Jeg glæder mig til Panasonic Aften med recordere
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110428
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 05:54
Emne: Jeg glæder mig til Panasonic Aften med recordere
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Jeg glæder mig til Panasonic Aften med recordere
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:24
Så er der snart kun 1½ time, til at dette event løber af stablen. Jeg er personligt selv spændt, på at se alle de nye ting fra Panasonic. Og så er det jo altid hyggeligt, at hilse på andre medlemmer fra recordere. Når man som jeg, sælger en del, så møder man jo en del af de andre, og det er ret fedt at få ansigter på de forskellige navne. Vi ses derude.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:35
Poster I nogle billeder og deler ud af jeres indtryk efterfølgende? God fornøjelse.
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:38
Jeg mener, at der blev taget billeder sidste år. Så det gør der nok.
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:39
flemming larsen skrev:
Så er der snart kun 1½ time, til at dette event løber af stablen. Jeg er personligt selv spændt, på at se alle de nye ting fra Panasonic. Og så er det jo altid hyggeligt, at hilse på andre medlemmer fra recordere. Når man som jeg, sælger en del, så møder man jo en del af de andre, og det er ret fedt at få ansigter på de forskellige navne. Vi ses derude. |
Ja, er også på vej "tilbage", arbejdspladsen ligger i Hvidovre og bor i Fredensborg. Så er næsten på vej ud af døren.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 17:46
JeTex skrev:
flemming larsen skrev:
Så er der snart kun 1½ time, til at dette event løber af stablen. Jeg er personligt selv spændt, på at se alle de nye ting fra Panasonic. Og så er det jo altid hyggeligt, at hilse på andre medlemmer fra recordere. Når man som jeg, sælger en del, så møder man jo en del af de andre, og det er ret fedt at få ansigter på de forskellige navne. Vi ses derude. |
Ja, er også på vej "tilbage", arbejdspladsen ligger i Hvidovre og bor i Fredensborg. Så er næsten på vej ud af døren. |
Så er det lidt kedeligt, at det ikke var tidligere. Det er en god tur at køre, frem og tilbage.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:23
KeWa skrev:
Poster I nogle billeder og deler ud af jeres indtryk efterfølgende? God fornøjelse. |
Der kommer en artikel fra siden her - med en del billeder
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 20:25
JeTex skrev:
flemming larsen skrev:
Så er der snart kun 1½ time, til at dette event løber af stablen. Jeg er personligt selv spændt, på at se alle de nye ting fra Panasonic. Og så er det jo altid hyggeligt, at hilse på andre medlemmer fra recordere.
Når man som jeg, sælger en del, så møder man jo en del af de andre, og det er ret fedt at få ansigter på de forskellige navne.
Vi ses derude. |
Ja, er også på vej "tilbage", arbejdspladsen ligger i Hvidovre og bor i Fredensborg. Så er næsten på vej ud af døren. |
Men jeg hilste da på dig
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:02
flemming larsen skrev:
JeTex skrev:
flemming larsen skrev:
Så er det lidt kedeligt, at det ikke var tidligere. Det er en god tur at køre, frem og tilbage. |
En lille køretur på 30min, og er vel hjemme igen. En aldeles hyggelig aften, med en god gennemgang af Panasonics nye produkter. Den største overraskelse var vel ST50 serien, jeg kan godt forstå de flotte reviews på udenlandske sites. I det prisleje bliver det en hård nød at knække for konkurrenterne. Topmodellen VT50 skuffede heller ikke, det så godt nok " sort ud ", og smart tv har fået et gevaldigt løft, nu bliver det da værd at bruge. Takker alle for en hyggelig aften, og igen for et godt arrangement.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:08
Super at høre, at Panasonics nye skærme overrasker positivt. Hvordan er GT50?
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:13
KeWa skrev:
Super at høre, at deresmskærme overrasker positivt. Hvordan var GT50? |
Jeg dvælede ikke så meget ved den, men det jeg så var fremragende. I design ganske tæt på VT50, og i tændt tilstand bemærker man ikke, at der ikke er heldækkende glasplade som på VT50. Blæserstøj er også en saga blot, alt under VT50 er nemlig ikke udstyret med disse.
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:19
JeTex skrev:
KeWa skrev:
Super at høre, at deresmskærme overrasker positivt. Hvordan var GT50? |
Jeg dvælede ikke så meget ved den, men det jeg så var fremragende. I design ganske tæt på VT50, og i tændt tilstand bemærker man ikke, at der ikke er heldækkende glasplade som på VT50. Blæserstøj er også en saga blot, alt under VT50 er nemlig ikke udstyret med disse. | Jeg så en del på GT50. Det ser ud til at være rigtig godt. Det har mange ag VT50's gode ting i. Jeg så så lidt på WT50. Af et led tv at være, så, så det virkelig lovende ud.
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:19
Fedt. Det var Panasonic-centeret i Rødovre, I besøgte, ikke? Må hellere snart smutte forbi og se de tre skærme side-by-side --- og ikke mindst; bestille et.
|
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 22:25
KeWa skrev:
Fedt. Det var Panasonic-centeret i Rødovre, I besøgte, ikke? Må hellere snart smutte forbi og se de tre skærme side-by-side --- og ikke mindst; bestille et. | Ja, det var sommer radio og tv, på roskildevej i rødovre.
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-April-2012 kl. 23:30
Kære alle.
Tak for en rigtig hyggelig og interessant aften. Håber de deltagende havde et godt arrangement. Også en tak til Panasonic Center Rødovre, og Panasonic Danmark for at stille op.
Til info, har jeg bedt Panasonic finde en forhandler i Jylland, så vi kunne afholde et tilsvarende arrangement i Jylland også, så det ikke bliver en ren Københavner begivenhed.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 06:55
Siger også tak for et godt arrangement. Lækkert at få set de forskellige flotte tv side-by-side. Skal hel sikkert sadle cyklen og kigge forbi dem en anden gang. Dygtige og meget venlige medarbejdere. Top Dollar
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: keldp
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 08:28
hummelmose skrev:
Kære alle.
Tak for en rigtig hyggelig og interessant aften. Håber de deltagende havde et godt arrangement. Også en tak til Panasonic Center Rødovre, og Panasonic Danmark for at stille op.
Til info, har jeg bedt Panasonic finde en forhandler i Jylland, så vi kunne afholde et tilsvarende arrangement i Jylland også, så det ikke bliver en ren Københavner begivenhed. |
Tak det lyder rigtigt godt
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 09:46
Jeg har nu skrevet artiklen fra vores Pana-aften. Senere i dag sender jeg denne, sammen med et antal billeder, til Jens og Lars. Så mon ikke at artiklen kommer på forsiden i aften
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 09:52
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 10:03
Jamen tillykke Flemming, købte du 500 modellen
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 10:11
Hother skrev:
Jamen tillykke Flemming, købte du 500 modellen |
Nej, jeg fik BDT-320. Den ser spændende ud.
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 10:18
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
Nej, jeg fik BDT-320. Den ser spændende ud. |
Okay, det er også en lækker afspiller
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 10:52
Tak for igår! Jeg var overrasket over hvor godt ST modellen performede i forhold til prisen. Jeg er dog stadig overbevist om at det er VT modellen, der skal stå derhjemme. WT'eren er til dato den bedste LCD/LED skærm jeg har set.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 11:19
Kenzo85 skrev:
Tak for igår! Jeg var overrasket over hvor godt ST modellen performede i forhold til prisen. Jeg er dog stadig overbevist om at det er VT modellen, der skal stå derhjemme. WT'eren er til dato den bedste LCD/LED skærm jeg har set. |
Var det muligt at sammenligne de nye skærme, med de "gl" skærme?
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 11:21
kskruger skrev:
Kenzo85 skrev:
Tak for igår! Jeg var overrasket over hvor godt ST modellen performede i forhold til prisen. Jeg er dog stadig overbevist om at det er VT modellen, der skal stå derhjemme. WT'eren er til dato den bedste LCD/LED skærm jeg har set. |
Var det muligt at sammenligne de nye skærme, med de "gl" skærme? |
Kun ved at vende dig om. VT30 hang på den modsatte væg.
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 16:06
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
Nej, jeg fik BDT-320. Den ser spændende ud. |
Det er ikke nok med, at se spændende ud, du har nu haft rigelig med tid til en uddybende brugeranmeldelse
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 16:29
JeTex skrev:
DT-320.. Det er ikke nok med, at se spændende ud, du har nu haft rigelig med tid til en uddybende brugeranmeldelse
|
Aah, så lang tid har jeg heller ikke haft. Nå, men ok. Jeg kan se at den er rigtig hurtig i opstart, både på blu-ray og dvd. Der sidder en føler i, som kan mærke når vi nærmer os, og så går den i opstartsmode. Det slår så fra igen, når man går væk. Lyden er som man er vant til, når man er vant til dts hd master med flere. Fjernbetjeningen, den skal jeg lige vænne mig til. De fleste ting kører over en touch fjernbetjening, og det er lidt anderledes. Jeg kan så heldigvis hente en app til iPhone/iPad, hvor der så kan laves om, så det er en almindelig remote. Jeg skal også lige vænne mig til, at der ikke er nogen skuffe, men kun en revne hvor disken skal ind. Alt i alt, så tegner den til, at være fed.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 16:45
flemming larsen skrev:
JeTex skrev:
DT-320.. Det er ikke nok med, at se spændende ud, du har nu haft rigelig med tid til en uddybende brugeranmeldelse
|
Aah, så lang tid har jeg heller ikke haft.
Nå, men ok. Jeg kan se at den er rigtig hurtig i opstart, både på blu-ray og dvd. Der sidder en føler i, som kan mærke når vi nærmer os, og så går den i opstartsmode. Det slår så fra igen, når man går væk. Lyden er som man er vant til, når man er vant til dts hd master med flere. Fjernbetjeningen, den skal jeg lige vænne mig til. De fleste ting kører over en touch fjernbetjening, og det er lidt anderledes. Jeg kan så heldigvis hente en app til iPhone/iPad, hvor der så kan laves om, så det er en almindelig remote. Jeg skal også lige vænne mig til, at der ikke er nogen skuffe, men kun en revne hvor disken skal ind.
Alt i alt, så tegner den til, at være fed. |
Hold da op, det lyder ellers spændende Det med "revnen" istedet for skuffen må da lige være dig, så du ikke får splittet den af andre familiemedlemmer
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:18
Jeg blev også lidt fjern i tankerne, da jeg læste, at nu skulle en revne bruges istedet for skuffen.
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:22
JeTex skrev:
Jeg blev også lidt fjern i tankerne, da jeg læste, at nu skulle en revne bruges istedet for skuffen.
|
Ups. Ja, den kan nok misforstås. Det er typisk Kampus at gøre det. Filmene skal bare ind på samme måde, som på PS3. Altså i revnen.
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:23
Det er jo ikke anderledes end i bilens stereo anlæg og med en Wii
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:25
flemming larsen skrev:
JeTex skrev:
Jeg blev også lidt fjern i tankerne, da jeg læste, at nu skulle en revne bruges istedet for skuffen. |
Ups. Ja, den kan nok misforstås. Det er typisk Kampus at gøre det. Filmene skal bare ind på samme måde, som på PS3. Altså i revnen. |
Hi hi, nej så læser du forkert. Det er to helt adskilte sætninger med en smiley imellem. Ingen skumle bagtanker der
|
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:30
Altså ikke et salgstrick fra Panasonic, for at fastholde de mandlige købere.
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 20:57
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6791"> | http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6791 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=6791 -
|
Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 22:20
Det lyder jo lovende, når man som mig, har planlagt at købe et nyt TV i denne sæson.
|
Skrevet af: winberg2
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 08:19
Kunne nogen af jer, som deltog i arrangementet, registrere, om blæserne i plasma-modellen/modellerne støjede? Har et px80 (ved godt, jeg er bagud ;) ), men nyder, at der ikke er nogen blæsere i det. Men i år skal der nyt tv på væggen, og jeg vakler mellem WT50 og VT50. Men hvis blæserne ikke støjer i VT50, bliver det den model.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 08:40
winberg2 skrev:
Kunne nogen af jer, som deltog i arrangementet, registrere, om blæserne i plasma-modellen/modellerne støjede? Har et px80 (ved godt, jeg er bagud ;) ), men nyder, at der ikke er nogen blæsere i det. Men i år skal der nyt tv på væggen, og jeg vakler mellem WT50 og VT50. Men hvis blæserne ikke støjer i VT50, bliver det den model. |
Jeg er sikkert ikke den rette at spørge, for jeg synes ikke at jeg havde problemer med blæserlyd fra hverken VT20 eller VT30, hvor i mod blæseren fra min Samsung DVB-C boks hører jeg tydligt.
Men det korte og det lange, jeg havde øret helt oppe ved bagbeklædningen, hvor blæseren er placeret - og jeg kunne ikke høre blæseren
Jeg fik i øvrigt fortalt af Panasonic, at blæseren faktisk kører konstant på VT50, når panelet er tændt.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 08:43
I kan se flere billeder fra vores Panasonic aften her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110469&PID=1118334&title=billeder-fra-panasonic-aften#1118334 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110469&PID=1118334&title=billeder-fra-panasonic-aften#1118334
Og I kan bl.a. se fjernbetjeningen til VT50 i den nævnte tråd
|
Skrevet af: taj59
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 08:46
winberg2 skrev:
Kunne nogen af jer, som deltog i arrangementet, registrere, om blæserne i plasma-modellen/modellerne støjede? Har et px80 (ved godt, jeg er bagud ;) ), men nyder, at der ikke er nogen blæsere i det. Men i år skal der nyt tv på væggen, og jeg vakler mellem WT50 og VT50. Men hvis blæserne ikke støjer i VT50, bliver det den model. |
. jeg fik at vide, af Panasonic manden, at der kun er en til to blæser i VT50
der skulle vist være 2 i den 65VT50Y som jeg bestiltemen på mit 65VT30Y havde jeg ikke noget problem med blæserne.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 08:55
winberg2 skrev:
Så vidt jeg kunne forstå på fremviserne, var det i failsafe tilfælde at disse "2 stk blæsere" blev aktiveret. Correct me if I'm wrong.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: taj59
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 09:00
Kenzo85 skrev:
winberg2 skrev:
Så vidt jeg kunne forstå på fremviserne, var det i failsafe tilfælde at disse "2 stk blæsere" blev aktiveret. Correct me if I'm wrong. |
.
Yep sådan forstod jeg det også.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 09:06
Kenzo85 skrev:
winberg2 skrev:
Så vidt jeg kunne forstå på fremviserne, var det i failsafe tilfælde at disse "2 stk blæsere" blev aktiveret. Correct me if I'm wrong. |
Hej Kenneth, jeg spurgte direkte Panasonic DK folkene om hvorledes blæseren fungerede og jeg fik det svar, at blæseren kørte konstant.
Hvem af os der fik det rigtige svar - blowing in the wind
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 09:24
Hother skrev:
Kenzo85 skrev:
winberg2 skrev:
Hej Kenneth, jeg spurgte direkte Panasonic DK folkene om hvorledes blæseren fungerede og jeg fik det svar, at blæseren kørte konstant.
Hvem af os der fik det rigtige svar - blowing in the wind |
Jeg tænker nu, at der er en fornuftig blæserstyring i tv'et.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 13:22
Blæserne kører konstant, men ved opstart kører de ganske kort tid for fuld skrue, dette er failsafe proceduren.
For at slippe for den ikke så fikse remote, måtte jeg til min bestilling af 65VT50 tilkøbe remoten til VT30. Den remote burde have været standard til det flotte design af tv, som er meget lig designet på VT30.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 13:26
JeTex skrev:
Blæserne kører konstant, men ved opstart kører de ganske kort tid for fuld skrue, dette er failsafe proceduren.
For at slippe for den ikke så fikse remote, måtte jeg til min bestilling af 65VT50 tilkøbe remoten til VT30. Den er remote burde have været standard til det flotte design af tv, som er meget lig designet på VT30. |
Og hvad måtte du slippe for den VT30 remote - har selv haft samme tanke
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 13:42
Hother skrev:
JeTex skrev:
For at slippe for den ikke så fikse remote, måtte jeg til min bestilling af 65VT50 tilkøbe remoten til VT30. Den er remote burde have været standard til det flotte design af tv, som er meget lig designet på VT30. |
Og hvad måtte du slippe for den VT30 remote - har selv haft samme tanke |
Gad vide, om man kan tilkøbe en fjernbetjening til deres blu-ray BDT-320? Jeg kan altså ikke vænne mig til den med touch.
|
Skrevet af: Donny
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 16:11
Hvad skulle de have for et VT50 55" ?
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 16:38
Hother skrev:
JeTex skrev:
Den koster 800 kr.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 16:56
JeTex skrev:
Hother skrev:
JeTex skrev:
Den koster 800 kr. |
Takker det er da værd at overveje
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 17:09
Hother skrev:
JeTex skrev:
Hother skrev:
JeTex skrev:
Den koster 800 kr. |
Takker det er da værd at overveje |
Min tilgang er, at med det tv design, vil den medfølgende remote være en skændsel. Og igen, lyder måske åndssvagt, men en pæn og gedigen remote i hånden, giver for mig en større glæde. Så kan det være "snobberi", men en grim plastic agtig og billig remote ( at se på ), ødelægger hele oplevelsen fra lækkert tv til remote. Panasonic forventer måske, at den lille pad skal være 1ste prioritet. Så den store remote er måske bare med, for en sikkerheds skyld. Og der tænkte de så forkert.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 17:12
Hother skrev:
Kenzo85 skrev:
winberg2 skrev:
Hvem af os der fik det rigtige svar - blowing in the wind |
Jeg hørte også konstant drift, med "fuld skrue" under opstart, som hurtigt falder i omdrejninger.
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 17:13
JeTex skrev:
Hother skrev:
JeTex skrev:
Hother skrev:
JeTex skrev:
Den koster 800 kr. |
Takker det er da værd at overveje |
Min tilgang er, at med det tv design, vil den medfølgende remote være en skændsel. Og igen, lyder måske åndssvagt, men en pæn og gedigen remote i hånden, giver for mig en større glæde.
Så kan det være "snobberi", men en grim plastic agtig og billig remote ( at se på ), ødelægger hele oplevelsen fra lækkert tv til remote.
Panasonic forventer måske, at den lille pad skal være 1ste prioritet. Så den store remote er måske bare med, for en sikkerheds skyld. Og der tænkte de så forkert. |
Vi er helt enige, det er synd med den originale fjernbetjening til sådan et lækkert og gennemført TV som VT50
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 17:20
Er det ikke snart midt i maj
|
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 19:55
Skrevet den: 18-April-2012 kl. 20:04
Har da også hørt nogle udmelde i starten af juni, godt der stadigvæk står et 55VT30 i stuen endnu.
|
|
|