Print side | Luk vindue

Stofa + mærkelig fjernbetjening.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110055
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 16:07

Emne: Stofa + mærkelig fjernbetjening.
Skrevet af: stonemask
Emne: Stofa + mærkelig fjernbetjening.
Skrevet den: 06-April-2012 kl. 23:34
Hej med jer, det er min første post og tror og håber at jeg er på den rigtige sted til at finde udaf mit problem.
Det er faktiskt således at min nabo har et Zaptor box hvor fjernbetjeningen er gåen helt galt. Den virker i princippet, men hvis jeg trykker f.eks. på Menu knappen, så viser den nogen trailere, og hvis jeg trykker på TV-Guide, så sker da ikke noget. Og jeg får ingen on screen info eller noget som helst :S.

Tak for muligvis hjælp.

Svar:
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 00:08
Det lyder som om der er valgt forkert output ved opsætning. Dvs, valgt SCART når man bruger HDMI eller omvendt.

Prøv at trykke på den gule knap på remoten når boksen er tændt og viser trailere.

Skrevet af: stonemask
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 02:03
der er kun HDMI tilsluttet

Skrevet af: joensson
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 16:22
filthat har fat i noget. Selvom du kun har hdmi tilsluttet kan man godt være kommet til at vælge Scart under opsætning. 

På Stofas driftinformation står der følgende:

Problem med forkert valgt output på Zaptor 2: Menuen vises ikke og fjernbetjeningen skifter ikke ordentlig kanal

Forventes løst: 23-04-2012 00:00Oprettet: 01-03-2012 23:01

Hvis Zaptoren er sat til et forkert output så man oplever ovennævnte fejl, kan det rettes med fjernbetjeningen ved at trykke på "exit", derefter på "menu" og så på den gule knap på fjernbetjeningen. Zaptorboksen burde så vælge det korrekte output og menuen blive synlig.

Venlig hilsen
Flemming

Skrevet af: rfalken
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 19:16
Virkede det her for dig ? Det virker nemlig ikke på min zaptor der har samme problem.

Print side | Luk vindue