Print side | Luk vindue

Fedt fingre på BD skiver

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110457
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 19:09

Emne: Fedt fingre på BD skiver
Skrevet af: Lofferen
Emne: Fedt fingre på BD skiver
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 14:11
Min kære lille datter havde lige fat på et par af mine BD skiver,arghhh griner,  jeg fik tørret meget af dem med en fibre klud, men er der ikke noget rens man købe til ens skiver, hvis der kommer fedt fingre på igen, alternativt må jeg rykke dem højere op et andet sted.

Lofferen

Svar:
Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 15:28
jJeg plejer at klare det med noget varmt vand og så ellers tørre fra midten og ud mod kanten.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 15:35
Ja start med at flytte BD'erne. Og så er håndvarmt vand under vandhanen tilstrækkeligt, samt et rent viskestykke med bevægelser fra midten og ud til kanten - aldrig rundt, da det kan påvirke afspilningen med en fin ridse i "rillerne".

Har renset mange ex-leje film på den måde.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 16:03
Hvad med sandpapir?LOL 
Nej, men jeg bruger også vand, de få gange der er kommet noget på. Og køber jeg brillepudse klude de er ret gode.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvad med sandpapir?LOL 
Nej, men jeg bruger også vand, de få gange der er kommet noget på. Og køber jeg brillepudse klude de er ret gode.
Sandpapir er kun til at fjerne STORE ridserLOL Nej jeg har faktisk reddet et par ridsede CD'er med et fint slibemiddel engangTongue

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 29-April-2012 kl. 18:03
Jeg havde en gang en cd med en stor ridse i, da satte jeg et stykke blåt tape over, så kørte den fintLOL

-------------
Ning

Print side | Luk vindue