Print side | Luk vindue

Løst: PS3 error 80023102

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109940
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 19:17


Emne: Løst: PS3 error 80023102
Skrevet af: fhansen
Emne: Løst: PS3 error 80023102
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 20:42
Hej alle

Nu har jeg døjet med dette problem et stykke stid, og har stadig ikke fået det løst. Jeg prøver at købe spil fra PS Store, men når jeg kommer til processen hvor jeg skal bekræfte købet, får jeg fejlen. Jeg kan heller ikke tilføje penge i min wallet, ude fra XMB menuen. Jeg har VISA dankort.

Jeg har støvsuget nettet for muligheder til at få løst problemet. Har prøvet:

Slette kreditkort informationer og indskrive dem igen.
Fjerne æøå, og erstatte med gamle danske bokstaver.
Skrive kortholdernavn alm. og med blokbokstaver.
Fjerner idag kreditinformationer, og vente 48 timer, for derefter at indtaste dem igen (may it please work)

Jeg har kontaktet Nordisk Film, som har videresendt min foresprøgsel til SCEE (1. marts), men har ikke hørt noget fra dem endnu. Sendt en rykker idag.

Er der nogle her der oplever fejlen, har oplevet den eller evt. har kendskab til en løsning eller bare et forslag?

Mange andre på nettet oplever/har oplevet fejlen. Nogle har fået løst problemet, andre ikke. Det virker meget tilfældigt hvilke systemer der kommer op og virke igen, og jeg har ikke kunnet finde en konklusion derude som har virket effektivt for alle/de fleste. I hvert fald ikke en som har virket hos mig.

Mvh

Frank



Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 20:54
Det er hvad Sony skriver.
 
If you recently had your PlayStation deactivated, then it may take up to 14 days before your account information can become active, including your credit card. I think this info would really help customers if they just write it up online.
 
 
Andre skriver, hvis ens tidligere køb/downloads er forsvundet fra "listen", skal redownloade igen. Dette har hjulpet brugere, med samme fejl som din. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det er hvad Sony skriver.
 
If you recently had your PlayStation deactivated, then it may take up to 14 days before your account information can become active, including your credit card. I think this info would really help customers if they just write it up online.
 


Tror desværre ikke det hjælper mig, da jeg har bakset med problemet meget længere. Som jeg skriver i første indlæg, blev der oprettet en sag hos SCEE 1. marts, altså en måned siden. Der ud over har jeg nok bakset med det en halv til en hel måned før dette.


Skrevet af: Autechre
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 16:38
Hej fhansen.
 
Har du nyt i sagen - jeg har samme problem som dig...
 
Har du eventuelt en kontakt hos NF jeg også kunne skrive til? På forhånd tak... Smile


-------------
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Autechre Autechre skrev:

Hej fhansen.
 
Har du nyt i sagen - jeg har samme problem som dig...
 
Har du eventuelt en kontakt hos NF jeg også kunne skrive til? På forhånd tak... Smile


Jeg er desværre ikke blevet klogere. Jeg ville ha' slettet mine kreditkort data på min PS3, men har ikke fået det gjort, grundet tidsmangel. Det er umiddelbart det eneste tilbage jeg kan prøve. De skal så være slettet i 7 dage, før end at man igen skal indtaste.

Jeg har endnu ikke hørt noget fra Nordisk, men nu har det også været påske. Håber at høre fra dem i den nye uge. Skal nok skrive når jeg hører noget fra dem. Det er flere personer, som har besvaret mine mails på adressen hotline@nordiskfilm.dk, så kan ikke henvise til én bestemt person.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:13
Har nu ventet i 8 døgn, og har forsøgt mig igen (efter at have slettet kreditkortdata sidste mandag). No luck. Har igen skrevet til Nordisk.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 11-Maj-2012 kl. 20:56
Fik svar fra Nordisk igen forleden. Fik et ret useriøst svar, som ikke kunne bruges til noget som helst. I bund og grund sagde de det samme igen. Slet data, vent 7 dage og prøv igen. Det prøvede jeg så igen igen i dag. OG DET VIRKER, WEEEEEEE.

@Autechre: Håber også det lykkes for dig på denne måde. Held og lykke.



Print side | Luk vindue