Lyd fra MacBook?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110050
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 09:22
Emne: Lyd fra MacBook?
Skrevet af: Supertommi
Emne: Lyd fra MacBook?
Skrevet den: 06-April-2012 kl. 19:52
Mit anlægs primære brug er egentlig til film, men ind imellem vil jeg også gerne kunne høre lidt musik. Hvis jeg slår computeren direkte til min receiver via udgangen til hovedtelefon får jeg da også lyd ud, men jeg synes mildest talt det lyder dårligt. Lyden er utrolig tam. Vil en DAC som nedenstående løfte lyden markant? Eller findes der bedre alternative i samme prisklasse eller billigere? Det behøver ikke være trådløs som nedenstående er det.
Mit setup er: Denon AVR-2310 NAD CE275BEE MacBook
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/nad_dac1_da-konverter.htm
|
Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 06-April-2012 kl. 20:16
Jeg ville sætte en Airport Express på dit anlæg. Galvanisk adskillese og optisk forbindelse for udnyttelse af din recievers DAC
|
Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 09:47
Tag evt. et kig på en asynkron USB til sp/dif converter. Så kører du USB fra Mac'en til converteren og sp/dif fra den til din receiver.
------------- Tape Connection MKII
|
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 11:25
Beanie skrev:
Jeg ville sætte en Airport Express på dit anlæg. Galvanisk adskillese og optisk forbindelse for udnyttelse af din recievers DAC |
Det kunne godt være en mulighed, vil den være lige så godt som den jeg selv foreslog?
SimonTC-> Det er selvfølgelig også en mulighed, og har lige kigget på jeres side. Hvad får jeg af forskel på den billige til 800 kr og en af de lidt dyre modeller, og hvad er forskellen på hvad du foreslår og den jeg selv har foreslået. Jeg ville gerne kunne lytte til begge, men der er desværre lidt for langt til Århus til et køb i den prisklasse. Jeg synes jo, at det er lidt lækkert at NAD løsningen kan sende trådløst.
|
Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 23:01
Har du prøvet med optisk digital udgang fra MacBook'en? (samme stik men blot med et optisk "jack"stik)
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 23:56
Supertommi skrev:
Jeg synes jo, at det er lidt lækkert at NAD løsningen kan sende trådløst.
|
Ja, med en dongle i din PC.
Hvad holder dig fra en Airport Express?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 01:46
Supertommi skrev:
Det er selvfølgelig også en mulighed, og har lige kigget på jeres side. Hvad får jeg af forskel på den billige til 800 kr og en af de lidt dyre modeller, og hvad er forskellen på hvad du foreslår og den jeg selv har foreslået.
|
V-Link og V-Link II er sådan set samme produkt, men førstnævnte er en udgået model. Den større model tror jeg ikke du har brug for, og V-Dac er noget helt andet.
Forskellen på V-Link'erne og den du har linket til er, at den ikke bruger asynkron teknologi. V-Link er netop nogle fede apparater fordi de eliminerer jitter, som er en slags elektronisk støj. Nogle siger at mængden af jitter er mere væsentlig for lydkvaliteten, end præcis hvor god en DAC man har i sit setup. Jo mindre jitter, jo bedre lyd.
NAD-apparatet er selvsagt lettere at integrere i et setup, hvor V-Link jo kræver kabelforbindelse, men sidstnævnte vil helt sikkert give bedre lyd. Med både DAC og Wi-Fi og alt muligt i NAD'en, så er det jo også nok en rimeligt lavprisagtig pakke, hvor en V-Link giver audiofil ydelse.
Du har en ret god AV-receiver, så jeg tror det vil være et skridt ned hvis du bruger DAC'en i NAD'en, og hvis du ikke skal bruge den er det jo bare spild af penge.
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
|
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 09:17
Ja, Naiera har sådan set skrevet det men V-link og V-link II er funktionelt identiske. II'eren har bare fået det nyere alu design. V-link 192 er Samme princip men kan håndtere op til 24/192 og der kan køres balanceret digitalt ud. Så vidt jeg kan se, kan en V-Link II klare dit behov. (jeg tror ikke vi har flere af den gamle)
Alt andet lige, vil jeg anbefale at du kører direkte i din receivers DAC, så,du undgår for meget konvertering frem og tilbage.
|
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 09:24
Hvis en trådløs løsning er det der er mest interessant for dig, så kig på en Airport Express. Den er væsentligt bedre integreret, især når den bruges i et Mac miljø og den kræver ikke en separat dongle for at fungere og så fungerer den med AirPlay over hele linien. Lydmæssigt må du dog nok forventet at kvaliteten ikke når den kablede løsning.
|
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 10:20
Simon, TC skrev:
Hvis en trådløs løsning er det der er mest interessant for dig, så kig på en Airport Express. Den er væsentligt bedre integreret, især når den bruges i et Mac miljø og den kræver ikke en separat dongle for at fungere og så fungerer den med AirPlay over hele linien. Lydmæssigt må du dog nok forventet at kvaliteten ikke når den kablede løsning. |
Er der ikke nogle problemer med at Airport Express nogle gange falder ud når man bruger det?
|
Skrevet af: hunt
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 10:20
ThomasP skrev:
Har du prøvet med optisk digital udgang fra MacBook'en? (samme stik men blot med et optisk "jack"stik) |
Ovenstående er da p.... væsentligt. Det bliver ikke billigere! Har du prøvet det?
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 10:24
Airport Express falder ikke ud hvis opsætningen er korrekt. Vi kører herhjemme med løsningen og netradio via iPad. Når der er udfald skyldes det radio-streamen. Der er aldrig udfald ved afspilning af lokal musik fra f.eks. iPad.
|
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 11:10
hunt skrev:
ThomasP skrev:
Har du prøvet med optisk digital udgang fra MacBook'en? (samme stik men blot med et optisk "jack"stik) |
Ovenstående er da p.... væsentligt. Det bliver ikke billigere! Har du prøvet det? |
Nej, det har jeg ikke. Har du et link til kablet?
|
Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 15:28
Supertommi skrev:
hunt skrev:
ThomasP skrev:
Ovenstående er da p.... væsentligt. Det bliver ikke billigere! Har du prøvet det? |
Nej, det har jeg ikke. Har du et link til kablet?
|
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/miniplug_til_toslink/optisk_miniplug_toslink_digital_kabel_05_m_2797_da.html
|
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 17:57
Beanie skrev:
Airport Express falder ikke ud hvis opsætningen er korrekt. Vi kører herhjemme med løsningen og netradio via iPad. Når der er udfald skyldes det radio-streamen. Der er aldrig udfald ved afspilning af lokal musik fra f.eks. iPad. |
Jeg har aldrig oplevet udfald ved hverken Airport Express eller Apple TV men jeg kører også rent Apple setup, altså iMac, iPad, 2 x iPhones, Apple TV, AirPort Express og en AirPort Extreme til at 'binde' det hele sammen - De steder hvor jeg har oplevet at folk har haft problemer med AirPlay udfald, har der været en eller anden Zyxel (eller lign.) router inde over.
|
Skrevet den: 10-April-2012 kl. 14:49
Jeg prøver lige med kablet først. Det kan være jeg er heldig det giver det ønskede resultat.
|
|