Print side | Luk vindue

Flere Sony Centre er meldt konkurs

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110510
Udskrevet den: 16-Februar-2025 kl. 15:02

Emne: Flere Sony Centre er meldt konkurs
Skrevet af: ojr5896
Emne: Flere Sony Centre er meldt konkurs
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 08:01
Til orientering, så er Sony Center Randers, Vejle og Herning lige meldt konkurs.

Trist men det måtte jo ske i det her pris helvede.

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 16:57
Har også lige fået at vide , at de også har lukket den der lå i waves , hundige centret....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 20:05
Det er vel lige som på verdensplan, at Sony oplever et rigtig rigtig dårlig salg, så Danmark er nok ikke meget anderledes på det punkt. Og så kan man sætte spørgsmål ved, om de her koncept butikker har en fremtid i Danmark.

Skrevet af: minusop
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Har også lige fået at vide , at de også har lukket den der lå i waves , hundige centret....
MVH
... der er snart ikke flere butikker tilbage i det center ! Ouch

-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Til orientering, så er Sony Center Randers, Vejle og Herning lige meldt konkurs.

Trist men det måtte jo ske i det her pris helvede.

Som forbruger er det jo pris himlen:)

Var for noget tid siden i Fields Sony Center og spurgte til projektor.. Det anede de to ansatte slet ikke at Sony lavede:)

Skrevet den: 19-April-2012 kl. 21:36
Pris himlen, ja det er da fint, hvad så når alle butikker er lukket....

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet den: 19-April-2012 kl. 21:41
Nu ser jeg også at Sony Center Friis (Aalborg) er fjernet fra sonycenter.dk, gad vide om den er lukket også?

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 21:46

Så køber vi over nettet - som vi plejer.

Skrevet den: 19-April-2012 kl. 21:57

Så bestiller vi to-tre fede produkter hjem til sammenligning og beholder det bedste:)

Slut med sælgersnak og tv der er sat på dynamic mode! - Hjem i stuen og test skidtet med 14 dages retur-ret. Man kan intet bruge et stort rum med halogen spot osv tændt til at kigge efter fjernsyn alligevel.

Skal man bruge lidt inspiration er der 100 andmeldelser på nettet og et youtube klip hvis man bliver helt vild:)

Skrevet den: 19-April-2012 kl. 22:04
Nu ser jeg også at Sony Center Friis (Aalborg) er fjernet fra sonycenter.dk, gad vide om den er lukket også?

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet den: 19-April-2012 kl. 22:11
Det kan da godt være det er mig der er helt galt på den, men uden de fysiske butikker synes jeg godt det bliver lidt bøvlet.

Det er da selvfølgelig rigtigt at man kan bestille 2-3 tv hjem og returnere resten, men for det første er det jo ikke gratis at returnere et 50" tv, det er faktisk rimelig dyrt.

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 22:36

Det kan da godt være det er mig der er helt galt på den, men uden de fysiske butikker synes jeg godt det bliver lidt bøvlet.

Det er da selvfølgelig rigtigt at man kan bestille 2-3 tv hjem og returnere resten, men for det første er det jo ikke gratis at returnere et 50" tv, det er faktisk rimelig dyrt.

Man kan også bare bestille det tv hjem som man udmiddelbart synes er bedst til ens behov og ellers gøre sin research ved at læse anmeldelser på nettet. 

Der er ingen som gider betale Fona, Merlin, Elgiganten osv. for middelmådig service og der er ingen som vil give prisforskellen mellem Bilka og et Sony center for at få den rådgivning de egentlig har behov for. 

Og hånden på hjertet - er der noget tv i dag som du ikke kan være mere end tilfreds med når du kigger dig om efter et nyt tv? Jeg synes sku de fleste tv er oppe i niveau, hvor man skal være ret analfikseret for ikke at være tilfreds. 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-April-2012 kl. 22:51
Ja det er alligevel blevet en brug og smid væk vare. Så hvorfor ikke stoppe den i en automat på Banegården. Så kan vi hente et nyt TV, når det gamle er gået i udu om en måned Tongue

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 06:48
Lukkeloven er jo også en faktor her. Det er umuligt for en specialbutik at holde åbent de timer en stor varehuskæde kan. I specialbutikken er der ofte 2, måske 3 mand med viden og erfaring der skal dække en åbningstid på 40-45 timer om ugen og de er nød til at lukke i nogenlunde tid, hvis medarbejderne skal have en chance for at have et familieliv.

I de store varehuse sætter man en røvfuld studerende i sving og lader dem trippe rundt indtil kl. 22-23 om aftenen. Den slags er umuligt at konkurrere imod, når der samtidig er så stort et pres på priserne.

Nu er det blot gået ud over nogle Sony centre, men tendensen er gældende indenfor stort set alle afskygninger af detailbranchen.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 07:29
Jeg synes sgu, at det er sørgeligt. Jeg er en af mindretallet, som køber nok 95% af elektronik i fysiske butikker. Så det giver efterhånden store afstande, for at kunne handle i en specialebutik.Ouch Men der er jo desværre flere og flere, som køber på nettet.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 08:35
Det er nu engang led i Sonys strategi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man kan som producent selv vælge om man vil have fysiske butikker eller netbutikker. Prøv engang om I kan finde billigt Sonos, Apple eller B&O på nettet. Det er temmelig svært! Sony har valgt at sælge både på nettet og i butikker. Så er det ganske naturligt, at man går ind i en Sony butik ser produktet og så går hjem og bestiller over nettet, hvor man oven i købet kan blive "udsat" for, at TV bliver leveret til døren!

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Man kan som producent selv vælge om man vil have fysiske butikker eller netbutikker. Prøv engang om I kan finde billigt Sonos, Apple eller B&O på nettet. Det er temmelig svært! Sony har valgt at sælge både på nettet og i butikker. Så er det ganske naturligt, at man går ind i en Sony butik ser produktet og så går hjem og bestiller over nettet, hvor man oven i købet kan blive "udsat" for, at TV bliver leveret til døren!

Sonos, Apple og B&O sælger nogle unikke produkter du ikke bare kan købe hos konkurrenten, derfor kan de slippe afsted med at føre fast prispolitik og den slags. Du kan ikke bare købe en Toshiba eller HP hvis du vil have den apple feel mac os giver. Du kan ikke bare købe Sony eller Pioneer hvis du vil have den funktionalitet Sonos giver og du kan ikke bare købe Phillips eller Panasonic hvis du vil have design i B&O stil.

Hvis Sony begynder at køre en lignende pris- og distributionspolitik så køber folk bare deres udstyr hos konkurrenten fordi Sony ikke er specielt nok til at have noget helt unikt folk ikke kan få andre steder.

Selv om Sony er et kendt mærke og kendt for kvalitet, så mangler de stadig den der Apple/B&O hype der gør at folk bare VIL have de mærker uanset pris.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sonos, Apple og B&O sælger nogle unikke produkter du ikke bare kan købe hos konkurrenten, derfor kan de slippe afsted med at føre fast prispolitik og den slags. Du kan ikke bare købe en Toshiba eller HP hvis du vil have den apple feel mac os giver. Du kan ikke bare købe Sony eller Pioneer hvis du vil have den funktionalitet Sonos giver og du kan ikke bare købe Phillips eller Panasonic hvis du vil have design i B&O stil.

Hvis Sony begynder at køre en lignende pris- og distributionspolitik så køber folk bare deres udstyr hos konkurrenten fordi Sony ikke er specielt nok til at have noget helt unikt folk ikke kan få andre steder.

Selv om Sony er et kendt mærke og kendt for kvalitet, så mangler de stadig den der Apple/B&O hype der gør at folk bare VIL have de mærker uanset pris.
Det er fuldstændig rigtig og jeg er 100% enig. Jeg er selv bøvende ligeglad, om jeg har et sony eller panasonic tv, men når det nu forholder sig således (for alle dem jeg kender), så er det komplet idiotisk at lave sådanne sonycentre :-(

Enten er man unik (apple, sonos mvh.) eller også må man finde sig i at forbrugeren er troløs. Det virker bare som om sony ikke har fattet, at de IKKE er unikke.

I forbindelse med Apple, så er deres iPad så uendeligt meget bedre end Motorola Xoom. Vi har begge derhjemme og INGEN derhjemme bruger den elendige Xoom.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg kan blive noget ked af sådan en udmelding - hvis den er ærlig. For hvor går vi hen når vi vil have seriøs rådgivning, og fornem service, hvis vi ikke har vore gode danske "Virtuelle" forhandlere. Og meget ofte kan man faktisk opnå næsten "Netpriser" hos forhandlerne, og specielt hvis man kender dem fra tidligere handler.

Jeg mener at det er meget kortsigtet at handle på nettet, og specielt i udlandet - ingen danske jobsSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan blive noget ked af sådan en udmelding - hvis den er ærlig. For hvor går vi hen når vi vil have seriøs rådgivning, og fornem service, hvis vi ikke har vore gode danske "Virtuelle" forhandlere. Og meget ofte kan man faktisk opnå næsten "Netpriser" hos forhandlerne, og specielt hvis man kender dem fra tidligere handler.

Jeg mener at det er meget kortsigtet at handle på nettet, og specielt i udlandet - ingen danske jobsSmile

Selvom man køber via nettet kan man sagtens få seriøs rådgivning. Flere at de butikker hvor jeg handler musikinstrumenter, har rådgivning i form af telefon, chat, email etc., og det fungerer glimrende. Det er i øvrigt tale om både danske og udenlandske butikker. Omkring arbejdspladsen kan du have ret, men det er handler jo bare om konkurrencevilkår. 

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Selvom man køber via nettet kan man sagtens få seriøs rådgivning. Flere at de butikker hvor jeg handler musikinstrumenter, har rådgivning i form af telefon, chat, email etc., og det fungerer glimrende. Det er i øvrigt tale om både danske og udenlandske butikker. Omkring arbejdspladsen kan du have ret, men det er handler jo bare om konkurrencevilkår. 
Nu var det også mere den personlige kontakt jeg havde i tankerne - face to face, eller hvor forhandleren fysisk kommer hjem til én, hvis man har behov for det.

Konkurrencevilkårerne mellem danske og udenlandske netforhandlere bliver nok aldrig helt sammenlignelige. Alt for stor forskel i moms, afgifter og beskatning, løn og almindelige driftsomkostninger.Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 11:41

De er også lukket.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Nu var det også mere den personlige kontakt jeg havde i tankerne - face to face, eller hvor forhandleren fysisk kommer hjem til én, hvis man har behov for det.

Konkurrencevilkårerne mellem danske og udenlandske netforhandlere bliver nok aldrig helt sammenlignelige. Alt for stor forskel i moms, afgifter og beskatning, løn og almindelige driftsomkostninger.Smile
Det er da ikke noget problem. Du skal bare betale for det! Scala hifi har vist nok tre forskellige slags priser for nogle af deres produkter, alt efter hvilken service du vil BETALE for. Men vil DU det!

Jeg vil under ingen omstændigheder betale for service. Alt hvad der kan handles på nettet bliver handlet der - vaskemaskine, tv osv. ALTID  med hurtig levering - DET ER SERVICE Smile.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 12:32
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 12:46

...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet.

Det er sådan nogen som dig, der får butikker til at dø. Jeg har intet imod, at give lidt mere for service. Sker der noget med mine Apparater, så er det noget nemmere, lige at smutte i butikken, frem for at skulle sende, og derefter skal det jo også retur til mig. Nej, det gider jeg ikke.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er sådan nogen som dig, der får butikker til at dø. Jeg har intet imod, at give lidt mere for service. Sker der noget med mine Apparater, så er det noget nemmere, lige at smutte i butikken, frem for at skulle sende, og derefter skal det jo også retur til mig. Nej, det gider jeg ikke.

Bare vent Flemming, piben får helt automatisk en anden lyd når butikkerne er vækWink

Det bliver sgu et kedeligt samfund uden den fysiske form for handel, hvor man netop deler erfaringer, oplevelse mv.

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:37

Det er da bare fint, at du vil betale mere. Godt for dig. Jeg vil blot ikke betale mere for de samme produkter, for at du kan få den service, jeg ikke gider. Og hvem er "skurken" i dette:
  1. Sony har selv valgt at sælge tv over nettet. INGEN har tvunget dem til det. De har i stedet ladet Fona, Expert, 2tal, Sonycentrene lave benarbejdet og så opfordret forbrugeren til at handle på nettet. Sonos, B&O, Apple har valgt en anden strategi. De r*vrender ikke butikkerne, som Sony gør det. Expert, Fona, 2tal kunne jo bare sige til Sony, at de ikke længere vil sælge deres produkter sålænge, de bliver faldbudt billigt på nettet. Fona droppede B&O, da de ikke længere kunne tjene nok penge på dem. De kunne også droppe Sony.
  2. Salgspersonale i butikkerne er en del af salg-/markedsføringsbudgettet (groft sagt) på samme måder som reklamer. Skal jeg hver gang, jeg støder på en hæslig reklame i det offentlige rum, føle mig forpligtet til at købe? Ne, vel!
  3. Jeg har adskillige gange været i en butik (taget tidligt fri fra arbejde = arbejde længere på andre tidspunkter) for så med mit Dankort i hånden at få at vide, at de ikke har produktet på lager, men gerne vil bestille det! Det kan jeg selv gøre!!!!!!!

Service er et "produkt" på samme måde som en cykel, viskelæder, sødmælk m.m. Vi har bare vænnet os til, at det indgår i prisen for det fysiske produkt. Det bør det ikke. Derfor er konceptet fra Scala hifi helt igennem genialt. Der kan de, der vil betale for service få lov til det.

Jeg går ikke i en fysisk butik for at få rådgivning, hvis jeg derimod bliver forskånet for irriterende rekvalme.

PS.
For tredje eller fjerde eller tusinde gang. Apple, Sonos, B&O kan finde ud af IKKE at sælge varene billigt over nettet. Ingen medlidenhed overfor den gumpetunge gigant Sony, der r*vrender egne butikker.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:39

Bare vent Flemming, piben får helt automatisk en anden lyd når butikkerne er vækWink

Det bliver sgu et kedeligt samfund uden den fysiske form for handel, hvor man netop deler erfaringer, oplevelse mv.

Det vil ALDRIG ske, med mindre producenterne/grossisterne beslutter sig for, at sådan SKAL det være.

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:47
Nu er det vist ikke alle Sony's produkter man kan købe på nettet  (i DK) . F.eks kan jeg ikke rigtig finde nogle steder, hvor man købe deres ES-recievere  - f.eks  str-da3600ES  ??

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Nu er det vist ikke alle Sony's produkter man kan købe på nettet  (i DK) . F.eks kan jeg ikke rigtig finde nogle steder, hvor man købe deres ES-recievere  - f.eks  str-da3600ES  ??
Men, så er det jo fint Smile. Det er igen et valg SONY har truffet. Så skal man i butikken og få sig en lille sludder med ekspedienten, sådan!
PS.
Har i de "gamle" stereo dage haft en hel stabel ES produkter - inkl. CD afspiller med mega metalskuffe og puk. Det var (bygningsmæssigt) lækkert kram!

Skrevet af: castillo
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:53

Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment..... 
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..

Tilgengæld får du også: Professionel rådgivning, danske varer, danske garanti!
Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.  

En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony..  De hænger heller ikke sammen interne alle sammen

-------------
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af castillo castillo skrev:

Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment..... 
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..

Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.  

En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony..  De hænger heller ikke sammen interne alle sammen
Se mit tidligere svar.

JEG ødelægger ikke butikkerne - det gør Sony selv ved at sælge på nettet. Prøv lige at forstå det!

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 14:41

Se mit tidligere svar.

JEG ødelægger ikke butikkerne - det gør Sony selv ved at sælge på nettet. Prøv lige at forstå det!

Sony, ergo Sony selv sælger ikke ret meget på nettet. ! De har deres Sony Style "store" som online butik.. Den gælder international... ! Alle produkter som findes og kan købes på diverse salgssider på nettet er måske/måske ikke købt ved Sony Dk..
Ved butikker/kæder som handler ved Sony dk er prisen ofte meget ens om man køber i fona, bilka, Sony center eller 4.  Spørgsmålet er bare om det enkelte sted har bedere service og måske garanti end de andre.. Men der findes ikke ret mange steder med garanti, da næste alle kører med reklamationsret istedet. Men det gør Sony Centerne..
Men hvis man køber på nettet kan man være uheldig at det måske et parallelimport og derved ikke men danske garanti og service..
En anden ting kan også være enerets modelle som f.eks 40EX724 som elgiganten havde eller 40EX721 som Sony Center havde..

-------------

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 14:51

Se mit tidligere svar.

Sony, ergo Sony selv sælger ikke ret meget på nettet. ! De har deres Sony Style "store" som online butik.. Den gælder international... ! Alle produkter som findes og kan købes på diverse salgssider på nettet er måske/måske ikke købt ved Sony Dk..
Ved butikker/kæder som handler ved Sony dk er prisen ofte meget ens om man køber i fona, bilka, Sony center eller 4.  Spørgsmålet er bare om det enkelte sted har bedere service og måske garanti end de andre.. Men der findes ikke ret mange steder med garanti, da næste alle kører med reklamationsret istedet. Men det gør Sony Centerne..
Men hvis man køber på nettet kan man være uheldig at det måske et parallelimport og derved ikke men danske garanti og service..
En anden ting kan også være enerets modelle som f.eks 40EX724 som elgiganten havde eller 40EX721 som Sony Center havde..

Jeg synes, det er temmelig underordnet hvordan netbutikkerne har fået deres Sony produkter. På en eller anden måde kommer de fra Sony. Det kan Sony ændre på - HVIS DE VIL, men det vil de ikke.
Har du på nettet set et sted, hvor man kan få Sonos billigere end hos Hifiklubben (inkl. personlig betjening og service). Det samme gælder for Apple og B&O. Sony Centerne har accepteret, at producenten Sony FÅR solgt produkterne billigt på nettet og dyrt i butikkerne (det modsatte koncept har Sonos). Det er en af Sony valgt strategi. Anmodning om tudekiks skal sendes til Sony, Japan, men de har pt. travlt med at fyre 10.000 ansatte, så der går nok lidt tid med leveringen.
PS.
Nyt tiltag IKEA skal til at sælge tv fra deres fysiske butikker. Det kan altså godt lade sig gøre. HVIS MAN VIL.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 15:09

Se mit tidligere svar.

Jeg synes, det er temmelig underordnet hvordan netbutikkerne har fået deres Sony produkter. På en eller anden måde kommer de fra Sony. Det kan Sony ændre på - HVIS DE VIL, men det vil de ikke.
Har du på nettet set et sted, hvor man kan få Sonos billigere end hos Hifiklubben (inkl. personlig betjening og service). Det samme gælder for Apple og B&O. Sony Centerne har accepteret, at producenten Sony FÅR solgt produkterne billigt på nettet og dyrt i butikkerne (det modsatte koncept har Sonos). Det er en af Sony valgt strategi. Anmodning om tudekiks skal sendes til Sony, Japan, men de har pt. travlt med at fyre 10.000 ansatte, så der går nok lidt tid med leveringen.
PS.
Nyt tiltag IKEA skal til at sælge tv fra deres fysiske butikker. Det kan altså godt lade sig gøre. HVIS MAN VIL.

Sony sejler i samme båd som alle andre producenter (minus B&O).. De sægler ud til diverse kæder og grosister...  Som hver især har deres fremgangs måde om at sælge produkter på .. Det har intet med Sony at gøre og heller ikke Sony Centerne... Men faktum er at blancen lider,  og det er IKKE kun Sony centerne...

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 15:12

.. Fona droppede B&O, da de ikke længere kunne tjene nok penge på dem. De kunne også droppe Sony.

Det var nærmere Bang & Olufsen, som droppede Fona!

M.v.h.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 15:28

Sony sejler i samme båd som alle andre producenter (minus B&O).. De sægler ud til diverse kæder og grosister...  Som hver især har deres fremgangs måde om at sælge produkter på .. Det har intet med Sony at gøre og heller ikke Sony Centerne... Men faktum er at blancen lider,  og det er IKKE kun Sony centerne...

Det har i den grad noget med Sony at gøre. De bestemmer vel selv, hvilke grossister de vil sælge til?! Eller blive deres egen grossist.

Hvis branchen lider kunne den jo begynde at stille krav til producenterne. Men, det kræver handling Unhappy, og vilje til forandring. Hvem siger i øvrigt, at der skal ligge en Fona eller et Sony center i ethvert lille provishul. Vi accepterer jo også at køre 20, 30 eller 40 km for at komme på hospitalet. Hvorfor kan man så ikke køre lidt efter en tv-butik?

Fona dropper B&O:
http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-24008106:fona-dropper-bo.html - http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-24008106:fona-dropper-bo.html

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 15:33

Fona dropper B&O:
http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-24008106:fona-dropper-bo.html - http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-24008106:fona-dropper-bo.html

"Nu har parterne så aftalt at stoppe samarbejdet,"

Kravene fra Bang & Olufsen blev for store for Fona...

M.v.h.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 15:59

Det har i den grad noget med Sony at gøre. De bestemmer vel selv, hvilke grossister de vil sælge til?! Eller blive deres egen grossist.

Hvis branchen lider kunne den jo begynde at stille krav til producenterne. Men, det kræver handling Unhappy, og vilje til forandring. Hvem siger i øvrigt, at der skal ligge en Fona eller et Sony center i ethvert lille provishul. Vi accepterer jo også at køre 20, 30 eller 40 km for at komme på hospitalet. Hvorfor kan man så ikke køre lidt efter en tv-butik?

Fona dropper B&O:
Du lyder sq næsten som en politiker. VI accepterer IKKE at køre, ikke 40 km men 100 km til nærmeste hospital. Det er noget politikerne trækker ned over hovedet på os - smartass!!!
Og udviklingen med butikkerne, er at de efterhånden ikke har råd til faguddannet personale, og at de flytter væk fra indre byer og storcentre pga huslejen. Næste skridt er lukning - BUTIKSDØD!!!

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fona dropper B&O:
Du lyder sq næsten som en politiker. VI accepterer IKKE at køre, ikke 40 km men 100 km til nærmeste hospital. Det er noget politikerne trækker ned over hovedet på os - smartass!!!
Og udviklingen med butikkerne, er at de efterhånden ikke har råd til faguddannet personale, og at de flytter væk fra indre byer og storcentre pga huslejen. Næste skridt er lukning - BUTIKSDØD!!!

Nå, ja de onde, slemme politiker. Hvis der er nok, der stemmer på partier, der vil hæve skatten, er det ikke nødvendigt at lukke sygehuse! Men, nej vi vil blæse og have mel i munden. Det samme gælder for butikkerne.

Hvad med f.eks. fælleskøb? Hvis alle de personer, der købte gennem fælleskøb, købte i deres lokale butik til "almindelig" butikspris, ville det også hjælpe. Jeg synes faktisk at du Kampus skal bede recordere.dk om at stoppe fælleskøb fuldstændigt og så bede folk om at handle lokalt LOL.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 16:50

Fona dropper B&O:

Nå, ja de onde, slemme politiker. Hvis der er nok, der stemmer på partier, der vil hæve skatten, er det ikke nødvendigt at lukke sygehuse! Men, nej vi vil blæse og have mel i munden. Det samme gælder for butikkerne.

Hvad med f.eks. fælleskøb? Hvis alle de personer, der købte gennem fælleskøb, købte i deres lokale butik til "almindelig" butikspris, ville det også hjælpe. Jeg synes faktisk at du Kampus skal bede recordere.dk om at stoppe fælleskøb fuldstændigt og så bede folk om at handle lokalt LOL.
Ja nu har jeg gjort min del ved at sætte mit kryds efter fornuft, ikke efter økonomiWink Mener jo vi skal værne om vort velfærdssamfund, og ikke sætte alting til salg for skattelettelser til de rigesteDead

Recorderes fælleskøb har jo bare gjort det muligt at købe samme vare i butikkerne til samme pris, og derfor ser du heller ikke rigtig flere fælleskøb herinde. Derimod er butikkerne blevet mere obs på internet priser, og du kan for det meste opnå ret gode rabatter sammen med fornuftig og saglig vejledning i butikkerneSmile

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:07

Jeg har endnu ikke købt i fysiske butikker, hvor prisen ikke blev bedre end på nettet. Alt fra skæret på min elshaver til mine plasma tv skærme, er købt billigere i butikker. Kend din forhandler, udvis lidt loyalitet, og selv butikken går langt for dig. Og hvis butikken en dag, skulle være 500 kr. dyrere end nettet ( tv, surround osv.), så bliver butikken alligevel foretrukket ( de seriøse med ordentlig service og vejledning ).
De der blot bruger butikkerne til råd og vejledning ( samt forevisning ), er i mine øjne en flok nasserøve, undskyld mit franske. 

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

De der blot bruger butikkerne til råd og vejledning ( samt forevisning ), er i mine øjne en flok nasserøve, undskyld mit franske. 
+1Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Laurel&Hardy
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:36
Noget kan tyde på at de lukkede Sony stores, var oprettet af den samme mand, når man læser denne artikel, ret mig if i am wrong!

http://www.broens.com/publikation.php?publikation_id=277 - http://www.broens.com/publikation.php?publikation_id=277

.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 17:44

Mener jo vi skal værne om vort velfærdssamfund, og ikke sætte alting til salg for skattelettelser til de rigesteDead

Hvis nu du tjener 1 million og betaler 39% i skat, og jeg tjener 200.000 og betaler 39% i skat - hvem har så betalt mest?Wink

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 18:02

De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.

Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. 

Får man nu også professionel rådgivning? Givet, vil man nogle steder finde en god og professionel rådgivning, men det vil nok mest være i de meget specialiserede butikker. De sidste par gange jeg var i den lokale butik med AV- og PC udstyr for at kigge på ny bærbar og et nyt tv, kunne de ikke fortælle mig noget jeg enten ikke allerede vidste eller kunne have fundet ud af på nettet. Desuden oplever jeg ofte at de ikke kan svare på mine spørgsmål. Tilbage er så en fremvisning af produktet.. 

Desuden skal man huske at de ansatte i mange butikker mere er sælgere end de er rådgivere. 

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 18:12

Jeg har endnu ikke købt i fysiske butikker, hvor prisen ikke blev bedre end på nettet. Alt fra skæret på min elshaver til mine plasma tv skærme, er købt billigere i butikker. Kend din forhandler, udvis lidt loyalitet, og selv butikken går langt for dig. Og hvis butikken en dag, skulle være 500 kr. dyrere end nettet ( tv, surround osv.), så bliver butikken alligevel foretrukket ( de seriøse med ordentlig service og vejledning ).
+2 og gerne flere hvis muligtLOL

-------------

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 19:30
Ja, og hvem skal betale den rabat DU får i butikke? Det skal typer som min 75 årlige far, der altid har købt lokalt og aldrig har kunnet finde ud af at prutte om prisen! På nettet er alle anonyme og bliver behandlet ens.

Mao. folk, der prutter om prisen og opnår de rabatter andre skal betale er i mine øjne nogle asociale nasserøve, undskyld mit franske.

- 2 eller flere, hvis muligt.

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 19:50

Mao. folk, der prutter om prisen og opnår de rabatter andre skal betale er i mine øjne nogle asociale nasserøve, undskyld mit franske.

Skal vi lade dén stå lidt?

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: netsat_99
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 19:55
Er 100% enig med sd2100.
JeTex, hvis du tænker dig om, ved du jo godt at den rabat du får i en fysisk butik, skal tjenes ind et andet sted læs: hos dem som ikke får rabat - det kalder jeg egoisme!
Du mener at vi andre skal handle i en fysisk butik, så du kan få din rabat.
Et spørgsmål til de herrer er, hvorfor skulle jeg betale for at få rådgivning af nogle "fagfolk", når deres viden om produktet i de fleste tilfælde er mindre end min egen viden?
Dem der vil betale for "servicen" i en fysisk butik skal naturligvis være velkommen til det - MEN at slå dem som ikke vil i hartkorn med nasserøve, er for at sige det mildt stupid.

/Johnny

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Skal vi lade dén stå lidt?

Nemlig.Clap Og han kan ikke selv forstå, hvad der er galt i det.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 19:57
Så kom Henrik og Simon på banen i deres forsvar af hvorfor vi skal betale mere for at få den store ære, at købe et produkt i deres fysiske butik - nu mangler vi bare Otto.....

/Johnny

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:01
Til Jetex:
Jeg tror, at en del har fulgt denne debat med lidt dårlig smag i munden og dårlig samvittighed. Denne dårlige samvittighed har du (nok ufrivilligt) med et slag fuldstændig og aldeles blæst af banen med din beretning om DINE rabatter. Igen hvem skal betale rabatterne? Det skal "de dumme".

Tænk lige på det alle jer, som betaler fuld pris i butikkerne. I betaler Jetex rabatter. Butikken har en pris for JER og en
HELT anden pris for Jetex. Hvem snyder hvem? Skal jeg have dårlig samvittighed overfor en butik, der snyder mig, ved at lade mig betale for Jetex rabat. Niksen biksen. I kan få lov til at betale Jetex rabat, jeg gider IKKE.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af netsat_99 netsat_99 skrev:

Et spørgsmål til de herrer er, hvorfor skulle jeg betale for at få rådgivning af nogle "fagfolk", når deres viden om produktet i de fleste tilfælde er mindre end min egen viden?

/Johnny

Det skal du heller ikke - Hvis du gerne vil handle i en fysisk butik, og gerne vil have rådgivning/vejledning ved købet, skal du selvfølgelig handle dér hvor dén er i orden og der er folk der ved hvad de taler om. Det er klart. Det betyder dog ikke, at fordi du har oplevet en mangelfuld vejledning ét sted, at det så er repræsentativt for hele den fysiske handelsstand.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:04
Nedsat du var lidt hurtigere end mig

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:06

Så kom Henrik og Simon på banen i deres forsvar af hvorfor vi skal betale mere for at få den store ære, at købe et produkt i deres fysiske butik - nu mangler vi bare Otto.....

/Johnny

.. Og jeg må ikke deltage i debatten på lige fod med andre, fordi jeg arbejder i en butik?.. Jeg har i det mindste klarlagt mit tilhørsforhold.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:16
Jeg synes de herre fra tc skal forklare mig, hvordan jeg kan få billig Sonos uden rådgivning. Det kan ikke lade sig gøre, da Sonos har bestemt at det ikke skal kunnet lade sig gøre!!!!!!!!!!!!!!!!!
I bliver røvrendt af de producenter, der sælger dyrt til jer og billigt over nettet. Og så bitcher I over at kunderne følger producentens forretningskoncept. Det er sgu da fuldstændigt surrealistisk. Boykot de producenter, der får deres produkter solgt billigt over nettet eller stop det patetiske klynkeri.

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:31
Aner det ikke. Vi forhandler ikke Sonos og jeg interesserer mig ikke for det.

Edit: og jeg klynker aldeles ikke. 

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:36
Simon, naturligvis skal du deltager i debatten på lige fod med alle andre. Man kan også tydelig se at du repræsenterer TC.
Det er dog en anden historie med Henrik B. som man ingen steder kan se, at han er ansat i TC (medmindre man ved det). Det er super dårlig stil, at det ikke fremgår klart at Henrik B. er ansat hos TC.
Hvad der kan undre endnu mere er at han er moderator på recorder.dk! Der kan man vist tale om interesse konflikt.

/Johnny 

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:36
Jeg tror lidt på, at "Netkøberne" skal være opmærsom på, at får man rabat hos en fysisk forhandler, så skyldes typisk, at vi har handlet hos de pågældende flere gange, og på den måde taber forhandleren ikke på de loyale kunder, og sender ikke regningen videre til de øvrige kunder. Og det man nok også skal holde sig for øje er jo, at vi handler hos den fysiske forhandler fordi vi stoler på forhandleren - og på hinanden, og ved at forhandleren stiller op for sine kunder i en garantisag m.v., om nødvendigt.

Der er ikke ret mange fysiske forhandlere der kan overleve i dag uden en fremragende service. Og ja - jeg betaler gerne for service, og for at bevare danske forhandlere, og deres medarbejderes jobs.Smile

-------------

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:46
Hother:
Dit argument holder ikke. Hvad nu hvis alle var loyale og handlede i en fysisk butik, hvordan skulle forhandleren så få en fortjeneste, når alle også skulle have den rabat i får?
Efter dine indlæg vedr. nyt udstyr at dømme, få du jo en klækkelig rabat på dine indkøb. Tror du forhandleren har råd til at give samme rabat til alle?

/Johnny

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:47

Simon, naturligvis skal du deltager i debatten på lige fod med alle andre. Man kan også tydelig se at du repræsenterer TC.
Det er dog en anden historie med Henrik B. som man ingen steder kan se, at han er ansat i TC (medmindre man ved det). Det er super dårlig stil, at det ikke fremgår klart at Henrik B. er ansat hos TC.
Hvad der kan undre endnu mere er at han er moderator på recorder.dk! Der kan man vist tale om interesse konflikt.

/Johnny 
Med opgaver Henrik B har som moderator ved recordere.dk, er det helt underordnet om denne sælger AV-udstyr eller mobiltelefonerSmile

-------------

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:51
Så synes jeg vi skal sortere i de fysiske forhandlere vi vil støtte. Fx Elgiganten betaler ikke skat i Danmark, dvs. firmaet nasser på det danske samfund, som har uddannet det personale de har, og anlagt veje ud til butikken. Politiet kommer vel også, hvis der er et røveri.

Og mht. Sony centre, så har jeg endnu ikke været inde i et, selv om der ligger et mindre end 1 km væk. De har åbenbart været overflødige.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:51
Hother:
Nej, nej og atter nej! Der er altid en regning der skal betales. Du hører sikkert tilden, der kan det der med rabatter. Det er ikke alle, der kan det selv om de har været loyale kunder i 40!!!!år. Og det er dem ( min far fx.), der betaler din rabat.
"There is no such thing as a free meal".

Simon:
Hvis du ikke klynker, jamen så er alt jo ok :-) Jeg kan se, at I har droppet fladskærme sikkert i erkendelse af, at I blev røvrendt af de producenter, der misbrugte jer som demorum for derefter at sælge til netbutikker. Det er og sådan det skal være!

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:53
Det holder jo ikke Hother.
Syntes du ikke at der er en interesse konflikt i at en forhandler er moderator på en forum, hvor man rådgiver i hvad udstyr man skal købe og hvor man skal købe det?
Det værste er dog, at Henrik ikke tydeligt angiver, at han er ansat hos en forhandler - som f.esk. Simon gør.

/Johnny

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:55
Kære venner.

Denne her tråd har taget en ret ubehagelig drejning. Så med mindre folk kan tale pænt til hinanden, så lukkes den. 

Folk der anonymt sidder og sviner andre til, har recordere.dk ikke lyst til at stå model til. Så tal pænt.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:57
Ang. at prutte om prisen.

Forhandleren bestemmer jo selv om han vil lave et salg med mindre fortjeneste end hvis "prutteren" betalte normal pris. Nogle forhandlere vil godt tjene lidt mindre på et enkelt salg for at holde på kunden. Det er jo ikke sikkert at kunden husker at prutte hver gang.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:58

Det holder jo ikke Hother.
Syntes du ikke at der er en interesse konflikt i at en forhandler er moderator på en forum, hvor man rådgiver i hvad udstyr man skal købe og hvor man skal købe det?
Det værste er dog, at Henrik ikke tydeligt angiver, at han er ansat hos en forhandler - som f.esk. Simon gør.

/Johnny
Jeg tror bare at vi skal konstatere, at vi ikke er enige - hverken om det ene elller det andetWink

-------------

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 20:59
Hummelmose:
Hvis der er mig du hentyder til, skal jeg gerne sende dig en PM med navn og adresse.
Jeg står naturligvis ved det jeg har skrevet.

/Johnny

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 21:09

Hummelmose:
Hvis der er mig du hentyder til, skal jeg gerne sende dig en PM med navn og adresse.
Jeg står naturligvis ved det jeg har skrevet.

/Johnny

Mit indlæg var ikke møntet på enkeltpersoner, så jeg er da ked af du som enkeltperson føler dig truffet.

Men jeg henstiller til at alle uanset hvem de er taler pænt til og om hinanden.

-------------

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 21:29
forstå ikke helt med den om at købe i en butik eller på nettet

jeg gør begge dele og som regel ved jeg mere om et produkt end sælger i en butik
da jeg har sat mig ind i et produkt inden jeg køber noget
har både købt tv i butik og over nettet. samt over nettet hvor der også findes en fysisk butik

der er vel ikke en større efterspøgelse af sony og så må de lukke.

her på siden, er det som regel de billige sony folk køber
så et bredt kunde grundlag er der nok ikke til kun en butik med sony produkter

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 20-April-2012 kl. 23:11
Bliver spændende at se hvor butiksbranchen er om 10 år. For kvalites hi-fi går en hård tid i møde og folk vil have til den billigste pris. Men dygtige folk og lokaler koster penge, så de kan ALDRIG konkurrere på prisen, så hvordan vil man have verden skal se ud? Personligt handler jeg altid i fysiske butikker, for jeg gider ikke bytte med forsendelse og jeg vil prøve varen og jeg vil have et sted jeg kan brokke mig og få noget service. Uanset om det er sko eller hi-fi.
Tror ikke Sony´s brand var stærkt nok til egne butikker, men det er da trist at gamle kæder som Lydkilden og Audioscan er væk. KT lukker og andre special butikker. Gudskelov kæmper Hi-Fi Klubben stadig flot som ene Hi-Fi kæde. Gamle store kendte mærker er forsvundet eller indskrumpet til plastic. Jeg savner bare gamle dage :-)

Skrevet den: 20-April-2012 kl. 23:31

Ja, og hvem skal betale den rabat DU får i butikke? Det skal typer som min 75 årlige far, der altid har købt lokalt og aldrig har kunnet finde ud af at prutte om prisen! På nettet er alle anonyme og bliver behandlet ens.

- 2 eller flere, hvis muligt.
Pruttet om prisen! Det er såmænd ikke nødvendigt, replikken hvad koster den/det, og lynhurtigt ligger der en favorabel pris.
Og nej, det er heller ikke alt man kan få rabat på, men det tager vi med ( det er så her vi er loyale ). Men hvis et køb af et lavprisprodukt, ikke udløser en rabat, er der jo nok en grund til det. Det er jo nok ikke der, at butikken har den største avance.
For et år siden, slog jeg et smut indenom et Sony Center, ville se en 55HX920 an. Havde ikke stået der i 2 minutter, sælger kom over til mig, jeg kan sælge den model for 22500 ( omkring 7000 kr. mindre end udsalgsprisen ). Jeg havde ikke spurgt om pris, end ikke henvendt mig til nogen i butikken.
En fysisk butik/sælger giver rabat ud fra det "tab" af fortjeneste han har lyst/råd til at miste. Min eller andres rabatter, betales ikke af andre.
Og internetbutikkernes gode tilbud for at kapre kunder, viser sig for tit til ikke at være gode for sitet. Mange af disse utopiske priser har medført mange konkurser.  

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 01:04
Sund debat i har gang i.

Personligt elsker jeg at handle i fysisk butik, jeg kommer ligeså meget for at få oplevelsen. Som noget positivt syntes jeg faktisk hifibranchen er den eneste, hvor sælgeren stadigvæk bare aner en smule om varen. For helt ærligt - jer der slår store slag for service og knowhow i butikker, hvilke butikker handler i ind i? Oftere og oftere er de såkaldte eksperter ligegyldige teenagere der skal forhøje cafebudgettet i fritiden. De aner ikke et hak om hvad de sælger, men betjene et kasseapperat - det kan de!

Sådan helt back to basics, så tror jeg at al den snak om krise, og pludselig ændringer i købsadfærd har slået benene væk under hifibranchen. I et panikforsøg for at kapre flere kunder - og imødekomme den stigende nethandel - så dumper man priserne. Sagen er nok nærmere den at der har været for mange om budet, vi kommer nok til at se en sund oprydning indenfor de næste år, og det er indenfor mange brancher.

Der er selvfølgelig en stor mængde snyltere, dem der udnytter butikkerne til afprøvning, viden osv. For dernæst at gå hjem og købe det på nettet eller brugt. Det selvfølgelig rigtig træls for butikkerne, men man kommer nok ikke udenom.

Personligt mener jeg også at mange butikker har sovet i timen, for mens servicen er blevet dårligere og dårligere, så bliver det stadig endnu nemmere at shoppe og søge oplysninger på nettet. Hele oplevelsen at komme ud i butikker forsvinder mere og mere. For mig at se har man begået den fejl at forsøge på at spare oplevelserne væk, i håb om overlevelse, i stedet for modsat at øge oplevelsen og dermed bibeholde kunderne alene pga denne. Synd - for det går desværre kun en vej...

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 07:27
Jeg har pga. længerevarende sygdom været "nødsaget" til at handle elektronik på internettet frem for at handle i fysiske butikker.
Når "nødsaget" står i gåseøjne, er det fordi jeg næppe ville have gjort det anderledes, hvis jeg havde været rask. For personligt har jeg aldrig kunnet bruge de ansattes ekspertise til noget, da jeg undersøger tingene grundigt på nettet inden et køb, og desuden kan jeg ikke bruge butiksindstillingerne til noget, da de jo er indstillet med henblik på størst mulig imponatoreffekt.

Selv hvis jeg kunne få lov til at lege lidt med indstillingerne, så ændrer det ikke på at belysningen i en forretning er milevidt fra belysningen hjemme hos mig.

Og endelig må jeg istemme koret, der siger, at de ansatte generelt ved mindre om tingene end man selv gør efter at have læst forskellige reviews og spec sheets på nettet.

Desuden er der kun Hifi-klubben her i byen som til en hvis grad kan kaldes en specialforretning, dog har jeg også her oplevet, at ekspertniveauet er vigende i forhold til for 10-15 år siden.

Så det blev El-efanten.dk, der nok en gang løb med handlen, og da vi også har en sådan her i byen, er der dermed også et fysisk sted at henvende sig, hvis noget skulle gå galt.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 07:33
Som et lille tillæg kan jeg faktisk fortælle, at netop Elgiganten er et sted, jeg ofte handler i fysisk (eller rettere sender min mor af sted) efter at have benyttet mig af deres 'Collect at store'-mulighed.

Så der "oser" man på nettet for så at købe varen fysisk i butikken.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 08:00
Lige et sidste indspark herfra. Jeg har købt min Dali menuet, Rega Fono + diverse Rega tilbehør i fysiske butikker, da det er Dalis, regas, Sonos, Apples forretningskoncept at sådan SKAL der være. Sony, Panasonic mv. kunne gøre det samme som de tidlligere nævnte producenter, men de har valgt en anden strategi. Mao. de lader butikker udføre demo og lader så kunderne om valget mellem net og butik. Skulle jeg være snylter, fordi jeg følger sonys strategi? Selvfølgelig ikke! Vi ved også at de fysiske butikker (mm de er komplet idiotiske), at de for en eller anden form for kompensation fra producenten (specielle rabatter, markedsføringsbidrag mm) pga den salgsstrategi producenten har.

Der er ingen snyltere blandt kunder, men jeg vil selvfølgelig gerne indrømme at Sony snylter helt enormt på de fysiske butikker, hvis disse ikke bliver kompenseret for dobbeltstrategien (butik og netsalg). Men det er sonys og butikkernes valg. Dali, Rega, Sonos har valgt anderledes, SÅ DET KAN lader sig gøre, hvis man vil.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 08:10

/Johnny 

Kære Johnny.

Skal vi ikke lige slå to ting fast:

1. Jeg har tidligere stået som branchemedlem, ude ved avatar'en. Dette blev fjernet i forbindelse med jeg blev moderator! Jeg har ikke spurgt Lars/Jens ind til, hvorfor det blev fjernet. Men jeg vil tro, at det skyldes at det ikke kan stå der, sammen med moderator titlen. Jeg forsøger med andre ord ikke at holde det skjult, at jeg har tilknytning til branchen.

2. M.h.t. interessekonflikt, så er det jo således at nogle mennesker ikke kan finde ud af adskille tingene (kan du Johnny?). Det kan jeg godt finde ud af, så hvis du kan finde et eneste sted, hvor der kan sættes spørgsmålstegn ved min integritet som moderator, er du hjertelig velkommen! Når jeg modererer i forummet, har det intet med radiobranchen at gøre, men derimod folks opførsel i forummet!

3. Jeg kan se at Hummelmose har tilføjet det igen, under min avatar. Så det har nok været en smutter, da jeg blev i sin tid blev moderator.

M.v.h.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 08:31

.... Igen hvem skal betale rabatterne? Det skal "de dumme".

Tænk lige på det alle jer, som betaler fuld pris i butikkerne. I betaler Jetex rabatter. Butikken har en pris for JER og en
HELT anden pris for Jetex. Hvem snyder hvem? Skal jeg have dårlig samvittighed overfor en butik, der snyder mig, ved at lade mig betale for Jetex rabat. Niksen biksen. I kan få lov til at betale Jetex rabat, jeg gider IKKE.

sd2100.

Du har et forskruet og helt forkert forhold til, hvordan tingene hænger sammen!
De som forhandler sig til rabat, får det ikke på bekostning af de som betaler "fuld" pris. Derimod er det butikken som går glip af en indtægt. Og inden du begynder at argumentere for at butikkerne så bare hæver priserne, så véd du godt at det ikke passer - dels fordi butikkerne følger importørernes "vejledende udsalspris", og dels fordi en højere pris end alle andre kører med, vil medføre at kunderne slet ikke kommer i butikken.
Dernæst handler det også om at det er meget individuelt, hvad folk opfatter som "den rigtige pris" for en vare. For dig handler det i bund og grund ikke om pris, men om at du føler at du har fået RABAT! Jeg møder den slags mennesker på daglig basis, via mit job, og det er sjovt at se dem i ansigtet, når man spørger hvor meget de kunne tænke sig at få i rabat. Så sættes slagsprisen nemlig bare efter det.
Det er lidt ligesom når der handles brugt grej her på recordere. Nogle farer helt i flint over prisen, nogle gange, mens andre køber det brugte, til den forlangte pris. Det vidner netop om, at tingene har en forskellig pris, for forskellige mennesker. Ja, alle vil gerne spare penge, men for nogle handler det altså mere om "værdi" end om pris (rabat).

Hvad når du køber mælk, så foregår det selvfølgelig også billigere på nettet? Eller når pizzabuddet står ved døren, så forlanger du selvfølgelig rabat, ellers får buddet pizza'en med igen? For nogle får jo pizza'en billigere end dig - og det betaler du for (iflg. dig).
Og nogle år ud i fremtiden, når folk med din indstilling, har fået lukket de fysiske butikker, så får du et rend uden lige, på posthuset, først for at afhente alle dine bestilte varer, og dernæst for at returnere sko, tøj, elektronik m.v. - for det passede sgu alligevel ikke på kroppen / i hjemmet. Og havde du dog bare haft en butik, hvor du kunne have prøvet først.

Og en helt anden ting, som folk glemmer! Ved en fysisk butik får personalet erfaring med varerne! Det være sig hvor fejlbehæftede de er, betjening, muligheder, problemer m.v. Denne erfaring går man glip af via onlinehandel (medmindre de også har en fysisk butik), da de blot sender lukkede kasser ud, og aldrig ser indholdet.

sd2100. Du er selvfølgelig helt klar berettiget til din holdning! Problemet opstår når du forsøger at pådutte den andre mennesker - og slet ikke når du kalder dem for dumme!

M.v.h.

M.v.h.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 08:41

Lige et sidste indspark herfra. Jeg har købt min Dali menuet, Rega Fono + diverse Rega tilbehør i fysiske butikker, da det er Dalis, regas, Sonos, Apples forretningskoncept at sådan SKAL der være. Sony, Panasonic mv. kunne gøre det samme som de tidlligere nævnte producenter, men de har valgt en anden strategi.

Du ved godt at f.eks. HiFi Klubben er skruet sammen på akkurat samme måde, som alle andre radioforretninger - ik'? Altså med en importør som sælger en vare til en fysisk butik. Som jeg forstår det, er grunden til at du handler dér, at du dér giver akkurat det samme for varen, som alle andre kunder i butikken? Du nævnte selv Sonos. Hvordan forklarer du at f.eks. Bilka en gang i mellem sælger Sonos billigere? Og at HFK har mulighed dér at følge med ned i pris? Så bliver du jo snydt!

Mao. de lader butikker udføre demo og lader så kunderne om valget mellem net og butik. Skulle jeg være snylter, fordi jeg følger sonys strategi? Selvfølgelig ikke! Vi ved også at de fysiske butikker (mm de er komplet idiotiske), at de for en eller anden form for kompensation fra producenten (specielle rabatter, markedsføringsbidrag mm) pga den salgsstrategi producenten har.

Der er ingen snyltere blandt kunder, men jeg vil selvfølgelig gerne indrømme at Sony snylter helt enormt på de fysiske butikker, hvis disse ikke bliver kompenseret for dobbeltstrategien (butik og netsalg). Men det er sonys og butikkernes valg. Dali, Rega, Sonos har valgt anderledes, SÅ DET KAN lader sig gøre, hvis man vil.

Dén lader vi lige stå et øjeblik!  LOL  LOL  LOL  LOL  LOL  LOL  LOL

M.v.h.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

1. Jeg har tidligere stået som branchemedlem, ude ved avatar'en. 

Det er fordi både moderator og branchemedlem er en primær gruppe i vores system. Der kan kun stå en. Men vi har et titelfelt i forum, som jeg nu har skrevet branchemedlem i. Det skal ikke skille os ad Big smile

Jeg handler både på nettet og i fyskiske butikker.

Jeg handler der hvor jeg føler mig godt behandlet. Jeg handler bl.a. i Panasonic Center Rødovre, fordi jeg i Jimmy har mødt en forhandler der er ærlig og behandler mig med respekt udfra den viden jeg har.

Jeg handler også i Elgiganten, når jeg skal have f.eks. Blu-ray film eller i den lokale Blockbuster for det samme.

Jeg kan godt lide at daffe rundt i butikker, og er ikke fordømmende på kæder eller enkeltbutikker, men meget dømmende på den person jeg taler med. Står jeg foran en der hele tiden ønsker at vise at "de ved mere end mig", og at jeg bare er hr. og fr. frikadelle DK, så går jeg som regel igen. Ikke fordi jeg er snoppet, men fordi jeg bare gerne vil tales til på en pæn måde.

Personligt vil jeg være meget ked af mine pushere døde p.g.a. nethandel, men jeg ved da også at nethandlen har helt andre vilkår. De betaler ikke for en fysisk butik. De fleste har ikke engang et lager, da de bruger deres distributører som lager og shippinghandler.

Men jeg vil gerne tilslutte mig koret. At gå ind i en specialbutik og bruge en sælgers 30-50 min. tid på at få alle kolde facts, og så bare skride hjem for at købe det på nettet ikke er særligt pænt. Når jeg står i en specialbutik for første gang, så gør jeg da alt for at se om denne butik kan opretbære fremadrettet handel med mig. Jeg har været voldsomt loyal mod de butikker jeg har handlet i, indtil det produkt de solgte ikke var interessant mere. Det kan Sony Center Rødovre tale med om. Det var først da Sony i mine øjne ikke længere var frontrunner, men nærmest en sørgelig undskyldning for sig selv, at jeg stoppede med at købe Sony TV. Og så var der desværre en reklamationssag, hvor jeg ikke fik det svar og den service jeg havde forventet som 4 gangs Sony køber på ret dyre TV. Så røg min loyalitet.

De fleste butikker har en margin at give af. Den er ikke så stor som mange i denne tråd åbentbart render rundt og tror. 90'erne er altså ovre. Og jeg ved de fleste forretninger er villige til at give rabat, hvis man spørger. Ellers har man vel et Forbrugsforeningskort man kan svinge, hvis man ikke selv har nerven til at presse priser.

Nå, det korte i mine øjne er nok. Der er ikke noget rigtigt og forkert i at vælge hvor man handler. Det forkerte ligger nok mest i, at man misbruger den fordel det giver at handle i butikker, ved så bagefter at gå hjem og købe det på nettet.

-------------

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 09:24
Det er efter min mening bestemt ikke Sony der snylter på butikkerne, men kunderne! Det er da at snylte, at gø ind og snakke om et produkt i en halv time, lytte til produktet som måske ikke engang er fremme, låne det med hjem endda! For dernæst at sige tak, og så gå hjem og købe det på nettet, typisk for at få en lille gevinst ud af det...

Det noget helt andet hvis man fandt ud af at man ikke kunne lide produktet, det lige vigtigt at få med ;)...

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 09:27
Med hensyn til rabat, så skal i nok også se det som kundepleje, når man har købt meget udstyr gennem tiden, så har butikkerne måske til tider lyst til at give kunderne lid ekstra, det da kun fair at loyalitet kommer til gode begge veje? Omvendt kan vi hurtig blive enige om at det dårlig stil, hvis butikken notorisk slår af uden at blinke til næsten alle mennesker, det svarer lidt til at sige "kunne jeg tage dig i røven til at starte med, havde jeg gjort det".

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 10:04
Det er som om folks adfærd er ændret over de seneste år, og det har producenterne i den grad været med til at lade ske, specielt Sony's strategi om flytte en helvedes masse kasser i Dansk Supermarked, jeg siger ikke at Dansk Supermarked ikke skal sælge Sony, men der er ingen grund til at forære det væk, for så at rent ud sagt skide på sine loyale og trofaste Radioforhandlere i gennem mange år, det er da klart de ikke kan hamle op med en gigant som Bilka. Nu når Bilka ikke finder Sony interessant længere, så smider det bare ud af sortiment - er der nogle der sagde det varmer at tisse i bukserne men.....

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 10:46

+1

Jeg har TV handlet hos mit (semi-)lokale Panasonic center. Bonus var at jeg lige kunne låne en fod med hjem til jeg havde fået mit ophæng til TV'et. Det kostede gratis, fin service Clap

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 10:55
Det og drive forretning i dag er også pga globaliseringen blevet noget sværere især pga nettet og affiliate salg.

Det og starte en fysisk butik op sikre ordentlige forhold for såvel kunder og medarbejdere er en dyr sag i dagens danmark, og bestemt en udfordring da vi bestemt er europas "dukse" på mange områder.. og ikke mindst er priviligerede på en lang række områder... men alle de privilegier er også noget af det især de etablerede virksomheder slåsser med i form af omkostninger når man nu sammenligner sig op imod et afiliate site slået op af en hobbystuderende som eks starter udfra et kollegieværelse og iøvrigt uden de store lønkrav til at starte med som jo lever fint med langt mindre dækningsgrader.

Og selvfølgelig skal der også være plads til at starte op fra bunden af, men det er også hvad vi som kunder skal huske når vi mødes af forskelle i de priser vi mødes af, de fleste forretninger lever fint med gynger og karuseller, men fjerner man det ene så bliver dækningsgraden måske for lille, og fjerner man det andet så bliver salget måske for småt.. balancen er derfor i visse brancher ultrafin, og begynder de store spillere som virkeligt kan presse og købe stort ind, så ender de ofte med at kunne sælge varen billigere end hvad den lille kan købe varen til... det er ikke smart.. men sådan er markedskræfterne.

Min egen filosofi er at gå efter det bedste, finde ud af hvad prisen er såvel i det etablerede salgsnet (fysiske butikker) samt på nettet, her vil jeg klart foretrække at handle i den fysiske butik hvis de er mig imødekommende.. dvs hvis deres pris i butikken afviger med feks 20% i forhold til nettet, så forventer jeg at de kommer mig i møde, og vi handler på et kompromis (uden jeg dog kræver at de behøves at matche prisen 100%)... her er dialogen absolut afgørende for mig.. handel er vel i høj grad psykologi.
Jeg har dog også omvendt kørt rundt i 3 fysiske butikker som ikke havde hvad jeg søgte hvor jeg endte med at bestille varen på nettet, leveret til mit job... og det må vi også erkende at det er den praktiske vej fordi, hvis man bor i et perifiri område så kan det ikke betale sig at køre efter en specifik vare kontra det fragt koster på småting... jeg gider ikke gå og lede efter en butik som har den på lager, så venter jeg hellere en dag længere og får den leveret til døren.

Det er dog en afbalancering, for vi skal jo også passe på vores samfund for hvis vi alle køber billigst muligt på nettet og i udlandet, hvad skal vores børn så leve af når de bliver voksne... vi skal jo huske uanset hvor gode vi er.. så er der altid 1 mia andre som kan det samme og til en meget lavere pris.

Så vi skal måske også blive bedre til at pleje vores lokale forretninger og virksomheder.. og de skal blive bedre til at købe lokalt hvor det er muligt... når vi når til det sidste salgsled er forskellen måske ikke så stor igen når man nu også tænker på der er flere led som måske tjener penge i Danmark... og ikke mindst betaler moms og skat i danmark.. og de har medarbejdere som både tjener penge og de også betaler skat i danmark.. men husk.. de bruger jo også penge til at købe vores alles varer og ydelser.... vi har alle brug for at holde økosystemet kørende.

Og jeg syntes måske de butikker som ganger deres købspris med 3-5 for at have en salgspris måske mere skulle tænke på at købe lokale varer som måske koster lidt mere de tjener måske lidt mindre.. men så er der mere gang i samfundet danmark.. og derved flere til at købe butikken´s varer.

Hvad blev der af made in denmark.... der var engang det var forbundet med stolthed og noget man valgte at købe fremfor andet... nu er det mere prisskiltet der betyder noget... men JEG køber dansk når det er muligt... det koster ekstra.. men jeg glæder mig over jeg er med til at støtte vores alles samfund.

puha sikke en tale Embarrassed

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 11:31
Godt indlæg Thumbs Up
Er meget enig i ovenstående indlæg af Rene.

Selv handler jeg enten i fysisk butik eller nettet. Kunne aldrig drømme om at gå ned i en butik for at få råd & vejledning, for herefter at bestille det billigere på nettet.

Men den såkaldte service finder man kun i enkelte special butikker. De gange jeg har været i Fona og Elgiganten er jeg gået med et grin derfra, når de prøver at smøre en et eller andet på.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 11:42
Ja og helst en forsikring til huset samtidig ;)

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 11:53
Rigtige mange butikker har i mine øjne været på for mange kurser i salg og for lidt i teknik og reel behovsanalyse - De afspejler sig i vejledningen! - Der findes enkelte gode butikker tilbage som fortjener at blive handlet hos grundet god service og dedikation - Et eksempel er Hifi klubben i holbæk som har en verdensmester (Martin) i ærlig rådgivning og godt humør.

Det værste eksempel (nævner ingen navne) var en butik der solgte en udgået model af en rigtig dyr processor. Ekspedienten taler varmt for den og da jeg spørger om den kører i 7.1 siger han JA. Jeg var tæt på at købe men gik hjem og googlede. Den kørte 7,1 men med de sidste 2 kanalaer matrixen selv med et DTS MASTER 7.1 signal. Det var en processor til + 20K!

Tror udfordringen for mange radiobutikker er, at dem der bruger + 10.000 kr. på et setup ved rigtig meget og ofte mere end dem i butikken. Derfor har deres rådgivning ingen værdi. Butikkens lokaler er sjældent magen til hjemmets og derfor er oplevelsen også kun halv i forhold til at finde den rigtige løsning. Så kan sælger tilbyde at komme med hjem og sætte op, men det er enten dårlig forretning for sælger eller dyrt for køber.

Som jeg skrev tidligere er det imo langt nemmere at søge information om det udstyr man tænker på. Bestille dem hjem fra nettet og bedømme hvilket køb er bedst. Resten sendes tilbage. Det kræver en køretur, men de fleste kan sende fra jobbet i dag men lidt fleksibilitet.
På den måde får man 100 % overblik og slipper for salgsgas i butikken.

Omrking Danmarks undergang grundet nethandel er varen jo 80 % af tiden import alligevel medmindre man køber Dali, B&O osv. Reglerne om moms er oppe og bliver strammet om kort tid.

De 100-200 ansatte der skal finde et ny sælgerjob rykker nok ikke dansk økonomi i sænk. Sælgere kan altid få et arbejde hvis de er dygtige.

Til sidst.. Hvis jeg var butik havde jeg satset stort på demoer og events hvor man trækker folk ind. Det skaber fællesskab og hygge.. Det tror jeg folk sætter pris på og giver lyst til at støtte butikken.. KT radio er et glimrende eksempel i københavn.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lige et sidste indspark herfra. Jeg har købt min Dali menuet, Rega Fono + diverse Rega tilbehør i fysiske butikker, da det er Dalis, regas, Sonos, Apples forretningskoncept at sådan SKAL der være. Sony, Panasonic mv. kunne gøre det samme som de tidlligere nævnte producenter, men de har valgt en anden strategi.

Du ved godt at f.eks. HiFi Klubben er skruet sammen på akkurat samme måde, som alle andre radioforretninger - ik'? Altså med en importør som sælger en vare til en fysisk butik. Som jeg forstår det, er grunden til at du handler dér, at du dér giver akkurat det samme for varen, som alle andre kunder i butikken? Du nævnte selv Sonos. Hvordan forklarer du at f.eks. Bilka en gang i mellem sælger Sonos billigere? Og at HFK har mulighed dér at følge med ned i pris? Så bliver du jo snydt!

Mao. de lader butikker udføre demo og lader så kunderne om valget mellem net og butik. Skulle jeg være snylter, fordi jeg følger sonys strategi? Selvfølgelig ikke! Vi ved også at de fysiske butikker (mm de er komplet idiotiske), at de for en eller anden form for kompensation fra producenten (specielle rabatter, markedsføringsbidrag mm) pga den salgsstrategi producenten har.

Dén lader vi lige stå et øjeblik!  LOL  LOL  LOL  LOL  LOL  LOL  LOL

M.v.h.
Mht. Sonos og Bilka så blev de "hul" lukket. Bilka sælger det ikke længere og får det ikke igen (har selvfølgelig spurgt). Hvem der fik lukket "hullet" ved jeg ikke. Måske ville HFK ikke finde sig i snylteriet eller Sonos ikke ville finde sig i, at deres produkter blev solgt uden professionel vejledning. Men, der er slut nu Smile.

Vedr. det du har highlightet, så mener jeg, at det er hovedessensen i denne debat, du glemte dog lige den væsentligste sætning. Det har jeg lige efterkommet. Ellers kan jeg kun give dig ret. Visse producenters dobbeltstrategi er ikke ligefrem sympatiske, hvis de fysiske butikker ikke bliver kompenseret.

Og rabatterne - der er vi ialtfald ikke enige og bliver det nok heller ikke. Jeg har før i tiden hørt til de dumme, der ikke kunne snakke mig til rabat (er blevet lidt bedre med årene), så hele nethandlen har været så umådelig befriende. Så al magt til nethandlen eller stop for rabat!

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:49

Skal vi ikke lige tage det der ævl i opløbet?

Vedkommende der åbner en butik har en forretningsplan. Han er klar over at der er nogle omkostninger forbundet med det at have en fysisk butik og en udstilling. Huslejen er den samme uanset om der kommer mange eller få mennesker ind i butikken, så folk der kigger ind for at se produkterne live stjæler ikke noget fra butiksindehaveren.

For butiksindehaveren er det en fordel at få mange mennesker ind i butikken, det giver ham og det øvrige personale mulighed for at gøre deres arbejde som sælgere og få lukket nogle handler. Hvis ikke de magter den opgave, så fortjener de ikke at være i branchen.

Der er ikke købetvang hvis du går ind i en fysisk butik. Måske kommer du kun for at kigge, måske kommer du for at købe. Varerne sælger ikke sig selv og det er sælgernes opgave at overtale kunderne til at handle. Ligeledes er det sælgerens opgave at vurdere om folk kan lokkes til at handle eller om de er typen der suser hjem og køber på nettet bagefter.

Spørg en vilkårlig butiksejer om han/hun foretrækker mange mennesker eller få mennesker i butikken og svaret vil helt sikkert være mange. Mange mennesker betyder større mulighed for at lukke en handel, dvs. flere penge i kassen.

Det er helt forkert at tro at det skader en fysisk butik at du træder ind over dørtærsklen, viser interesse for produkterne og måske oven i købet tager kontakt med personalet. Det giver personalet fantastiske vilkår for at komme i kontakt med en potentiel kunde, så det er op til dem at få lavet handlen.

Når Sony centrene er nødt til at lukke handler det om at de ikke har været i stand til at lokke tilstrækkeligt mange mennesker ind i butikkerne og har været for dårlige til at få lavet handler med de mennesker der dukkede op.

Det er simpelthen noget ævl at butikkerne lukker fordi folk besøger dem uden at købe noget. Butikkerne lukker fordi personalet ikke magter at forhandle en handel på plads med de mennesker der dukker op.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:59

Så hvis jeg går ind i en butik og giver personalet en chance for at komme i kontakt med mig og komme med et godt tilbud så er jeg en nasserøv? Tror du det gavner butikken mere at jeg holder mig væk og ikke giver dem mulighed for at forsøge at sælge mig noget??

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Men jeg vil gerne tilslutte mig koret. At gå ind i en specialbutik og bruge en sælgers 30-50 min. tid på at få alle kolde facts, og så bare skride hjem for at købe det på nettet ikke er særligt pænt.

Så en sælger der spilder 30-50 minutter på en person uden på noget tidspunkt at lugte at det ikke rigtigt fører til et salg er en sælger der har gjort sit arbejde ordentligt?

Helt seriøst, hvis du som kunde giver en sælger 30-50 minutter af din tid og sælgeren alligevel ikke formår at lave en handel med dig, så bør den sælger nok finde et andet arbejde. Det er sguda totalt luksus for en sælger at få så meget tid med en potentiel kunde og det SKAL da bare ende i et salg hvis sælgeren ellers er en smule kompetent.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 14:35

Men jeg vil gerne tilslutte mig koret. At gå ind i en specialbutik og bruge en sælgers 30-50 min. tid på at få alle kolde facts, og så bare skride hjem for at købe det på nettet ikke er særligt pænt.

Så en sælger der spilder 30-50 minutter på en person uden på noget tidspunkt at lugte at det ikke rigtigt fører til et salg er en sælger der har gjort sit arbejde ordentligt?

Helt seriøst, hvis du som kunde giver en sælger 30-50 minutter af din tid og sælgeren alligevel ikke formår at lave en handel med dig, så bør den sælger nok finde et andet arbejde. Det er sguda totalt luksus for en sælger at få så meget tid med en potentiel kunde og det SKAL da bare ende i et salg hvis sælgeren ellers er en smule kompetent.
Sikke da noget ævl! Hvis du bare vil pumpe sælger for info og derefter gå hjem og købe på nettet, har det da intet med sælgers evner at gøre men din indstilling, når du går ind i butikken.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 15:18

Så hvis jeg går ind i en butik og giver personalet en chance for at komme i kontakt med mig og komme med et godt tilbud så er jeg en nasserøv? Tror du det gavner butikken mere at jeg holder mig væk og ikke giver dem mulighed for at forsøge at sælge mig noget??
Det er altid nemt at rive brudstykker ud af en tekst, men læs dog hele sammenhængen. Nyd den måske gode service i butikken, få sælgeren til at springe rundt og demonstrere produktet. Derefter drible hjem, FOR AT KØBE PÅ NETTET, her opstod udtrykket nasserøve, fordi man ikke ønsker at betale for servicen ( som i enkelte tilfælde kun er marginalt større i butikken ).  

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 15:22

Og så ser du bort fra de kunder, der allerede inden butiksbesøget, har besluttet sig for ikke at handle andre steder end på nettet. Med mindre der forelå et fuldstændigt prismatch eller selvfølgelig helst billigere. For hvis produktet nu endte op med at være få hundrede kroner dyrere, var det jo bare ærgerligt ( for råd og vejlednind skal være gratis, ik' sandt ).

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Sikke da noget ævl! Hvis du bare vil pumpe sælger for info og derefter gå hjem og købe på nettet, har det da intet med sælgers evner at gøre men din indstilling, når du går ind i butikken.

Så en sælger der ikke kan genkende og styre udenom en tidsspilder er en dygtig sælger?

Jeg fatter ikke den tendens der er i tråden her, at det på en eller anden måde er kundernes ansvar at være loyale og holde hjulene igang og at det er sekundært om en handel så lige er til kundens fordel eller ej.

I modsætning til kunderne, så er sælgerne ansat med det helt specifikke formål at forsøge at få kunderne til at indgå en handel. Det er selvfølgelig fedt nok for sælgeren hvis kunderne bare kommer ind og afleverer kontanter frivilligt af forskellige loyalitetshensyn, men det er ikke noget en sælger seriøst kan basere sin karriere på. Det er sælgers definerede opgave at knokle for at få en handel etableret, det er ikke kundens ansvar trofast at aflevere pengene fordi han/hun har dristet sig til at træde over dørtrinnet og så åbenbart skylder butikken en handel.

Hvis der er få kunder i butikken og sælger vælger at bruge en masse tid på en tvivlsom kunde, så er det sælgers valg. Hvis der er andre kunder i butikken med større købevillighed og sælgeren alligevel lader sig suge ind i tidsspilderens net, så er sælger en klovn.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 15:56

Det er altid nemt at rive brudstykker ud af en tekst, men læs dog hele sammenhængen.

Jeg har læst hele sammenhængen og du har efter min mening urealistiske forventninger til hvad der indgår i stillingsbetegnelsen for en sælger.

At være sælger kan være et pisseutaknemmeligt job. Der er sælgere der kører land og rige rundt i håbet om at få kunder i tale om måske lave et salg. Der er sælgere der bruger hele dagen på telefonen i håbet om at få en snak med en mulig kunde. Måske skal der ringes og køres et hav af gange før kunden bider på og smider nogle penge.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så gælder det for en fysisk butik om at få folk til at træde indenfor. Nogle af disse mennesker er nemme at få til at handle, andre er sværere at knække. Der er også dem der er så forudindfattede og stædige at de er umulige at lave en handel med, der er tricket at sige "Kig dig lidt omkring, jeg er her ovre hvis du får lyst til at handle" og så rykke videre til en kunde det er muligt at lave en handel med. Jeg mener helt seriøst at en sælger der lader sig pumpe for tid og info fra kunder der er umulige at handle med er en dårlig sælger og bør finde en anden levevej.

Det handler om at få kunderne i tale for at kunne sælge dem noget. En person der bliver hjemme og handler på internettet er umulig for sælgeren i den fysiske butik at sælger noget til, sælgeren møder jo aldrig personen. Alt andet lige er det en fordel for sælgeren hvis personen sætter sine ben i butikken, det giver i det mindste chancen for at overtale vedkommende til en handel, også selv om det er en stædig fætter der primært overvejer at handle over nettet. Ingen kontakt giver stensikkert ingen handel, så kontakt er bedre end ingen kontakt.

Jeg kan simpelthen ikke se at det er nasseri at bevæge sig hen i en butik og give sælgeren en chance for at sælge, heller ikke selv om chancen er lille og sælgeren skal anstrenge sig.

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 17:00

Hvis du som kunde hjemmefra har besluttet dig for at opsøge mere info om et produkt, for at købe det på nettet, går ned i en butik og spiller ivrig kunde, er det så en dårlig sælger, eller en udspekuleret køber vi taler om ?

-------------

Skrevet den: 21-April-2012 kl. 17:05

Hvis du som kunde hjemmefra har besluttet dig for at opsøge mere info om et produkt, for at købe det på nettet, går ned i en butik og spiller ivrig kunde, er det så en dårlig sælger, eller en udspekuleret køber vi taler om ?

My point exactly! Clap

Print side | Luk vindue