BenQ W7000
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109948
Udskrevet den: 28-December-2024 kl. 15:45
Emne: BenQ W7000
Skrevet af: skyeagle
Emne: BenQ W7000
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 23:26
Hej.
Nogle der har set denne i aktion ? eller ved hvor man kan se den ?
Den skulle være i toppen , men nogle siger larmen fra sådan en benQ er ret ret larmende , er dette sandt? ( måske nogle har ældre ver.)
------------- Med Venlig Hilsen Kim
|
Svar:
Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 23:47
Jeg har en BenQ W6000, og ja, den larmer i normal mode. Jeg koerer den i eco mode, da den har mere end nok lys til mit behov, og der er stoejniveauet betydeligt lavere. Jeg bemaerker det ikke naar filmen foerst spiller.
|
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 23:56
Sterolab jeg har en optoma og den larmer da også, men jeg har aldrig hørt en benQ, men ved de er lysstærke, mon ikke w7000 har samme støj som din ?
|
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 00:17
Jo, jeg vil gaette paa at stoejniveauet er det samme paa de to modeller. Jeg ved ikke hvordan det sammenligner sig med Optoma.
|
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 00:17
ok tak Stereolab
|
Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 09:30
skyeagle skrev:
Hej.
Nogle der har set denne i aktion ? eller ved hvor man kan se den ?
Den skulle være i toppen , men nogle siger larmen fra sådan en benQ er ret ret larmende , er dette sandt? ( måske nogle har ældre ver.)
|
BenQ larmer ikke mere end andre projektorer i samme standard efter min bedste overbevisning.
|
Skrevet af: Therock
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 10:53
Hej, det er også min holdning, jeg bemærker intet fra den... Super lækker Projektor til pengene
------------- Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W | Video:| LG CX 65" |
|
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 22:48
Ok rart at hører, så takker Kasper og therock.
Kunne være man skulle kigge nærmere på den nye w7000 så,men kan bare ikke findet stedet hvor man kan se den i aktion desværre.
|
Skrevet af: Hindsberg
Skrevet den: 05-April-2012 kl. 09:43
skyeagle skrev:
Ok rart at hører, så takker Kasper og therock.
Kunne være man skulle kigge nærmere på den nye w7000 så,men kan bare ikke findet stedet hvor man kan se den i aktion desværre.
|
Ka se den forhandles af Hifi klubben http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/benq_w7000_video-projektor.htm Mon ikk de har det sat op eller ku være int. i at lave en demostration af denne hvis man lige giver dem et kald .......
|
Skrevet den: 05-April-2012 kl. 19:21
Hindsberg De har desværre ikke sat den op i nogle butikker overhovedet, og synes jeg er lidt dårlig fordi hvem gider købe en projektor til de penge uden man kan se den?
|
Skrevet af: Hindsberg
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 09:55
skyeagle skrev:
Hindsberg De har desværre ikke sat den op i nogle butikker overhovedet, og synes jeg er lidt dårlig fordi hvem gider købe en projektor til de penge uden man kan se den? |
prøv at ring til dem og hør om ikk de ku arrangere en demostration....det må da være mindste kravet eller få en til test hjemme...... Ved Peter ( Chefen ) er til at snakke med ......fra Lyngby.....men sikker på dem i Kbh også er samarbejdsvillige
|
Skrevet af: Masterpiece
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 10:10
Jeg har en BenQ (ms513) mener jeg den hedder, nogle gange kan man godt syntes den larmer lidt, men man kan sige at lyden er vel altid lidt høj i en biograf :-) så jeg har ikke noget problem med larmen fra en BenQ selv hvis man blot ser TV der på og ikke gider høj lyd,(kun alm. volmuen og digital lyd) syntes jeg kun det er meget sjællent det kan virke som et irritations moment. Nu er W7000 jo lidt en anden størrelse end min, men jeg kunne ikke forstille mig det kunne være så slemt. :-)
|
Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 10:07
Jeg har været inde hos hi-fi klubben i Aalborg og der skulle den blive sat op til demo i mandags, jeg har dog ikke været derinde endnu for at se den, da jeg i stedet valgte en JVC X30 og det har jeg ikke fortrudt, den siger nærmest ingen ting og billedet er en ren fornøjelse at kigge på.
------------- LG 47SL8500 - DM8000 JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D
|
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 17:32
Mht W7000 er det nok en god idé at holde lidt på bremsen endnu. Ifølge den her tråd på AVS: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1381679&page=29 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1381679&page=29 er der problemer med samtlige udgivne eksemplarer men BenQ arbejder på sagen.
|
Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 20:33
skyeagle skrev:
Hindsberg De har desværre ikke sat den op i nogle butikker overhovedet, og synes jeg er lidt dårlig fordi hvem gider købe en projektor til de penge uden man kan se den? |
Jeg ville gerne have set en BENQ W6000 dengang den var aktuel, men beskeden i min lokale Hifiklub butik var at så dyre produkter kunne slet ikke betale sig at have som demo.. Og ham sælgeren havde for reste aldrig solgt et sæt højtalere til over 10000kr... Skræmmende.. Jeg har selv en gl. BENQ PE8720, som har fungeret upåklagelig, og da den var ny fik jeg den byttet på grund af noget skidt i optikken.. (måske ubetydeligt) De sendte en ny maskine ASAP, med en retur fragt seddel. som så skulle sendes retur inden for 1 måned.. Det er f..... fisme god service. Jeg er idag så endt med en JVC DLA X7... og det skal så siges at service fra JVC er ikke tilstedeværende. Så grundet alt bøvlen med min JVC har jeg så lige kastet mig over CRT.. Som så slet ikke aktuelt for familien Danmark.. Men fu.. det kan nogle tricks. Især når man har 500 laserdisc film. Jeg savner generelt anmeldelser på projektore ( Opfordring til Recorder.dk) Hvor der testes og offentliggøres målinger, som er meget sigende for en projektors evne til at gengive farver korekt.. Reelt lys output og kontrast.
|
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 21:15
Jeg er desværre fra Kbh så ærgerligt kun aalborg har den til demo, jeg har talt med div. Hifi klubber på Sjælland, inklusiv kbh og ingen af dem har planer om sætte w7000 til udstilling så man kan se den.
Stereolab pyha det var en grim en , med de problemer med hdmi, at den står mere klart via vga er jo rent ud sagt en skandale synes jeg, tak for den Info.
|
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 22:23
stridsvognen skrev:
skyeagle skrev:
Jeg ville gerne have set en BENQ W6000 dengang den var aktuel, men beskeden i min lokale Hifiklub butik var at så dyre produkter kunne slet ikke betale sig at have som demo.. Og ham sælgeren havde for reste aldrig solgt et sæt højtalere til over 10000kr... Skræmmende.. Jeg har selv en gl. BENQ PE8720, som har fungeret upåklagelig, og da den var ny fik jeg den byttet på grund af noget skidt i optikken.. (måske ubetydeligt) De sendte en ny maskine ASAP, med en retur fragt seddel. som så skulle sendes retur inden for 1 måned.. Det er f..... fisme god service. Jeg er idag så endt med en JVC DLA X7... og det skal så siges at service fra JVC er ikke tilstedeværende. Så grundet alt bøvlen med min JVC har jeg så lige kastet mig over CRT.. Som så slet ikke aktuelt for familien Danmark.. Men fu.. det kan nogle tricks. Især når man har 500 laserdisc film. Jeg savner generelt anmeldelser på projektore ( Opfordring til Recorder.dk) Hvor der testes og offentliggøres målinger, som er meget sigende for en projektors evne til at gengive farver korekt.. Reelt lys output og kontrast. |
Jeg har set W6000 til demo i både HFK i Kgs. Lyngby og Holbæk. I Lyngby har de også de største B&W diamond-modeller i udstilling, og det er da mit indtryk at de sælger et sæt engang imellem, så din oplevelse lyder underlig. Det må være en meget lille lokal-afdeling der er tale om.
Surt med alle de problemer du har oplevet med JVC. Såvidt jeg husker hentede du den hjem fra England og derfor skal du nu snakke direkte med JVC. Havde måske været nemmere via en dansk forhandler?
Jeg har aldrig set en CRT-projektor, så kan ikke udtale mig om dens kvaliteter, men opløsningen på den er da rimeligt begrænset? Men derfor kan det jo spille fint med Laserdisk. Det må dog være noget kedeligt at gå fra 1080p BD til LD rent billedekvalitetsmæssigt.
|
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 22:52
Stereolab skrev:
stridsvognen skrev:
skyeagle skrev:
Jeg ville gerne have set en BENQ W6000 dengang den var aktuel, men beskeden i min lokale Hifiklub butik var at så dyre produkter kunne slet ikke betale sig at have som demo.. Og ham sælgeren havde for reste aldrig solgt et sæt højtalere til over 10000kr... Skræmmende.. Jeg har selv en gl. BENQ PE8720, som har fungeret upåklagelig, og da den var ny fik jeg den byttet på grund af noget skidt i optikken.. (måske ubetydeligt) De sendte en ny maskine ASAP, med en retur fragt seddel. som så skulle sendes retur inden for 1 måned.. Det er f..... fisme god service. Jeg er idag så endt med en JVC DLA X7... og det skal så siges at service fra JVC er ikke tilstedeværende. Så grundet alt bøvlen med min JVC har jeg så lige kastet mig over CRT.. Som så slet ikke aktuelt for familien Danmark.. Men fu.. det kan nogle tricks. Især når man har 500 laserdisc film. Jeg savner generelt anmeldelser på projektore ( Opfordring til Recorder.dk) Hvor der testes og offentliggøres målinger, som er meget sigende for en projektors evne til at gengive farver korekt.. Reelt lys output og kontrast. |
Jeg har set W6000 til demo i både HFK i Kgs. Lyngby og Holbæk. I Lyngby har de også de største B&W diamond-modeller i udstilling, og det er da mit indtryk at de sælger et sæt engang imellem, så din oplevelse lyder underlig. Det må være en meget lille lokal-afdeling der er tale om.
Surt med alle de problemer du har oplevet med JVC. Såvidt jeg husker hentede du den hjem fra England og derfor skal du nu snakke direkte med JVC. Havde måske været nemmere via en dansk forhandler?
Jeg har aldrig set en CRT-projektor, så kan ikke udtale mig om dens kvaliteter, men opløsningen på den er da rimeligt begrænset? Men derfor kan det jo spille fint med Laserdisk. Det må dog være noget kedeligt at gå fra 1080p BD til LD rent billedekvalitetsmæssigt.
|
Hifiklubben har lidt forskellige prioriteringe alt efter hvor i landet vi befinder os. Midtjylland er ikke prioriteret lol. Jeg sammenligner service på begge modeller fra udlandet.. BENQ var top service.. købte den herhjemme via nettet, og reklamerede direkte til deres internationale afdeling.. tror hun hed Fiona og var i USA. JVC Europe / som hænger sammen med DK er venlige og behjælpsomme, men hjælper ikke når de ingen backup har fra Japan.. de har sendt forespørgsel flere gange og aldrig fået svar. Så ved jeg ikke hvilken support, og hvor mange midler danske forhandlere selv er villige til at bruge på at tilfredsstille kunder. Men sikkert ikke for 16000kr som jeg sparede i UK, som tilgengæld er nogle pære a 2500kr stk. Andgående CRT, så er der jo lidt forskelligt at vælge imellem. Opløsning er ikke lige problemet på min. 2000x2500 Den køre pt 1080P 60Hz uden problemer. Farverne målingerne på CIE chart er fuld på højde med min JVC X/ Kunne bruge en gamma korektion. der er lidt at korigere på blå gamma, men den er placeret i den rigtige ende af scalaen i forhold til de andre farver. Kontrasten er på begge maskiner uden for mit måleområde.. over 25000-1 Fordelen på laserdisc er at jeg kan køre analogt hele vejen, via en quadrupler. Det er en Vidikron Vision One og en Farudja VP400 Quadrupler, på en MSB GOLD LD, eller BD via en DVDO VP50 eller VP50 pro
|
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 22:57
stridsvognen skrev:
Stereolab skrev:
stridsvognen skrev:
skyeagle skrev:
|
Hifiklubben har lidt forskellige prioriteringe alt efter hvor i landet vi befinder os. Midtjylland er ikke prioriteret lol. Jeg sammenligner service på begge modeller fra udlandet.. BENQ var top service.. købte den herhjemme via nettet, og reklamerede direkte til deres internationale afdeling.. tror hun hed Fiona og var i USA. JVC Europe / som hænger sammen med DK er venlige og behjælpsomme, men hjælper ikke når de ingen backup har fra Japan.. de har sendt forespørgsel flere gange og aldrig fået svar. Så ved jeg ikke hvilken support, og hvor mange midler danske forhandlere selv er villige til at bruge på at tilfredsstille kunder. Men sikkert ikke for 16000kr som jeg sparede i UK, som tilgengæld er nogle pære a 2500kr stk. Andgående CRT, så er der jo lidt forskelligt at vælge imellem. Opløsning er ikke lige problemet på min. 2000x2500 Den køre pt 1080P 60Hz uden problemer. Farverne målingerne på CIE chart er fuld på højde med min JVC X/ Kunne bruge en gamma korektion. der er lidt at korigere på blå gamma, men den er placeret i den rigtige ende af scalaen i forhold til de andre farver. Kontrasten er på begge maskiner uden for mit måleområde.. over 25000-1 Fordelen på laserdisc er at jeg kan køre analogt hele vejen, via en quadrupler. Det er en Vidikron Vision One og en Farudja VP400 Quadrupler, på en MSB GOLD LD, eller BD via en DVDO VP50 eller VP50 pro
|
OK, lyder spændende.
|
Skrevet den: 10-April-2012 kl. 18:04
Hm bliver spændende at se om problemet med benq w7000 hdmi udgang bliver rettet i en firmware
|
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 20:53
Ser ud til det er lykkes ordne det med en firmware opdatering ,men afventer ham zombie på avs forum, han ville teste igennem.
Ulempen er benQ skal have prosektoren ind for opdatere den.
|
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 18:40
Ser stadigvæk ud til problemer er løst i den firmware opdatering ,men desværre kan hi-fi klubben ikke oplyste hvilken firmware ver. Deres projektere har, og det er surt fordi er nemlig ikke bare en USB man smider i, nej benQ skal have den retur .
Hilsen kim
|
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 18:49
Ved du hvad den nyeste firmware heder, så er det da bare at bestille og betinge det af at den er med nyeste firmware. Vil de ikke der så prøv et andet sted. Så vidt jeg husker yder BENQ 48 timers ombytning.. svupti så har du en ny. Hvis du altså henvender dig direkte til BENQ.
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 23:21
Tror den hedder 1.03 firmware, men tak for rådet
|
|