Print side | Luk vindue

Zaptorkort Stofa og samsung bluray harddiskoptager

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110160
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:08

Emne: Zaptorkort Stofa og samsung bluray harddiskoptager
Skrevet af: justand
Emne: Zaptorkort Stofa og samsung bluray harddiskoptager
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 17:26
Jeg har Zaptorkort fra Stofa med ekstra digitale kanaler. Kortet virker fint i et Sony fladskærms-tv,
men når det sættes i en Samsung BD-8200-optager for at tidsforskyde en af de ekstra kanaler, vil kanallisten godt vise kanalen, men i stedet for billede fra kanalen står der bare oplysning om dårlig antennemodtagelse.

Er der noget specielt der skal indstilles på optageren, eller virker Samsung optageren ikke til ekstrakort fra Stofa?

Svar:
Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af justand justand skrev:

Er der noget specielt der skal indstilles på optageren, eller virker Samsung optageren ikke til ekstrakort fra Stofa?

Hvis det er en af disse kanaler, der nu kræver en DVB-T2'modtager, så husk at dit modul også skal være Cl+. Læs mere her:
http://www.hifipriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7B2277EA06-A22E-4977-8FE0-6E6604D92A39%7D - http://www.hifipriser.dk/Articles/Article.aspx?aid={2277EA06-A22E-4977-8FE0-6E6604D92A39}

Har du den nyeste firmware i maskinen? Ellers er den at finde hér:
http://www.samsung.com/dk/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SIA00201&prd_ia_cd=&prd_mdl_cd=BD-D8200N/XE&prd_mdl_name=BD-D8200N# - http://www.samsung.com/dk/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SIA00201&prd_ia_cd=&prd_mdl_cd=BD-D8200N/XE&prd_mdl_name=BD-D8200N#

-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:00
Maskinen er købt for mindre end 1 uge siden. Hvordan finder jeg ud af firmwareversion?

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:06

Maskinen er købt for mindre end 1 uge siden. Hvordan finder jeg ud af firmwareversion?

Yupper, men den har sikkert stået på et lager i mange måneder forinden. Tryk på [menu]> indstill. > Support > softvareopg.

Så kan du se den aktuelle version øverst. (Den nyeste hedder 2012/02/07_001009)

-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H

Skrevet af: KlausJ
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:10
Hej justand
Du ser firmwareversionen i indstillinger i menuerne. Her kan du også opdatere til den nyeste version.
Hvis din BD-D8200 er på netværk, kan den selv hente over netværket. Jeg husker ikke lige, om den også kan hente via TI-signalet. Men ellers følg linket i tidligere indlæg.
DVB-T/DVB-T2 problematikken betyder ikke noget, når vi taler om Stofa. Her bruges DVB-C.

-------------
Med venlig hilsen

Klaus Jensen

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:18
Jeg har firmware version der slutter med 1009.
Zaptorkortet sidder i et Irdeto-modul. Jeg har prøvet at vende kortet med begge sider op

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:33

Jeg har firmware version der slutter med 1009.
Zaptorkortet sidder i et Irdeto-modul. Jeg har prøvet at vende kortet med begge sider op

Hvis du aldrig har haft kortet til at virke i samsungmaskinen, kan det jo også være dette modul der har et problem - fx. kan det også vendes om på nogle maskiner 

Men sluk maskinen først - jeg ved ikke om selve modulet er hot-plug' . Og brug ikke kræfter på at få det i omvendt - så har det sikkert siddet rigtigt hele tiden.

-------------
-
-
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:46
Det er ikke Irdetomodulet jeg har vendt, men kun kortet i dette modul.
Stadig ingen positiv resultat af mine anstrengelser.

Mvh

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 18:54

Det er ikke Irdetomodulet jeg har vendt, men kun kortet i dette modul.
Stadig ingen positiv resultat af mine anstrengelser.

Mvh
Ja, det var netop det jeg mente - om du har tjekket, at selve modulet også sidder rigtigt? Hvis det vender forkert, er det kun på den sidste centimeter, når du skubber det ind, at man kan mærke 'forkert' modstand. De er ikke særligt godt sikrede mod denne fejl, hvis folk bruger bare en smule kræfter ):

-------------
-
-
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H

Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 20:32

Mener de bruger viaacces, og ikke irdeto kodning, eller hva.

Kim.

Skrevet den: 09-April-2012 kl. 22:48
Nej! Irdetomodulet er leveret af Stofa og virker fint på mit Sony TV
Mvh 

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-April-2012 kl. 23:03

Jeg har Zaptorkort fra Stofa med ekstra digitale kanaler. Kortet virker fint i et Sony fladskærms-tv,
men når det sættes i en Samsung BD-8200-optager for at tidsforskyde en af de ekstra kanaler, vil kanallisten godt vise kanalen, men i stedet for billede fra kanalen står der bare oplysning om dårlig antennemodtagelse.

Det kunne tænkes at fejlmeldingen er rigtig. Har du tjekket dine antennekabler.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 10-April-2012 kl. 08:20
Antennekablet er monteret med ekstra godt stik og går direkte til hovedstikudtag fra antenneselskab.
I øvrigt virker alle øvrige kanaler problemløse i samsung optageren, og samtlige kanaler incl. de ekstra kort-kanaler virker alle fint, når kortet er anbragt i et Sony fladskærms-tv. Derfor synes jeg at kunne udelukke kabelforbindelser som årsag til miseren.

Er der nogle der har fået zaptorkortet til at virke med et Irdeto-modul i en Samsung-optager, og hvis ja: Hvordan vender kortet i modulet, og hvrdan er modulet sat i maskinen?

Skrevet den: 10-April-2012 kl. 18:28

Er der nogle der har fået zaptorkortet til at virke med et Irdeto-modul i en Samsung-optager, og hvis ja: Hvordan vender kortet i modulet, og hvrdan er modulet sat i maskinen?
Jeg har 'knipset' et billede af mit kort og modul som de sidder - dog her trukket ud for at du kan se deres position. Både tekstsiden på dit modul samt kontaktsiden på kortet skal vende opad i en BD-D8x00N. Modulet er lidt tykkere på den side, der skal have kontakt kontaktpunkterne på kortet. Så håber jeg den forvirring jeg måtte have skabt heromkring, nu er væk :)

-------------
-
-
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H

Skrevet den: 10-April-2012 kl. 19:03
Tak for din information. Den kombination af modul og kort har jeg også brugt. Så mangler der bare at høre fra en bruger af Irdeto-modul og Stofas Zaptorkort, hvor vedkommende har haft succes med det.

mvh

Print side | Luk vindue