på et idevice, som via airplay sender det til et Apple Tv2/3.
De findes som DVB-S2 og som DVB-T enheder.
Billedekvaliteten er udemærket, alt efter hvad dit trådløse net er for et.
Den bedste løsning er med Mac Mini tilsluttet TV, og de nævnte tunere direkte på skærmen. (bemærk ingen HD fra Boxer, hvis det har interesse. (en apple løsning)
Eller en FTA Boks fra en Satboksproducent.
------------- LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 31-Marts-2012 kl. 10:24
http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/netstreamsat/product1.en.html
Så den her duer ikke til appletv?
|
|