Print side | Luk vindue

HJælp til at finde navn på gammel tegnefilm!!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110023
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 16:05

Emne: HJælp til at finde navn på gammel tegnefilm!!
Skrevet af: siimonk
Emne: HJælp til at finde navn på gammel tegnefilm!!
Skrevet den: 05-April-2012 kl. 23:14
Hej folkens,

da jeg var mindre (i 90erne) var jeg ofte hjemme ved min mormor og morfar, hvor de havde en VHS bånd med en tegnefilm på, som jeg var helt væk i, da den var spændende men også "uhyggelig" :-)
Men nu har de ikke det bånd længere, og det er så lang tid siden, at de heller ikke husker hvad filmen hed. Så derfor søger jeg lidt hjælp herinde forhåbentlig!!
Er ikke helt præcis sikker på, at det er 100% korrekt det jeg husker, men filmen handler om nogle lilla farvede mennesker, der vist nok lever som "slaver" nede under jorden, hvor det er rotter der står som vagter overalt i nogle lilla dragter osv... Hovedpersonen er så en lilla dreng med briller, der forsøger at slippe væk (vist nok med nogle andre også). Undervejs sker der en masse ting, men så vidt jeg husker ender det med at de kommer op til toppen eller overfladen... Er der nogen der måske kan genkende denne tegnefilm??? Evt. et link eller navn??? Jeg er virkelig desperat for at finde ud af hvad den hedder, om den muligvis kunne skaffes på en eller anden måde!!

Om den så er fra 90erne eller 80erne ved jeg ikke?

Mvh.
Simon

Svar:
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 06-April-2012 kl. 00:48
Kunne der være tale om "Redwall"?

Kender ikke serien (både bog og TV), men der er åbenbart tale om en større univers med Rotter og lillafarvede kostumer og noget undergrundsnoget.

Det var i hvert tilfælde hvad en hurtig søgning på Google fortalte mig!

Google er din ven :)

/Nils

-------------
           

Skrevet af: siimonk
Skrevet den: 06-April-2012 kl. 09:45
Hej Nils, det var et godt bud! Men jeg har lige netop fundet filmen! Det er "Strit og Stumme" :-)
Men ellers mange tak for hjælpen! Jeg lukker denne tråd om lidt..

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 06-April-2012 kl. 14:33
Nå, okay! Den kender jeg heller ikke lige umiddelbart noget til... Måske jeg er for gammel eller ung eller noget ;)

/Nils

-------------
           

Print side | Luk vindue