Print side | Luk vindue

Sennheiser HD558 3.5mm jack??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Efterlysninger
Forumbeskrivelse: Efterlysninger, lidt af hvert
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109894
Udskrevet den: 04-Juni-2025 kl. 21:15

Emne: Sennheiser HD558 3.5mm jack??
Skrevet af: Muffeh
Emne: Sennheiser HD558 3.5mm jack??
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 17:37
Hey!

Har lige købt et sæt Sennheiser HD558, super dejlige høretelefoner osv.
der er bare et problem ved dem, de benytter totalt latterligt 6.5mm jacks i enden og 2.5mm jack til at komme ind i selve hovedtelefon delen.. se, 2.5mm delen kan jeg leve med, men 6.5mm til daglig brug?! come on.. are you fucking kidding me?! seriøst, hvad F.... er der lige sket oven i hoved på designerne da de valgte og tage det skridt... og så der en adapter med? jaja det fint, så bliver hele "jack" delen os lige 10cm lang, det jo virkelig noget man kan bruge til sin iPhone/iPod eller Mp3 som man har liggende i lommen!!

- nå, det var brokkeriet.. nu kommer efterlysningen så!
Er der nogen her inde, der kender til et 2.5mm microjack der passer i headsæt delen, med MINIMUM 1.5m ledning, som har et 3.5mm minijack i den anden ende? kan nemlig ikke bruge det der 6.5mm jack til en skid, og hvis ikke der er nogen der kommer med en ordenlig løsning inden for 10 dage, så ryger lortet sku retur! så please, hvis nogen har en løsning på dette åndsvage problem, så sig endelig frem.. ellers er mit håb om at få et ordenligt headsæt med go' lyd, høj volumen og stof koppe på sku ved at være løbet ud! CryCryCry

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Svar:
Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 18:27
Kig her:
http://www.av-cables.dk/minijack-adap-kabel/ - http://www.av-cables.dk/minijack-adap-kabel/

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 18:50
Det har jeg skam allerede.. det var nok det første sted jeg kiggede!

Men ingen af dem kan bruges.

- Det SKAL være han/han stik, altså.. 2.5mm han til 3.5mm han stik. og 2.5mm han stikket, må MEGET gerne være med samme type click-lås som sennheiser selv benytter, HVIS muligt altså. - men uanset hvad, SKAL det være nogen som passer ind i et sæt Sennheiser HD558, så hvis ikke nogen af jer ligefrem har prøvet, hjælper det mig ikke specielt meget, da jeg højst sandsynligt bare ender med at købe et kabel jeg ikke kan bruge til noget, og så os bare skal sende det retur.

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Det har jeg skam allerede.. det var nok det første sted jeg kiggede!

Men ingen af dem kan bruges.

- Det SKAL være han/han stik, altså.. 2.5mm han til 3.5mm han stik. og 2.5mm han stikket, må MEGET gerne være med samme type click-lås som sennheiser selv benytter, HVIS muligt altså. - men uanset hvad, SKAL det være nogen som passer ind i et sæt Sennheiser HD558, så hvis ikke nogen af jer ligefrem har prøvet, hjælper det mig ikke specielt meget, da jeg højst sandsynligt bare ender med at købe et kabel jeg ikke kan bruge til noget, og så os bare skal sende det retur.
Hvad med denne her så.....
http://www.av-connection.dk/?PGr=4127&ML=1501 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4127&ML=1501

-------------
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 19:49

6.5mm til daglig brug?! come on.. are you fucking kidding me?! seriøst, hvad F.... er der lige sket oven i hoved på designerne da de valgte og tage det skridt...

Se... NOGLE af os bruger jo vores hovedtelefon med mixerpulte, hvor 6,3mm jack er standard Wink

Der er jo også muligheden at bruge skævbider, nyt 3,5mm-jackstik, loddekolbe og loddetin i nogenlunde nævnte rækkefølge Big smile

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

6.5mm til daglig brug?! come on.. are you fucking kidding me?! seriøst, hvad F.... er der lige sket oven i hoved på designerne da de valgte og tage det skridt...

Se... NOGLE af os bruger jo vores hovedtelefon med mixerpulte, hvor 6,3mm jack er standard Wink

Der er jo også muligheden at bruge skævbider, nyt 3,5mm-jackstik, loddekolbe og loddetin i nogenlunde nævnte rækkefølge Big smile

Ja hvis man kan hitte ud af den slags :D

- jeg skal bare have et ordenligt headsæt til mobilen og computeren! ingen af dem bruger 6.5mm.. :P
derfor det sux, at sennheiser ikke engang tilbyder kunderne at kunne købe et kabel der passer til, altså et 2.5mm-3.5mm i stedet for det som følger med :)

-------------

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:58
@pdrhan - Som sagt, kan ikke bruge det til noget med mindre det rent faktisk har været afprøvet, for gider ikke spilde penge på en ledning og fragt, hvis lortet alligevel bare skal retur fordi det ikke passer.

- måske åndsvagt, men det lidt trængt med penge for tiden.

-------------

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 21:34
nu er de alså lavet til stereo anlæg med 6.3

men synes der stå der er en 3.5 mm til 6.3 mm adapter 

ellers kan du vel bruge denne, kender dog ikke dine høreteledfoner
http://www.av-connection.dk/?PNo=HQ-ADAP007 - http://www.av-connection.dk/?PNo=HQ-ADAP007

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 21:38

@pdrhan - Som sagt, kan ikke bruge det til noget med mindre det rent faktisk har været afprøvet, for gider ikke spilde penge på en ledning og fragt, hvis lortet alligevel bare skal retur fordi det ikke passer.

Ingen tvivl om at det vil virke 2,5mm microjack stereo til 3,5mm minijack stereo er samme standard
over alt - iøvrigt giver de pengene retur hvis du alligevel ikke kan bruge det!
Prøv det!

-------------
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 22:03
Stikket i ørerne virker bekendt (rund med 2 halv-flade sider). Kig efter et kabel til Sennheiser HD 200

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Ingen tvivl om at det vil virke 2,5mm microjack stereo til 3,5mm minijack stereo er samme standard
over alt - iøvrigt giver de pengene retur hvis du alligevel ikke kan bruge det!
Prøv det!

Tvivler lidt, for hullet er ikke særlig stort, og ved godt de giver pengene retur, men gider ik skal ofre 70 kr i fragt for ingenting (frem og tilbage).

-------------

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Stikket i ørerne virker bekendt (rund med 2 halv-flade sider). Kig efter et kabel til Sennheiser HD 200

Har os læst lidt om det kabel, men kan bare ikke finde det nogen steder overhoved, kan du evt. finde et link? (skal være til butik her i dk.)

-------------

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:03

Har os læst lidt om det kabel, men kan bare ikke finde det nogen steder overhoved, kan du evt. finde et link? (skal være til butik her i dk.)
Undskyld mig....men 2,5mm microjack ER 2,5mm microjack og 3,5mm minjack ER 3,5mm minijack
lyder åbenbart ikke som om at du selv gider prøve at gøre noget for det - du har fået masser af forslag..
ellers så gør som du skriver"send lortet retur" og så husk at se bedre efter næste gang du bestiller!!Angry

-------------
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:22
Muligvis http://www.hifiheadphones.co.uk/sennheiser-hd200-replacement-cable-300cm-091581-prodid-2243.html - sådan et kan gøre det. Men kan ikke lige lure, om det har samme kliksystem.

-------------

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:26

Muligvis http://www.hifiheadphones.co.uk/sennheiser-hd200-replacement-cable-300cm-091581-prodid-2243.html - sådan et kan gøre det. Men kan ikke lige lure, om det har samme kliksystem.

i know, men så helst gerne det ku bestilles fra dk, udenlandske sider og mig er ikke noget specielt godt match. og har som sagt kun små 10 dage til at få det afprøvet i, for hvis det ik virker skal hørebøfferne retur.

-------------

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:32
Sikke dog en masse brok for så lidt.
Omvendt kunne det være værre, de kunne være kommet med dette:

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Sikke dog en masse brok for så lidt.
Omvendt kunne det være værre, de kunne være kommet med dette:

Så havde jeg skreget, bogstaveligt talt!! LOL

-------------

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:41
Findes osse i dk ved at søge på google med varenummeret på danske sites: http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=400563 - http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=400563 . Men nu opgi'r jeg også - der er nævnt masser af muligheder i tråden.

De steder jeg har kigget, fremgår det at hovedtelefonerne har 6,35mm (1/4") stik, så du kan næppe klandre Sennheiser for at stikket ikke passer dig. Så du må rette dine negative udtalelser mod dig selv... Tilbage til forhandleren med dem og tjek så stikket inden du bestiller det næste par

-------------

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 18:45
Ellers må du købe et her: http://www.stefanaudioart.com/Headphone%20Cable%20HD598 - Link - så er det osse super kvalitet og koster lige så meget som hovedtelefonerne ;)

-------------

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 22:09

Jeg ved at både arteq.dk og 4sound.dk (aalborg) har solgt HD200, så de kan måske bestille et kabel hjem.

Hvis det vil hjælpe kan jeg finde de fysiske mål på HD200-stikket når jeg skal på arbejde på torsdag (hvis jeg ikke har smidt dem ud)

Edit:
Kender du ikke nogen som kan finde ud af at bruge en loddekolbe? Så kan stikket skiftes for under en 10'er...

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 22:26

Findes osse i dk ved at søge på google med varenummeret på danske sites: http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=400563 - http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=400563 . Men nu opgi'r jeg også - der er nævnt masser af muligheder i tråden.

De steder jeg har kigget, fremgår det at hovedtelefonerne har 6,35mm (1/4") stik, så du kan næppe klandre Sennheiser for at stikket ikke passer dig. Så du må rette dine negative udtalelser mod dig selv... Tilbage til forhandleren med dem og tjek så stikket inden du bestiller det næste par

Havde selv fundet det link, eneste problem er bare de ikke er til at bestille derfra Wink

-------------

Skrevet af: siccio
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 03:38
Undskyld men når du købe en hifi høretelefon som den Sennheiser, så er standard stikket altså rigtigt nok, og 97 % af befolkningen bruger vel en form for inear høretelefoner til de bærbare musik løsninger, også så vel fair nok de levere en form for adapter med udover standard stik. Forstår godt du er træt af adapteren forlænger selve stikket og til lomme udstyr knap så smart, men omvendt ville jeg da personligt være ked af at bære sådan nogle rimelig dyre Sennheiser udendørs i vejr og vind.

Skrevet den: 04-April-2012 kl. 06:44
Altså, normalt bruger jeg os de originale apple hørebøffer til min iphone når jeg høre musik på farten, men det går bare ikke at have et stik på næsten 10cm siddende ud af siden på sin computer til hørebøffer, og så er stikket på de sennheiser rimelig skrøbelige på den her måde i forhold til "normale" 3.5mm stik. samtidig er jeg så dejlig uheldig at mit lydstik i computeren sidder i højre side, og jeg er højrehåndet... så gæt hvad der sker... stik vs. mus... bad combo! :( hvis ikke jeg kan få en til at lodde (er ved at finde en som kan) et supra stik på, eller hvis jeg ik kan skaffe HD200 stikket, så ryger de retur.

-------------

Skrevet den: 04-April-2012 kl. 08:29

Havde selv fundet det link, eneste problem er bare de ikke er til at bestille derfra Wink

Der er et par muligheder http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=330517&q=091581 - på edbpriser.dk ...

-------------

Skrevet af: siccio
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 19:21
Ved godt det ikke hjælper din søgen konkret, eller noget men kunne godt tænke mig at høre hvor tilfreds er du med lyden i dem, overvejer selv et par på et tidspunkt har nogle efterhånden ikke helt nye Sennheiser hd 590 undskyld offtopic

Skrevet den: 04-April-2012 kl. 19:29
altså, når det kommer til lyden, følelsen af at have dem på, og alt sådan noget, så er de HELT i top! mit eneste minus, og så et kæmpe et af slagsen, er det skide stik! men det håber jeg på snart at få rodet bod på! ;)

Og dertil skal det så lige siges, at volumen heller ikke er til at klage over! i hvert fald ikke på høretelefonerne! LOL (men det ville være rart hvis man kunne skrue lidt op for lyden på div. dimser engang imellem, mere end bare hvad de normalt kan, f.eks. vores massagestol! Tongue)

-------------

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 22:38
Jeg har tilladt mig at rydde lidt op og fjernet et par indlæg med nogle mindre pæne ord i.

Hold venligst en god debattone.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 05-April-2012 kl. 18:54
10-4 René! ;)

-------------

Print side | Luk vindue