Zaptor2 stabilitet - bedre eller dårligere?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110409
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 04:28
Emne: Zaptor2 stabilitet - bedre eller dårligere?
Skrevet af: pdj1974
Emne: Zaptor2 stabilitet - bedre eller dårligere?
Skrevet den: 15-April-2012 kl. 23:41
Vil gerne høre hvordan I andre oplever stabiliteten af Zaptor2, specielt da Stofa jo reklamerer med at Zaptor er blevet mere stabil med den nye software. Spørgsmålet er ment som en meget bred subjektiv vurdering af opdateringen fra Zaptor1 til Zaptor2, der dækker stabiliteten helt generelt for alle Zaptors funktioner, herunder alm. tv, start-forfra, VOD, arkiv, tv-guide osv. - vægtet efter hvor vigtig du syntes de forskellige funktioner er.
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Svar:
Skrevet af: warfly
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 09:42
Har stemt "meget dårligere", fordi min boks genstarter af sig selv hver dag, og også næsten ligeså tid skal powercycles. Og fordi den jævnligt mister alle betalingkanaler i flere dage når den har genstartet. Alt tyder på at det hænger sammen med at mit HDMI signal går gennem en forstærker, men det kan bare ikke passe at det skal få zaptoren (undskyld "smart tv") til at genstarte når man tænder TV. Det er ikke en option at at køre uden om forstærker, så det ender nok istedet med at zaptoren skrottes, eller ihvertfald bliver sekundær tuner der kun bruges når der er brug for vod tjenster. Bortset fra det her powercycling, og det faktum at vi alligevel ikke fik mulighed for at starte forfra bagud i tid, så kører zaptor 2 dog på flere punkter bedre end zaptor 1. Postitiv er det især at den ikke genstarter når man bruger tvguide, det blev aldrig løst på zaptor 1.
|
Skrevet af: beolion
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:28
Jeg synes den er mere stabil, men jeg har også valgt at få den fulde pakke i min antenneforening, da jeg ikke gad genstarte hele tiden når Zaptoren mistede kanalerne. Men uanset, jeg synes det kører bedre og hurtigere. Men uanset, jeg overvejer at udskifte mine 3 Zaptor bokse med noget andet, da de koster mig ca. 1.100 kr i strøm om året. Problemet er at de bruger 16W ca, uanset om de er tændt eller i standby. mit kabelmodem bruger 18W. Jeg savner muligheden for at bede Zaptoren gå i "sleep"mode og bruge mindre end 1W i standby.
|
Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:39
Helt klart bedre end zaptor1 firmware, har dog været et par fejl som forhåbentligt er blevet rettet med seneste opdatering i sidste uge. Vi har ikke haft samme fejl på seneste opdatering, som på den forrige. Så helt klart en forbedring
------------- Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 08:32
beolion skrev:
Jeg synes den er mere stabil, men jeg har også valgt at få den fulde pakke i min antenneforening, da jeg ikke gad genstarte hele tiden når Zaptoren mistede kanalerne. Men uanset, jeg synes det kører bedre og hurtigere. |
Har ligesom beolion skiftet til pakke 3, istedet for temapakke løsningen -for at løs problemet med at den smider kanalerne, og får at kunne bruge mit TV som hovedtuner, og så kun bruge zaptor når det er nedvendigt. Men det er Stofa jo nok glade for, der bliver jo trukket en del flere penge på kontoen. Har overvejet om næste skrit bliver at sætte zaptoren i en fjernstyret stikkontakt, det hjælper på strømforbruget, og når den alligevel skal boote hver gang jeg skal bruge den, eller om jeg alternativt skal kyle den ud og købe en LG recorder istedet. Og ellers må man jo bare vente på der kommer fiber ind i byen..... Var betatester på zaptor 2, og processen med at rette fejl kørte egentligt OK, ind til man ret hurtigt sagde "Nu er det godt nok", slog startforfra bagud i tid fra, og sendte den ud til alle.. Selvom de graverende fejl med at genstarte og smide kanaler stadig er der.
|
Skrevet af: LarsGeisler
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 09:56
JEg har oplevet at boksen genstarter stor set dagligt. Derudover tager det længere tid at skifte kanal, og lyden ud af Zaptoren synes jeg er meget lav
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 13:12
LarsGeisler skrev:
JEg har oplevet at boksen genstarter stor set dagligt. Derudover tager det længere tid at skifte kanal, og lyden ud af Zaptoren synes jeg er meget lav
|
Med den nye software husker den ikke lydniveau efter genstart, så den skal skrues op hver gang den har genstartet.
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 13:20
Jeg har endnu ikke oplevet problemer med at boksen smider ekstra kanaler og det er måske 1 eller 2 gange jeg har skullet genstarte boksen efter den nye software. Alt i alt kører det meget bedre.
warfly: det her med at starte-forfra på programmer der har været sendt er jo noget som din antenneforening skal sige ja til at de gerne vil have. Jeg ved at det kommer her i Næstved fra 1/7 og garanteret også en masse andre steder.
|
Skrevet af: Runge
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 18:15
warfly skrev:
Har stemt "meget dårligere", fordi min boks genstarter af sig selv hver dag, og også næsten ligeså tid skal powercycles. Og fordi den jævnligt mister alle betalingkanaler i flere dage når den har genstartet.Alt tyder på at det hænger sammen med at mit HDMI signal går gennem en forstærker, men det kan bare ikke passe at det skal få zaptoren (undskyld "smart tv") til at genstarte når man tænder TV. Det er ikke en option at at køre uden om forstærker, så det ender nok istedet med at zaptoren skrottes, eller ihvertfald bliver sekundær tuner der kun bruges når der er brug for vod tjenster. Bortset fra det her powercycling, og det faktum at vi alligevel ikke fik mulighed for at starte forfra bagud i tid, så kører zaptor 2 dog på flere punkter bedre end zaptor 1. Postitiv er det især at den ikke genstarter når man bruger tvguide, det blev aldrig løst på zaptor 1.
|
Præcis samme problem jeg oplever og kører også signalet igennem min forstærker.
Det sker 8 ud af 10 gange at jeg får sort skærm når jeg tænder for alt udstyret (via min Logitech Harmony remote) og bliver nødsaget til at genstarte Zaptoren, før jeg kan se tv. Det er virkelig ved at gå mig på nerverne! Kan det virkelig være så svært at få den boks til at opføre sig bare nogenlunde ordentlig efter så mange år?
------------- Panasonic TX-P42G20E Onkyo TX-SR607 Panasonic DMP-BD35 Scandyna Minipod, Cinepod og Micropod
|
Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 18:36
Det kan være at zaptor er oppe at køre før din hdmi indgange, så vil du typisk opleve sort skærm. Jeg har typisk samme fejl på min hdmi switch (bruger ikke zaptor på switch) Ved ikke om du har prøvet det, men en mulighed kunne være at fjerne den gamle software på zaptor og lade den opdatere helt forfra.
------------- Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 22:48
Lyder som en god ide at se om hdmi switchen starter efter at Zaptoren er tændt. For min genstarter hver gang jeg tænder for den. Og flere gange genstarter den i genstarten. Stopper ofte ved 4 stjerne og slukker så (rød lampe på boksen og 4 stjerner og død) - der skal strømmen tages igen og igen (ofte 8-10 gange før den kommer helt op). Familien vil nu af med Zaptoren og Stofa, så det bliver nok enden på det. Vi har også kun haft problemer med den siden vi fik dem (vi var med som de første dengang og den har aldrig kørt optimalt desværre, og den er blevet for dyr imod at der pt.næsten ikke er en dag den kører uden at genstarte)
------------- OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 08:18
min zaptor er tændt hele tiden, og forstærken normalt slukket. Det eneste der sker er at jeg tænder TVet, og hdmi signalet går gennem forstærkeren (der er i standby). Det første man så ser er en sort skærm, og efter 5-10 sekunder kommer så de berømte blinkende kugler på skærmen.
|
Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 21:04
Jeg har samme problem som de andre der kører igennem forstærker. Jeg ser ikke TV ret ofte, men halvdelen af gangene jeg gør så kræver det en zaptor genstart, og har mindst 4 gange mistet betalingskanalerne.
|
Skrevet af: Gun
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 09:42
Jer der har problemer med HDMI-forstærkere: Har I talt med Stofa om det? Kan huske at problemet var listet på det "gamle" Stofa.dk under driftsinformation. Har dog lige tjekket og kan ikke længere se det.
|
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 11:43
Ja. Men det hjælper ikke.
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 12:52
Jeg havde voldsomme HDMI relaterede problemer med zaptor 1, den genstartede konstant i loop uden nogen sinde at komme op, hvis den blev tilsluttet min forstærker via HDMI. med zaptor 2 ( nu stofa smart tv ) kører det 99% problem frit. Kun ved en hård genstart kan den finde på at hænge ved 4 prikker hvis forstærkeren er tændt. Har slet ingen problemer med en soft genstart ( rød i teknik menu ).
|
Skrevet af: Rikkesfar
Skrevet den: 28-April-2012 kl. 22:40
Boksen kører upåklageligt så længe man nøjes med at bruge den som en dum MPEG4 tuner. Hvis man udfordrer den med lidt Start Forfra går det ofte galt.
|
Skrevet af: xander
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 19:57
Hej jeg har tænkt på at købe en zaptor 2. Hvordan virker optagemuligheden på harddisk, jeg har læst at det foregår via en slags epg, jeg vil gerne vide hvor lang tid ud fremtiden man kan sætte den til at optage og om der er en slags timer funktion. Mvh Lars
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 22:56
xander skrev:
Hej jeg har tænkt på at købe en zaptor 2. Hvordan virker optagemuligheden på harddisk, jeg har læst at det foregår via en slags epg, jeg vil gerne vide hvor lang tid ud fremtiden man kan sætte den til at optage og om der er en slags timer funktion.Mvh Lars |
Så vidt jeg ved kan du optage/planlægge 2 uger ud i fremtiden og der er også mulighed for manuel indtastning.
Hvad mener du med en timer funktion.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet af: xander
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 13:58
jeg mener om det er ligesom en VHS afspiler, hvor man programerer det man vil optage, for derefter at slukke den også tænder den selv når den skal optage. MVH Lars
|
Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 14:02
Ja den optager så længe der er strøm på. Om den er i stand-by eller ej.
|
|