Print side | Luk vindue

Philips xxPF9731 Ethernet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11015
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 06:55

Emne: Philips xxPF9731 Ethernet
Skrevet af: J.F.L
Emne: Philips xxPF9731 Ethernet
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 18:38

Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde svaret på følgende spørgsmål:

Der er indbygget Ethernet på Philips xxPF9731 - men hvad kan det bruges til?

Følger der fx. noget software med der kan bruges til afspilning af film og musik fra en pc på LAN'et?

Jeg glæder mig SÅ meget til manualen til det TV kan downloades - og endnu mere til at TV'et kan købes, og allermest til første gang jeg tænder det i min stue!!

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 18:44

Prøv at downloade manualen til 42pf9830.

Den har nemlig samme WIFI mulighed, 9830 kan dog ikke vise ligeså mange formater som de nye skærme..

PC Link: PC Link er et kendetegn som

stand til at overføre musik, billeder eller

Deres hjemmenetværks datamaskine®

fjernsyn.

De er nødt til at installere Philips Media

programmel for at anvende PC Link.

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Prøv at downloade manualen til 42pf9830.

Den har nemlig samme WIFI mulighed, 9830 kan dog ikke vise ligeså mange formater som de nye skærme..

OK - bare ærgerligt det ikke har trådløst net indbygget - men der skal jo være plads til nye funktioner i 2007-modellen

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:00
jamen WIFI er trådløs.

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:05

jamen WIFI er trådløs.

Nu er jeg forvirret - er der både ethernet-stik OG trådløst net indbygget så?

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:10

Ja både trådløs (WIFI) samt normalt ethernet RJ45.

Jeg bemærkede lige at du har en DB870, den trænger vel også til en opgradering ?

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:14

Ja både trådløs (WIFI) samt normalt ethernet RJ45.

Jeg bemærkede lige at du har en DB870, den trænger vel også til en opgradering ?

Jøsses mand - hvis 32PF9731 virkelig har Wifi indbygget også så vil jeg gerne finde en der kan skrive mig på en liste til det første tv der kommer til landet

Mht til DB870..... så dækker den egentlig mit behov. Pga. af småbørn ser jeg sjældent film med bulder og brag. Måske vil jeg skifte den ud med noget der fylder knap så meget en dag......

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:26

Hov bemærkede ikke du snakkede om 32". Det er kun 37" og 42" som har WIFI.

32" har "kun" normalt ethernet.

Skrevet den: 06-April-2006 kl. 19:27

Hov bemærkede ikke du snakkede om 32". Det er kun 37" og 42" som har WIFI.

32" har "kun" normalt ethernet.

Øv... så må jeg jo have en 37" ;-)

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 20:33
Jeg kan ikke vente, og mit 32pf9830 skal nok snart sælges så jeg kan nå at få en god pris, snøft

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Jeg kan ikke vente, og mit 32pf9830 skal nok snart sælges så jeg kan nå at få en god pris, snøft

Hvor meget forventer du at kunne få for dit 32" ?

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 11:09

Jeg ved det faktisk ikke helt, men jeg regner med at jeg kan få omkring de 17 hvis jeg sælger det på den blå eller qxl, her kan jeg nok få lidt mindre.

Det er ca 2mdr gammelt.

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 11:13
ja dette er nok ikke steder for at få en god pris og slet ikke når de nye modeller kommer.

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 11:16
Nej det er jo kun os nørder der ved det. Men det er heller ikke for at tage r.... på køber, det er jo et rigtig godt tv, synes jeg. Men jeg tror bare at clear lcd, samt de andre teknologier  lige gør det sidste samt det nye ambilight. Så kan jeg forhåbentlig sætte mig ned med ro i sindet et par år og være tilfreds.

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 11:28

Når Philips lancerer de nye modeller, så har de sikkert fået bugt med de sidste problemer såsom ghosting, fnidder osv. kontrasten er sikkert også blevet bedre. Jeg kan næsten ikke forestille mig hvad der ellers kan laves for at forbedre billedkvaliteten. De finder sikkert på noget.. men uden at vide det vil jeg næsten påstå at de nye modeller vil være et rigtig godt bud på den ultimative oplevelse de næste par år. Og hvis man så bruger de 2000kr en professionel kalibrering koster så tror jeg man er rigtig godt rustet. indtil de næste opløsninger bliver aktuelt i 2009-2010. Jeg ved godt at 1080p ikke understøttes af de nye modeller, men hvad jeg har hørt fra folk der har set dem så gør det ikke den store forskel. Så hellere vente på de paneler der kan klare 3840*2160. Da jeg tror at 1080p bare vil være en overgang før vi får det rigtige HD. Så min konklusion er, at vi får os et rigtig godt tv fra Philips til sommer som de færreste kan konkurrere med. Også de næste par år. Man kan jo bare se på dem de bliver sammenlignet med, de når ikke Philips til sokkeholderne, bare min mening.

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:35

Mon ikke Philips har nogle nye alternative ideer i gang.
Nu har de jo snuppet en EISA pris de sidste par år, så mon ikke de vil forsøge at gøre det igen !!

Men klart et 9731/9831 bør kunne holde nogle år.

Skrevet den: 07-April-2006 kl. 12:38
Ja det vil de helt sikkert, jeg kunne forestille sig at det er deres 3D tv de nok vil begynde at fokusere på. Og så har jeg hørt lidt om 1cm tykke skærme så mon ikke det er det næste!

Print side | Luk vindue