Print side | Luk vindue

Behov for / lyst til moderne recordere?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 10:56


Emne: Behov for / lyst til moderne recordere?
Skrevet af: Thorvald
Emne: Behov for / lyst til moderne recordere?
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 14:27
I ovennævnte afstemnings spørgsmål:
Uddybning: Nummer 1-3 er ikke Panasonic's maskine specifikt, der kan stå et hvilket som helst navn på den - men noget i den retning og hvor 2 vel egentligt er mere i retning af Samsungs og LG's nuværende maskiner. Jeg indrømmer gerne at formuleringen af 4 er lidt uheldig, men der er begrænset plads. Men egentligt dækker 4 alle andre løsninger, der er rent harddisk (eller Internet) baserede og som ligner PVR, TiVo (som jeg ikke er helt sikker på hvordan fungerer) og andre lignende løsninger.
 
Den moderne recorder som ligner mest vores "go'e gamle" HDD+DVD-optagere er nok Panasonic's DMR-BWT700 / BWT800. Denne kan bruges i Danmark, men kun hvis man har egen antenne, da maskinen kun har DVB-T tuner.
 
Jeg synes at der mangler sådanne maskiner på det danske marked - som erstatning for vores gamle HDD+DVD-optagere - selvfølgelig opdateret til nutiden med hensyn til digitale tv-signaler osv.
 
Jeg synes at det ser ud til at Panasonic's DMR-BWT700 / BWT800 har alt hvad hjertet kan begære - i forhold til en moderne recorder - bortset fra at den ikke kan bruges til kabel-tv. Den kan kopiere optagelser på HDD'en til Blu-Ray og DVD (kopi-beskyttede digitale programmer kan kun kopieres én gang, hvis de kopieres til en HD-kvalitet), den kan redigere optagelserne (klippe dele væk o.lign.), den har netværk, så (nogle) optagelser på den kan afspilles på andre enheder på netværket osv.
 
Hvad kunne jeg ønske mig af en moderne optager til brug i Danmark? Og hvad kunne I ønske Jer? Dette er et opråb til Panasonic - men også til andre producenter, der måtte læse med på sidelinien;
 
Jeg kunne ønske mig:
- Muligheden for at redigere i optagelserne, dvs. klippe dele væk.
- Muligheden for at samle flere titler til én titel - evt. via playlist.
- Mulighed for at opdele titler.
- Mulighed for at vælge index billeder.
- Mulighed for at skrive / redigere navn på titel, gerne med mulighed for de danske bogstaver æ, ø og å.
- Mulighed for at tildele en titel / optagelse et underbibliotek (film, dokumentar, osv.).
- Mulighed for manuel programmering af optagelser, hvor man selv fastsætter klokkeslet for start og slut.
- Mulighed for at tilføje tid før og efter optagelser, der er programmeret automatisk.
- Mulighed for at overspille redigerede optagelser til Blu-Ray og/eller DVD. F.eks. kan maskinen have Blu-Ray og DVD-afspiller men kun mulighed for at optage på DVD. Men Blu-Ray og DVD-optagelse er nummer 1.
- Mulighed for at vælge mellem en række forskellige optagekvaliteter som på DMR-BWT700 / BWT800, uanset om indgangssignal er analogt eller digitalt.
- Mulighed for at overspille til Blu-Ray/DVD i valgfri kvalitet.
- Mulighed for at overspille til Blu-Ray/DVD i en kvalitet, der er tilpasset kapaciteten på mediet.
- USB-stik i front for afspilning af video / musik filer.
- Mulighed for at kopiere film/musik fra DVD/Blu-Ray drevet og USB-stikket til HDD.
- Internet tilslutning med mulighed for at gå på Internettet via recorderen.
- Mulighed for Skype på fjernsynet og derved mulighed for tilslutning af webcam og mikrofon til recorderen.
- Mulighed for at programmere optagelser via Internet uanset om man er hjemme eller i langt væk.
- Mulighed for at afspille alle typer titler på HDD, på enheder, der er tilsluttet netværket - gerne via Internet, så det er muligt at se optagelser, selvom man ikke er hjemme.
- Mulighed for at redigere optagelser via Internet - inkl. klipning, sletning osv.
- Mulighed for tilslutning til netværk / Internet valgfrit mellem Wi-Fi og kabel.
- Dobbelte tuner i både DVB-C og DVB-T - og derved mulighed for enten at optage to forskellige programmer samtidigt eller optage et program og se at andet broadcast samtidigt.
- Valg mellem modeller med HDD kapacitet på 500 GB, 1000 GB og 2000 GB.
 
Jeg har sikkert glemt noget / overset noget - men dette tror jeg er nogle af de væsentligste features jeg gerne ville have i min moderne recorder. I det store og hele egentligt en maskine som Panasonic's DMR-BWT700 / BWT800, men gerne med lidt forbedrede features og større harddiske.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 18:34
Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.

USB stik til billeder / musik - OMG

Lad os få noget som TiVo det kunne være interssant. Herhjemme sker der næppe noget før iTV bliver lanceret. Så kunne jeg godt forstille mig markedet eksploderede med nye servicer fra forskellige udbydere.

Men den recorder du beskriver, nej TAK.


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.
Du er der måske flere, der netop ønsker denne gammeldags type maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ?
At du kan brænde dine optagelser ud på et medie, fjerner netop denne apparatafhængighed som ellers gør sig gældende. Fx. kan jeg ikke engang tage den usb3disk jeg har på mit pvr'fjernsyn og se de filer den har optaget på et andet samsungapparat. Det kommer jeg helt udover ved at stege filerne over på en DVD'skive :)

Du ve' nok..... folk der samler på bøger eller musik, nyder heller ikke deres samling hver dag.


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.
Du er der måske flere, der netop ønsker denne gammeldags type maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ?
At du kan brænde dine optagelser ud på et medie, fjerner netop denne apparatafhængighed som ellers gør sig gældende. Fx. kan jeg ikke engang tage den usb3disk jeg har på mit pvr'fjernsyn og se de filer den har optaget på et andet samsungapparat. Det kommer jeg helt udover ved at stege filerne over på en DVD'skive :)

Du ve' nok..... folk der samler på bøger eller musik, nyder heller ikke deres samling hver dag.
Hvorfor ønske sig en maskine med forældet teknologi ?

Hvorfor ikke bare gemme optagelserne i sin cloud, så du kan streame dem ud på dine tv, telefon, tablet m.m. 

USB stik til musik, hvorfor ikke benytte AirPlay eller ligende teknologi.

Vil i også have den skal kunne afspille kassettebånd nu vi er i gang ?

Angående din PVR ting, surt at samsung låser deres optagelser på denne måde. Men ud på en DVD skive som vel kan holde 1/3 film i HD, nej lyder ikke særligt brugbart.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:00
Jeg synes ikke vi snakker om forældet teknologi her. Du snakker om "cloud løsninger" - altså Internet baserede løsninger. Det tror jeg ikke på slår igennem foreløbigt - og selvom det gør vil mange (tror jeg) stadig gerne have fysiske "medier" (dvs. en maskine af en slags med HDD, Blu-Ray, DVD o.lign.). Nogle af disse maskiner giver jo allerede idag mulighed for at du kan streame til andre enheder indenfor netværket. Det synes jeg ikke er forældet teknologi. Det er moderne teknologi.
 
Og vi snakker jo ikke om nødvendigvis kun at kunne brænde ud på DVD - med til den moderne teknologi hører at man kan brænde ud på Blu-Ray. Jeg tror at både DVD og Blu-Ray vil bestå i mange år endnu og om mange år måske blive erstattet af andre fysiske medier, der måske er en transportabel SSD.
 
Det vi altså snakker om her er en "gammeldags" type recorder - opdateret til moderne teknologi.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:11
Nej der er ikke behov for sådanne maskiner mere.

De gode tv-serier køber jeg når de kommer på blu-ray eller dvd. Dvs. tv-serier og film ser jeg aldrig på tv. Andre udsendelser, jeg går glip af, ser jeg på dr.dk/nu.

I stedet har jeg nu købt en Apple tv, så det der kan ses på iPad, kan nu ses på den store skærm. Jeg er også begyndt at leje film på den. Det er ca. samme pris som Yousee og Stofa.
Fremtiden bliver, håber jeg, sådan at vi selv kan sammensætte vores tv-program ud fra ALLE kanaler, men kun de udsendelser vi vil se.

Så det med at optage nogetsomhelst er slut for mig.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes ikke vi snakker om forældet teknologi her. Du snakker om "cloud løsninger" - altså Internet baserede løsninger. Det tror jeg ikke på slår igennem foreløbigt - og selvom det gør vil mange (tror jeg) stadig gerne have fysiske "medier" (dvs. en maskine af en slags med HDD, Blu-Ray, DVD o.lign.). Nogle af disse maskiner giver jo allerede idag mulighed for at du kan streame til andre enheder indenfor netværket. Det synes jeg ikke er forældet teknologi. Det er moderne teknologi.
 
Og vi snakker jo ikke om nødvendigvis kun at kunne brænde ud på DVD - med til den moderne teknologi hører at man kan brænde ud på Blu-Ray. Jeg tror at både DVD og Blu-Ray vil bestå i mange år endnu og om mange år måske blive erstattet af andre fysiske medier, der måske er en transportabel SSD.
 
Det vi altså snakker om her er en "gammeldags" type recorder - opdateret til moderne teknologi.
Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.

Egentligt kan mit simple setup alt hvad du beskriver, bortset fra gemme på BD.




Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Jeg vil da gerne gentage min forklaring - læs her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Jeg vil da gerne gentage min forklaring - læs her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914
Er det dit samsung problem du henviser til ?
Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på et par skiver !


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Jeg vil da gerne gentage min forklaring - læs her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914
Er det dit samsung problem du henviser til ?
Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på 10 skiver !
Jeg har intet problem med DVD'mediet, men selvfølgelig ville Blueray være at foretrække. Dog er HD'kvaliteten ikke afgørende.
Jeg tror det er 15-17 år siden jeg begyndte at optage på PC'ens harddisk med et Hauppaugekort i maskinen - dengang kostede DVD'brændere og tilhørende skiver en krig, så i stedet lavede vi såkaldte video'cd'er med max 80 min. i starten.... og self. med tilsvarende dårlig billedkvalitet. Imidlertid er det ikke et issue i dag, at jeg skal kunne tælle knurhårene på en mus, der fylder kun 4,3 % af skærmarealet på en 40'' ........... så bl.a. derfor er jeg ganske tilfreds med DVD'kvaliteten - og nej, det er heller ikke besværligt modsat hvad jeg ellers skulle igennem da vi lavede skiver på PC'en.


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:06
Men hvorfor fysiske skiver ?


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men hvorfor fysiske skiver ?
Nu synes jeg denne argumentation begynder at antage en noget cirkulær form, hvis du ikke læser mine svar.......... 

fortsat go' aften :)


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:21
Altså - det er ret tydeligt at der er nogen, der synes de gerne vil have denne type "gammeldags" maskiner og nogen der synes de ikke har behov for det. Og så vil jeg gentage at denne type maskine ikke er gammeldags. Den er opdateret til moderne teknologi, såsom Blu-Ray brænder, wi-fi, Internet og netværks forbindelse osv. osv. Vi er også nogen, der ikke er interesseret i Apple, Ipad's, smartphones og den slags. Den slags synes vi ikke vi har brug for. Mens andre godt kan lide den slags ting. Og sådan er vi forskellige - uden at den ene gruppe nødvendigvis er "gammeldags" og hænger fast i fortiden.
 
"Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på 10 skiver !" Det er ikke særligt besværligt og man behøver jo ikke at bruge 10 DVD'ere når man kan bruge én Blu_Ray disc til det samme.
 
Hvad angår at købe film og tv-serier på DVD/Blu-Ray - ja, det er en mulighed, men det er ikke altid at man har råd til eller lyst til at købe.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Altså - det er ret tydeligt at der er nogen, der synes de gerne vil have denne type "gammeldags" maskiner og nogen der synes de ikke har behov for det. Og så vil jeg gentage at denne type maskine ikke er gammeldags. Den er opdateret til moderne teknologi, såsom Blu-Ray brænder, wi-fi, Internet og netværks forbindelse osv. osv. Vi er også nogen, der ikke er interesseret i Apple, Ipad's, smartphones og den slags. Den slags synes vi ikke vi har brug for. Mens andre godt kan lide den slags ting. Og sådan er vi forskellige - uden at den ene gruppe nødvendigvis er "gammeldags" og hænger fast i fortiden.
 
"Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på 10 skiver !" Det er ikke særligt besværligt og man behøver jo ikke at bruge 10 DVD'ere når man kan bruge én Blu_Ray disc til det samme.
 
Hvad angår at købe film og tv-serier på DVD/Blu-Ray - ja, det er en mulighed, men det er ikke altid at man har råd til eller lyst til at købe.
Tror vi har en meget forskellige opfattelse af ny teknologi. Men hvis du synes at DVD/BD er smart og moderne, jamen så er det en meget smart maskine du har beskrevet.

Men for mig er det 2007 teknologi.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men hvorfor fysiske skiver ?
Nu synes jeg denne argumentation begynder at antage en noget cirkulær form, hvis du ikke læser mine svar.......... 

fortsat go' aften :)
Jeg kan forstå dit usb stik til en HDD, så du kan flytte disken rundt mellem dine tv, evt tage med i sommerhuset. Det kan jeg se en ide med.

Men brændning på DVD skiver, nej det er både dyrt, besværligt og fylder en masse.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:51
Hvis ikke der er en kundegruppe for denne type recordere - hvorfor er der så p.t. 4 der har stemt på dem og ingen der har stemt på pvr-lignende løsninger? (Egentligt omfatter "pvr-lignende løsninger som f.eks. YouSee Plus", vel egentligt andre løsninger, der ikke er denne "gammeldags" (som I kalder det) type recordere og som også ikke er de andre nævnte typer). Hvad har du selv stemt på?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis ikke der er en kundegruppe for denne type recordere - hvorfor er der så p.t. 4 der har stemt på dem og ingen der har stemt på pvr-lignende løsninger? (Egentligt omfatter "pvr-lignende løsninger som f.eks. YouSee Plus", vel egentligt andre løsninger, der ikke er denne "gammeldags" (som I kalder det) type recordere og som også ikke er de andre nævnte typer). Hvad har du selv stemt på?
Fordi dine svar muligheder er totalt farvet af det  svar du ønsker. 

Har ikke kunne stemme 1-3, da jeg ikke er interesseret i din Pana maskine.

Og nej PVR som YouSee er ikke specielt smart.

Giv mig mulighed for noget TiVo, iTV eller ligende løsninger der udnytter teknologien her i 2012.


Skrevet af: clips
Skrevet den: 11-April-2012 kl. 22:08
Mange har ikke mulighed for hurtig internet


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

.... Fordi dine svar muligheder er totalt farvet af det  svar du ønsker. 
 
Har ikke kunne stemme 1-3, da jeg ikke er interesseret i din Pana maskine.
 
Og nej PVR som YouSee er ikke specielt smart.
 
Giv mig mulighed for noget TiVo, iTV eller ligende løsninger der udnytter teknologien her i 2012.
 
Både ja og nej. Dels så er nummer 1-3 ikke Panasonic's maskine specifikt, der kan stå et hvilket som helst navn på den - men noget i den retning og hvor 2 vel egentligt er mere i retning af Samsungs og LG's maskiner. Jeg indrømmer gerne at formuleringen af 4 er lidt uheldig, men der er begrænset plads. Men egentligt dækker 4 alle andre løsninger, der er rent harddisk (eller Internet) baserede og som ligner PVR, TiVo (som jeg ikke er helt sikker på hvordan fungerer) og andre løsninger. Jeg opdaterer teksten i mit første indlæg.
 
I øvrigt synes jeg også at "min" maskine udnytter 2012 teknologi.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Mange har ikke mulighed for hurtig internet
 
Ulempen ved Internet baserede løsninger er at man er afhængig af at Internettet fungerer og at det er hurtigt nok. Fordelen ved en "fysisk maskine" og fysiske medier (HDD, skiver o.lign.) er at det virker selvom Internettet ikke virker.
 
Vi har en slags Set Top Box fra ABS-CBN, der streamer filippinsk tv-serier, film og andre udsendelser - ikke live, men som et stort tv-arkiv med hundredvis (tusindvis?) af programmer i forskellige genrer. Det er jo lidt smart og fungerer også for det meste ganske udmærket med vores 20 Mbit download forbindelse. Man vælger selv det man vil se, ud af det indhold der er, uden at man abonnerer på en bestemt tv-pakke. Man abonnerer på servicen, som koster 165,- om måneden. Boxen er rent Internet stream - ingen harddisk eller noget, så det er en forholdsvist lille box.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.

USB stik til billeder / musik - OMG

Lad os få noget som TiVo det kunne være interssant. Herhjemme sker der næppe noget før iTV bliver lanceret. Så kunne jeg godt forstille mig markedet eksploderede med nye servicer fra forskellige udbydere.

Men den recorder du beskriver, nej TAK.


Lige mine ord. Thorvald lever i 2002, ikke 2012. Hvis du vil kende baggrunden for afstemningen så er den ganske givet fremprovokeret af mig i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110094&PN=1&title=kb-af-hddoptager-i-dette-r-2012 - denne tråd.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Stampe i det anden emne Stampe i det anden emne skrev:

Jeg tror trygt du kan regne med at du ikke kan kopiere en optagelse fra hhd til dvd uanset hvilket mærke eller model du køber, der er simpelt hen kopibeskyttelse indbygget i tv-signalet. Jeg vil ikke udelukke det er muligt med analogt signal men ikke bare ligner det l*** det er også fortid så kom nu lige ind i nutiden Thorvald Wink
Jeg må så indrømme at jeg ikke forstår denne "gemme-mentalitet" og folk der køber større og flere hdd. Jeg var selv lidt på den vogn engang men en dag spurgte jeg mig selv om jeg overhovedet nogensinde så det jeg havde overført til dvd. Og svaret var nej. Og på min hdd er der altid god plads for jeg ser, hvad jeg optager og sletter det. Min box er ikke et arkiv og den er heller ikke beregnet til det. Det er jer der ønsker at bruge den til noget den ikke er beregnet til. Hvis der er noget på tv som er værd at se igen og igen, ja så køber jeg det, når det kommer på bd, fx tv-serier.
Hvis man endelig ønsker at gemme så er det ikke tv-optageboxe eller hdd-optagere med dvd/bd-afspilning man skal investere i. Så er det en pc-løsning man skal have.
 
Det er ikke helt ved siden af... hehehehehehe. Men det er helt fint med debatten synes jeg. En PC-løsning er i hvert fald ikke løsningen - det er alt for besværligt. Vi kigger efter en løsning, der kan være nede under fjernsynet. Og jeg forstår stadig ikke hvorfor I fremturer med at min løsning er "gammeldags". BD bliver ikke forældet foreløbigt - det er jo først ved at komme frem for alvor i de seneste par år. DVD tror jeg forbliver også et stykke tid endnu, ved siden af BD. Det er forkert at sige at jeg lever i 2002 - det er faktisk ret provokerende - men nu er jeg til alt held et meget tålmodigt menneske.
 
Jeg indrømmer gerne at min interesse for markedet for recordere har ligget i hi i nogle år - og at jeg nu begynder at se på, hvordan markedet ser ud idag. Og til min sorg ser jeg så, at denne type videomaskiner ikke er blevet opdateret til moderne standard. Derfor synes jeg også at denne debat er vældigt interessant, fordi den viser at der er to "lejre": Folk der godt kan lide recorderen og folk, der hellere vil have noget Internet baseret, streaming baseret eller noget TiVo agtigt. (Er TiVo ikke bare en slags HDD-recorder?). Og faktisk er der jo idag maskiner tilgængelige som er noget i retning af det jeg efterspørger - rent bortset fra at de ikke kan optage på DVD/Blu-Ray, men kun afspille. Og hvis jeg nu tager mine ønsker og man så ser bort fra de dele, der vedrører overspilning til DVD/Blu-Ray - men bibeholder en DVD/Blu-Ray afspiller så ville man have en maskine, som jeg også kunne være tilfreds med at købe.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: clips
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 13:22

En ting kan vil først være forældet ,hvis der er et bedre alternativ.



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 14:13
Jamen det findes jo også bare ikke i dk endnu


Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 15:21

hvilket alternativ er der til BD?

mvh Kim



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

hvilket alternativ er der til BD?

mvh Kim

 
Hvis vi snakker om et transportabelt høj kapacitets fysisk medie, der har kapacitet til at klare HD-kvalitet, så er der ikke noget alternativ til BD - vil jeg mene. Så kan man snakke om en transportabel USB harddisk, men det ved jeg ikke hvor nyttigt det er.
 
Hvis man skulle have noget andet, der hvor DVD/BD skuffen er idag, så kunne det være et fysisk medie, måske på størrelse med DVD/BD - eller mindre som MiniDisc - men som er baseret på SSD. Det kræver selvfølgelig at prisen på SSD falder en del. Men ellers kunne dette måske være en afløser for de optiske medier.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 15:45

Jeg tænker her kun på billedkvaliteten + lydkvaliteten.

mvh Kim.



Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Derfor synes jeg også at denne debat er vældigt interessant, fordi den viser at der er to "lejre": Folk der godt kan lide recorderen og folk, der hellere vil have noget Internet baseret, streaming baseret eller noget TiVo agtigt. (Er TiVo ikke bare en slags HDD-recorder?).

Hvis bare YouSee ville dumpe deres Samsung 3126 i havnen og bruge en TiVo i stedet, så ville jeg stille mig først i køen og glemme alt om Recordere (Altså boxen , ikke dette fine site ;-).

J


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Derfor synes jeg også at denne debat er vældigt interessant, fordi den viser at der er to "lejre": Folk der godt kan lide recorderen og folk, der hellere vil have noget Internet baseret, streaming baseret eller noget TiVo agtigt. (Er TiVo ikke bare en slags HDD-recorder?).

Hvis bare YouSee ville dumpe deres Samsung 3126 i havnen og bruge en TiVo i stedet, så ville jeg stille mig først i køen og glemme alt om Recordere (Altså boxen , ikke dette fine site ;-).

J

Canal Digital har jo retten til TiVo herhjemme, så det tror jeg ikke kommer til at ske.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 16:08
Jeg tænkte at der måske var flere som mig, der ikke helt var klar over hvad TiVo er. Så her er et link http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo - til Wikipedia . Nu har jeg ikke nærlæst hele artiklen, men lige skimmet lidt af den. For mig at se har jeg svært ved at se en umiddelbar forskel på TiVo, YouSee boxen, og en HDD-optager med PVR funktioner. Hvad er det, der er specielt interessant ved TiVo??

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Jeg tænkte at der måske var flere som mig, der ikke helt var klar over hvad TiVo er. Så her er et link http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo - til Wikipedia . Nu har jeg ikke nærlæst hele artiklen, men lige skimmet lidt af den. For mig at se har jeg svært ved at se en umiddelbar forskel på TiVo, YouSee boxen, og en HDD-optager med PVR funktioner. Hvad er det, der er specielt interessant ved TiVo??

YouSee boxen er en gammel bulet Opel og TiVo er en ny Audi med V8 og læderstue.

J


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

...
YouSee boxen er en gammel bulet Opel og TiVo er en ny Audi med V8 og læderstue.

J
 
Jeg kan godt se at YouSee boxen ikke har vældig mange funktioner - men ellers er princippet i TiVo'en meget det samme og i hvert fald meget det samme som maskinerne fra Samsung og LG. Så jeg ser ikke helt den væsentlige fordel ved TiVo.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Jeg tænkte at der måske var flere som mig, der ikke helt var klar over hvad TiVo er. Så her er et link http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo - til Wikipedia . Nu har jeg ikke nærlæst hele artiklen, men lige skimmet lidt af den. For mig at se har jeg svært ved at se en umiddelbar forskel på TiVo, YouSee boxen, og en HDD-optager med PVR funktioner. Hvad er det, der er specielt interessant ved TiVo??

YouSee boxen er en gammel bulet Opel og TiVo er en ny Audi med V8 og læderstue.

J
Så må jeg da sige, at jeg i langt højere grad er til den gennemprøvede driftsikre opel, hvor alle kan finde ud af at køre, reparere og servicere den. Hellere det end en dødkedelig audi man har købet for at imponere naboen med at man har fået lov at låne penge i banken(for dem der lader sig imponere). Dog er der tale om et køretøj, hvor man for et par år siden har genintroduceret, at man skal stille 5-7 tændte fyrfadslys i hvert lygtehus foran.(Observeret ved selvsyn - ikke bekræftet udefra:)
Men tak, så hellere køre en opel, der kan tåle en 'bilkabule', og hvor man så har råd at støtte kræftens bekæmpelse og red barnet med et par tiltrængte 4'cifrede indbetalingskort ved siden af.


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:


Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:



Jeg tænkte at der måske var flere som mig, der ikke helt var klar over hvad TiVo er. Så her er et link http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo - til Wikipedia . Nu har jeg ikke nærlæst hele artiklen, men lige skimmet lidt af den. For mig at se har jeg svært ved at se en umiddelbar forskel på TiVo, YouSee boxen, og en HDD-optager med PVR funktioner. Hvad er det, der er specielt interessant ved TiVo??

YouSee boxen er en gammel bulet Opel og TiVo er en ny Audi med V8 og læderstue.

J
Så må jeg da sige, at jeg i langt højere grad er til den gennemprøvede driftsikre opel, hvor alle kan finde ud af at køre, reparere og servicere den. Hellere det end en dødkedelig audi man har købet for at imponere naboen med at man har fået lov at låne penge i banken(for dem der lader sig imponere). Dog er der tale om et køretøj, hvor man for et par år siden har genintroduceret, at man skal stille 5-7 tændte fyrfadslys i hvert lygtehus foran.(Observeret ved selvsyn - ikke bekræftet udefra:)
Men tak, så hellere køre en opel, der kan tåle en 'bilkabule', og hvor man så har råd at støtte kræftens bekæmpelse og red barnet med et par tiltrængte 4'cifrede indbetalingskort ved siden af.

Også hvis de koster nogenlunde det samme?

J


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


 
Jeg kan godt se at YouSee boxen ikke har vældig mange funktioner - men ellers er princippet i TiVo'en meget det samme og i hvert fald meget det samme som maskinerne fra Samsung og LG. Så jeg ser ikke helt den væsentlige fordel ved TiVo.


Nu skal jeg nok holde mig fra (tåbelige) bil sammenligninger. Jeg har fået en beskrivelse af en Amerikaner, som har haft en TiVo i mange år. Det er et super lækkert, hurtigt og intuitivt apparat, som bare er standarden for hvordan en PVR skal fungerer i USA. Betjening er ultra nem og fuld af smarte features, som rent faktisk virker....

Når jeg så sammenligner med min Samsung BD-C8200 og en YouSee Box jeg har på arbejdet, jamen så er det nogle klodsede ting med uigennemtænkt brugerflade. De virker da, de kan optage, meeen.... Desuden har f.eks C8200 en masse fine features, men de virker bare ikke i praksis....


J

PS: Ja, jeg har været ude og køre i en Audi A6 med V8'er og læderstue. Sukkertøj....


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

hvilket alternativ er der til BD?

mvh Kim

 
Hvis vi snakker om et transportabelt høj kapacitets fysisk medie, der har kapacitet til at klare HD-kvalitet, så er der ikke noget alternativ til BD - vil jeg mene. Så kan man snakke om en transportabel USB harddisk, men det ved jeg ikke hvor nyttigt det er.
 
Hvis man skulle have noget andet, der hvor DVD/BD skuffen er idag, så kunne det være et fysisk medie, måske på størrelse med DVD/BD - eller mindre som MiniDisc - men som er baseret på SSD. Det kræver selvfølgelig at prisen på SSD falder en del. Men ellers kunne dette måske være en afløser for de optiske medier.
BD er da et dårligt alternativ, det er dyrt, langsomt og det fylder.

Hvis man snupper prisen på en dansk skive så koster den ca 27kr for 25GB.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lagringsmedie/blu-ray-medier.aspx?count=10&offset=10

Tager vi en ekstern hdd på 2000GB,så koster den 943kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/harddisk.aspx?nf=strmatrix7%3a^%22Ekstern+harddisk+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7&qt=Fql

Så i runde tal koster en BD skive 1kr pr GB, mens en HDD koster 1/2kr pr GB.

Så BD skiven er dobbelt så dyr. Kan man overhovedet skrive flere gange på en BD skive ?

Desuden fylder en HDD på 2000GB en del mindre end 80 stk BD disk.

Men ja engang synes jeg også en walkman var smart, BD var også smart i 2008.



Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:27

ja, men billed og lydkvalitet, der er vist ikke noget, der kommer op i nærheden eller hvad?

mvh Kim



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:27
For dem som ikke kender Tivo så er her en lille video der viser hvad den kan.

http://www.youtube.com/watch?v=bjN8_S4xVc4&feature=relmfu - Don't be a Richard . 

Eller på dansk, "Ikke være en Thorvald"


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

ja, men billed og lydkvalitet, der er vist ikke noget, der kommer op i nærheden eller hvad?

mvh Kim

Beklager, men BD har absolut intet med lyd eller billede kvalitet at gøre.

En identisk film på BD eller på HDD som begge fylder det samme, f.x. 20GB. Har nøjagtig samme gode lyd og billede.


Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:33

okay når jeg køber en blueray film, så mener du, at der findes lige så høje opløsninger, som på andet medie?, eller skriver vi forbi hinanaden?

mvh Kim.



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

For dem som ikke kender Tivo så er her en lille video der viser hvad den kan.
 
http://www.youtube.com/watch?v=bjN8_S4xVc4&feature=relmfu - Don't be a Richard . 

Eller på dansk, "Ikke være en Thorvald"
 
Hahaha - der er nok nogen, der er morsomme på andre folks bekostning. LOL  LOL Wink   Du er heldig at jeg kan tåle det, det ellers var debatten her nok forlængst blevet overophedet. Men det kan jo være at du godt ved at jeg kan tåle det. Videoen er da også temmelig "opstillet". Men TiVo er da ganske sikkert smart. Men hvorfor er det så ikke kommet til Danmark, spørger jeg?


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

ja, men billed og lydkvalitet, der er vist ikke noget, der kommer op i nærheden eller hvad?

mvh Kim

Beklager, men BD har absolut intet med lyd eller billede kvalitet at gøre.

En identisk film på BD eller på HDD som begge fylder det samme, f.x. 20GB. Har nøjagtig samme gode lyd og billede.
 
Et lignende svar var jeg også lige ved at skrive. Så noget er vi da enige om. Mediet i sig selv har ikke noget at gøre med billed- og lydkvalitet. Du kan jo også lave HD video på en DVD. 10 minutters HD video på en DVD, har samme billed- og lydkvalitet på såvel BD og HDD, når ellers det er den samme stream / kopi.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

okay når jeg køber en blueray film, så mener du, at der findes lige så høje opløsninger, som på andet medie?, eller skriver vi forbi hinanaden?

mvh Kim.

 
Ok - her tror jeg faktisk vi snakker forbi hinanden. En Blu-Ray film vil (vil jeg tro) have bedre bitrate, bedre billedkvalitet osv. som hvis filmen kommer streamet i HD kvalitet fra en udbyder - fordi disse presser billedkvaliteten for at få mere plads.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

For dem som ikke kender Tivo så er her en lille video der viser hvad den kan.
 
http://www.youtube.com/watch?v=bjN8_S4xVc4&feature=relmfu - Don't be a Richard . 

Eller på dansk, "Ikke være en Thorvald"
 
Hahaha - der er nok nogen, der er morsomme på andre folks bekostning. LOL  LOL Wink   Du er heldig at jeg kan tåle det, det ellers var debatten her nok forlængst blevet overophedet. Men det kan jo være at du godt ved at jeg kan tåle det. Videoen er da også temmelig "opstillet". Men TiVo er da ganske sikkert smart. Men hvorfor er det så ikke kommet til Danmark, spørger jeg?
Tivo er virkeligt smart og som Rasmus Larsen skrev har Canal Digital rettighederne herhjemme.
Ved ikke hvorfor de blokerer for det. Måske fordi de ikke har infrastrukturen til at udbrede det i dk.

De mange service de skriver og er nogle man kan abbonere på. dvs du kan vælge lige nøjagtig den film eller program du gider se. Du streamer det hele ned. Selvfølgeligt til nogle helt andre priser end i dk.

F.x. netflix til ca 50kr pr måned, så kan du bare se film og serier og hvad de nu eller har.

https://signup.netflix.com/global

Det er smart, men desværre lever vi i et B-land mht til disse ting.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:49
I hvert fald er en ting helt sikkert for mit vedkommende: Nu er YouSee boxen sat til, men efter det lidt jeg har leget med den, er den helt sikkert kun for en overgangsperiode (dvs. 6 måneder). Den ser da ud til at virke fint nok, men der er mange ting jeg ville savne i forhold til en recorder eller for den sags skyld en TiVo (som jeg godt nok aldrig har prøvet, så det må blive på teoriplanet). Så YouSee Plus er lige for at prøve det og for at have en back-up i tilfælde af at min gamle JVC står helt af. Og i mellemtiden vil jeg så overveje seriøst at købe en af de nye 2012 maskiner fra Samsung eller LG, eller et andet mærke - afhængig af hvordan sagerne kommer til at stå i løbet af de næste par måneder og hvordan udmeldingerne bliver omkring de nye modeller.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - her tror jeg faktisk vi snakker forbi hinanden. En Blu-Ray film vil (vil jeg tro) have bedre bitrate, bedre billedkvalitet osv. som hvis filmen kommer streamet i HD kvalitet fra en udbyder - fordi disse presser billedkvaliteten for at få mere plads.
 
HAHA! Med HD mener han nok HardDisk og ikke en HD-udsendelse Beer
 
Og det er 100% korrekt, at en optagelse, der lagres på hhv. en harddisk og en blueray-disk vil have nøjagtigt samme kvalitet - de er jo trods alt binært identiske Wink

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

I hvert fald er en ting helt sikkert for mit vedkommende: Nu er YouSee boxen sat til, men efter det lidt jeg har leget med den, er den helt sikkert kun for en overgangsperiode (dvs. 6 måneder). Den ser da ud til at virke fint nok, men der er mange ting jeg ville savne i forhold til en recorder eller for den sags skyld en TiVo (som jeg godt nok aldrig har prøvet, så det må blive på teoriplanet). Så YouSee Plus er lige for at prøve det og for at have en back-up i tilfælde af at min gamle JVC står helt af. Og i mellemtiden vil jeg så overveje seriøst at købe en af de nye 2012 maskiner fra Samsung eller LG, eller et andet mærke - afhængig af hvordan sagerne kommer til at stå i løbet af de næste par måneder og hvordan udmeldingerne bliver omkring de nye modeller.
Bemærk at LG og de andre næppe understøtter de smarte YouSee funktioner. Start forfra og arkiv er faktisk meget smart.

Et tænkt senarie:

Thorvald skal 2 mdr på ferie til f.x. Philipinerne. Samtidig begynder DR at sende forbrydelsen 3 som Thorvald gerne vil se.

Her kan man gøre 2 ting med sin YouSee boks.

1) Sætte den til at optage alle afsnit i 2 mdr. Boksen vil sandsynligvis crashe efter 2 optagelser. Sådan er YouSee boksen desværre.

2) Heldigvis har YouSee boksen Arkiv, så alle episoderne kan streames fra YouSee når Thorvald er hjemme igen. Det "koster" heller ikke plads på den lokale harddisk. Se det er smart.


Skrevet af: clips
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

hvilket alternativ er der til BD?

mvh Kim

 
Hvis vi snakker om et transportabelt høj kapacitets fysisk medie, der har kapacitet til at klare HD-kvalitet, så er der ikke noget alternativ til BD - vil jeg mene. Så kan man snakke om en transportabel USB harddisk, men det ved jeg ikke hvor nyttigt det er.
 
Hvis man skulle have noget andet, der hvor DVD/BD skuffen er idag, så kunne det være et fysisk medie, måske på størrelse med DVD/BD - eller mindre som MiniDisc - men som er baseret på SSD. Det kræver selvfølgelig at prisen på SSD falder en del. Men ellers kunne dette måske være en afløser for de optiske medier.
BD er da et dårligt alternativ, det er dyrt, langsomt og det fylder.

Hvis man snupper prisen på en dansk skive så koster den ca 27kr for 25GB.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lagringsmedie/blu-ray-medier.aspx?count=10&offset=10

Tager vi en ekstern hdd på 2000GB,så koster den 943kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/harddisk.aspx?nf=strmatrix7%3a^%22Ekstern+harddisk+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7&qt=Fql

Så i runde tal koster en BD skive 1kr pr GB, mens en HDD koster 1/2kr pr GB.

Så BD skiven er dobbelt så dyr. Kan man overhovedet skrive flere gange på en BD skive ?

Desuden fylder en HDD på 2000GB en del mindre end 80 stk BD disk.

Men ja engang synes jeg også en walkman var smart, BD var også smart i 2008.



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - her tror jeg faktisk vi snakker forbi hinanden. En Blu-Ray film vil (vil jeg tro) have bedre bitrate, bedre billedkvalitet osv. som hvis filmen kommer streamet i HD kvalitet fra en udbyder - fordi disse presser billedkvaliteten for at få mere plads.
 
HAHA! Med HD mener han nok HardDisk og ikke en HD-udsendelse Beer
 
Og det er 100% korrekt, at en optagelse, der lagres på hhv. en harddisk og en blueray-disk vil have nøjagtigt samme kvalitet - de er jo trods alt binært identiske Wink
 
Hvem? Jeg skriver altid det jeg mener: HDD for harddisk (HarDDisk) og HD for High Definition. Der er mange der ikke er så forsigtige med det og som skriver HD om harddisk. Men ellers er vi enige som også sagt før - selve mediet er ligemeget - kvaliteten er den samme når de to kopier er ens.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

.... Bemærk at LG og de andre næppe understøtter de smarte YouSee funktioner. Start forfra og arkiv er faktisk meget smart.
 
Et tænkt senarie:

Thorvald skal 2 mdr på ferie til f.x. Philipinerne. Samtidig begynder DR at sende forbrydelsen 3 som Thorvald gerne vil se.

Her kan man gøre 2 ting med sin YouSee boks.

1) Sætte den til at optage alle afsnit i 2 mdr. Boksen vil sandsynligvis crashe efter 2 optagelser. Sådan er YouSee boksen desværre.

2) Heldigvis har YouSee boksen Arkiv, så alle episoderne kan streames fra YouSee når Thorvald er hjemme igen. Det "koster" heller ikke plads på den lokale harddisk. Se det er smart.
 
I udgangspunktet kan du have ret. Men nu ser jeg aldrig danske udsendelser og stort set aldrig danske film (undtagen en gang i mellem en Morten Korch eller Dirch Passer film - samt enkelte nyere danske film, såsom Tempelriddernes Skat - f.eks.).
 
Jeg er helt enig i, at streaming tjenester i nogle tilfælde er smarte - som nu min kones ABS-CBN box. Men det skal ikke stå alene - men det gør det jo heller ikke på f.eks. TiVo. Det leder mig hen imod et andet spørgsmål:
 
Hvis LG's / Samsung's maskiner eller lignende har en CI-kortlæser (eller hvad det nu hedder) - og jeg sender YouSee boxen retur, men beholder YouSee Plus kortet. Hvis jeg så sætter dette kort i - bare f.eks. - en LG recorder - vil jeg så kunne bruge YouSee Plus tjenesterne?? Eller kræver det at maskinen har noget specielt software til lige præcis dét??
 
Nu tror jeg ikke at jeg vil være særligt interesseret i at beholde hverken Arkiv eller Start Forfra - men spørgsmålet er relevant alligevel for den overordnede debat.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: clips
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

hvilket alternativ er der til BD?

mvh Kim

 
Hvis vi snakker om et transportabelt høj kapacitets fysisk medie, der har kapacitet til at klare HD-kvalitet, så er der ikke noget alternativ til BD - vil jeg mene. Så kan man snakke om en transportabel USB harddisk, men det ved jeg ikke hvor nyttigt det er.
 
Hvis man skulle have noget andet, der hvor DVD/BD skuffen er idag, så kunne det være et fysisk medie, måske på størrelse med DVD/BD - eller mindre som MiniDisc - men som er baseret på SSD. Det kræver selvfølgelig at prisen på SSD falder en del. Men ellers kunne dette måske være en afløser for de optiske medier.
BD er da et dårligt alternativ, det er dyrt, langsomt og det fylder.
 
Hvis man snupper prisen på en dansk skive så koster den ca 27kr for 25GB.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lagringsmedie/blu-ray-medier.aspx?count=10&offset=10

Tager vi en ekstern hdd på 2000GB,så koster den 943kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/harddisk.aspx?nf=strmatrix7%3a^%22Ekstern+harddisk+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7&qt=Fql

Så i runde tal koster en BD skive 1kr pr GB, mens en HDD koster 1/2kr pr GB.

Så BD skiven er dobbelt så dyr. Kan man overhovedet skrive flere gange på en BD skive ?

Desuden fylder en HDD på 2000GB en del mindre end 80 stk BD disk.

Men ja engang synes jeg også en walkman var smart, BD var også smart i 2008.

 
 
 Man kan  også lave regne stykket  sådan
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061
http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html - http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html
 
40 bd disk =1TB pris 248 kr
1HDD 1TB          pris 880kr
1 HDD 1TB         Pris 880 kr
Man skal have kopier på to harddiske ,de går i stykker før eller siden.
Så BD er 7 gange billiger og fylder meget mindre en 2 hardiske


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvem? Jeg skriver altid det jeg mener: HDD for harddisk (HarDDisk)
 
Ikke for at fluekneppe, men HDD er en forkortelse af Hard Disk Drive og ikke HarDDisk, som du nævner Beer

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af pb13ultra pb13ultra skrev:

hvilket alternativ er der til BD?

mvh Kim

 
Hvis vi snakker om et transportabelt høj kapacitets fysisk medie, der har kapacitet til at klare HD-kvalitet, så er der ikke noget alternativ til BD - vil jeg mene. Så kan man snakke om en transportabel USB harddisk, men det ved jeg ikke hvor nyttigt det er.
 
Hvis man skulle have noget andet, der hvor DVD/BD skuffen er idag, så kunne det være et fysisk medie, måske på størrelse med DVD/BD - eller mindre som MiniDisc - men som er baseret på SSD. Det kræver selvfølgelig at prisen på SSD falder en del. Men ellers kunne dette måske være en afløser for de optiske medier.
BD er da et dårligt alternativ, det er dyrt, langsomt og det fylder.
 
Hvis man snupper prisen på en dansk skive så koster den ca 27kr for 25GB.

http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/lagringsmedie/blu-ray-medier.aspx?count=10&offset=10

Tager vi en ekstern hdd på 2000GB,så koster den 943kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/harddisk.aspx?nf=strmatrix7%3a^%22Ekstern+harddisk+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7&qt=Fql

Så i runde tal koster en BD skive 1kr pr GB, mens en HDD koster 1/2kr pr GB.

Så BD skiven er dobbelt så dyr. Kan man overhovedet skrive flere gange på en BD skive ?

Desuden fylder en HDD på 2000GB en del mindre end 80 stk BD disk.

Men ja engang synes jeg også en walkman var smart, BD var også smart i 2008.

 
 
 Man kan  også lave regne stykket  sådan
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061
http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html - http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html
 
40 bd disk =1TB pris 248 kr
1HDD 1TB          pris 880kr
1 HDD 1TB         Pris 880 kr
Man skal have kopier på to harddiske ,de går i stykker før eller siden.
Så BD er 7 gange billiger og fylder meget mindre en 2 hardiske
Den skal du vist lige regne på igen.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvem? Jeg skriver altid det jeg mener: HDD for harddisk (HarDDisk)
 
Ikke for at fluekneppe, men HDD er en forkortelse af Hard Disk Drive og ikke HarDDisk, som du nævner Beer
 
Aaaah, de fik du mig i farten Wacko  - selvfølgelig er det hard disk drive. Det er jo også forkert at sige SSD disk, fordi det i virkeligheden betyder Solid State disk disk....  Wink


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

 Man kan  også lave regne stykket  sådan
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061
http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html - http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html
 
40 bd disk =1TB pris 248 kr
1HDD 1TB          pris 880kr
1 HDD 1TB         Pris 880 kr
Man skal have kopier på to harddiske ,de går i stykker før eller siden.
Så BD er 7 gange billiger og fylder meget mindre en 2 hardiske
Oprindeligt skrevet af Lahan Lahan skrev:

Den skal du vist lige regne på igen.
 
Matematisk er regnestykket ok. Men jeg synes måske nok at det er lidt at overdrive at regne med to harddiske - "man" har jo i forvejen en harddisk til sikkerhedskopi af sine ting og data. Men selvom man regner med bare en harddisk - så er GB prisen for Blu-Ray 0,25 kr/GB og for harddisken er prisen 0,88 kr/GB. Så BD-R er faktisk 3,5 gange billigere end harddisk. 40 BD diske i deres kassetter vil dog nok fylde mere end en harddisk. Men hvis man bare stakker dem i cakebox, fylder de måske mindre eller det samme som harddisken.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

 Man kan  også lave regne stykket  sådan
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5091061
http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html - http://www.nierle.com/dk/artikel/6485/Blu-ray_Disc_NIERLE_Edition_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_uden_print_i_Cakebox_25_Stks.html
 
40 bd disk =1TB pris 248 kr
1HDD 1TB          pris 880kr
1 HDD 1TB         Pris 880 kr
Man skal have kopier på to harddiske ,de går i stykker før eller siden.
Så BD er 7 gange billiger og fylder meget mindre en 2 hardiske
Oprindeligt skrevet af Lahan Lahan skrev:

Den skal du vist lige regne på igen.
 
Matematisk er regnestykket ok. Men jeg synes måske nok at det er lidt at overdrive at regne med to harddiske - "man" har jo i forvejen en harddisk til sikkerhedskopi af sine ting og data. Men selvom man regner med bare en harddisk - så er GB prisen for Blu-Ray 0,25 kr/GB og for harddisken er prisen 0,88 kr/GB. Så BD-R er faktisk 3,5 gange billigere end harddisk. 40 BD diske i deres kassetter vil dog nok fylde mere end en harddisk. Men hvis man bare stakker dem i cakebox, fylder de måske mindre eller det samme som harddisken.
Ja netop lidt mærkeligt at skulle have diske for 2TB og BD for 1TB.
Men hvis man tager den disk jeg snakkede om på 2TB fremfor 2 små dyre diske. så er prisen incl fragt ca 930kr
http://www.edbpriser.dk/harddisk/hitachi-touro-desk-harddisk-2-tb-id-5502557.aspx

og 500kr uden fragt for BD. Ja på den måde er de billigere, men så kan man også kun bruge dem 1 gang.

Men gider man bruge tid på at brænde, skifte diske konstant ja så kan man spare lidt småpenge.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 05:53
Ja, det var også lidt en lettelse for mig da jeg omsider fik mig taget sammen til at købe en ekstern HDD til min computer. Nu er der altid en kopi af alle mine data på computeren på den eksterne harddisk. Før det, brændte jeg (af og til) kopier ud på DVD og før det måske endda på CD. Men nu er det så meget nemmere. Men der er dog forskel på data og film - film vil man gerne (eller mange vil, tror jeg) have stående i reolen. Men jeg er dog gået over til at købe film på DVD, så de sidste par år har jeg ikke brændt ret mange DVD'ere på min JVC recorder.
 
Så hvis muligheden for at købe en maskine der har indbygget Blu-Ray/DVD brænder ganske enkelt bare ikke kommer til Danmark - selvom jeg synes det er en fin feature at have, for at bruge af og til - så vil jeg gerne satse på maskiner a la Samsung / LG, med indbygget Blu-Ray afspiller. Men jeg synes stadigvæk, at der bl.a. bør være de redigerings funktioner jeg nævner.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 07:42
Når vi nu er i gang med insekterotikken, så er HDD = Hard Disc Drive, og SSD = Solid State Drive...


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 07:47
En disk er noget, der typisk befinder sig i forretninger og barer, og agerer adskillelse mellem de ansatte og kunderne.
På dansk bruger vi 'disc' eller 'skive', hvis det absolut skal oversættes.

Men lad nu det ligge...


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 08:25
Ja, ja ok - lad os nu lade det ligge....  LOL Vi er i hvert fald enige om at bruge HDD for harddisk og HD for High Definition. Og det var ikke engang mig der brugte HD for harddisk... Smile
 
Men ellers er afstemningen interessant nok. Der er indtil videre ca. 2/3 der gerne vil have en moderne recorder - med eller uden DVD/BD optager, men over 50%, der er interesseret i at få en med DVD/BD optager. Ca. 1/3 vil gerne have løsninger der går mere i retning af PVR / TiVo o.lign. - altså maskiner helt uden BD/DVD drev (hvis jeg har forstået det rigtigt).
 
Hvis dette forum er bare en lille smule repræsentativt for den danske befolkning, så er der altså en kundegruppe på små 70%, der sukker efter en recorder løsning opdateret til moderne standard og med "nutidige" funktioner / features.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

En disk er noget, der typisk befinder sig i forretninger og barer, og agerer adskillelse mellem de ansatte og kunderne.
På dansk bruger vi 'disc' eller 'skive', hvis det absolut skal oversættes.

Men lad nu det ligge...

Jeg tager det op alligevel LOL På dansk siger vi også disk. 

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=disk,2&query=disk - http://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=disk,2&query=disk



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

I hvert fald er en ting helt sikkert for mit vedkommende: Nu er YouSee boxen sat til, men efter det lidt jeg har leget med den, er den helt sikkert kun for en overgangsperiode (dvs. 6 måneder). Den ser da ud til at virke fint nok, men der er mange ting jeg ville savne i forhold til en recorder eller for den sags skyld en TiVo (som jeg godt nok aldrig har prøvet, så det må blive på teoriplanet). Så YouSee Plus er lige for at prøve det og for at have en back-up i tilfælde af at min gamle JVC står helt af. Og i mellemtiden vil jeg så overveje seriøst at købe en af de nye 2012 maskiner fra Samsung eller LG, eller et andet mærke - afhængig af hvordan sagerne kommer til at stå i løbet af de næste par måneder og hvordan udmeldingerne bliver omkring de nye modeller.
Bemærk at LG og de andre næppe understøtter de smarte YouSee funktioner. Start forfra og arkiv er faktisk meget smart.

Et tænkt senarie:

Thorvald skal 2 mdr på ferie til f.x. Philipinerne. Samtidig begynder DR at sende forbrydelsen 3 som Thorvald gerne vil se.

Her kan man gøre 2 ting med sin YouSee boks.

1) Sætte den til at optage alle afsnit i 2 mdr. Boksen vil sandsynligvis crashe efter 2 optagelser. Sådan er YouSee boksen desværre.

2) Heldigvis har YouSee boksen Arkiv, så alle episoderne kan streames fra YouSee når Thorvald er hjemme igen. Det "koster" heller ikke plads på den lokale harddisk. Se det er smart.

Her er noget, som jeg synes fanger hele overgangen til "Smart TV" fantastisk godt. I mine øjne er dét at optage, et udtryk for et helt andet behov - ligesom når folk ønsker at vælge deres egne Tv-kanaler. Jeg tror ikke på, at folk _vil_ optage eller _vil_ vælge Tv-kanaler. Folk vil have adgang til indhold, præcis når de har tid og lyst. Med andre ord on-demand. Tv-udbyderne kan sikkert sagtens presses til at opdele Tv-kanaler og lave endnu smartere optagelsesfunktioner, men hvorfor ikke bare gå hele skridtet og introducere on-demand?

Med andre ord; behovet for at optage Tv-programmer er kun aktuelt, fordi on-demand-mulighederne holdes tilbage i Danmark.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

En disk er noget, der typisk befinder sig i forretninger og barer, og agerer adskillelse mellem de ansatte og kunderne.
På dansk bruger vi 'disc' eller 'skive', hvis det absolut skal oversættes.

Men lad nu det ligge...
 
Hvem er vi? Den runde dims, der bl.a. kan være film på, hedder "disk" på engelsk og "disk" på dansk.


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Her er noget, som jeg synes fanger hele overgangen til "Smart TV" fantastisk godt. I mine øjne er dét at optage, et udtryk for et helt andet behov - ligesom når folk ønsker at vælge deres egne Tv-kanaler. Jeg tror ikke på, at folk _vil_ optage eller _vil_ vælge Tv-kanaler. Folk vil have adgang til indhold, præcis når de har tid og lyst. Med andre ord on-demand. Tv-udbyderne kan sikkert sagtens presses til at opdele Tv-kanaler og lave endnu smartere optagelsesfunktioner, men hvorfor ikke bare gå hele skridtet og introducere on-demand?

Med andre ord; behovet for at optage Tv-programmer er kun aktuelt, fordi on-demand-mulighederne holdes tilbage i Danmark.
Som det klart fremgår af de sidste dages meningsudvekslinger her, så er der forskellige behov og ønsker. For mit vedkommende er det mange år siden jeg har lejet en film - det er nu også ret sjældent jeg køber en DVD eller BD. Derimod snuser jeg dagligt programoversigterne igennem for programmer der kunne være interessante - og så bliver recorderens timer sat til den pågældende udsendelse.
Dette 'on-demand' formoder jeg er lidt a' la 'pay-per-view' ?? I bekræftende fald ville jeg ikke vide hvad jeg skulle bestille.  Jeg har det fint med at lade tvstationerne bestemme hvad de vil sende, og så 'plukker' jeg det jeg vil se ................ og er det godt, så skal det kunne gemmes på en skive(helst DVD) til senere gensyn, så det ikke fylder op i optageren :)

Så jeg er bestemt ikke enig i din konklusion........


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Her er noget, som jeg synes fanger hele overgangen til "Smart TV" fantastisk godt. I mine øjne er dét at optage, et udtryk for et helt andet behov - ligesom når folk ønsker at vælge deres egne Tv-kanaler. Jeg tror ikke på, at folk _vil_ optage eller _vil_ vælge Tv-kanaler. Folk vil have adgang til indhold, præcis når de har tid og lyst. Med andre ord on-demand. Tv-udbyderne kan sikkert sagtens presses til at opdele Tv-kanaler og lave endnu smartere optagelsesfunktioner, men hvorfor ikke bare gå hele skridtet og introducere on-demand?

Med andre ord; behovet for at optage Tv-programmer er kun aktuelt, fordi on-demand-mulighederne holdes tilbage i Danmark.
Som det klart fremgår af de sidste dages meningsudvekslinger her, så er der forskellige behov og ønsker. For mit vedkommende er det mange år siden jeg har lejet en film - det er nu også ret sjældent jeg køber en DVD eller BD. Derimod snuser jeg dagligt programoversigterne igennem for programmer der kunne være interessante - og så bliver recorderens timer sat til den pågældende udsendelse.
Dette 'on-demand' formoder jeg er lidt a' la 'pay-per-view' ?? I bekræftende fald ville jeg ikke vide hvad jeg skulle bestille.  Jeg har det fint med at lade tvstationerne bestemme hvad de vil sende, og så 'plukker' jeg det jeg vil se ................ og er det godt, så skal det kunne gemmes på en skive(helst DVD) til senere gensyn, så det ikke fylder op i optageren :)

Så jeg er bestemt ikke enig i din konklusion........
DEr findes en del løsninger hvor der er delvist on-demand og gammeldags optagelse.

Jeg så en tv operatør som optog samtlige kanaler, det blev så gemt på deres servere,
I EPG'en kunne man som vi kender det, se de næste par dage frem, men man kunne også gå 7 dage tilbage. Hvis der var noget man ville se, så kunne man trykke ok, hvorefter man fik det vist.
Så ingen grund til at have en lokal hdd i sin boks, og hvis man glemte hvad der kom kunne man altid lige spole tilbage i EPG.

Var der så programmer man ville gemme længere, jamen så markerede man dem bare i menuen så blev de også gemt hos operatøren.

Tivo virker vel på samme måde.


Og så Rasmus skriver, hvorfor optage hvis de ligger der on-demand. Jeg gider ikke bruge tid på at optage de af DR programmer som jeg bare kan se fra deres arkiv.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Her er noget, som jeg synes fanger hele overgangen til "Smart TV" fantastisk godt. I mine øjne er dét at optage, et udtryk for et helt andet behov - ligesom når folk ønsker at vælge deres egne Tv-kanaler. Jeg tror ikke på, at folk _vil_ optage eller _vil_ vælge Tv-kanaler. Folk vil have adgang til indhold, præcis når de har tid og lyst. Med andre ord on-demand. Tv-udbyderne kan sikkert sagtens presses til at opdele Tv-kanaler og lave endnu smartere optagelsesfunktioner, men hvorfor ikke bare gå hele skridtet og introducere on-demand?

Med andre ord; behovet for at optage Tv-programmer er kun aktuelt, fordi on-demand-mulighederne holdes tilbage i Danmark.
Som det klart fremgår af de sidste dages meningsudvekslinger her, så er der forskellige behov og ønsker. For mit vedkommende er det mange år siden jeg har lejet en film - det er nu også ret sjældent jeg køber en DVD eller BD. Derimod snuser jeg dagligt programoversigterne igennem for programmer der kunne være interessante - og så bliver recorderens timer sat til den pågældende udsendelse.
Dette 'on-demand' formoder jeg er lidt a' la 'pay-per-view' ?? I bekræftende fald ville jeg ikke vide hvad jeg skulle bestille.  Jeg har det fint med at lade tvstationerne bestemme hvad de vil sende, og så 'plukker' jeg det jeg vil se ................ og er det godt, så skal det kunne gemmes på en skive(helst DVD) til senere gensyn, så det ikke fylder op i optageren :)

Så jeg er bestemt ikke enig i din konklusion........

Jeg tror du misforstår pointen i on-demand (pay-per-view er et list andet koncept). Hvorfor optage noget ned, hvis alt sammen er tilgængeligt on-demand (til at streame direkte over internettet)? On-demand behøver ikke at være noget med at du lejer en film og betaler for den, det kan også sagtens være en abonnementstjeneste, hvor du betaler månedligt og så kan se alt hvad du vil. Sådanne tjenester findes f.eks. i USA. Et eksempel er Netflix.
Man kan også sagtens "eje" indhold, der kan leveres on-demand. Det gør Apple f.eks. i iTunes. Når du har købt en film her, har du adgang til den i al fremtid og på alle Apple / iTunes enheder. Og når der f.eks. opgraderes til 1080p-opløsning, så får du automatisk dette, selvom du oprindeligt købte filmen i DVD-opløsning. Alt streames når du trykker play; med andre ord; en slags "optager" i "skyen" (internettet), hvor alt er tilgængeligt (og så kan du vælge at se det som interesserer dig)

Det er klart, at behovet for at kunne lade andre (som Tv-kanaler gør i dag) vælge, ikke forsvinder, men det kan også nemt laves on-demand og bliver det også i en vis grad allerede. I dag bruges f.eks. anbefalinger, som anbefaler Tv-programmer, film og dokumentarer til dig på baggrund af det som du har set før (eller som du har angivet, at du kan lide). Hele tanken om en Tv-kanal er jo efterhånden lidt forældet; den er ikke mindst begrænset af døgnets 24 timer - og der kan naturligvis ikke sendes to ting samtidig.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Jeg tror du misforstår pointen i on-demand (pay-per-view er et list andet koncept). Hvorfor optage noget ned, hvis alt sammen er tilgængeligt on-demand (til at streame direkte over internettet)? On-demand behøver ikke at være noget med at du lejer en film og betaler for den, det kan også sagtens være en abonnementstjeneste, hvor du betaler månedligt og så kan se alt hvad du vil.

Problemet med disse løsninger du ser som fremtiden, dem ser jeg som begrænsninger. Er jeg ikke 'på' internettet, så virker disse fjernlagre ikke. Tager vi en tur op til det nordlige norge for at stå på ski, så synes jeg det er fedt at tage et lille udvalg af det optagne med. Så skriver du, at det jeg vælger altid vil være tilgængeligt på disse tjenester??? Hvordan kan du vide det? For 12-14 år siden optog jeg nogle af de første 'På ski' udsendelser med Thomas Uhrskov. Den skive kan jeg blot sætte i en afspiller, så har jeg 4 timers underholdning....... GRATIS. Jeg skal ikke være afhængig af en forbindelse, eller en campingpladstrådløst-tjuhej, hvor jeg lægger alle andre netbrugere flade fordi jeg skal bruge båndbredden til en film eller risikerer at skulle betale 24 kr pr. Gb. data. Disse tjenester du plæderer for, kan måske virke indenfor hjemmets 4 vægge, men det er jo ikke altid der man er.

Btw. så ser jeg sjældent film i tv - så vil jeg hellere betale lidt for hyggen ved at gå i biffen og samtidig støtte dansk kultur :) Derimod ser jeg en del dokumentar, videnskab, historie samt de ældre optagelser jeg har en del liggende af(især fra BBC open uni.) - og DE ting vil jeg aldrig kunne finde på en 'on-demand' server.

Jeg kan ikke forstå folk vil være så forhippede på disse løsninger, der kræver abonnementtegning, kvikke fibernetforbindelser mv. Altsammen ting der koster mange penge vedvarende. Derfor hælder jeg mest til det jeg finder gennemprøvet og effektivt til mit behov - og der lander en optager med mulighed at kunne eksportere til en disk(DVD eller BD) på førstepladsen.......... uanset hvor mange streamingfundamentalister, der missionerer for deres internetforbindelser som leverandør.....


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 20:19
Man kan vel også sige at det ene ikke udelukker det andet. Efterhånden vil alle TV ha' indbygget streamings mulighed, og hvis det ellers virker efter hensigten, kunne det være smart at hente en film der endnu ikke er kommet på BD.
 
Men ellers sværger jeg også til et fikst lagringsmedie, som jeg synes en BD er. Men det er jo også fordi jeg har været igennem hele smøren med store klodsede videobånd med dårlig billedkvalitet osv.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Man kan vel også sige at det ene ikke udelukker det andet. Efterhånden vil alle TV ha' indbygget streamings mulighed, og hvis det ellers virker efter hensigten, kunne det være smart at hente en film der endnu ikke er kommet på BD.
 
Men ellers sværger jeg også til et fikst lagringsmedie, som jeg synes en BD er. Men det er jo også fordi jeg har været igennem hele smøren med store klodsede videobånd med dårlig billedkvalitet osv.
Har du prøvet en HDD ?


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 21:14
Videobånd havde sgu' sin charme! Kan huske en af mine kammerater havde en Betamax (WOW!) Hug Den var slidt i mekanismen inden i, så når man trykkede på play, så var det kun nogen gange, at den begyndte at afspille - andre gange hoppede knappen bare op igen Angry Så skulle min kammerat ellers sidde der og "pumpe" playknappen 20-30 gange, inden knappen blev siddende, hvor den skulle, og filmen kunne afspilles LOL Jow jow! Dét var sgu' tider! For slet ikke at glemme båndsalat! Idag er det jo bare rucola og balsamico det hele Ermm  SKÅL! Beer

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du prøvet en HDD ?
BD har den fordel, at de ved korrekt opbevaring og brug holder "evigt". HDD er en mekanisk størrelse, der har en ærgelig tendens til at gå i stykker, og når det sker, så mister man som regel rigtigt meget data.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 13-April-2012 kl. 22:52
Jeg synes også at on demand tjenester og streaming af film o.a. er ganske smart, til en vis grad. Men jeg synes ikke det kan stå alene. Jeg er enig med f.eks. Kavi med hans ankepunkter mod streaming. Det virker kun hvis man har en Internet forbindelse og helst en god en af slagsen. Men hvad så de steder hvor man ikke har den samme Internet forbindelse eller slet ikke har forbindelse til Internet - men stadig gerne vil hygge sig med en film eller en udsendelse. Et andet problem med on demand, vil være sammensætningen af udvalget. Det er ikke sikkert at on demand tjenesten egentligt indeholder det man gerne vil se. Hvor stor er sandsynligheden f.eks. for at et Discovery program "Mega Structures" ville ligge on demand? Det vil givetvis mest være film, nyheder og sport - ville jeg tro. Andre problemer med on demand kunne være hvem bestemmer om der skal være danske undertekster på materialet. Måske beslutter udbyderen af tjenesten at det skal der ikke være. Men uanset om jeg ser engelske, kinesiske eller danske film vil jeg have danske undertekster på. Har lige set Abernes Planet, Oprindelsen on demand - uden undertekster. Nu snakkede aberne ikke (ret meget), så det var måske lidt ok - men jeg ville nu hellere have set filmen med undertekster - det havde jeg fået mere ud af.
 
Jeg ville også absolut helst have en recorder med indbygget DVD/BD brænder - og det er jo også derfor at jeg slår et slag for det. Selvom jeg p.t. ikke bruger det på min JVC, så kunne jeg sagtens forestille mig tilfælde hvor jeg ville bruge det. Måske ikke så meget mere til film eller serier, for de fleste af dem kan man købe - men til programmer som man ikke kan købe. F.eks. nogle af de videnskabelige programmer på Discovery eller Animal Planet - den slags programmer kunne i nogle tilfælde være fine at kunne brænde ned på en DVD eller BD. Måske er der et program om arkitektur eller byggeri, som måske ville interessere min chef at se også. Så kunne jeg optage det, brænde det ned og vise ham det næste gang jeg mødtes med ham.
 
Der nævnes også det at bruge ekstern HDD i stedet for BD. Hvis ikke den eksterne HDD er en SSD og selv hvis den er det - så kan ekstern HDD jo gå i stykker, hvorved man mister det man møjsommeligt har gemt. Og til den type data - hvor sandsynligt er det at man har en anden HDD til at tage backup af det. Det er jo ikke det samme med en computer, med tilsluttet ekstern HDD til backup. Hvis computeren går i stykker har man backup'en. Hvis backup'en går i stykker så har man computeren. Et optisk medie er et ikke mekanisk fysisk medie, der ved den rette håndtering sandsynligvis har længere levetid end en HDD eller SSD.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Raum
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 08:31
Jeg vil gerne ændre min stemme fra 1 til 4 Smile.
Efter at have nærlæst debatten og hvad der egentligt menes med punkterne er jeg overbevist om at 4 (som betyder TIVO eller andre on-demand-tjenester og IKKE yousee-plus - der virker af H-til) er det som bedst passer mig......

Thorvald: Den udsendelse du gerne vil vise din chef kopierer du på en USB-stick og har med dig overalt - den kan indeholde mange film/udsendelser.

Jeg har harddiske som er 20 år gamle der stadig virker fint - så den med nogen der påstår at DVD/BD holder længere passer ihvertfald ikke i min verden.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

 
Jeg tror du misforstår pointen i on-demand (pay-per-view er et list andet koncept). Hvorfor optage noget ned, hvis alt sammen er tilgængeligt on-demand (til at streame direkte over internettet)? On-demand behøver ikke at være noget med at du lejer en film og betaler for den, det kan også sagtens være en abonnementstjeneste, hvor du betaler månedligt og så kan se alt hvad du vil.

Problemet med disse løsninger du ser som fremtiden, dem ser jeg som begrænsninger. Er jeg ikke 'på' internettet, så virker disse fjernlagre ikke. Tager vi en tur op til det nordlige norge for at stå på ski, så synes jeg det er fedt at tage et lille udvalg af det optagne med. Så skriver du, at det jeg vælger altid vil være tilgængeligt på disse tjenester??? Hvordan kan du vide det? For 12-14 år siden optog jeg nogle af de første 'På ski' udsendelser med Thomas Uhrskov. Den skive kan jeg blot sætte i en afspiller, så har jeg 4 timers underholdning....... GRATIS. Jeg skal ikke være afhængig af en forbindelse, eller en campingpladstrådløst-tjuhej, hvor jeg lægger alle andre netbrugere flade fordi jeg skal bruge båndbredden til en film eller risikerer at skulle betale 24 kr pr. Gb. data. Disse tjenester du plæderer for, kan måske virke indenfor hjemmets 4 vægge, men det er jo ikke altid der man er.

Jamen jeg er da helt enig i, at det ikke nødvendigvis erstatter, men nu snakker vi jo blot om "behovet for moderne recordere", og min pointe er blot, at det behov som folk har for at optage, er foranlediget af ønsket om at have adgang til indhold, når de har tid og lyst.

Men hvorfor skulle den situation du beskriver ikke kunne lade sig gøre? :-) Flere internet-tjenester lader dig også hente indholdet ned på f.eks. en tablet eller smartphone, så du kan tage den med i teltet. Og hvorfor skulle du ikke kunne lægge dine "På Ski"-udsendelser op i "skyen" i dit eget drev, som du har adgang til?Personligt bruger jeg f.eks. Dropbox til alle mine dokumenter og billeder, og så er det ligemeget om jeg sidder hjemme, hos naboen eller i Singapore, så kan jeg hive det frem. Og Dropbox synkroniserer altså også ned på lokale harddiske på dine enheder, hvis du f.eks. vil have adgang til dine udsendelser. Når du ikke længere vil, kan du slette det fra enheden, men stadig have det oppe i skyen.

Tjenester kan netop virke _udenfor_ husets vægge. Det er det der er pointen. At du har adgang til indholdet fra alle steder. Jaja, vi har begrænsninger i form af internetadgangen, men det udvides jo. Og nej, vi er der ikke endnu, langt fra, men nu har jeg jo også talt om perspektivet.

Derudover forstår jeg ikke dit argument om forhippede abonnementstjenester. Hvad betragter du DR-licensen som? Dit Tv-abonnement? Uanset hvad man vælger at kalde dem, er der tale om at du betaler for rettigheden til at se noget indhold. Og jeg kan da forstå, at du allerede bruger penge på at købe brændbare skiver. Jeg må sige, at jeg ikke kan se din pointe :-)

Husk også, at dine fysiske skiver kræver en afspiller af en art; afspillere som efterhånden udelades af flere og flere mobile produkter; inklusiv bærbare computere & tablets.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes også at on demand tjenester og streaming af film o.a. er ganske smart, til en vis grad. Men jeg synes ikke det kan stå alene. Jeg er enig med f.eks. Kavi med hans ankepunkter mod streaming. Det virker kun hvis man har en Internet forbindelse og helst en god en af slagsen. Men hvad så de steder hvor man ikke har den samme Internet forbindelse eller slet ikke har forbindelse til Internet - men stadig gerne vil hygge sig med en film eller en udsendelse.

Så kan du hente det ned lokalt. Det tilbyder flere on-demand-tjenester allerede. Det er da ikke en ulempe. Det er en styrke i mine øjne, at du kan begge ting.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Et andet problem med on demand, vil være sammensætningen af udvalget. Det er ikke sikkert at on demand tjenesten egentligt indeholder det man gerne vil se. Hvor stor er sandsynligheden f.eks. for at et Discovery program "Mega Structures" ville ligge on demand? Det vil givetvis mest være film, nyheder og sport - ville jeg tro.

National Geopgraphic Channels indhold ligger allerede i de fleste af amerikanernes on-demand tjenester. Det samme gør BBCs mange dokumentarer, Discovery og Animal Planets programmer + meget andet.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

F.eks. nogle af de videnskabelige programmer på Discovery eller Animal Planet - den slags programmer kunne i nogle tilfælde være fine at kunne brænde ned på en DVD eller BD. Måske er der et program om arkitektur eller byggeri, som måske ville interessere min chef at se også. Så kunne jeg optage det, brænde det ned og vise ham det næste gang jeg mødtes med ham.

Jo, det lyder da smart, men det er ulovligt (når man vel og mærke giver personen skiven) ;-) Derudover kan du jo slet ikke brænde optagede programmer ned. Det du vil kan man derimod med on-demand. Amerikanerne kan logge ind på deres Netflix konto fra både nabo og venner, og så har de adgang til deres indhold. Har de noget privat, kan de logge på deres private internet-lager.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Der nævnes også det at bruge ekstern HDD i stedet for BD. Hvis ikke den eksterne HDD er en SSD og selv hvis den er det - så kan ekstern HDD jo gå i stykker, hvorved man mister det man møjsommeligt har gemt.

Det kan en skive også. Har du derimod dit indhold liggende i skyen, kan dit hus praktisk talt brænde ned, og du har stadig alle dine feriebilleder, private videoer, købte film/serier osv.



-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jamen jeg er da helt enig i, at det ikke nødvendigvis erstatter, men nu snakker vi jo blot om "behovet for moderne recordere", og min pointe er blot, at det behov som folk har for at optage, er foranlediget af ønsket om at have adgang til indhold, når de har tid og lyst.

Ja, 'vi' snakker om behovet ......... eller rettere: nogle snakker, andre missionerer :)
Som jeg hele tiden har pointeret, så er mit behov, at jeg med en moderne recorder kan få mine optagelser 'brændt' ud på en skive. Der behøver ikke sidde en brænder i maskinen, et USB'stik på bagsiden dedikeret til en brænder er nok - jeg har eksterne brændere. Når jeg har fri gider jeg ikke rode med IP'adresser, 'pinge' i en søgen efter syge noder eller andre flaskehalse i en forbindelse der halter. Jeg har ikke engang prøvet at stoppe et RJ45 ind i min recorder - og hvorfor?? fordi jeg ikke har et behov.(og nej, jeg gider heller ikke opsætte den trådløst) I min optik, er stuealteret en verden og pjutere og internet er en anden. Der er lidt 'overlap' på visse områder, men de har hvert deres formål. Jeg betaler gerne licens, hvis det kan medvirke til at ikke alle kanaler skal reklamefinancieres. Jeg betaler også kirkeskat selvom jeg kun bruger kirken lejlighedsvis.

Nu næver du selv, at vi her snakker om behov. Så forstår jeg ikke i bliver ved at snakke om fremtidsvisioner - at i forsøger at skabe et behov der ikke er der. Hvorfor skal jeg hente/lægge mine ting på denne 'cloud' ??? Et tudsegammelt ordsprog siger, at det er bedre med en fugl i hånden end ti fugle på taget.......... Ja, jeg er altså ikke helt med i/på jeres visioner. Ganske som man før i tiden snakkede om det papirløse samfund med pjuternes indmarch, så var der også grupperinger, der mente vi ville have kontakt til fremmede planeter inden år 2000. Og nu skal man 'høre'(læse) om at det er en fordel at have sine data liggende, så man gør sig selv afhængig af en opkobling for at have tilgang til dem?? I må undskylde jeg adresserer jer som streamingfundamentalister, men jeg kan slet ikke se et behov. Kun hvis i har købt aktier eller har andre økonomiske interesser i at fremme salget af disse produkter. Det er muligt det kommer til større udbredelse, men jeg tvivler på at det bliver mere end et nicheprodukt. Vi sidder her en samling nørder og diskuterer nyheder, det velkendte og features, mens vore forældre og ældre pårørende kæmper med blot at indstille fjernsynet, når der sker ændringer. Jeg håber vitterlig disse tjenester i ævler om blot bliver tillægstjenester til det eksisterende sendenet. Dvs. noget man ikke behøver vælge.


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

 Som jeg hele tiden har pointeret, så er mit behov, at jeg med en moderne recorder kan få mine optagelser 'brændt' ud på en skive. Der behøver ikke sidde en brænder i maskinen, et USB'stik på bagsiden dedikeret til en brænder er nok - jeg har eksterne brændere. Når jeg har fri gider jeg ikke rode med IP'adresser, 'pinge' i en søgen efter syge noder eller andre flaskehalse i en forbindelse der halter. Jeg har ikke engang prøvet at stoppe et RJ45 ind i min recorder - og hvorfor?? fordi jeg ikke har et behov.(og nej, jeg gider heller ikke opsætte den trådløst)

Så kan du vente længe. Det kommer ikke til at ske, og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

 Nu næver du selv, at vi her snakker om behov. Så forstår jeg ikke i bliver ved at snakke om fremtidsvisioner - at i forsøger at skabe et behov der ikke er der. Hvorfor skal jeg hente/lægge mine ting på denne 'cloud' ??? Et tudsegammelt ordsprog siger, at det er bedre med en fugl i hånden end ti fugle på taget.......... Ja, jeg er altså ikke helt med i/på jeres visioner. Ganske som man før i tiden snakkede om det papirløse samfund med pjuternes indmarch, så var der også grupperinger, der mente vi ville have kontakt til fremmede planeter inden år 2000. Og nu skal man 'høre'(læse) om at det er en fordel at have sine data liggende, så man gør sig selv afhængig af en opkobling for at have tilgang til dem?? I må undskylde jeg adresserer jer som streamingfundamentalister, men jeg kan slet ikke se et behov. Kun hvis i har købt aktier eller har andre økonomiske interesser i at fremme salget af disse produkter.

Unskyld, men jeg tror altså ikke du helt er med på, hvad et behov er. Det er ikke et behov at kunne "brænde noget ud på en skive" eller at "se en film via en streamingtjeneste". Et behov er det som helt grundlæggende er et ønske hos personen. Det at kunne "få adgang til underholdning når man har tid og lyst" er et behov. At "få stillet sulten"er et behov. Det er ikke et behov at "spise mad". Der skabes ikke noget "nyt behov", bevares. Der tales om samme behov. Du virker som om du er bange for ændringer, og fred være med det, men hvorfor deltager du så i en debat omkring "behov for / lyst til moderne recordere"? Smile
Og så gentager jeg; du gør ikke dig selv afhængig af en opkobling. Du vil sagtens kunne få adgang til dine ting når du er offline. Gemmer jeg eksempelvis et nyt dokument (privat dokument) mens jeg er offline, kommer det bare automatisk ud til de andre enheder, når jeg går online. Og når det først er sket, så har de andre enheder også adgang til det offline.

Derudover så må jeg da sige, at jeg meget sjældent bruger papir selv. Jeg har ikke engang en printer. Hvis det ikke var fordi SKAT og det offentlige insisterede på formularer på papir, så havde jeg tæt på ingen papirer hverken erhvervsmæssigt eller privat. Er jeg så et eller andet underligt fremtidsindivid? Næppe.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Jeg vil gerne ændre min stemme fra 1 til 4 Smile.
Efter at have nærlæst debatten og hvad der egentligt menes med punkterne er jeg overbevist om at 4 (som betyder TIVO eller andre on-demand-tjenester og IKKE yousee-plus - der virker af H-til) er det som bedst passer mig......
...
 
Pkt 4 er egentligt alt andet, der ikke passer med de andre - som er en mere traditionel recorder løsning, dog opdateret til 2012 teknologi og tilføjet moderne features som vi ikke så på tidligere HDD+DVD-optagere. Såsom Internet og netværks forbindelse m.v. og visse on demand tjenester. Dvs. pkt 4 er YouSee Plus lignende løsninger, PVR, TiVo, On-Demand tjenester, streaming, computerbaserede løsninger, måske også DreamBox o.lign.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes også at on demand tjenester og streaming af film o.a. er ganske smart, til en vis grad. Men jeg synes ikke det kan stå alene. Jeg er enig med f.eks. Kavi med hans ankepunkter mod streaming. Det virker kun hvis man har en Internet forbindelse og helst en god en af slagsen. Men hvad så de steder hvor man ikke har den samme Internet forbindelse eller slet ikke har forbindelse til Internet - men stadig gerne vil hygge sig med en film eller en udsendelse.
Så kan du hente det ned lokalt. Det tilbyder flere on-demand-tjenester allerede. Det er da ikke en ulempe. Det er en styrke i mine øjne, at du kan begge ting.
 
Hvordan vil du hente det ned lokalt, hvis du ikke har forbindelse til Internettet?


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det kan en skive også. Har du derimod dit indhold liggende i skyen, kan dit hus praktisk talt brænde ned, og du har stadig alle dine feriebilleder, private videoer, købte film/serier osv.
 
Ja -men man kan også risikere at alt hvad der er i skyen forsvinder - så er man sådan set lige vidt. Men vi kan godt blive enige om at en harddisk og et fysisk optisk medie godt kan have lige lang levetid.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

F.eks. nogle af de videnskabelige programmer på Discovery eller Animal Planet - den slags programmer kunne i nogle tilfælde være fine at kunne brænde ned på en DVD eller BD. Måske er der et program om arkitektur eller byggeri, som måske ville interessere min chef at se også. Så kunne jeg optage det, brænde det ned og vise ham det næste gang jeg mødtes med ham.

Jo, det lyder da smart, men det er ulovligt (når man vel og mærke giver personen skiven) ;-) Derudover kan du jo slet ikke brænde optagede programmer ned. Det du vil kan man derimod med on-demand. Amerikanerne kan logge ind på deres Netflix konto fra både nabo og venner, og så har de adgang til deres indhold. Har de noget privat, kan de logge på deres private internet-lager.

Jo, hvis der er en DVD/BD brænder i min maskine, så kan jeg godt brænde det ned. Og der er ikke noget ulovligt i det, da det er til eget brug. Men ja - når jeg en gang i mellem er i Lithauen og min chef er der også - så sidder vi nogen gange på hans kontor, med min computer koblet til den store fladskærm og så kunne jeg lige logge på min on-demand tjeneste og vi kunne se et afsnit fra Discovery, der måske kunne være interessant for vores arbejde og måske give inspiration. Jeg siger ikke at on-demand ikke kan være smart. Men jeg siger, hvorfor ikke have alle muligheder for fleksibilitetens skyld? I nogle tilfælde vil det være smartere at kunne brænde ned på en skive, i nogle tilfælde vil det være smartere at kopiere ud på USB-stick,  i nogle tilfælde vil det være smartere at kopiere ud på ekstern HDD og i atter andre tilfælde vil Internet tjenesten være smartest.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

................... og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.
Fantastisk...... så gider du måske også lægge et par links her, gerne til retsinformation.dk sider, hvor den gældende lovgivning kommer til udtryk, så sætter denne begrænsning? Bemærk venligst at det kun er til EGET brug.


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Unskyld, men jeg tror altså ikke du helt er med på, hvad et behov er. Det er ikke et behov at kunne "brænde noget ud på en skive" eller at "se en film via en streamingtjeneste". Et behov er det som helt grundlæggende er et ønske hos personen. Det at kunne "få adgang til underholdning når man har tid og lyst" er et behov. At "få stillet sulten"er et behov. Det er ikke et behov at "spise mad". Der skabes ikke noget "nyt behov", bevares. Der tales om samme behov. Du virker som om du er bange for ændringer, og fred være med det, men hvorfor deltager du så i en debat omkring "behov for / lyst til moderne recordere"?
Jeg deltager i en tråd om moderne recordere, da jeg har knap 15 års erfaringer med diverse 'recordere' herunder via PC i starten. Derfor vil jeg gerne læse om andres erfaringer, nye maskiner samt stille mine erfaringer til andres rådighed.
Tråden her er startet af Thorvald, som har en interesse i moderne recordere - du kan bl.a se hans afstemningstema i starten af tråden hér. Hvis du læser tråden igennem, vil du erfare at snakken kører primært på nogle maskiner der endnu ikke er offentliggjort tests af, samt deres funktionalitet. Bemærk venligst, at ingen her er lukkede for fremskridt eller nye ting, blot er 'den rød tråd' i denne tråd, recordere - og ikke streamingtjenester eller andet tju-hej der skal promoveres og først når et funktionspotentiale for den almindelige bruger om årtier. Men jeg skal da gerne gentage dit spørgsmål til mig: "........men hvorfor deltager du i en debat omkring 'behov for / lyst til moderne recordere', når der nu findes fora der passer til dine interesser http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=62&title=streaming-media - [her på denne adresse] "?Clap

Kommer disse 'tjenester' så en dag så langt frem, at de bliver konkurrencedygtige med min stueantenne og min recorder på både pris og kvalitet, så kan man sige, at emnet er modnet til debat og overvejelse..............men indtil videre er min interesse centreret omkring tunere, recordere, kryptering og lignende frække ord Wink


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes også at on demand tjenester og streaming af film o.a. er ganske smart, til en vis grad. Men jeg synes ikke det kan stå alene. Jeg er enig med f.eks. Kavi med hans ankepunkter mod streaming. Det virker kun hvis man har en Internet forbindelse og helst en god en af slagsen. Men hvad så de steder hvor man ikke har den samme Internet forbindelse eller slet ikke har forbindelse til Internet - men stadig gerne vil hygge sig med en film eller en udsendelse.
Så kan du hente det ned lokalt. Det tilbyder flere on-demand-tjenester allerede. Det er da ikke en ulempe. Det er en styrke i mine øjne, at du kan begge ting.
 
Hvordan vil du hente det ned lokalt, hvis du ikke har forbindelse til Internettet?

Det kræver naturligvis, at du henter det ned før. Smile Ligesom du skal brænde en skive mens du stadig er hjemme. 


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det kan en skive også. Har du derimod dit indhold liggende i skyen, kan dit hus praktisk talt brænde ned, og du har stadig alle dine feriebilleder, private videoer, købte film/serier osv.
 
Ja -men man kan også risikere at alt hvad der er i skyen forsvinder - så er man sådan set lige vidt. Men vi kan godt blive enige om at en harddisk og et fysisk optisk medie godt kan have lige lang levetid.

Ikke kommercielle ting, såsom film og tv-serier. Skulle skyen "gå ned", så får du naturligvis adgang til det igen, når den kommer op. Der er også allerede eksempler på, at du kan registere dine køb af fysiske DVD/Blu-ray skiver i forskellige streaming-tjenester og derved få adgang til dem.

Men mht. private ting, så ja teoretisk. Men som jeg nævner, så er mange "cloud"-tjenester baseret på både cloud-adgang og lokal lagring, hvor du også har alle filerne på hver af de computere/tablets som er forbundet. Så selv hvis skyen skulle gå ned, så har du det stadig lokalt. Så skal vi ud i en situation, hvor skyen går ned samtidig med, at du mister alle dine enheder.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

................... og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.
Fantastisk...... så gider du måske også lægge et par links her, gerne til retsinformation.dk sider, hvor den gældende lovgivning kommer til udtryk, så sætter denne begrænsning? Bemærk venligst at det kun er til EGET brug.

Hvorfor tror du, at du ikke kan hive tv-optagelser ud af en USB-harddisk tilsluttet et Tv med PVR? Og hvorfor tror du de krypteres? Hvorfor tror du, at de nuværende harddiskoptagere ikke har brænder? Du _ejer_ ikke det indhold Tv-kanaler sender - heller ikke privat. Så snart du opsiger dit Tv-abonnement er du jo reelt ikke længere berettiget til at se det.

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Unskyld, men jeg tror altså ikke du helt er med på, hvad et behov er. Det er ikke et behov at kunne "brænde noget ud på en skive" eller at "se en film via en streamingtjeneste". Et behov er det som helt grundlæggende er et ønske hos personen. Det at kunne "få adgang til underholdning når man har tid og lyst" er et behov. At "få stillet sulten"er et behov. Det er ikke et behov at "spise mad". Der skabes ikke noget "nyt behov", bevares. Der tales om samme behov. Du virker som om du er bange for ændringer, og fred være med det, men hvorfor deltager du så i en debat omkring "behov for / lyst til moderne recordere"?
Jeg deltager i en tråd om moderne recordere, da jeg har knap 15 års erfaringer med diverse 'recordere' herunder via PC i starten. Derfor vil jeg gerne læse om andres erfaringer, nye maskiner samt stille mine erfaringer til andres rådighed.
Tråden her er startet af Thorvald, som har en interesse i moderne recordere - du kan bl.a se hans afstemningstema i starten af tråden hér. Hvis du læser tråden igennem, vil du erfare at snakken kører primært på nogle maskiner der endnu ikke er offentliggjort tests af, samt deres funktionalitet. Bemærk venligst, at ingen her er lukkede for fremskridt eller nye ting, blot er 'den rød tråd' i denne tråd, recordere - og ikke streamingtjenester eller andet tju-hej der skal promoveres og først når et funktionspotentiale for den almindelige bruger om årtier. Men jeg skal da gerne gentage dit spørgsmål til mig: "........men hvorfor deltager du i en debat omkring 'behov for / lyst til moderne recordere', når der nu findes fora der passer til dine interesser http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=62&title=streaming-media - [her på denne adresse] "?Clap

Kommer disse 'tjenester' så en dag så langt frem, at de bliver konkurrencedygtige med min stueantenne og min recorder på både pris og kvalitet, så kan man sige, at emnet er modnet til debat og overvejelse..............men indtil videre er min interesse centreret omkring tunere, recordere, kryptering og lignende frække ord Wink

Prøv at skru tiden 10 år frem, så vi snakker om det samme Wink Der er ikke noget med, at disse tjenester først skal promoveres. Det er ikke tju-hej til sjov-og-ballade i kommende årtier, og jeg spår ikke om dit-og-dat. Det er da en realitet nu. Prøv Netflix, prøv Hulu, prøv Vimeo, prøv YouTube. Ja, Danmark er bagefter, men det findes og er en realitet. En brugscase: Jeg har Tv-kanaler, bevares, jeg skal kunne se fodbold. Men derudover ligger alle mine dokumenter, videoer (private) og billeder i Dropbox, og jeg har adgang til dem overalt - online eller offline. Tv-udsendelser og film køber jeg gerne, men når jeg kan streame dem i acceptabel kvalitet og se dem, når jeg har lyst, ser jeg dem hellere fra Netflix eller iTunes et par år før de kommer til Danmark. Netflix koster i øvrigt 8 dollars om måneden, og så har du adgang til hele kataloget af videoer. Hvad koster dit Tv-abonnement + licens + køb af film?

Hvad er det du mener der er så futuristisk omkring dette? Jeg tror det er omvendt. Du hænger vist fast i fortiden Wink


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Ja, 'vi' snakker om behovet ......... eller rettere: nogle snakker, andre missionerer :)
 
Jeg ved ikke hvem du mener "missionerer". Smile Men i hvert fald, så lavede jeg dette emne og afstemningen for at se om der rent faktisk er en kundegruppe til en moderniseret type recorder - og helst med BD/DVD-brænder. Om der så er behov for det, er egentligt uvæsentligt - men er der en kundegruppe, der ønsker det - af forskellige årsager? Og det jeg kan se, er at der er en gruppe på 2/3 der gerne vil have en moderniseret recorder og en gruppe på 1/3, der mener at en moderniseret recorder er forældet - eller i hvert fald som mener, at de hellere vil have andre typer løsninger, heriblandt streaming, on-demand, PVR, TiVo o.lign. tjenester / boxe.
 
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Så kan du vente længe. Det kommer ikke til at ske, og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.
 
Jeg er ikke helt med på hvad du mener ikke er lovigt. Har det ikke altid været sådan - og stadig er - at man må have kopier til eget brug. I forbindelse med fremkomsten af høj kvalitets tv-signaler, der sendes digitalt er diskussionen jo så om man må have lov til at have en 1:1 kopi af dette. Det ville jeg mene burde være ok. Dvs. at man har en "original" (der jo aldrig er lige så god som den egentlige original), på maskinens interne harddisk og at man har mulighed for at brænde én kopi i høj kvalitet ud af dette på BD eller DVD. Når man har gjort dette kan man ikke lave flere høj kvalitets kopier af denne titel. Men man kunne måske godt lave en kopi i dårligere kvalitet.
 
Jeg ved ikke hvordan man skulle gøre det for at overholde loven - eller om loven skal laves om. Men jeg mener det burde være muligt at lave en løsning, der muliggør at forbrugeren kan brænde en kopi på BD/DVD. Muligvis ved at kopien er i ringere kvalitet end originalen på HDD'en - men stadig i en kvalitet der er fuldt tilfredsstillende for forbrugeren. F.eks. ved at forbrugeren til kopien, kan vælge mellem optagekvaliteter, fra 3. højeste optagekvalitet og ned til den "ringeste" kvalitet "EP".


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

 Som jeg hele tiden har pointeret, så er mit behov, at jeg med en moderne recorder kan få mine optagelser 'brændt' ud på en skive.
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Så kan du vente længe. Det kommer ikke til at ske, og det er i øvrigt heller ikke lovligt.

Undskyld jeg siger det, men det er noget vrøvl.

Det er 100% lovligt at lave optagelser af TV-udsendelser til eget brug inden for hjemmets fire vægge. Også på skiver, HDD, SD-kort eller USB-sticks. Også af digitale udsendelser...

Der er faktisk ikke ret meget, der er ulovligt at kopiere til personligt brug. Du må sågar (selv) male en kopi af Mona Lisa og hænge den op derhjemme uden at loven kan røre dig.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

................... og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.
Fantastisk...... så gider du måske også lægge et par links her, gerne til retsinformation.dk sider, hvor den gældende lovgivning kommer til udtryk, så sætter denne begrænsning? Bemærk venligst at det kun er til EGET brug.

Hvorfor tror du, at du ikke kan hive tv-optagelser ud af en USB-harddisk tilsluttet et Tv med PVR? Og hvorfor tror du de krypteres? Hvorfor tror du, at de nuværende harddiskoptagere ikke har brænder? Du _ejer_ ikke det indhold Tv-kanaler sender - heller ikke privat. Så snart du opsiger dit Tv-abonnement er du jo reelt ikke længere berettiget til at se det.
Et par links, tak?? Disse tomme postulater har floreret i en evighed. Ingen kan præsentere den lovgivning der underbygger dine postulatetShocked

PS. Som du kan se herunder, så har jeg et par recordere der er købt lovlige og som kan 'lave' skiver med det optagne. Dreambox/ Miraclebox gemmer også ukrypterede filer, du kan bruge/redigere/brænde ud via pjuteren. Alt samme kan købes lovligt.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Unskyld, men jeg tror altså ikke du helt er med på, hvad et behov er. Det er ikke et behov at kunne "brænde noget ud på en skive" eller at "se en film via en streamingtjeneste". Et behov er det som helt grundlæggende er et ønske hos personen. Det at kunne "få adgang til underholdning når man har tid og lyst" er et behov. At "få stillet sulten"er et behov. Det er ikke et behov at "spise mad". Der skabes ikke noget "nyt behov", bevares. Der tales om samme behov. Du virker som om du er bange for ændringer, og fred være med det, men hvorfor deltager du så i en debat omkring "behov for / lyst til moderne recordere"?
Jeg deltager i en tråd om moderne recordere, da jeg har knap 15 års erfaringer med diverse 'recordere' herunder via PC i starten. Derfor vil jeg gerne læse om andres erfaringer, nye maskiner samt stille mine erfaringer til andres rådighed.
Tråden her er startet af Thorvald, som har en interesse i moderne recordere - du kan bl.a se hans afstemningstema i starten af tråden hér. Hvis du læser tråden igennem, vil du erfare at snakken kører primært på nogle maskiner der endnu ikke er offentliggjort tests af, samt deres funktionalitet. Bemærk venligst, at ingen her er lukkede for fremskridt eller nye ting, blot er 'den rød tråd' i denne tråd, recordere - og ikke streamingtjenester eller andet tju-hej der skal promoveres og først når et funktionspotentiale for den almindelige bruger om årtier. Men jeg skal da gerne gentage dit spørgsmål til mig: "........men hvorfor deltager du i en debat omkring 'behov for / lyst til moderne recordere', når der nu findes fora der passer til dine interesser http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=62&title=streaming-media - [her på denne adresse] "?Clap

Kommer disse 'tjenester' så en dag så langt frem, at de bliver konkurrencedygtige med min stueantenne og min recorder på både pris og kvalitet, så kan man sige, at emnet er modnet til debat og overvejelse..............men indtil videre er min interesse centreret omkring tunere, recordere, kryptering og lignende frække ord Wink

Prøv at skru tiden 10 år frem, så vi snakker om det samme Wink Der er ikke noget med, at disse tjenester først skal promoveres. Det er ikke tju-hej til sjov-og-ballade i kommende årtier, og jeg spår ikke om dit-og-dat. Det er da en realitet nu. Prøv Netflix, prøv Hulu, prøv Vimeo, prøv YouTube. Ja, Danmark er bagefter, men det findes og er en realitet. En brugscase: Jeg har Tv-kanaler, bevares, jeg skal kunne se fodbold. Men derudover ligger alle mine dokumenter, videoer (private) og billeder i Dropbox, og jeg har adgang til dem overalt - online eller offline. Tv-udsendelser og film køber jeg gerne, men når jeg kan streame dem i acceptabel kvalitet og se dem, når jeg har lyst, ser jeg dem hellere fra Netflix eller iTunes et par år før de kommer til Danmark. Netflix koster i øvrigt 8 dollars om måneden, og så har du adgang til hele kataloget af videoer. Hvad koster dit Tv-abonnement + licens + køb af film?

Hvad er det du mener der er så futuristisk omkring dette? Jeg tror det er omvendt. Du hænger vist fast i fortiden Wink
Så prøver jeg at skære det ud i pap for dig: "Hvad har dine streamingtjenester med recordere at gøre i dagens Danmark og ikke om ti år ???"


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvorfor tror du, at du ikke kan hive tv-optagelser ud af en USB-harddisk tilsluttet et Tv med PVR?

Hvorfor tror du ?

Det har i hvert fald ikke noget med lovgivning at gøre.

Det har udelukkende med distributørernes ønske om at forhindre dig i det at gøre. Loven giver dig enhver ret til at kunne optage det, men den giver dig ikke krav på at kunne gøre det med alle former for udstyr.

Hvis distributørernes apparater ikke kan gøre det, så er det fordi de har valgt ikke at stille den funktionalitet til rådighed, for ifølge loven har de al ret (men ikke pligt) til at give dig mulighed for at optage og overføre TV-udsendelser til varigt medie.

Men da producenterne ikke er interesseret i, at du skal kunne gøre det, så er det et ønske (eller måske sågar et krav), at distributørerne ikke gør det nemt for folk at gemme optagelserne på permanent basis, og hvis distributørerne vil have gode aftaler med producenterne, så gør distributørerne som producenterne ønsker.

Hvorfor tror du ellers, at det kun er distributørernes og de firmaer, der selv også er producenter, der ikke stiller den funktionalitet til rådighed? Lige så snart et produkt laves af et firma, der ikke har økonomiske interesser i at forhindre dig i din lovgivnings-mæssige ret til at optage til privat brug, så kan du være rimelig sikker på, at muligheden foreligger på den ene eller anden måde (enten ved indbygget DVD-brænder, eller ved at gemme den rå datastrøm i ukrypteret format på en standard-formateret HDD).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Så kan du vente længe. Det kommer ikke til at ske, og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.
 
Jeg er ikke helt med på hvad du mener ikke er lovigt. Har det ikke altid været sådan - og stadig er - at man må have kopier til eget brug. I forbindelse med fremkomsten af høj kvalitets tv-signaler, der sendes digitalt er diskussionen jo så om man må have lov til at have en 1:1 kopi af dette. Det ville jeg mene burde være ok. Dvs. at man har en "original" (der jo aldrig er lige så god som den egentlige original), på maskinens interne harddisk og at man har mulighed for at brænde én kopi i høj kvalitet ud af dette på BD eller DVD. Når man har gjort dette kan man ikke lave flere høj kvalitets kopier af denne titel. Men man kunne måske godt lave en kopi i dårligere kvalitet.
 
Jeg ved ikke hvordan man skulle gøre det for at overholde loven - eller om loven skal laves om. Men jeg mener det burde være muligt at lave en løsning, der muliggør at forbrugeren kan brænde en kopi på BD/DVD. Muligvis ved at kopien er i ringere kvalitet end originalen på HDD'en - men stadig i en kvalitet der er fuldt tilfredsstillende for forbrugeren. F.eks. ved at forbrugeren til kopien, kan vælge mellem optagekvaliteter, fra 3. højeste optagekvalitet og ned til den "ringeste" kvalitet "EP".

Vi skal passe på ikke at blande tingene sammen her. Lov og copyright er forskellig. Du må godt lave en kopi af dine _købte_ film. Det har du helt ret i.

Copyright på Tv-udsendelser er noget andet. 



-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvorfor tror du, at du ikke kan hive tv-optagelser ud af en USB-harddisk tilsluttet et Tv med PVR?

Hvorfor tror du ?

Det har i hvert fald ikke noget med lovgivning at gøre.

Det har udelukkende med distributørernes ønske om at forhindre dig i det at gøre. Loven giver dig enhver ret til at kunne optage det, men den giver dig ikke krav på at kunne gøre det med alle former for udstyr.

Loven gør ikke copyright ugyldig. Hvorfor tror du det?


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ikke kommercielle ting, såsom film og tv-serier. Skulle skyen "gå ned", så får du naturligvis adgang til det igen, når den kommer op. Der er også allerede eksempler på, at du kan registere dine køb af fysiske DVD/Blu-ray skiver i forskellige streaming-tjenester og derved få adgang til dem.
 
Men mht. private ting, så ja teoretisk. Men som jeg nævner, så er mange "cloud"-tjenester baseret på både cloud-adgang og lokal lagring, hvor du også har alle filerne på hver af de computere/tablets som er forbundet. Så selv hvis skyen skulle gå ned, så har du det stadig lokalt. Så skal vi ud i en situation, hvor skyen går ned samtidig med, at du mister alle dine enheder.
 
Nå ja, du mener selvfølgelig at film osv. som du har mulighed for at streame ikke som sådan går tabt selvom serveren "derude" brænder af. Og ja, situationen er jo (næsten) lige som at have en ekstern HDD sat til din computer til backup. Man skal være ret uheldig hvis både computer og backup går i stykker på samme tid. Smile Før eller siden, laver jeg nok også en online backup, som ekstra sikkerhed - har testet det og det var egentligt ret ok. Men jeg var ikke "klar" til at tegne abonnement på det efter prøvetidens udløb. Den online backup har jo den fordel at jeg også har adgang til backup'en når jeg er på Filippinerne eller andre steder - og at jeg fortsat kan tage backup selvom jeg ikke er hjemme. Nu har jeg ikke smartphone, tablet o.lign. og jeg skal heller ikke have det. Så vi snakker udelukkende om kopi af data af forskellig slags på min computer - både private data og arbejdsrelaterede. Nå - det var lidt et sidespring.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvorfor tror du, at du ikke kan hive tv-optagelser ud af en USB-harddisk tilsluttet et Tv med PVR? Og hvorfor tror du de krypteres? Hvorfor tror du, at de nuværende harddiskoptagere ikke har brænder?
Fordi mærkevareproducenterne har interesser i eller ligefrem ejer filmselskaber mv. De er simpelthen ikke interesseret i, at mulighederne findes eller også presses de til at gøre det umuligt at kopiere optagelser. Det har intet at gøre med, at de ikke må stille mulighederne til rådighed pga. lovgivningen.
Køber man et billigt tv lavet i Kina eller Østeuropa (f.eks. Prosonic eller UMC), så krypteres optagelser lavet på eksterne medier typisk ikke. Det samme gælder mange af de billige DVB-bokse.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Maria
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:26
Jeg har valgt mulighed nr. 1.

Selvom jeg er meget glad for de nye muligheder i forbindelse med streaming osv. kan jeg dæleme ikke undvære en recorder som også kan brænde på dvd'er. Dertil er der stadig for mange programmer jeg er interessert i, som ikke lige er til at finde bagefter.
Derudover optager jeg danske serier med ttv undertekster og det kan kun lade sig gøre ved hjælp af min ven Pioneer og YouSee's Sagem boks. Ganske vist udkommer de (fleste) som oftest på dvd/bd før eller senere, men nogle gange går der et godt stykke tid og i starten til priser jeg ikke vil betale.

Jeg brænder meget meget mindre ud på dvd end jeg har gjort af forskellige årsager, men derfor jeg har stadig behovet og vil sandsynligvis have det lææænge endnu. Står min ven Pioneer af i morgen, bliver den fixet ligesom jeg stadig følger med i nye modeller osv.


-------------
Mvh Maria


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Prøv at skru tiden 10 år frem, så vi snakker om det samme Wink Der er ikke noget med, at disse tjenester først skal promoveres. Det er ikke tju-hej til sjov-og-ballade i kommende årtier, og jeg spår ikke om dit-og-dat. Det er da en realitet nu. Prøv Netflix, prøv Hulu, prøv Vimeo, prøv YouTube. Ja, Danmark er bagefter, men det findes og er en realitet. En brugscase: Jeg har Tv-kanaler, bevares, jeg skal kunne se fodbold. Men derudover ligger alle mine dokumenter, videoer (private) og billeder i Dropbox, og jeg har adgang til dem overalt - online eller offline. Tv-udsendelser og film køber jeg gerne, men når jeg kan streame dem i acceptabel kvalitet og se dem, når jeg har lyst, ser jeg dem hellere fra Netflix eller iTunes et par år før de kommer til Danmark. Netflix koster i øvrigt 8 dollars om måneden, og så har du adgang til hele kataloget af videoer. Hvad koster dit Tv-abonnement + licens + køb af film?

Hvad er det du mener der er så futuristisk omkring dette? Jeg tror det er omvendt. Du hænger vist fast i fortiden Wink
Så prøver jeg at skære det ud i pap for dig: "Hvad har dine streamingtjenester med recordere at gøre i dagens Danmark og ikke om ti år ???"

Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Mener du, at vi skal stoppe debatten fordi du ikke gider at høre om streamingtjenester? Eller holder du stadig fast i, at det ikke er muligt? Eller mener du, at jeg ikke må bidrage til debatten fordi tråden handler om recordere (hvilket er rigtig, hvis du kigger isoleret på første indlæg, men derudover har den nærmest kun handlet om streaming)?

Og hvad mener du med "og ikke om ti år"?

Som jeg har sagt siden mit første indlæg, så synes jeg det er en spændende debat, og jeg synes da i høj grad at harddiskoptagere og streaming snakket hænger sammen. Det er samme behov, der søges tilfredsstillet.

Men så kan folk naturligvis selv vælge, hvordan de vil investere i produkter for at tilfredsstille behovet. Du vil gerne købe en harddiskoptager og brug tid og energi på at optage, vente på Tv-kanalerne sender programmer, og begrænse dig selv til kun at kunne se det på samme enhed. Vi er andre, der bare abonnerer på en tjeneste, hvor indholdet allerede ligger og så kan vi trykke "play" på det vi vil se, når vi vil og hvor vi vil Wink


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

................... og det er i øvrigt heller ikke lovligt. De penge du i dag betaler for at se Tv-kanaler giver dig ret til at "leje" indholdet, og ikke eje det. Du kan ikke få det ud på skiver, da det simpelthen er et krav, at indholdet "lukkes inde i et system" (i dit tilfælde optageren), før du får lov til at optage det.
Fantastisk...... så gider du måske også lægge et par links her, gerne til retsinformation.dk sider, hvor den gældende lovgivning kommer til udtryk, så sætter denne begrænsning? Bemærk venligst at det kun er til EGET brug.

Hvorfor tror du, at du ikke kan hive tv-optagelser ud af en USB-harddisk tilsluttet et Tv med PVR? Og hvorfor tror du de krypteres? Hvorfor tror du, at de nuværende harddiskoptagere ikke har brænder? Du _ejer_ ikke det indhold Tv-kanaler sender - heller ikke privat. Så snart du opsiger dit Tv-abonnement er du jo reelt ikke længere berettiget til at se det.
Et par links, tak?? Disse tomme postulater har floreret i en evighed. Ingen kan præsentere den lovgivning der underbygger dine postulatetShocked

De nuværende lov-formuleringer dækker kun over kopiering af fysiske skiver af film, samt analog kopiering. Loven kan heller ikke trumfe dine aftalevilkår med Tv-udbyderen (med mindre de går direkte i strid med lovens rammetræk). Prøv at læs dem og se om du ikke kan finde et afsnit om optagelser i forhold til dit abonnement. Hvorfor tror flere i denne tråd, at I ejer indholdet som sendes ud via en Tv-kanal? I har det til låns så længe I abonnerer.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Prøv at skru tiden 10 år frem, så vi snakker om det samme Wink Der er ikke noget med, at disse tjenester først skal promoveres. Det er ikke tju-hej til sjov-og-ballade i kommende årtier, og jeg spår ikke om dit-og-dat. Det er da en realitet nu. Prøv Netflix, prøv Hulu, prøv Vimeo, prøv YouTube. Ja, Danmark er bagefter, men det findes og er en realitet. En brugscase: Jeg har Tv-kanaler, bevares, jeg skal kunne se fodbold. Men derudover ligger alle mine dokumenter, videoer (private) og billeder i Dropbox, og jeg har adgang til dem overalt - online eller offline. Tv-udsendelser og film køber jeg gerne, men når jeg kan streame dem i acceptabel kvalitet og se dem, når jeg har lyst, ser jeg dem hellere fra Netflix eller iTunes et par år før de kommer til Danmark. Netflix koster i øvrigt 8 dollars om måneden, og så har du adgang til hele kataloget af videoer. Hvad koster dit Tv-abonnement + licens + køb af film?

Hvad er det du mener der er så futuristisk omkring dette? Jeg tror det er omvendt. Du hænger vist fast i fortiden Wink
Så prøver jeg at skære det ud i pap for dig: "Hvad har dine streamingtjenester med recordere at gøre i dagens Danmark og ikke om ti år ???"


Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Mener du, at vi skal stoppe debatten fordi du ikke gider at høre om streamingtjenester? Eller holder du stadig fast i, at det ikke er muligt? Eller mener du, at jeg ikke må bidrage til debatten fordi tråden handler om recordere (hvilket er rigtig, hvis du kigger isoleret på første indlæg, men derudover har den nærmest kun handlet om streaming)?

Og hvad mener du med "og ikke om ti år"?
Var det ikke dig selv, der skrev vi skulle skrue tiden 10 år frem ??

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Som jeg har sagt siden mit første indlæg, så synes jeg det er en spændende debat, og jeg synes da i høj grad at harddiskoptagere og streaming snakket hænger sammen. Det er samme behov, der søges tilfredsstillet.

Men så kan folk naturligvis selv vælge, hvordan de vil investere i produkter for at tilfredsstille behovet. Du vil gerne købe en harddiskoptager og brug tid og energi på at optage, vente på Tv-kanalerne sender programmer, og begrænse dig selv til kun at kunne se det på samme enhed. Vi er andre, der bare abonnerer på en tjeneste, hvor indholdet allerede ligger og så kan vi trykke "play" på det vi vil se, når vi vil og hvor vi vil Wink


Netop ........ og jeg (samt en del andre) sætter pris på at de gode sager står på hylden, så jeg blot kan sætte en skive i og så spiller det.

Havde jeg vidst, at streaming skulle dominere tråden her, så havde jeg ikke deltaget i den fra starten - det var jo ligesom ikke overskriften, vel? :)

Btw. - Inden jeg forlader denne tråd helt: Kunne du dokumentere det juridiske grundlag omkring begrænsninger for private brugere mht. export på DVD'skiver eller lignende ??


-------------
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Prøv at skru tiden 10 år frem, så vi snakker om det samme Wink Der er ikke noget med, at disse tjenester først skal promoveres. Det er ikke tju-hej til sjov-og-ballade i kommende årtier, og jeg spår ikke om dit-og-dat. Det er da en realitet nu. Prøv Netflix, prøv Hulu, prøv Vimeo, prøv YouTube. Ja, Danmark er bagefter, men det findes og er en realitet. En brugscase: Jeg har Tv-kanaler, bevares, jeg skal kunne se fodbold. Men derudover ligger alle mine dokumenter, videoer (private) og billeder i Dropbox, og jeg har adgang til dem overalt - online eller offline. Tv-udsendelser og film køber jeg gerne, men når jeg kan streame dem i acceptabel kvalitet og se dem, når jeg har lyst, ser jeg dem hellere fra Netflix eller iTunes et par år før de kommer til Danmark. Netflix koster i øvrigt 8 dollars om måneden, og så har du adgang til hele kataloget af videoer. Hvad koster dit Tv-abonnement + licens + køb af film?

Hvad er det du mener der er så futuristisk omkring dette? Jeg tror det er omvendt. Du hænger vist fast i fortiden Wink
Så prøver jeg at skære det ud i pap for dig: "Hvad har dine streamingtjenester med recordere at gøre i dagens Danmark og ikke om ti år ???"


Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Mener du, at vi skal stoppe debatten fordi du ikke gider at høre om streamingtjenester? Eller holder du stadig fast i, at det ikke er muligt? Eller mener du, at jeg ikke må bidrage til debatten fordi tråden handler om recordere (hvilket er rigtig, hvis du kigger isoleret på første indlæg, men derudover har den nærmest kun handlet om streaming)?

Og hvad mener du med "og ikke om ti år"?
Var det ikke dig selv, der skrev vi skulle skrue tiden 10 år frem ??

Jo fordi du tydeligvis hænger fast 10 år tilbage i tiden, og ikke tror disse muligheder allerede findes. Derfor giver jeg dig et lille vink om, at du skal prøve at skrue tiden 10 år frem, så du også befinder dig i nutiden Wink

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Som jeg har sagt siden mit første indlæg, så synes jeg det er en spændende debat, og jeg synes da i høj grad at harddiskoptagere og streaming snakket hænger sammen. Det er samme behov, der søges tilfredsstillet.

Men så kan folk naturligvis selv vælge, hvordan de vil investere i produkter for at tilfredsstille behovet. Du vil gerne købe en harddiskoptager og brug tid og energi på at optage, vente på Tv-kanalerne sender programmer, og begrænse dig selv til kun at kunne se det på samme enhed. Vi er andre, der bare abonnerer på en tjeneste, hvor indholdet allerede ligger og så kan vi trykke "play" på det vi vil se, når vi vil og hvor vi vil Wink


Netop ........ og jeg (samt en del andre) sætter pris på at de gode sager står på hylden, så jeg blot kan sætte en skive i og så spiller det.

Havde jeg vidst, at streaming skulle dominere tråden her, så havde jeg ikke deltaget i den fra starten - det var jo ligesom ikke overskriften, vel? :)

Btw. - Inden jeg forlader denne tråd helt: Kunne du dokumentere det juridiske grundlag omkring begrænsninger for private brugere mht. export på DVD'skiver eller lignende ??

Se mit andet svar. Kan du dokumentere det juridiske grundlag for, at du rent faktisk må? Min pointe er, at det ikke er specificeret i loven. Derudover mener jeg ikke, at abonnementstjenester er omfattet af et ejerforhold, og derfor kan du "ikke kopiere ud af det lukkede system" - ligesom du heller ikke må kopiere skiver, der er kommet dig i hænde i forbindelse med udlån (fra bibliotek, venner, familie osv.)


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels



Print side | Luk vindue