Samsung LE-40M71B
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11008
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 12:59
Emne: Samsung LE-40M71B
Skrevet af: MikeOne
Emne: Samsung LE-40M71B
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 13:08
Jeg faldt lige over lidt info omkring Samsung LE-40M71B.
http://www.inside-digital.tv/fernseher/Samsung/LE-40M71B/447/1 - http://www.inside-digital.tv/fernseher/Samsung/LE-40M71B/447 /1
Ser ud til at den kan fåes i Tyskland
....Mike | den specifikation passer ikke helt overens med andre kilder. Se bl.a. farver. kontrast, billedet af skærmen.....
|
Svar:
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 13:22
Pudsigt nok har jeg lige afbestilt LE-40R72B, da jeg læste om denne og at den er lige på trapperne. Laptops fører den - når den kommer - til 24 kg. Og R72B koster der 18 kg. På Hifi4all er den også en tråd om dette tv.
Jeg havde egentlig indstillet på på R72B for prisen var rigtig (min smertegrænse er 20 kg), men M71B er jo den egentlige afløser for M61B og det er jo nærmest legendarisk allerede nu ............... så jeg vakler.
|
Skrevet af: mich61
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 13:26
Forkert billede det er ikke modellen der er vist
Her er det rigtige
http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=19783 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=19783
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 13:29
ja det tyder det på.
har også lige hørt at der kommer en model M73 med DVB-T Tuner!
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-116.html - http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-116.html
|
Sooo, ich hab mich mal auf der CeBIT auf dem Samsung Stand mit einigen Experten unterhalten, um einige Gerüchte aus der Welt zu schaffen. Hier also die neusten Infos zum M71 & M73:
Beide Modelle sind identisch, der M73 jedoch mit integrierten DVB-T Tuner. Sie werden Ende April auf den Markt kommen. Der LE-40M73 wird mit großer wahrscheinlichkeit bei einer UVP von 2999€ liegen. Der LE-40M71 wohl ca. 100€ weniger kosten.
Der Kontrast liegt definitiv bei 6000:1! Das Gerücht mit 7000:1 Kontrast ist auf einen Druckfehler in der CeBIT broschüre zurückzuführen, die mitlerweile nicht mehr verteilt wird.
Ich persönlich habe keinen großen Unterschied zwischen dem R71 und M71 gesehen, obwohl sie zwei verschiedene Panels haben. Das Panel des R71 soll angeblich identisch mit dem vom M61 (S-PVA) sein. Der M71 hat eine "Ausbaustufe" mit mehr Farben & Kontrast sowie der neuen Smooth Motion Technologie sein.
Beide Fernseher haben den neuen Spiele-Modus, optimiert für Xbox 360. "Durch Aktivierung des Spiele-Modus werden Videospiele nach Microsoftempfehlung reproduziert. Durch Schärfeanhebung, Schwarzwert-Verbesserung und Sound-Optimierung wird sichergestellt, dass Gamer auf Knopfdruck optimale Multimedia-Performance erhalten." (Quelle: Samsung)
Das reicht erst mal fürs erste an Informationen... |
|
Skrevet af: maximusdk
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 14:23
har lige købt LE-40R71B i electric city til kr. 23000,-
Kvaliteten er for vild...kan varmt anbefales
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 14:42
maximusdk skrev:
har lige købt LE-40R71B i electric city til kr. 23000,-
Kvaliteten er for vild...kan varmt anbefales
|
Ja - og så forestil dig så M71B På Hifi4all er der en der har set M61B og R71B side by side og der vinder M61B'eren. Ligesom Sony har to serier (S2000 og V2000) har Samsung en R- og en M-serie, hvor man får mere kvalitet i M-serien (der så også er dyrere).
|
Skrevet af: maximusdk
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 14:58
Har snakket med samsung og de siger at det er samma specs og panel der sidder i M61bB og R71B. R71B har derimod 12,8 mill farver mod M61bB 6,4 mill fraver. Udover dette er er også en featur der hedder "game mode" på R71B.
Ellers er det identiske TV set ud fra kvaliteten...kig evt på samsung.dk og sammenlign de to produkters specifikationer.
Samsung siger at grunden til at R71B er billigere er simplethen fordi det er anden generation tv med det samme panel der bliver sendt på markedet. Så ham der har set M61B og R71B og vurderet at M61B skulle være bedre tager ihvertfald fejl
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 15:51
JA-HELT ENIG.
R71 er BEDRE end M61.
men hvis man absolut vil ha`at en R model skal være ringere end en M model-så kam man måske også se det til sidst?
Jeg mener imidlertid at R modellen er klart bedre sammenlignet.
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 16:17
Ja, tro kan flytte bjerge (selv dem der ikke er der?)
Men bliver spændene når man selv får lov at se de tv sat op mod hinanden. I må gerne skrive hvis I finder en shop hvor dette lader sig gøre...
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 16:21
det kommer vi nok ikke til at opleve....nu skal de bare have solgt de sidste M61ÈRE-så indtil de er væk-bliver de nok ved med at kalde den TOP modellen!!
Der er de jo også nød til,så længe den er dyrere end den nye
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 17:56
Hifiklubben på Nørrebro har både R72B og M61B hængende, dog ikke side
by side. Ud fra de signaler der kørte og fordi jeg skulle vende mig
kunne jeg ikke umiddelbart afkøre, hvad der var bedst.
Ang. kvalitet: R72B har tabt sig ca. 5 kg i forhold til M61B. Alt det
vægtab kan vel næppe henføres til at der er brugt plastik - vel? Så
nogle steder må de altså have sparet i forhold til M-serien.
Og
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37878&PN=1&TPN=2 - her
er der en der har sammenlignet dem begge og han foretrækker altså M61B.
Please - inden dette udvikler sig til mudderkastning og religionskrig:
jeg siger ikke at R72B er et dårligt tv - jeg siger bare at M61B og
især M71B alt andet lige må være bedre. Jeg vil da også gerne spare de
6000 kr. der er i forskel. Jeg synes faktisk bedst om designet på
72'eren end på 61'eren, så den faktor er også i spil.
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:26
Hej!
Kan vægttabet ikke skyldes at den er blevet mindre?
Den ser i hvertfald noget mindre ud end 61
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:38
Stampe skrev:
Jeg havde egentlig indstillet på på R72B for prisen var rigtig (min smertegrænse er 20 kg), men M71B er jo den egentlige afløser for M61B og det er jo nærmest legendarisk allerede nu ............... så jeg vakler. |
Så kan vi snart give endnu mere at vakle imellem
Du vil kunne få LE-40R72B på Fælleskøb et stykke under smertegrænsen (hold øje med http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11019&PN=1&TPN=1 - dette emne )
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 10:16
fra Flatpanels.dk opdateret idag med de nye Samsung 7X serie
M61 serien skal dog stadig betragtes som topserien indtil nyere produkter lanceres på markedet ifølge Samsung selv. Den kommende serie er endnu ikke introduceret officielt, men vil højest sandsynligt komme til at hedde M71 på det danske marked. M71 serien omtales på Flatpanels.dk på et senere tidspunkt.
|
Skrevet af: Birdynamnam
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 10:57
Fandt lige dette indlæg i en tråd på et engelsk forum.
I got my 32R71B yesterday, before I had a 27T51B
I have compared both the M61 and the R71 in the shop, with several sources and my own DVD's. The R71 has a slightly better image than teh M61, especialy when there are surfaces with almost the same colors. The R71 has a 12.8 Billion color capability the M61 only 6.4(?) Billion I do not know if that is the difference I noticed.
Also the Game mode was a plus, tomorrow it will be connected to a 360 to see if it really makes a difference.
The only thing I noticed that could become anoying is the switching of the brightnes of the screen. When watching a talkshow where the view switches frequently, the brightness also switches, but a secaond later, so your eyes have to adjust twice to the new scene. Tonight I will go into the service menu and have a look if I can find an option to switch this off.
Så der er delte meninger om hvilket der er bedst.
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:35
Utroligt at nævnte at "auto brigness" skulle være et problem, det tyder jo på at manden ikke har læst en dyt i vejledningen om opsætning.
Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad.....
Men hvis det er det samme panal, bare med bedre elektronik (2x farve antal) skulle det da være underligt om et R71 ikke var bedre...
Kan ikke rigtig se ideen med "Game mode", tror bare det er gimik til at sælge Xbox og Samsung tv sammen.... Man burde jo kunne indstille tv'et på den indgang, så den viser "rigtigt"...
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet den: 08-April-2006 kl. 15:45
Hvad mon det kommer til at koste?
Hvornår kommer Samsung med 1080P skærmene i den fulde opløsning ?
|
Skrevet den: 09-April-2006 kl. 08:33
LeifN skrev:
Rygtet siger i øvrigt at der er en M71 på vej - som skulle blive den nye topmodel isf M61. Pris og levering er ikke kendt endnu.
|
Endnu et rygte !!!
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=4725&sid=8f4eb06538d6bffafe09e11abfbd6035#4725 - http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=4725&sid= 8f4eb06538d6bffafe09e11abfbd6035#4725
|
Skrevet den: 09-April-2006 kl. 09:29
M71B er skam sat til salg hos fx laptops til 24 kg
|
Skrevet den: 09-April-2006 kl. 11:04
Tsunde skrev:
Utroligt at nævnte at "auto brigness" skulle være et problem, det tyder jo på at manden ikke har læst en dyt i vejledningen om opsætning.
Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad.....
|
Har efterhånden læst nogle steder, at det ikke kan slås fra på r72.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-April-2006 kl. 11:55
Birdynamnam skrev:
Tsunde skrev:
Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad..... |
|
I følge manualen er der også en knap på R72 modellerne, ligesom man kan ændre det inde i menu. Valg mulighederne er:
Standard: Vælger billedet til den bedste visning i normale omgivelser.
Film: Vælger billedet til behagelig visning i et mørkt rum.
Brugertilpasset: Vælges for at vise med dine foretrukne indstillinger. (Se “Justering af det brugerdefinerede billede”.)
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 09-April-2006 kl. 12:20
Stampe skrev:
M71B er skam sat til salg hos fx laptops til 24 kg |
Ja, men de har ikke billede af det rigtige TV
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products_id=910 - http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=910
|
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 09:34
Mich61 - Hvis du går ind under "flere informationer" så er der et andet billede - Mon ikke det er det rigtige ???
http://www.inside-digital.tv/fernseher/bildergalerie/samsung/le-40m71b/447-1.html - http://www.inside-digital.tv/fernseher/bildergalerie/samsung /le-40m71b/447-1.html
Mike
|
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 09:39
Hmmmm - Lidt interessant læsning
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-116-3.html - http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-116-3.html
Ich habe jetzt wenig Zeit, hier was ich geschrieben habe in einem anderen Forum auf English:
There was a samsung rep in the store where I usually go to view different panels. I got a chance to talk to him and this is what he said:
The M7 panels (atleast the 32" and 40" version), will be shipped to distributors in 3 weeks. They should be for sale no later than the first week of May. I told him I was contemplating buying the R72 or waiting for the M7 series. He says they are definately worth the wait, because of the Smooth Motion Technology. He said it enhances the image considerably.
I then asked him why Samsung hadn't anounced any 1920x1080 panels. He then told me they had a meeting about that the very same morning. He said there will be new models out at the end of June/beginning of July. They will have 1920x1080 resolution. He said that Full HD screens are considerably sharper when watching Full HD sources. He said this even though Samsung hasn't got any screens with Full HD on the market! I was a bit surprised by that.
To top it all off he said that the 1920x1080 screens will only be a few hundred euros more than the M7 series. HE actually comprated them to the Sony X-series which will be almost twice the price of the samsung 1080 panels. Again he told me: If you;re a movie fan, you had better wait for the full HD panels. They will have considerably better picture quality than the screens that are out now!
I know what you're all thinking: do they accept 1080p? Sadly, I didn;t get a chance to ask him since he got a phone call in the middle of our conversation.
|
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 09:47
Her er forresten er specs af M71 serien....(scannet af en i Tyskland)
|
Skrevet af: bambi
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 14:16
Lars skrev:
Birdynamnam skrev:
Tsunde skrev:
Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad..... |
|
I følge manualen er der også en knap på R72 modellerne, ligesom man kan ændre det inde i menu. Valg mulighederne er:
-
Dynamisk: Vælger billedet til højopløsning i et lyst rum.
-
Standard: Vælger billedet til den bedste visning i normale omgivelser.
-
Film: Vælger billedet til behagelig visning i et mørkt rum.
-
Brugertilpasset: Vælges for at vise med dine foretrukne indstillinger. (Se “Justering af det brugerdefinerede billede”.)
/Lars |
Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.
Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.
|
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 15:41
Kan den da slåes fra på M61 serien ?
|
Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 22:17
bambi skrev:
Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.
Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.
|
Hvad præcis betyder det for kvaliteten af billedet? Jeg fandt på flatpanels.dk, at det kunne have effekt, hvis man så tv i et meget mørkt eller meget lyst rum. Hvordan det?
Anders
|
Skrevet af: bambi
Skrevet den: 11-April-2006 kl. 21:41
andefeldt skrev:
bambi skrev:
Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel. |
Hvad præcis betyder det for kvaliteten af billedet? Jeg fandt på flatpanels.dk, at det kunne have effekt, hvis man så tv i et meget mørkt eller meget lyst rum. Hvordan det?
|
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om…
Indstillingen Dynamisk er bare en profil hvor der er fyret helt op for kontrasten. Det skulle ifølge manualen gøre indstillingen velegnet til et meget oplyst rum. Det kan muligvis imponere i et demolokale, men i min stue virker det alt for voldsomt. Men det kan man heldigvis skrue ned for.
Med auto brightness prøver tv’et selv at tilpasse lysintensiteten til det aktuelle billede. Der har tidligere været diskussioner om at LCD-skærme skulle have meget svært ved at gengive ”ægte” sort, så jeg tror det er et forsøg på at få det mørke til at virke endnu mørkere, og det lyse endnu lysere.
I praksis betyder det at man ved overgange fra mørkere billeder til lyse billeder kan opleve at billedet nærmet blinker fordi der et kort øjeblik skrues meget op for lysintensiteten inden den sænkes lidt igen.
Det meste af tiden er det ikke et problem, men som andre har jeg især bemærket det ved interview eller talkshows hvor der klippes mellem intervieweren/værten og den interviewede/gæsten.
Selv om det ikke er nok til at ødelægge glæden ved mit nye tv, så er det lidt irriterende at se på – det er trods alt ikke noget helt billigt tv og funktionen kan så vidt jeg har forstået ikke slås fra.
|
Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 12-April-2006 kl. 14:14
Det var lidt det, jeg fiskede efter. Om det var et
irritationsmoment eller noget, der var lidt overdrevet af folk. Jeg
har fundet diverse steder på nettet, hvor det står, at det evt.
kunne genere, hvis man sad i et meget lyst eller meget mørkt
rum og så tv, men at man ikke lagde mærke til det, hvis man
sad i et "normal belyst" rum. Om det helt holder stik ved jeg
ikke.
Nå, men det må jeg jo bare se, når jeg får mit R72B tv Hvis
det er helt galt, så må jeg jo bare levere det tilbage igen. Men
de par gange jeg har set tv'et, så har jeg intet bemærket
omkring dette problem. Men det virker da lidt fjollet, at man
ikke kan slå auto brightness fra...
Anders
|
Skrevet af: bowinkel
Skrevet den: 14-April-2006 kl. 09:33
mht specs på M71 modellen er det da seføli cool med to HDMI indgange. Men hvis det passer at de fleste af de andre indgange er skåret væk (her tænker jeg specielt på pc-indgange) så synes jeg da det er lidt af et tilbageskridt... eller måske lidt for fremsynet :).Det er ikke så pænt at have s-video tilkoblet på siden af fjernsynet heller - hvis der er tale om en permanent tilkobling altså... og det er det desværre med min hjemmestrikkede htpc løsning hvis d-sub ikke findes på den nye serie.
Nogle der ved om de tyske specs holder til det danske marked også?
|
Skrevet den: 14-April-2006 kl. 22:42
bowinkel skrev:
Nogle der ved om de tyske specs holder til det danske marked også?
|
Tror de gælder for hele Europa - Kan ikke forstille mig de laver forskellige eneder til de enkelte markeder.
Mike.
|
Skrevet af: Tracebuzta
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 16:16
Sidste nyt fra Samsung er at skærmen skulle kunne leveres primo juni.........
|
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 18:05
Uhhhh,
Og så er det jo altid et spørgsmål om der kommer fælleskøb på dette. Og hvad prisen i det hele taget bliver.....
Har jo været meget (!) fristet af det andet fælleskøb med R72xx, men jeg er vidst tålmodigheden selv
|
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 18:13
Hej!
Ved du på nuværende tidspunkt,om M71 bliver med 1920x1080 opløsning..som i den kommende Sonyx2000...som kommer til Sep.?
|
Skrevet af: Delima
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:37
hej
Her er specs på M71 fra Tysk Samsung katalog
LE4OM71B 101 cm 16:9 TFT-LCD mit Super-PVA-Technologie WXGA (1366 x 768)
92% der NTSC- Norm 450 cd/m2 7.000:1 (Dynamischer Kontreat)
8ms 178°/i 78° HDMI- oder PC-Anachluaa erforderlich 5 (Kalt2, Kaltl, Normal, Warml, Warm2) 4 (Dynamiach, Standard, Film, benutaerdetiniert) 4 (16:9, Autobreit, 4:3, Zoom) m 99,4 x 69,6 x 32,6 99,4 x 64,0 x 8,7 111,2 x 80,6 x 40,6 27,0 31,0 152W <1 W 20° UR (im Lieterumtang) VVMTL-4001 (nicht im Uetarumtang) TM87A Om Lieterumfang(
RMS 2 x lOW NicamIA2 SRS TruSurround )CP’+ DACS-Syatem 5 (Standard, Mualk, Film, Sprache, benutzerdet.( 5 Kanåle i BIG, 01K, I, I/I, IfL, NTSC (3.58, 443) BIG, 01K, I, I/I, LJL, NTSC (3.58, 4.43) 1.000 Seitenapeicher
2 i 10 in 3
2 AV-i IFBAS. 5-Viden, BOB), AV-2 (FBAS,
|
Skrevet af: Delima
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:51
Her også lige et Billed af 40 og 32" Samsung M71
|
Skrevet af: Triffid
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 20:04
uhhh jeg tror nu jeg bliver nødt til at vente til denne her! Har kigger en del på m61B'eren... men så meget haster indkøb af fladskærm da heller ikke (mit 24 år gamle B&O kører stadig fint )
Er vild med designet, stilrent! Og det ser ud til at drejefoden har fået lidt ekstra lir (selvom den nok ender på væggen)
Har jeg ret i at den har 2 HDMI porte? Nogen der ved noget ang. 1:1 pixelmapping?
------------- Mvh. Martin L
|
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 20:53
Ja, den har 2 x HDMI.
Pixelmapping ved jeg ikke noget om.
Umiddelbar udsalgspris skulle blive ca. 28.000,-
Samsung har ikke bekræftet leveringstid på 32" M71.
|
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 21:02
avs, det er alligevel en slat for den 40" ... måske jeg skulle nøjes med en 32 så :/
Enten det, eller bevæge sig hen mod en LG...
|
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 22:03
Jep,
Og ikke fordi man altid skal vente på noget bedre og dermed aldrig får købt noget.... Men hold også lige øje med denne tråd
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10644&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10644& PN=1
om de nye 2006 modeller. Og så specielt for Samsung interesserede dette link:
http://hwhpr.com/pr/samsung/ces06/LCD_92_96_series.html - http://hwhpr.com/pr/samsung/ces06/LCD_92_96_series.html
Som omhandler de nye 92 og 96 modeller.
Åhh, så mange store og vigtige beslutninger
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 08:31
Ifølge Samsung er 92 & 96 modellerne kun til det amerikanske marked......
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 08:39
Hmmm den S96 ser nu også ret lækker ud
Hvor meget har jeg egenligt at bruge 1080 til?? Kan det ses, og er der overhovedet udsigt til signaler i den klasse?? (Bluray og HDD; har de ikke.. mener jeg?)
A special Game Mode feature reduces lag and provides improved graphics
and sound for a truly immersive video gaming experience. A built-in
RS232 port allows users to connect digital devices players through an
RS232 cable, and navigate files on-screen via the LCD remote control. |
Hmm, hvad er nu lige det med den RS232 port?? Og den game mode har "improved graphic and sound"; Lyd kan jeg ikke lige se hvad jeg kan bruge til der, men er nu stadig ret afhængig af at kunne tilslutte min PC. Synes ikke lige jeg kan se hvordan PC tilsluttes, er det over HDMI?
EDIT: Hvor kan man placere 92 og 96 skærmene i forhold til M71B?
EDIT2: Ahh 92/96 er US-modeller.
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 12:48
Har lige fundet en pris i Tyskland (dog ikke på lager) til 2499 Euro (18.600 kr).
http://www.katronics.de/index.php - http://www.katronics.de/index.php
Kender dog ikke firmaet men prisen er da interessant
Mike
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 19:18
Det var da en ret så overkommelig pris Men lad os nu se...
Stadig ingen der har hørt noget ang. en lanchering herhjemme? Den dukker efterhånden op flere og flere steder på diverse netbutikker.
Tog mig lige den frihed at spørge en flok electric city folk der stod og rodede ude i butikken om de kendte noget til den... ha! som om
|
Skrevet af: mattias.dk
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 19:36
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11019&PN=1&TPN=18 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11019& PN=1&TPN=18
20.999 for 40M71 - levering i løbet af maj ser det ud til
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 19:58
uhhh
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 22:07
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products_id=910&osCsid=874a93616ad0706157160fec3bf17818 - http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=910&osCsid=874a93616ad0706157160fec3bf17818 21.995, - Leveringstid 10 dage... skriver de da.
Ifølge %20http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=330494%20 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=330494 Har M71B 2x HDMI _og_ 1 DVI indgang... blev lige så glad..
Ser man dog på specsne i denne PDF: http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=19783 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=19783 Er der tale om en "DVI-Audioeingang (Cinch-Anschlüsse)" Hvad er dette??
|
Skrevet af: jesper74
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 22:28
Nogen som kan fortælle mig om Samsungs LCD tv kan hænges op på væggen med et af "de der" ophæng man kan trække ud fra væggen og så vende mod en given position?
Hilsen Jesper
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 22:35
Tjah, burde det ikke være muligt at finde et beslag der kan bære vægten?
Vil nu sige at det udvalg af beslag jeg kiggede på i dag, vist alle havde en øvre grænse på 25kg.
Edit: Men de er ikke just billige
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 22:42
Det er nu ikke så meget vægten jeg er bekymret for. Vores væg skulle være ok til det. Er mere bekymret for om jeg kan bruge "Vogels" ophæng. Har ikke set dem "tilbudt" sammen med tv'et i nogle annoncer. Det eneste ophæng jeg har set var et hvor tv'et ikke kunne "trækkes ud".
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 22:49
Har fundet svaret andetsteds på forummet...
|
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 23:02
Der er snart alt for mange M71 tråde rundtomkring farer snart vild
|
Skrevet den: 21-April-2006 kl. 09:14
jesper74 skrev:
Nogen som kan fortælle mig om Samsungs LCD tv kan hænges op på væggen med et af "de der" ophæng man kan trække ud fra væggen og så vende mod en given position?
Hilsen Jesper
|
Min onkel har 32M61 modellen i et ophæng som kan trækkes ud til begge sider (90 grader) samt vippes op og ned.
Da TV manden satte den op på væggen ville han lige være sikker på at den holdt 100%, så han trak den ud fra væggen og "hængte" sig i den, uden at der skete noget.
Ved ikke om 25 Kg er den øvre grænse, men min onkel vejer vel omkring de 80 kg - men det er nok ikke en del af garantien
Mike
|
Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 22-April-2006 kl. 09:23
Samsung LE-40M71B kan fås til ca. 2499.00 € (Kr. 18750) hos Katronics i Tyskland og skulle være på lager allerede nu. De sender også til Danmark.
|
Skrevet den: 22-April-2006 kl. 16:19
er det ikke for lidt at spare-når man kan få den lige straks i fælleskøb til 20999,00 ?
|
Skrevet af: Mette Clausen
Skrevet den: 22-April-2006 kl. 16:29
lrev skrev:
er det ikke for lidt at spare-når man kan få den lige straks i fælleskøb til 20999,00 ? |
Det mener jeg helt klart også. Tape Connection har en stor stjerne for folk herinde.
|
Skrevet af: Benton
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 18:29
Hey!
Nogen der ved om Denne model kommer i 46" ?
|
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:23
Benton skrev:
Hey!
Nogen der ved om Denne model kommer i 46" ?
|
Så vidt jeg ved - JA. Mener at have læst at den kommer i 32, 40 og 46 tommer.
|
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 21:27
Det lyder godt. Den skal jeg da kigge på når den dukker op. Kan du huske hvor du har læst det henne?
|
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 10:32
Benton skrev:
Det lyder godt. Den skal jeg da kigge på når den dukker op. Kan du huske hvor du har læst det henne? |
Jeg fandt det inde under den tyske side:
http://ejournal.samsung.de/ - http://ejournal.samsung.de/
På side 16/17 i denne Flash præsentation.
Men ellers står der ikke meget omkring det.
Enjoy
Mike
|
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 19:52
Nej, det var ikke meget der stod, men tak for det alligevel .
|
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 20:59
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 21:17
Nogen der tør gætte på en pris for 46"?
|
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 08:53
Her kommer også lige oversigten på de forskellige størrelser:
http://www.hifi-forum.de/extURL.php?refreshContent=1&transmit=0&extMode=TRUE&header=1&tail=1&noQuery=YES&goURL=http://imageshack.us">
|
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 10:02
Godt fund mikeOne.
Flot tv. Også set fra siden, ikke alle fladskærme er lige kønne set fra
den vinkel.
------------- Vi vil have tour de france i hd
|
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 14:51
Birdynamnam skrev:
Godt fund mikeOne.
Flot tv. Også set fra siden, ikke alle fladskærme er lige kønne set fra
den vinkel.
|
Synes bare at foden ser lidt "mat" ud fra oven i forhold til den fra siden / forfra. Ligner næsten en R7X model. Men måske er det lysindfaldet.
Den nye fod på M71B serie er, efter min mening, i hvert fald flot i forhold til M61B serien.
|
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 15:31
Ved nogen om 46" modellen også kommer i uge 19-som 40" gør?
Leo.
|
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 20:49
lrev skrev:
Ved nogen om 46" modellen også kommer i uge 19-som 40" gør?
Leo.
|
Det sidste jeg har læst (i et tysk forum) var i løbet af juni måned.
|
Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 13:10
Nogen der ved hvornår 32 modellen kommmer??
|
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 22:06
Skulle vist komme sammen med 40" modellen. Dvs. snart
|
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 22:14
Okay :D Nu kom jeg lige til at læse lidt rundt her på siden at 71 ikke er lavet til det danske marked hvad vil forskellen være på 72 vis jeg venter til den kommer?
|
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 22:52
GuffeDK skrev:
Okay :D Nu kom jeg lige til at læse lidt rundt her på siden at 71 ikke er lavet til det danske marked hvad vil forskellen være på 72 vis jeg venter til den kommer? |
Eftersigende en digital tuner...
|
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 22:56
Var det ikke 73 serien der fik det??
|
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 13:08
Tænker du nu på M eller R serien.
R73+R74 har digital tuner - Men M serien (M71 har ikke) - spørgsmålet er om M72 har det (har dog ikke set nogen specs på den endnu, hvis den da skulle komme til DK).
|
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 14:54
Nej har læst et sted der vil komme M71 - M72 - M73. Kan godt være jeg tager fejl..
|
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 17:05
kan du evt finde mere info om dette ?
|
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 18:44
Kan desvære ikke huske hvor jeg så det men mener det var her på siden et sted
|
Skrevet af: Knokle
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 23:08
Hvad bruges Memory slot´et til? er det hvis man har billeder eller? Kan man optage på et Memory Card?
------------- Honda VFR rykker!!!!
Bikemaniac
|
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 23:44
Knokle skrev:
Hvad bruges Memory slot´et til? er det hvis man har billeder eller? Kan man optage på et Memory Card?
|
Det er vist kun en læser - kan ikke huske hvilke formater den understøtter
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 00:01
Der står i beskrivelsen her på sitet, at det understøtter 10 kort. Så det er vel stort set alle de gængse Memory Card typer .
/Nils
-------------
|
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 00:20
nbu001 skrev:
Der står i beskrivelsen her på sitet, at det understøtter 10 kort. Så det er vel stort set alle de gængse Memory Card typer .
/Nils
|
Det var nu mere filformater/typer jeg tænkte på - hvis den fx. kan afspille DIVX film eller bare normale videoformater
|
Skrevet af: Knokle
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 18:23
nemlig, hvad kan den læse/afspille fra kortene?
------------- Honda VFR rykker!!!!
Bikemaniac
|
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 19:35
Det er lavet til at vise billeder fra et digital kamera..
|
Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 22:05
Nogen der har set fjernbetjeningen til M71'eren...? evt. link.
|
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 13:18
Har desværre ikke fundet den endnu, men mon ikke det bliver det samme "crap" som til M61'eren.
Håber det dog ikke.
|
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 11:28
Er det bare mig eller ligner den amerikanske model LN-S4096D ikke til en forveksling den nye M71 model ??
Skulle komme til USA i Juni.
http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNS4096DXXAA.asp - http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNS4096DXXAA.asp
Se lige detaljerne på den !!!! - hmmm er det de samme som M71.....Godt nok står der 1920x1080 men den uderstøtter "kun" en indgang på 1080i
http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/files/lns4096_final.pdf - http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/files/lns4096_final .pdf
Mike
|
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 12:13
Lige en opdatering - Den kommer til at koste 3.800 Usd i Amerika (22.500 kr.).
http://www.electronics-depot.com/samsung_lns4096d.html - http://www.electronics-depot.com/samsung_lns4096d.html
Og den skulle understøtte 1080p
Hvorfor er det ikke den som kommer til Europa - Godt nok er det samme design, men indmaden.......
Mike
|
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 21:19
Hmm har lige kigget lidt på det amerikanske vidunder lidt..
Lige et par ting jeg fladt over:
CableCARD slot: Use your Samsung TV’s remote control to enjoy the world of digital cable and HDTV. CableCARD means that your TV connects directly to your cable signal without the need for a separate cable box. Simply plug your cable company supplied CableCARD into the slot in your Samsung TV, connect your signal and you’re ready to go. |
Det mener jeg ikke lige jeg er stødt på før med den europæiske verison??
Og kan heller ikke lige finde noget omkring samsungs nye smooth motion værk der skulle være i m71??
Håber på at se en M7X med 1920x1080p på det danske marked til efteråret
|
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 22:02
Triffid skrev:
Håber på at se en M7X med 1920x1080p på det danske marked til efteråret
|
Mon ikke det bliver den omtalte M91 model i stedet for.
Som der var en som skrev i et tysk forum:
Vor der CES oder Ceatec gab es eine Presseinfo Seitens Samsung!
Da wurde die R71-Serie für Europa angekündigt und auch der M91... Der M71 ist letztendlich nur ein leicht verbesserte Version des R71 oder auch des M61. Ähnlich wie R51 und M51, wo sich die Verbesserung hier aber nur im Design und der Verarbeitung bezogen. Der M91 wird eine komplette Neuentwicklung (Full-HD analog zur Sony Bravia X-Serie) sein und den M61 als echtes Topmodell ablösen... Aber sicherlich wie der M61 erst, nach der IFA... Wie gesagt, da stand nur etwas von einem R71 und einem M91! Der M71 hat mich auch ein wenig überrascht.. Vermutlich will man das Preisgefüge etwas staffeln zum Full-HD. Nicht ein billiges und extrem teures Modell und so dazwischen eine riesen Preislücke vermeiden. Ähnliches macht ja auch Sony mit der S, V- und X-Serie...
|
Mike
|
Skrevet af: futt
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 16:10
hej alle sammen, var inde og kigge i et andet forum om garanti ved pixel fejl og læste dette her.
På vores lcd tv har vi total pixel garanti i 3 år"
Ved køb i udlandet har du også pixelgaranti, men ikke fra Samsung Danmark, så i det tilfælde skal man henvende sig i det land hvor man har købt produktet, ved øvrige garantispørgsmål kan man normalt set få servicen i Danmark det førrste år, mens reklamationsretten det 2. år skal gå gennem indkøbslandet.
så hvis man køber et samsung le-40m71b over nettet så er der kun pixel garanti hvis man sender det til samsung i det land man køber det for samsung er ikke begyndt at sælge den model i danmark og de gør det først fra efteråret og det gælder også netbutikker som ligger i danmark, for de har købt deres tv i udlandet
|
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 17:11
åh gud ............ not again
|
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 18:22
[QUOTE=MikeOne]
Har desværre ikke fundet den endnu, men mon ikke det bliver det samme "crap" som til M61'eren.
Håber det dog ikke.
Hej!
Remoten er den samme som til flere andre Samsung modeller.......(model tm76 hedder den),og det er den samme lede flade grå plastic tingest som følger med bla. 46"M51.....mere tarvelig remote skal man lede længe efter.
|
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 13:42
Var lige forbi Hifi Klubben i Helsingør - Her sagde man at man ikke regnede med at M71'eren kom før i løbet af JULI !!!
Men ok - Hvis Samsung ikke ved det, hvorfor skulle Hifi-klubben så vide det.
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor de trækker den så langt - Fodbold VM er overstået til den tid (i HD kvalitet). Måske vil man ændre lidt på specifikationerne (1080P) - ville være dejligt !
Mike
|
Skrevet af: futt
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 19:54
jeg var nede i hifi klubben på østerbro og der sage de at hifi klubben ikke får m71 men m72 men først til efteråret
|
Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 13:15
Er der nogen der ved hvornår M91'eren med 1920*1080 dukker op i DK?
|
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 21:37
Såååååå nu nærmer vi os langsomt
Har lige fundet LE-40M71B officielt på Samsungs hjemmeside (i Holland)
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m71b.asp - http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m71b.asp
Yes Yes Yes
Mike
|
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 21:39
Yummi - lige et par ekstra billeder:
|
Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 20-Maj-2006 kl. 12:38
Beretning fra en som har set det live:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39635&PN=1 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39635&P N=1
|
Skrevet af: Stoney
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 16:11
humperdink skrev:
Nogen der har set fjernbetjeningen til M71'eren...? evt. link.
|
Det skulle være en ny fjernbetjening - den hedder "TM87A" og den skulle være noget mindre "skod" end den der var til 61'.
|
|