Print side | Luk vindue

Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110357
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 00:44


Emne: Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
Skrevet af: BaSsE_-
Emne: Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 15:58
Hvilken skal jeg vælge og hvorfor, jeg er ikke blevet helt sikker endnu, så kom med nogen Grunde til det ene eller andet



Tusind tak på forhånd Wink


-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -



Svar:
Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af BaSsE_- BaSsE_- skrev:

Hvilken skal jeg vælge og hvorfor, jeg er ikke blevet helt sikker endnu, så kom med nogen Grunde til det ene eller andet



Tusind tak på forhånd Wink

Skal lige siges at jeg kommer fra en Onkyo TX-SR606


-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 16:33
Prøv at skrive: RX-A1010 Vs. TX-NR809 i Google, der kommer mange sammenligner du kan bruge.

Jeg har selv en RX-A1010 som jeg er godt tilfreds med, men jeg har faktisk aldrig hørt Onkyo'en så jeg kan ikke lige sige den ene eller anden


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 17:03
Personligt ville jeg selv vælge Yamahaen.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 17:12
Jeg vil helt klart tage Yamaha. Jeg har selv dårlige erfaringer med Onkyo, og har haft Yamaha de sidste mange gange. Det skal virkelig lave et selvmål, hvis jeg skal skifte til noget andet næste gang.


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 19:25
Yamaha helt sikkert læs test her  http://kajmogensen.dk/test%20yamaha%20rxa1010.pdf - http://kajmogensen.dk/test%20yamaha%20rxa1010.pdf

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 20:28
Jeg har haft en Onkyo 809 og en Yamaha RX-1067, som er 2011 udgaven af RX-A1010 og hvad jeg kan se, så er de tæt på at være ret ens de 2 Yamaha'er. Men lyd forskellen imellem Onkyo og Yamaha, er at ret forskellige, Yamaha'en er mere mørk i klangen, mens Onkyo'en er mere åben. Så du skal gøre op, hvilken lyd profil du søger. Personligt blev jeg aldrig glad for Yamaha'en og solgte den ret hurtigt igen, så hvis du spørg mig. så ville jeg vælge Onkyo'en.

Her er en mini test af Onkyo 809, hvor Yamaha også indgår.
http://elektronik.guide.dk/Musikanl%C3%A6g/Yamaha/Hjemme/Underholdning/Kvalitetslyd/Test_Kraftige_3D_surroundreceivere_2583744 - http://elektronik.guide.dk/Musikanl%C3%A6g/Yamaha/Hjemme/Underholdning/Kvalitetslyd/Test_Kraftige_3D_surroundreceivere_2583744


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 22:54
Byggekvalliteten og dermed holdbarhed på Yamaha er meget bedre end på Onkyo der er meget bøvl med deres recievere Cry

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 22:59
Og den med lydbilledet afhænger jo også af hvilke højttalere man parer den med.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Byggekvalliteten og dermed holdbarhed på Yamaha er meget bedre end på Onkyo der er meget bøvl med deres recievere Cry

Den må stå for egen regning, det du skriver, den Yamaha RX-1067 jeg havde, synes jeg bestemt ikke, at byggekvaliteten var bedre min Onkyo 809. Dertil så vejer Onkyo 809 hele 3 kg. mere end Yamaha'en.

Her et billede i maven på en Onkyo 809
http://www.google.dk/imgres?q=onkyo+tx-nr809&hl=da&client=firefox-a&hs=apq&sa=X&rls=org.mozilla:da:official&biw=1366&bih=622&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=YHFA8Qz7IN0NpM:&imgrefurl=www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx-nr809.shtml&docid=YmRIU90CdBSCIM&imgurl=www.areadvd.de/images/2011/Onkyo_TX-NR809/Onkyo_TX-NR809_InnenlebenGesamt.jpg&w=700&h=452&ei=bemJT_SPEsPrsgaC3aT3Cw&zoom=1&iact=rc&dur=441&sig=112071125727013807804&page=1&tbnh=129&tbnw=172&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:3,s:0,i:70&tx=95&ty=60 - http://www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx-nr809.shtml - http://www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx-nr809.shtml

Her et billede i maven på en Yamaha RX1067:
http://www.nubert-forum.de/nuforum/viewtopic.php?f=10&t=26225&start=20 - http://www.nubert-forum.de/nuforum/viewtopic.php?f=10&t=26225&start=20


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 23:21
Nu har jeg ikke hørt den specifikke Yamaha model, men en anden... De er mørke i klangen, og jeg endte også med 809eren. Har bestemt ikke fortrudt! Det er en utrolig vellydende, åben, detaljeret forstærker... Byggekvaliteten er ganske udmærket, og de nyere modeller skulle ikke have de skavanker nogle andre har haft - men det må tiden vise :)...

Jeg har lyttet til ufattelig meget grej i mid end klassen, og der må jeg sige at Onkyo har gjort til UG... Prisen på 809eren er kup! Den kunne snildt konkurrere med i 10.000 kr klassen... Efter min mening....


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 23:28
Næ kender flere end 2 der har haft massive problemer med deres Onkyo og jeg havde selv en på prøve som jeg leverede tilbage den havde hdmi problemer og tændte og slukkede af sig selv,der er også masser af tråde på div fora om problemer med Onkyo + at de lige har kaldt en del serier tilbage da der er fejl på dem,derimod er der ikke nogen der har problemer med Yamaha,skulle jeg ha en ny reciever pga nedgradreing så blev det helt sikkert en Rx-a3010

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 14-April-2012 kl. 23:37
http://www.whathifi.com/news/update-onkyo-issues-product-recall-for-selected-2011-models - http://www.whathifi.com/news/update-onkyo-issues-product-recall-for-selected-2011-models

gælder også for 809 model

Har aldrig prøvet de små modller mener den jeg havde hjemme hed Tx 2007 og den var jeg ikke imponeret af 




-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 00:43

Jeg har en Yamaha RX-v1067 sat til mine Focal gulvhøjttalere og vil meget nødigt have sat en lysere klingende receiver til disse.

Onkyoen har jeg aldrig hørt, men i diverse test klarer den sig ganske flot.

Bla. av-connection har de omtalte receivere i deres butik, så det sikreste er nok at give begge receivere et lyt og se hvad du bedst kan lide af lydbillede.



-------------
Mvh Erik


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 01:15
Ja, kender godt til HDMI problemet. I modsætning til så mange andre mærker, så syntes jeg det er dejligt og se et firma tage sig af det, i stedet for at løbe fra det. Jeg referede dog til de tidligere kendte varmeproblemer, i modeller fra tidligere årgange.

Holder stadigvæk på klangen i den er ganske god... :) Nu har jeg ikke engang fået tjekket om min indgår i de nævnte HDMI problemer, men skal ha gjort det snart. Indtil videre har den kørt upåklageligt...


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 15:34
Hej igen...

Jeg har læst og læst, test af begge to, men jeg kan sku ikke blive klog på hvilken af dem jeg vil vælge, men det tyder på at Onkyoen har bedre præcision og er mere detaljeret i lyden i forhold til Yamaha, nogen som har nogle af modellerne, som kan fortælle mig om Yamaha virkelig er dårligere på de punkter??  Smile




-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 16:00
Hvilke højttalere skal den spille op?


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 16:03
Ja det er jo vigtigt.Hvis du vælger Onkyo så ville jeg købe den i en fysisk butik og ikke online eller i udlandet Wink

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 16:37
Tror personligt at begge receivere er gode produkter, og det mere er vigtigt hvad du kan lide designmæssigt. Alt det vrøvl med hvilken der er mest præcis giver jeg ikke meget for. Ja muligvis er Yamaha en smule varmere i lyden kontra Onkyo men tror ikke det er voldsomt tydeligt i disse mid price receivere. Er selv Yamaha ejer, men med RX-V3067 og kan kun sige jeg er fint tilfreds, hvilmet Onkyo ejerne også vil hævde. Så kan du komme til at teste Yamaha og Onkyo på dine højttalere ville det være det bedste, men ellers så. Tror jeg ikke du skal være så bekymret da de begge sikkert gør det glimrende


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 16:46
Næ i det segment er forskel på lyd/kraft nok ikke så stor,for mig ville valg være let,der er 3 års garanti på Yamahas Advance produkter så er man sikker på sin vare Smile



-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 19:38
1. Yamaha vil jeg ikke kalde mørkt spillende, men derimod varm - og mere neutral. Hvor ONKYO spiller mere lyst, med (overdreven?) betoning på toppen - som af nogle nok vil opfattes som detaljeret.

2. Yamahas byggetkvalitet er højere end ONKYOs! Yamahas fejlrate er mange, mange, MANGE gange mindre end ONKYOs. Så nævnes det, at ONKYO gør noget ved problemet, og at der er positivt. Jeg synes nu at det er mere prositivt, at Yamaha slet ikke har den slags problemer - de fungerer bare. De har heller brug for diverse firmwareopgraderinger, i deres levetid!

3. Yamahas recievere er generelt mere stabile og strømstærke, end ONKYOs.

Jeg behøver vel ikke nævne, at jeg ville tage en Yamaha - også selvom jeg er gammel ONKYO-entusiast!


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 19:49
Da jeg startede ud med surround for længe siden havde jeg som de fleste andre en masse forskellige mid fi recievers fra Denon-H/k Marantz mfl og en af dem jeg var mest glad for var en Yamaha Rx v1600 det var en super god reciever,skulle jeg ha ny mid fi reciever ville jeg vælge Yamaha rx A3010 til enhver tid.

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 19:55
En anden mullighed er jo også denne  http://www.av-connection.dk/?PGr=4995&ML=1814 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4995&ML=1814  Pioneer laver også rigtigt godt grej.

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 20:10
Istedet for at kaste rundt med alle mulige og umulige påstande om hvilke produkter der holder længst, har flest fejl, har flest muskler og eventuelle klangkarakter, så ville det nok være mere gavnligt at diskutere hvad produkterne kan eller ikke kan.
 
F.eks virker Yamahas auto-eq, mig bekendt, slet ikke i subområdet hvilket kan være afgørende hvis man har et vanskeligt rum. I min stue ligger to af de tre primære room modes under grænsen for hvad ýamahas eq vil være med til og det er endda ikke et ret stort rum.
 
MVH


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 22:26
Nu betyder de nævnte kvalifikationer så ofte mere, for mange mennesker, end features gør.

M.h.t. eq-funktion har netop Audyssey, som bl.a. ONKYO benytter, også sine problemer. Så det er lidt pest eller kolera, hvis man da ikke vælger en Anthem (ARC) løsning.

M.v.h.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 22:33
Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?

Jeg kan ikke andet end sige at min onkyo fungerer perfekt, den er ret strømstærk med sine 18 kg... Alt det auto setup fis det sgu lige ringe på både audussy, pioneer mcacc og Yamaha sikkert også... Brug ørene og målebåndet - så når man langt ;)...

Uanset hvad kan vi diskutere deres lydegenskaber længe... Det bliver trodsigstes aldrig klogere på før han selv lytter ;)


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 22:36
Jeg personlig er der hvor jeg er ligeglad med auto setup-netværk eller airplay jeg vægter lyd højest og har sat min Sunfire manuelt op med mit spm og hører ikke koprimeret musik,får hd master lyd fra min Oppo bdp 83se via 5.1 analog og den er også kalibret med spm Smile



-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 13:02

Nå så fik jeg investeret.

 
Det blev til en Yamaha RX-A1010.
 
Glæder mig til at få rodet med den Tongue


-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af BaSsE_- BaSsE_- skrev:

Nå så fik jeg investeret.

 
Det blev til en Yamaha RX-A1010.
 
Glæder mig til at få rodet med den Tongue
 
Tillykke! Den vil du blive rigtig glad for...
 
M.v.h.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af BaSsE_- BaSsE_- skrev:

Nå så fik jeg investeret.

 
Det blev til en Yamaha RX-A1010.
 
Glæder mig til at få rodet med den Tongue
 
Super Smile tillykke med indkøbet.
Det er altid lækkert med noget nyt udstyr.


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 14:33
Godt valg,husk at melde den på Yamahas hjemmeside så har du 3 års garanti.Smile

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Godt valg,husk at melde den på Yamahas hjemmeside så har du 3 års garanti.Smile
Ja tak... Det skal jeg lige huske  Smile

-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 15:10
Tak!... jeg glæder mig sku også til at modtage den... Smile

-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 16:37
Tillykke - det skal nok blive rigtig godt ;)


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Hvis du vælger Onkyo så ville jeg købe den i en fysisk butik og ikke online eller i udlandet Wink


Hvorfor dog det?Wink


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.
 
Sjovt som folk - ofte ejere af omtalte udstyr - ikke tror på udtalelser, som kommer fra branchefolk! Dead
 
M.v.h.


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.

søg på onkyo problems så får du side op og ned med problemer med de enkelte model nr som fx  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1339186 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1339186





-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Hvis du vælger Onkyo så ville jeg købe den i en fysisk butik og ikke online eller i udlandet Wink


Hvorfor dog det?Wink


he heBig smile


-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Sjovt som folk - ofte ejere af omtalte udstyr - ikke tror på udtalelser, som kommer fra branchefolk! Dead
 
M.v.h.


Synes ikke at prædikatet "branchefolk" berettiger til at komme med udokumenterede påstande, navnligt som administrator på et forum.Dead

Sjovt som folk, der slynger påstande ud ofte tager fejl - men når nu det interessere dig så gevaldigt, så er min nuværende primære receiver en YamahaWink


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.
 
Sjovt som folk - ofte ejere af omtalte udstyr - ikke tror på udtalelser, som kommer fra branchefolk! Dead
 
M.v.h.


Måske fordi diskussionen omkring Onkyo's fejlrate, er total ude af provationer.
Og når der skrives mere Onkyo, så kunne det også tænkes, at det er fordi mærket er blandt de mest solgte surround receiver.


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 19:12
@BaSsE - tillykke med dit valg, jeg er meget glad for min Yamaha 1010 og det tror jeg også du bliver.

Hvilke højttalere bliver tilsluttet ?


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

@BaSsE - tillykke med dit valg, jeg er meget glad for min Yamaha 1010 og det tror jeg også du bliver.

Hvilke højttalere bliver tilsluttet ?

Ja jeg har ikke nogen highend højttaler endnu, det må blive næste projekt...
Jeg har i øjeblikket nogle 

Cerwin Vega Ve-8f  som front

Cerwin Vega Ve-5c  center

Cerwin Vega RL28W  sub

og nogle små jamo højttaler til bag

Tongue


-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: jonas47
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:34
Nogle ganske fine højtaler til prisen... Havde selv lignende højtalerserie i 2 år (med VE5 som bag), og var egentlig gang på gang forbavset over hvor godt de lød - kontra pris. CV er ikke highend, men VE 8 giver altså meget lyd for pengene... Specielt ved filmlyd Smile OG deres look er bare mega old school når de står uden frontstof! Savner dem lidt engang i mellem (selvom det nuværende anlæg spiller lysår bedre), men det gør kæresten ikkeLOL Wonder why... De første højtalere man selv køber fra ny betyder bare noget... Og de huskes som sagt til at spille fremragende. Gad vide hvad jeg ville synes i dag?


Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Nogle ganske fine højtaler til prisen... Havde selv lignende højtalerserie i 2 år (med VE5 som bag), og var egentlig gang på gang forbavset over hvor godt de lød - kontra pris. CV er ikke highend, men VE 8 giver altså meget lyd for pengene... Specielt ved filmlyd Smile OG deres look er bare mega old school når de står uden frontstof! Savner dem lidt engang i mellem (selvom det nuværende anlæg spiller lysår bedre), men det gør kæresten ikkeLOL Wonder why... De første højtalere man selv køber fra ny betyder bare noget... Og de huskes som sagt til at spille fremragende. Gad vide hvad jeg ville synes i dag?

Ja jeg synes nu også det spiller helt fint til prisen, men som du selv siger, har du prøvet noget bedre, så vil de nok ikke synes af meget... Men hvad ville være at fortrække??  

er det her sæt noget værd
http://www.av-connection.dk/?PGr=4439&ML=1033 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4439&ML=1033  eller det her
http://www.av-connection.dk/?PGr=5201&ML=1755 - http://www.av-connection.dk/?PGr=5201&ML=1755


-------------
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -


Skrevet af: jonas47
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 21:57
Jeg hopppede på en Onkyo 906 og kombinerede det med CM-serien fra B&W med de små CM1'er som front... Valget var en forstærker til den lyse side kombineret med højtalere der har en varm og lidt tilbagelænet klang... Har haft mit setup i over 2 år, og er super glad for både udseende og lyd... Skulle det udskiftes bliver det til indbygningshøjtalere ved huskøb (når jeg da engang køber husCool)...
 
Smider da lige et link til anlæggetWink:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83634&PN=2&TPN=4 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83634&PN=2&TPN=4
 


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:05
Henrik b:
Ja - med så mange maskiner de spytter ud, så vil der automatisk være flere tråde. Den med at hvad branchefolk siger stoler jeg ikke så meget på. Spørger du hifiklubben om nad f.eks så påstår de at de ikk er særlig meget på værksted. Omvendt søger du på nad og stabilitet ser det langt værre ud end for onkyo.

Det er jo immervæk bare gætteværk, når man ikke har nogle konkrete tal. Specielt også det med effekt måling?


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:20
Lidt interessant læsning her:

http://www.hometheater.com/content/onkyo-tx-nr609-av-receiver-ht-labs-measures

http://www.hometheater.com/content/yamaha-aventage-rx-a1000-av-receiver-ht-labs-measures

Her kan man se at Yamaha r1010 får måling på ca 60 watt og at onkyoen den noget mindre model 609 bliver målt højere? Det da ikke ligefrem prangende... Nu tager jeg altid målinger med et gran salt, men giver da en indikation? Desuden vejer yamahaen 3,5 kg mindre end 809eren.. Det tegner da heller ikke godt, selvom det ikke siger noget konkret!

Det ikke fordi jeg på nogen måde mener Yamaha er et dårligt produkt, tværtimod... ;)


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Lidt interessant læsning her:

http://www.hometheater.com/content/onkyo-tx-nr609-av-receiver-ht-labs-measures

http://www.hometheater.com/content/yamaha-aventage-rx-a1000-av-receiver-ht-labs-measures

Her kan man se at Yamaha r1010 får måling på ca 60 watt og at onkyoen den noget mindre model 609 bliver målt højere? Det da ikke ligefrem prangende... Nu tager jeg altid målinger med et gran salt, men giver da en indikation? Desuden vejer yamahaen 3,5 kg mindre end 809eren.. Det tegner da heller ikke godt, selvom det ikke siger noget konkret!
 
Ja, og hvis man så finder mere seriøse målinger af ONKYO'en, hvor man også måler med belastning på (fasedej m.v.), så får man pludselig et andet billede af 809'erens effekt.
 
Det er kun godt et år siden, der var en masse debat herinde på recordere, hvor nogle ONKYO-modeller havde HDMI-problemer, specielt ved tilslutning til Pana plasma. Der var ingen af de andre, som havde lignende problemer. Dertil kommer ONKYO's nylige tilbagekald af receivere, med fejl.
 
Når jeg taler fejlrate, er der selvfølgelig taget højde for salgstallene! Jeg taler procentvis!
Det taler vist for sig selv, når man ikke har haft én eneste Yamaha-receiver retur til rep., i flere år!
 
M.v.h.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:33
Ja bestemt gør det da det, og det da rart som forhandler og køber. Jeg tror bestemt også onkyos har været mere på værksted end Yamaha har desværre. Ja onkyo har haft en kritisk periode med noget HDMI - men det de døjer med nu, altså nogle modeller der selv slukker ned, skulle eftersigende ikke være et så stort antal, min egen var heller ikke blandt disse.

Ja det kunne være interessant at finde flere målinger på dem, det altid hyggelig læsning ;)


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 14:06
Jeg har købt RX-A1010, men jeg kan på ingen måde blive tilfreds med lyden, hverken stereo eller surround.
Min gamle Yamaha spillede meget bedre.
Jeg har indtillet den med med medfølgende mikrofon.
Jeg ved ikke om den kan være defekt, ja enten mic. eller amp.
Håber i kan hjælpe mig.



Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Jeg har købt RX-A1010, men jeg kan på ingen måde blive tilfreds med lyden, hverken stereo eller surround.
Min gamle Yamaha spillede meget bedre.
Jeg har indtillet den med med medfølgende mikrofon.
Jeg ved ikke om den kan være defekt, ja enten mic. eller amp.
Håber i kan hjælpe mig.


hvordan ikke tilfreds og hvilke ht skal den drive og hvilken yamaha havde du før 


-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 14:30
Front - audiovector s1, med audiovector Ki sub, nogle ældre BogW bag højtaler.
Min gamle Yamaha var:rx-v2400
 


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 14:41
Ok tror sku du har nedgraderet ,den 2400 var en god reciever,du skal nok op i 3010 for at få en bedre yamaha ,det er langtfra altid at de nye modeller lyder bedre end de gamle de kan bare mere .

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 14:55
3010, er vel den sammen men bare med flere wat og kanaler, som jeg har læst det.
Jeg håber sku ikke jeg har netgradered, syntes jeg undersøgte markedet godt, og spurgte ind til netop disse ting hos en masse forhandlere.



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 15:44
Du har bare købt forkert, surt.


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

3010, er vel den sammen men bare med flere wat og kanaler, som jeg har læst det.
Jeg håber sku ikke jeg har netgradered, syntes jeg undersøgte markedet godt, og spurgte ind til netop disse ting hos en masse forhandlere.


Din 2400 var den næststørste i v serien og den du har nu er nr 3.Hvad er du utilfreds med.Lyder den ok i direkt stereo,føler du at der mangler kraft eller Confused


-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 18:26
Der er stor forskel på lydkvaliteten på 1010 og 3010, det er ikke bare "flere watt". Lydkvalitet kan ikke læses af specs, det lyder som om du har lært det på den hårde måde (forudsat at du har sat det rigtigt op).

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 07:43
Det er nærmere reglen end undtagelsen ved samtlige brands, at nr. 3 i rækken ikke kun har færre watts men også ringere komponenter andre steder...

Så det kan jo nemt være downgrade, men kender desværre ikk selv modellerne!


Skrevet af: Valagar
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 10:13
Jeg skiftede selv min 10år gamle yamaha rx-v2400 ud med en rx-v2067. Lydmæssigt var der ikke rigtig noget at hente. Det var egentlig en ret dyr opgradering eftersom jeg kun bruger 1 HDMI og netværksdelen i rx-v2067(hvilket dog fungere utrolig godt). Pure direct var dog noget lort på 2400'eren, yamaha fik først rettet op den fra rx-v2500...

Som de andre skriver så har du nok downgradet desværre.

evt. hvis du har mulighed for levere den tilbage til forhandler og få modellen større rx-a2010 eller den helt store 3010.


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 14:30
Hvis du er ligeglad med om det er sidste års model så har du en top model her til mindre end hvad du gav for 1010  http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v3900-titan-4547p.html - http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v3900-titan-4547p.html  vil tro den vil gøre det væsentligt bedre.Du har et ok sæt ht der kan lyde rigtigt godt med en god forstærker.

Hvis vægt er en indikator så vejer denne 17,7 kg mod 1010 11 kg Wink


-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 15:16
Puhaaaa, den ligner min den gamle meget!! ;-)
rx-a1010 vejer nu 15.1 kg-
Er der ikke andre der har købt rx-a1010 som kan dele deres erfaring med den?


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 15:37
Ok men det er jo det der inden i der tæller Sleepy læste 11 kg hos av connection må være en fejl.Billigt nok for den v3900 som er den model der svarer til 3010 

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Hvis du er ligeglad med om det er sidste års model så har du en top model her til mindre end hvad du gav for 1010  http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v3900-titan-4547p.html - http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v3900-titan-4547p.html  vil tro den vil gøre det væsentligt bedre.Du har et ok sæt ht der kan lyde rigtigt godt med en god forstærker.



Uden at jeg vil tale negativt om en RX-V 3900, så er det lidt "flinkt" at kalde det sidste års model - den er fra 2009 og der har været en 3067 ind imellem Smile. Ret beset er det 3010 der er sidste års model, 3020 er lige lanceret.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 16:28
pyh som tiden går Tongue

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 08:14
Jeg har lige studeret mine gamle mails som jeg fik fra av-connection og Tape Connection - det var de mails som gjorde at jeg traf beslutningen om at købe rx-a1010.
Citat - AV:
Men vil klart anbefale Yamaha rx-a1010 da de spiller absolut bedst både stereo og surround, de har bare de bedste lydbehandlings komponenter i.
Pioneer virker lidt flade i lyden, og forskellen på 55’eren kontra de mindre er at den kommer med en lidt anden fjbt. Og der angiveligt skule sidde bedre komponenter i, men de lyder nu meget ens.
Onkyoe TX-NR818 kommer til at ligge i 9.999,- og kan lyd mæssigt ikke matche Yamaha’en, dog har den bedre scalere i, men det er ikke meget bevendt medmindre man kører med en gammel dvd afspiller frem for en blu-ray.
Citat - Tape:

Jeg vil anbefale dig RX-A1010 fra Yamaha - Du får en receiver der er fremragende på både surround og stereo, er fornuftigt konstrueret og i en kvalitet hvor andre producenter pt. ikke kan konkurrere til prisen. Ift. de billigere Yamaha modeller, er Aventage serien optimeret med bl.a. bedre analogdele, vibrationshæmmende konstruktion og i det hele taget en større fokus på lyd, i både stereo og flere kanaler end andre producenter. I prisklassen under 10.000,- vil jeg vove at påstå den er uden konkurrence.

------------------------------------------------------------------------------------
Så måske jeg bare skal hjem og fin tune og lytte igen! ;-)


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 08:57
Hvis du ikke har ændret din opsætning (ht-kilde-kabel osv) og du syntes at det lyder dårligere end før så gør det jo nok det.Kan jo være at den reciever ikke er god sammen med dine ht fx ,så må du jo til at se på det og så begynder en lang og dyr men også sjov rejse Big smile

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 10:01
Faldt lige over en RX-A1010 til 4995 SEK som jeg kom til at købe igår. Indtil videre virker det som udemærket opgradering fra min gamle Onkyo TX-SR700E.



Skrevet af: Jesper Flamand
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 10:47
Hvad måler rx-a1010 i dybde fra terminaler bag på til og med front volumen?


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 10:59
43,2 cm


Skrevet af: Jesper Flamand
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 11:06
hvor er det ærgeligt.. jeg har kun 42 cm..


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 12:28
Jeg har ikke lige målt, men jeg har skåret hul bag i min stereo bænk, det bliver man nød til ved alle disse forstærker, så kan den også komme af med varmen, når lægen er lukket.


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 12:44
Jeg har bare 40 cm. Jeg har taget bagvæggen ud, og sat tvbænken 7 cm fra væggen. Skønheden må lide for kvaliteten


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 12:47
Ellers må du kigge efter yamaha A810/A820 eller onkyo 709/717 som alle er under 40cm


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Faldt lige over en RX-A1010 til 4995 SEK som jeg kom til at købe igår. Indtil videre virker det som udemærket opgradering fra min gamle Onkyo TX-SR700E.

Godt købt, jeg gave 6500,- for 4 mdr siden i elgiganten. Der kostede den 10k andre steder.
Det falder sku hurtigt i pris det skidt! ;-(


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 15:01
Ja det var min lokale MediaMarkt i Sverige som lige skulle af med de sidste Clap
Det er eller ikke ofte de er billige med noget.


Skrevet af: Jesper Flamand
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Jeg har bare 40 cm. Jeg har taget bagvæggen ud, og sat tvbænken 7 cm fra væggen. Skønheden må lide for kvaliteten
+1 Thumbs Up hehe
42 er mit maksimum uden bagplade og med de 10mm stoflågen giver mig! :)

Ja har også kigget på både a820 og 717. Tror det bliver en af disse to!! :)


Skrevet af: Satoris
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:10
Hej :-)
Jeg har købt en Yamaha A1010 for 3md. siden og er rigtig godt tilfreds med lyden og den måde som dens finish er lavet på. Det føles som god kvalitet at røre og betjene knapperne. Den kan spille for fuld brag uden at forringe det mindste. Men men men...... der er også nogle ting som ikke er som det burde være. Feks. er on screen menuen meget gammeldags og burde være mere moderne og ikke minde om en commodore 64. Men den er brugervenlig. Den App som kan downloades fra App store er meget dårlig og giver et indtryk af at den er lavet bare for at have en, men igen den virker. Til sidst giver den et bump i subben hver gang man skifter input. Men alt i alt jeg jeg da tilfreds ;-)


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

  Den App som kan downloades fra App store er meget dårlig og giver et indtryk af at den er lavet bare for at have en, men igen den virker.
 
Det må siges at være en smagssag, jeg synes det er en glimrende, funktionel app uden ligegyldigt "lir" som man ikke gider bruge efter de første 3 gange man har leget med det (Pioneer, I'm looking at you). Jeg synes det er den bedste control-app jeg har set til en surround-receiver, og jeg har mange kunder der har sagt at de er rigtigt glade for den. Respekt for din mening, men jeg er stærkt uenig.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Satoris
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:18

Som jeg skriver så virker den app. Men at de bruger ca 75% at skærmen på tlf. på at vise to højtalere og et tv og så en lille streg i bunden som volumen er ikke okay. Den skal sgu være til at bruge med store fingere. Jeg har forrersten ikke store fingre men føler man skal være meget fin på den for at skruge op og ned for lyden. Så hellere et større volume streg og mindre billed af tv og højtalere.

PS. i øvrigt en god hjemmeside du har ;-)


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

 Som jeg skriver så virker den app. Men at de bruger ca 75% at skærmen på tlf. på at vise to højtalere og et tv og så en lille streg i bunden som volumen er ikke okay. Den skal sgu være til at bruge med store fingere. Jeg har forrersten ikke store fingre men føler man skal være meget fin på den for at skruge op og ned for lyden. Så hellere et større volume streg og mindre billed af tv og højtalere.

 
Jeg kan nu godt følge logikken i det design. For det første, så kan du ikke hive fat i bjælken alligevel, men skal bruge +/- tasterne, så den behøver ikke være større. Det kan så diskuteres om man burde kunne det, men det ville øge risikoen for ved en fejl at skrue helt op - hvilket er lidt værre på et surround-system end på en iPod dock... Dernæst, så drejer det sig jo om at lave en ensartet brugerflade afhængigt af hvad du benytter - hvis du bruger dens DLNA afspiller, så skal der være plads til coverart dér hvor billedet af TV og højttalere er. Alternativet ville være at have forskellig størrelse og/eller placering af volumenreguleringen afhængigt af hvilken kilde du bruger, og det synes jeg ville være noget rod. Der er fordele og ulemper ved alle valg, men jeg kan godt lide de valg de har taget.
 
(Jeg taler om iPhone app'en her, jeg har ikke brugt iPad app'en i praksis).


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 12:32
Otto jeg troede du var holdt hos TP?
Jeg syntes heller ikke appen er 100% ok.
Jeg har desværre kun et 5.1 system, der skal en del opsætning op til at sætte det rigtigt op, men det irritere mig, at når jeg spille vil i 5.1, så står der 7.1 i display og det er også det eneste man kan vælge i appen og på reciveren.

I dsp på appen, er der en masse crap man kan vælge, plus surround decoder, men jeg kan ikke finde ud af at vælge mellem de forskellige Dolby Pro m.m. Men det kan vælge med den rigtige fjernbetjening.
Hvad syntes du om lydkvaliteten på rx-a1010

De kunne også godt trimme det interface man finder via en pc browser! ;-)
Jeg syntes ikke rigtigt at der er kommet nyt fw til den mens jeg har haft den.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 12:37
Jeg må godt nok melde mig i koret med Otto, og sige at Yamaha app'en overgår de andre med flere længder. Så meget, at det faktisk var en af de afgørende faktorer, da jeg skulle have ny forstærker. Jeg ved så ikke om det er gældende mere, men da jeg købte min, var Yamaha også en af de få, der kan tænde forstærkeren med app'en. Meget afgørende, når jeg gerne vil kunne høre musik fra min Sonos uden at skulle finde fjernbetjeningen til at tænder forstærkeren, og så mobilen bagefter, for at bruge Sonos. Hele fidusen i Sonos går jo lidt fløjten så.
Størrelsen på knapperne, har nok noget med iPhone at gøre. Jeg har en Galaxy Nexus, som har 4.65" skærm, men din iPhone har kun 3.5", med mindre du da lige har fået den nye? Jeg har i hvert fald ingen problemer med ar ramme knapperne.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 12:39
Ja det er fedt at man kan tænde den fra mobilen, ovenikøbet begge zoner. Stort plus med zonos!!


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

Som jeg skriver så virker den app. Men at de bruger ca 75% at skærmen på tlf. på at vise to højtalere og et tv og så en lille streg i bunden som volumen er ikke okay. Den skal sgu være til at bruge med store fingere. Jeg har forrersten ikke store fingre men føler man skal være meget fin på den for at skruge op og ned for lyden. Så hellere et større volume streg og mindre billed af tv og højtalere.

PS. i øvrigt en god hjemmeside du har ;-)
 
Man kan justere volumen med de fysiske volume knapper på selve telefonen (har en HTC) istedet for på skärmen. Fungerer udemärket.
Men kan godt fölge dig i prioriteringen af det som vises på skärmen kunne väre bedre.
 
 
 


Skrevet af: Satoris
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 15:03
Godt vi er så forskellige ;-) ellers havde vi jo ikke noget at snakke om ;-) Der var en som skrev lidt om hvordan den lyder. Her syntes jeg at den leverer et flot stykke arbejde men er stærkt utilfreds med det bump som kommer fra supwooferen når man skifter indput. Har i andre samme problem ???


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 15:13
Ikke her


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Ikke her
 
+1


Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 17:32
Sidder lige og lytter til musik, det er sku for sjældent jeg gør det.
Men det er egentligt ikke her jeg ikke kan fange den lyd jeg ønsker, det er nok mere når jeg ser film! ;-()


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

Godt vi er så forskellige ;-) ellers havde vi jo ikke noget at snakke om ;-) Der var en som skrev lidt om hvordan den lyder. Her syntes jeg at den leverer et flot stykke arbejde men er stærkt utilfreds med det bump som kommer fra supwooferen når man skifter indput. Har i andre samme problem ???
 
Jeg har aldrig oplevet det og heller aldrig hørt om det fra en kunde. Hvilken sub, hvilket kabel, har du jordforbindelse på noget af udstyret?


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: DBear
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:57

Jeg har fuldt lidt med ang. disse 2 og har haft en Onkyo TX-SR606 førhen og ville gerne ha en nyere.

Mit valg stod imellem Yamaha og Onkyo 810/520 (som jeg var meget glad for, synes den har en god bas) men faldt over en Yamaha RX-A1010 på ELG til 5,5k og var ude og læse om dem begge, hvad de kunne hver for sig og div. bestemte mig for Yamaha´en og har IKKE fortrudt noget siden hen, Yamaha´en har godt nok ikke Onkyo Bas, men synes også til tider førhen at det kunne godt blive for meget bas, der synes jeg Yamaha´en har en pæn lyd, selvom jeg IKKE har sub på.
Yamaha´s App er noget af det bedste jeg har hentet til, suverænt lavet til iPad.
 
Satte min Yam op først med Mic og fik rodet så meget de første par timer, at jeg måtte gå tilbage til Factory på både mit TV og Yam´men, sætte den op uden Mic derefter og synes personligt selv at den/det hele spiller bedre sammen nu, det tog dog lidt tid at få både Scener og andet til at kører, men næste gang vil jeg nok vælge Yamaha fremfor Onkoy, men kan li dem begge..


-------------
www.varekurv.dk


Skrevet af: Satoris
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 19:21
Kablet er et Argon 5085s og er købt i HI-FI klubben. Højtalerne er Harman Kardon HKTS11
Der er ikke stel eller jord forbindelse til den, men det sagde ikke noget bump med min gamle sony reciver.
I HI-FI klubben mener de at det er forstærkeren (Yamaha A1010)


Skrevet af: Satoris
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

Godt vi er så forskellige ;-) ellers havde vi jo ikke noget at snakke om ;-) Der var en som skrev lidt om hvordan den lyder. Her syntes jeg at den leverer et flot stykke arbejde men er stærkt utilfreds med det bump som kommer fra supwooferen når man skifter indput. Har i andre samme problem ???
 
Jeg har aldrig oplevet det og heller aldrig hørt om det fra en kunde. Hvilken sub, hvilket kabel, har du jordforbindelse på noget af udstyret?
Kablet er et Argon 5085s og er købt i HI-FI klubben. Højtalerne er Harman Kardon HKTS11
Der er ikke stel eller jord forbindelse til den, men det sagde ikke noget bump med min gamle sony reciver.
I HI-FI klubben mener de at det er forstærkeren (Yamaha A1010)



Print side | Luk vindue