Print side | Luk vindue

Adgang til kodede kopier af kanaler med kort?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110682
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 22:01

Emne: Adgang til kodede kopier af kanaler med kort?
Skrevet af: 4321
Emne: Adgang til kodede kopier af kanaler med kort?
Skrevet den: 24-April-2012 kl. 16:01
Hej. Jeg har Yousee og mellempakken. Jeg modtager TV digitalt direkte på mine to tv via DVB-C.
Af og til har jeg problemer med, at nogle af kanalerne falder ud, og jeg tænker derfor: 

Hvis jeg får et par kort fra Yousee, eksempelvis med nogle ekstrakanaler, vil disse kort så give adgang til de kodede udgaver af de kanaler jeg allerede har betalt for?

Eksempelvis sendes både Kanal 4 og Kanal 9 i både kodede og ukodede versioner.

På forhånd tak.

Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-April-2012 kl. 16:32
Ja, hvis du får et kort i, så kan du se både de kodede og ukodede udgaver af bla. de kanaler du nævner.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:29
Det kunne vel ikke istedet være signalet, der er noget i vejen med? Fordi, når både kanal 4 og kanal 9 ER i Mellempakken, burde de ikke falde ud?

Eller, det er måske slet ikke disse kanaler, som falder ud?

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:38
Det kunne meget vel være. Det har ikke været et problem før for nylig, og kun på det ene TV.

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:42
Husk også på, at YouSee for nyligt havde noget brok med deres udstyr - teknik svigter jo - og gerne på de værst tænkelige tidspunkter...

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:46
Min tanke omkring kort kommer af, at jeg alligevel overvejer at få Investigation Discovery, som er en ekstra kanal der kræver kort. Hvis det som Flemming Larsen skriver er muligt, at se de kodede kopier af de kanaler man allerede har betalt for med samme kort, så er der jo en form for redundans i og med det så er muligt at zappe over på den anden udgave af kanalen.

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:49
Nu har jeg Ekstrakanaler med programkort, og det slipper ikke kanaler i kodede versioner igennem - kun dem, jeg har betalt EKSTRA for, får lov at slippe ind på skærmen.

Men hvilke kanaler driller så?

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:54
Ja, jeg har altså kanal 4, canal 9 og alle de kanaler flere steder. Piller jeg kortet ud, så kan jeg ikke se dem.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ja, jeg har altså kanal 4, canal 9 og alle de kanaler flere steder. Piller jeg kortet ud, så kan jeg ikke se dem.

Med modul, købt hos YouSee?

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Med modul, købt hos YouSee?
Ja, det er det. De er 2-3 år gamle. Det er jo ikke kanaler, som jeg ikke har i min pakke i forvejen.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 18:23
Det er så underligt, at mit kort ikke opfører sig på samme måde - det slipper kun de 5 Ekstrakanaler ind.

Når jeg spørger til brugeren "4321" om, hvilke kanaler, som driller, kunne det jo være fordi, der også ryger et par Fuldpakkekanaler med - hvem ved?

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 18:50
Problemet opstår primært på Kanal 4, men af og til også på Zulu.

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 19:09
Har du gode kabler og HF-tætte stik? Får du dit internet via YouSee?

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 20:00
Ja, internet er ligeledes via Yousee. Jeg kører med f-connectorer og hf tætte stik, samt dobbeltskærmet kabel.
Der har faktisk været lidt bøvl med internettet, hvor forbindelsen røg i perioder, for en uges tid siden, men det fungerer som det skal igen.

Skrevet den: 24-April-2012 kl. 20:36
Vægdåsen:
Er den kun bestående af Radio- og TV-stik? Eller er der også data-udtag? Hvis der kun er Radio- og TV-stik, og du bruger en adapter, også kaldet en "rygsæk", hvorpå du så sætter radio og TV til, så kan den være problemet. Denne adapter, eller "rygsæk" kan nemlig dæmpe TV-signalet.

Internettet:
Så er det nok ikke kun hos mig, den var gal - jeg havde også hyppige udfald, og det kom igen af sig selv. Måske deres fatale TV-bøvl også havde indflydelse på internettet...

Skrevet den: 25-April-2012 kl. 09:51
Jeg har netop en adapter mellem vægdåse og antennestik. Jeg vil forsøge at udskifte denne og se om det løser problemet.

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 12:47
Uden at være ekspert på dette område skulle jeg mene at grunden til at du har flere udgaver af kanalerne er fordi yousee både sender ud i mpeg-4 og mpeg-2. Så afhænger det så af hvilket netværksid du bruger der afgør hvilken en af udgaverne du kan se...

Skrevet den: 25-April-2012 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af 4321 4321 skrev:

Jeg har netop en adapter mellem vægdåse og antennestik. Jeg vil forsøge at udskifte denne og se om det løser problemet.

I første omgang, prøv bare lige at kobl den helt fra og se, hvordan TV'ene så ter sig - derefter kan du prøve at udskifte - hvis det hjælper. Jeg har også YouSee-bredbånd, så min opstilling ser således ud:

Vægdåse i stue: Modtagerboks tilsluttet
Vægdåse i soveværelse: "Rygsækken" påsat, og et laaaangt kabel, som så er tilsluttet modemet, der er placeret i stuen.

Har kun èt TV - skal ikke have noget i soveværelset!

Print side | Luk vindue