Print side | Luk vindue

YouSee Fiber

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109922
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:51

Emne: YouSee Fiber
Skrevet af: jugglerq
Emne: YouSee Fiber
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 10:45
Jeg har lige bestilt Yousee over Fiber, i dag har jeg Boxer tv som jeg er tilfreds med, det jeg søger er om der er nogle herinde, der har erfaringer med Yousee Fiber og hvad syntes de om det, det Yousee Fiber siger til mig er at det fungerer ligesom kabeltv på tv siden.

i mit område er der tilskud på gravning ind til mit hus på 2500.kr & 3595.kr i tilskud for oprettelse.

Svar:
Skrevet af: Rough
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 11:24
jeg har lige fået yousee via fiber, det er fuldstændig det samme produkt som kabel, desværre betyder det så at jeg har mistet min synkrone up- og download....

Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 08:29
Virker det problem frit, jeg har læst herinde angående pixeleringer, eller er det kun almindelig kabel tv
hvordan virker det med gamle tv der kun har mpeg 2 tuner, skal jeg købe ekstra bokse til dem, ved siden af, og som jeg læser det må jeg max downloade 400. gb om måneden, noget de kalder fair use.

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Virker det problem frit, jeg har læst herinde angående pixeleringer, eller er det kun almindelig kabel tv
hvordan virker det med gamle tv der kun har mpeg 2 tuner, skal jeg købe ekstra bokse til dem, ved siden af, og som jeg læser det må jeg max downloade 400. gb om måneden, noget de kalder fair use.

Umiddelbart bør det virke problemfrit. Ellers ville der jo være en grundlæggende mangel ved selve produktet.

Men muligheden for pixeleringer er altid til stede, hvis du ikke bruger godt afskærmede antennekabler. Bruger du fordelere og samleled m.v., er det vigtigt at disse har metalkappe.

Tv med DVB-C MPEG-2 tuner kan kun modtage SD-kanaler, ikke HD-kanaler. Du kan for under 500 kr. få en DVB-C MPEG-4 modtagerboks (fx BlueTinum, Denver, Clint), som kan modtage alle kanaler. HD-kvalitet kræver yderligere et HD Ready tv.

Med hensyn til "Fair Use" er der en fair use-grænse afhængig af den valgte internethastighed.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: Rough
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 21:52
Det virker fint, ingen pixelering, har trukket nyt kabel fra fiber boks til tv og montøren fra yousee satte stik op så forbindelsen er iorden.
Har selv tv uden dvb-c så bruger yousee boksen son tuner. Har dog måtte genstarte boksen 2 gange på en uge da den fryser........

Print side | Luk vindue