Print side | Luk vindue

Opengl 2.0 til Angry Birds

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110617
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 14:28

Emne: Opengl 2.0 til Angry Birds
Skrevet af: peranni
Emne: Opengl 2.0 til Angry Birds
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 20:35
Hej
Efter at have instl. Win 7 kan jeg ikke længere spille Angry Birds.

opengl 2.0 renderer not supported.

Søger jeg på nettet ender jeg ved diverse scanninger som så tilbyder at ordne alle fejl, hvis bare lige jeg åbner pungen ???.........??

Kender du/I en løsning. ???

Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 21:25
du har husket at opdatere grafikkort drivere til nyeste version?

Skrevet den: 22-April-2012 kl. 23:23
Den er desværre så gammel at den ikke findes på Intel mere.
Det mærkelige, synes jeg, at mens XP  virkede kunne jeg godt spille Angry Birds men efter nedbrud i XP instl. jeg Win 7.

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2012 kl. 13:03
Du skal tænke på at hvis driveren ikke kan kører på et nyere Windows, så kan du heller ikke udnytte OpenGL og DirectX. Da driveren er skal understøtte det

Skrevet den: 23-April-2012 kl. 14:44
Et måske et tåbeligt spørgsmål fra jeg uvidende.
Kan jeg nedlægge Win 7 og så instl. XP igen og så håbe på grafikkortet ikke har ændret sig.
Instl. af Win 7 gav jo mulighed for at formatere drevet.

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-April-2012 kl. 17:17
Hvis du har en win xp skive kan du godt.

Skrevet den: 23-April-2012 kl. 17:24
Jeg får beskeden Det er en ældre udgave, og får ikke muligheden for at instl.XP

Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 23-April-2012 kl. 18:15
Du er nødt til at boote på din XP skive, og så lave en helt ny installation, du kan ikke "nedgraderer" fra Windows 7.

Husk backup af dine data :-) 

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 21:22
Jeg har haft held til at geninstl XP men desværre - - grafikkortet havde taget skade, den kunne ikke finde OpenGL.
Intel har lukket for support til grafikkortet, så der er ikke andre muligheder end alle de firmaer, der kan scanne utallige fejl og reparere mod betaling ? ? ? ikke mig.
Nu er det havedammen (med strøm på)

Tak til jer, der prøvede hjælpe.

Skrevet den: 25-April-2012 kl. 06:49
Kunne du evt. ikke finde et grafikkort der understøtter openGL, med driver support, men det er måske en laptop du har?

Skrevet den: 25-April-2012 kl. 10:12
Det er gammel Acer Travelmate 2410, den er snart klar til imødegå en værdig død.

Skrevet af: Pongman
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 10:42
Hvis du går ind http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2410.html - http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2410.html  kan du da finde grafikkort drivere der ?

Tvivler på at de firmaer der kan "scanne og finde fejl" kan hjælpe dig noget. Så hellere skrive til Acer og høre.

Skrevet den: 25-April-2012 kl. 10:53
Enig med pongman, onlinescanninger er ikke klogt, de kan skade mere end de gavner.
Men det har virket før, så det er jo kun et spørgsmål om at finde den driver du brugte på det tidspunkt, prøv pongmans link og/eller et Acer forum

Skrevet den: 25-April-2012 kl. 16:11
Desværre pongman, det var ellers et godt link, det havde jeg ikke selv stødt på selv om jeg har brugt mange timer på Acer.com,  --  men det hjalp ikke, fejlen i grafikkortet er åbentbart fatal.
Jeg er kommet i tanke , at det nok er en dårlig ide at beholde de 220 V  på, når den ryger i havedammen; måske synes guldfiskene  også det.

Skrevet af: gigabyte
Skrevet den: 06-Maj-2012 kl. 22:53
Du kører med STD vga driveren i win 7.
Intel 945G er det mindste (ældste) chipset fra Intel der virker i windows 7. Driver findes på intels side.
DVS, 852, 855, 910 og 915 (som sidder i mange laptops) kan køre i windows, dog uden video acc, og D3D, og OpenGL.
Og i øvrigt "skvulper" scroll og panorering. i praxis ubrugeligt.
Samme problematik findes med dedikerede grafikkort, ATI X300 Radeon HD9400/9500 og nyere virker (94/9500 kræver inst af vista 8.3 driveren) Mange ældre laptops kører med Radeon 7500/9000 de virker IKKE  i windows 7

Løsning= instaler XP

Mvh Gigabyte

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Skrevet den: 06-Maj-2012 kl. 23:12
Jeg havde en XP Recovery, den instl. jeg, så nu kan veninden køre  Angry i 30 dage.
Jeg leder så efter en XP man kan købe til downloads, for det findes vist ikke mere i alm. handel ?? men jeg støder indtil nu kun på leverandører af diverse scan og reparation af alverdens ting bare man lige finder sine kreditkort frem ???????????????????????

Skrevet af: gigabyte
Skrevet den: 07-Maj-2012 kl. 10:20
Ebay er din ven. Ellers har jeg en xp pro licens til salg.
200- med post.

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 09:56
Tak gigabyte !!
Jeg tror jeg har fået min veninde til at købe en ny PC til afløsning på den gamle Acer, den har tydelige ligpletter allerede.
Kvinder er som regel længe om at beslutte sig, så måske vender jeg tilbage til den tilbudte XP, hvis du ikke har afhændet den til anden side inden da.

Print side | Luk vindue