Print side | Luk vindue

Lyd Transparent Lærred Koster?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109901
Udskrevet den: 28-December-2024 kl. 13:27

Emne: Lyd Transparent Lærred Koster?
Skrevet af: Noisy Boy
Emne: Lyd Transparent Lærred Koster?
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 19:25
Har lige et hurtigt Spørgsmål Lyd Transparent Lærred ? hvor køber man det og hvad koster de ca. er det muligt at få det til en rimelig pris og kvalitet som fast rammet?

Svar:
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:10
Der er rigeligt at gå ud fra via google, hvis bare du søger efter AT screen..

De kan laves ret billigt.. sheerweave 4500 kan bruges og koster ikke alverden.  Du kan eks. kigge i Jonas_h's biotråd. Jeg tror sådan et som hans koster under 5k..

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 20:22
Hvordan er kvaliteten på sådanne lærred? havde tænkt mig at anskaffe mig en JVC x30 pga jeg gerne ville opnå en rigtig fed 3d kvalitet.
Der er åbenbart en verden til foreskel på lærreder kvalitets mæssigt og ville jo selv ikek ende i den forkerte ende. men jeg ved også at et rigtig godt kvalitets lærred koster 30k+ hvis det skal være Lyd Transparent  og det er lige i overkanten til mig bugget

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 22:26
Prøv nu lige at kigge i hans tråd..

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 23:52
Jeg har testen en del af de akustiske dug. Screen research - screen exselence - shearweave og beamax. De taber alle noget lys i forhold til et alm 1.0 gain dug.

Jeg valgte screen exselence enlighter 4k dugen, da det nærmest er umuligt at se struktur eller lign. Men samtidig påvirker lyden mindst.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Noisy Boy Noisy Boy skrev:

havde tænkt mig at anskaffe mig en JVC x30 pga jeg gerne ville opnå en rigtig fed 3d kvalitet.
Ikke at JVC x30 er decideret daarlig til 3D, men jeg vil mene at der er bedre at faa i prisklassen hvis du prioriterer 3D.

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg har testen en del af de akustiske dug. Screen research - screen exselence - shearweave og beamax. De taber alle noget lys i forhold til et alm 1.0 gain dug.

Jeg valgte screen exselence enlighter 4k dugen, da det nærmest er umuligt at se struktur eller lign. Men samtidig påvirker lyden mindst.

Hvad ligge en screen exselence lærred i prisklassen. Har snakket med CSO.dk idag og de forslår Screen Research men det løb op  i ca. 17-18k for et 115" dog ikek et THx godkendt men mener det var isf Godkendt

Han nævnte dog man skulel passe på med de billige lærreder da hullerne kan være forstore og man tape pixels

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

havde tænkt mig at anskaffe mig en JVC x30 pga jeg gerne ville opnå en rigtig fed 3d kvalitet.
Ikke at JVC x30 er decideret daarlig til 3D, men jeg vil mene at der er bedre at faa i prisklassen hvis du prioriterer 3D.

DEt fordi jeg har været ude og se en JVC x70 spille 3D og der blev jeg positivt overrasket. og hvad jeg har læst hørt mig frem til anbefaler stort set alle JVC'en

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Panasonic PT-AT5000E er bedre til 3D visning.
Akustisk transparente lærreder fra Lissau koster mellem 350 - 700 kr. ekstra pr. m2 lærred.
Ved 90" lærred snakker vi 3 m2, en merpris på 1050 - 2100, alt efter den valgte "lærredkvalitet".

http://www.av-connection.dk/?PGr=2894&ML=699 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2894&ML=699

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 19:59

Hvad ligge en screen exselence lærred i prisklassen. Har snakket med CSO.dk idag og de forslår Screen Research men det løb op  i ca. 17-18k for et 115" dog ikek et THx godkendt men mener det var isf Godkendt

Han nævnte dog man skulel passe på med de billige lærreder da hullerne kan være forstore og man tape pixels

8k for dugen til 106"

Jonas_h har brugt omkring 2500 for hans dug - prøv nu at kaste et blik i hans tråd før du snakker om lærreder til mange tusinde kroner..

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

8k for dugen til 106"

Jonas_h har brugt omkring 2500 for hans dug - prøv nu at kaste et blik i hans tråd før du snakker om lærreder til mange tusinde kroner..

okay det var ikke så slemt.

Det ikke fordi jeg vil finde det billigst lærred jeg ville øndersøge hvad der var af mulighedder. som jeg også skrev før er jeg blver advaret af flere at man skal passe på med at købe en forbilligt lærred da kvalitet og pris normalt også hænger sammen.
derfor jeg prøver og høre mig frem på dette forum. ellers havde overskriften da værre: Billigste Akusisk lærred?

Har set et dårligt lærred og det er jo lidt ligesom at sammenlign et billede du printer ud på foto papir og derefter printer det sammen billed ud på normalt papir.

Skrevet den: 03-April-2012 kl. 21:16
Dette er lærredet som jonah_h har brugt - fundet via nettet:

Det hedder noget andet , men er sheerweave. Det koster ikke alverden og jeg synes selv det ser godt ud. Husk at spørge dig selv om du kan se forskel fordi du betaler 10-30k mere eller om du bare er en ganske almindelig dødelig som egentlig bare drømmer om at eje noget fedt udstyr. Jeg tror du vil blive lige glad for begge, dog er du bedre stillet med det dyre (surprise), fordi det har en tættere struktur. Det giver mindre tab af lys og pixels, hvilket er neat når 4k projektorerne engang bliver til at betale.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 11:25
nu har jeg ikke målt på de dygtyper jeg havde hjemme , forhold til farvekorrekthed og lign .
når vi snakker stuktur kunne jeg ikke se forskel på eks shearweave 4500 eller screen research clear pix - jeg mener måske at Clear pix har en struktur , som giver nogle diagonale streger. de kan ved tættere afstande være nemmere at spotte, end den "gittervævede" Shearweave
Screen esxelence enlighter 4K dugen jeg valgte , ligner en alm dug - man kan IKKE se hullerne , uanset hvor tæt du kommer på.
Grunden til at man kalder den 4K er at der ikke er moire , ved højopløst materiale. ingen morie er IKKE lig med at man ikke kan se strukturen - eks screen research .
jeg gav for en craftmann udgave ved TC 7500,-.......det vil sige du selv laver rammen.
hvis du er tættere på end 3.5m , mener jeg at man bør vælge enlighter 4K. Hvis man er længere væk, ville JEG vælge enlighter 4K.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: Therien
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 15:28
Ja umiddelbart syntes jeg det lyder billigt for et lærrede du kan være tilfreds med Peter Jeg vil kigge samme vej når min tid kommer. Jeg får god afstand til lærrede - tænker lidt på loft til gulv lærrede..

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL

Skrevet den: 04-April-2012 kl. 19:54

nu har jeg ikke målt på de dygtyper jeg havde hjemme , forhold til farvekorrekthed og lign .
når vi snakker stuktur kunne jeg ikke se forskel på eks shearweave 4500 eller screen research clear pix - jeg mener måske at Clear pix har en struktur , som giver nogle diagonale streger. de kan ved tættere afstande være nemmere at spotte, end den "gittervævede" Shearweave
Screen esxelence enlighter 4K dugen jeg valgte , ligner en alm dug - man kan IKKE se hullerne , uanset hvor tæt du kommer på.
Grunden til at man kalder den 4K er at der ikke er moire , ved højopløst materiale. ingen morie er IKKE lig med at man ikke kan se strukturen - eks screen research .
jeg gav for en craftmann udgave ved TC 7500,-.......det vil sige du selv laver rammen.
hvis du er tættere på end 3.5m , mener jeg at man bør vælge enlighter 4K. Hvis man er længere væk, ville JEG vælge enlighter 4K.

Jeg tor også Screen esxelence enlighter 4K er noget af den vej jeg vil gå. dit læred hvor stor er det? og hvormeget fylder rammen ca 10cm i hver side eller? 

Skrevet af: Therien
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 20:12

Jeg tor også Screen esxelence enlighter 4K er noget af den vej jeg vil gå. dit læred hvor stor er det? og hvormeget fylder rammen ca 10cm i hver side eller? 

Tjek hans tråd. Der står alt hvad du vil vide om MK Simulatoren ^^ Der er et direkte link i hans signatur Wink

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL

Print side | Luk vindue