Print side | Luk vindue

Hvem betaler fragt ved brug af returret?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110726
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 01:16


Emne: Hvem betaler fragt ved brug af returret?
Skrevet af: kskruger
Emne: Hvem betaler fragt ved brug af returret?
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 17:07
Er ret sikker på, at det skal du betale, dog er der nogle butikker som sender en retur label man kan benytte ved returneringen.  



Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 17:12
Hvis andet ikke er aftalt, er det køber der betaler for returforsendelse, ved brug af de 14 dages returret.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Dette spørgsmål har garanteret været stillet 1000 gange før, men er det mig eller i dette tilfælde cinemagic der skal betale når mit nye LG tv ryger retur pga den mest massive backlight bleeding jeg til dato har set?
 
Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, så er det dig selv der skal betale fragten retur (men du har krav på at få penge retur for evt. fragt ud til dig). Hvis du vil behandle den som en reklamationssag, er det butikken der skal sørge for fragten, men så kan du ikke nødvendigvis forlange pengene retur.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 17:13
Ved returnering indenfor de 2 ugers returret ved postordrehandel (fordi du fortryder handlen), betaler du selv fragten tilbage til forhandleren. 
Hvis det er en reklamationsreturnering p.g.a. en defekt/reparation, så betaler forhandleren fragten frem og tilbage. Køber skal ikke have udgifter p.g.a. en reparation. 


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 19:01
Tag kontakt med butikken. De vil sikkert hjælpe dig på god vis. Ellers hører vi det gerne. Hvis du klager din nød og hviler argumentationen på den dårlige kvalitet, så kan jeg ikke tro, at de ikke vil tage TV'et retur og dække fragten. Held og lykke.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 20:30
Det er jo også helt efter bogen, så lyder jo ok.....


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Har talt med Cinemagic og de betaler IKKE fragten. Den ligger hos mig.


Hmm, de er åbenbart ikke interesseret i glade kunder som ønsker at handle der igen. Jeg kunne forstå hvis du havde købt et 40" og fortrød til et 46", så kan de ikke holdes "ansvarlige".


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 21:07
Hvis butikken betalte både fragt og returfragt, så ville de hurtigt tabe penge. Det ville jo betyde, at du i ro og mag kunne afprøve hele deres sortiment uden at skulle tænke på andet end at du skulle have nok penge til det dyreste køb.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Hvis butikken betalte både fragt og returfragt, så ville de hurtigt tabe penge. Det ville jo betyde, at du i ro og mag kunne afprøve hele deres sortiment uden at skulle tænke på andet end at du skulle have nok penge til det dyreste køb.


Det gør det også bare for nemt for internetbutikker, at sælge produkter som ser gode ud på papiret, men ikke giver en god brugeroplevelse. Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker. Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet.
Jeg siger ikke at firmaet ikke er i sin fulde ret til, at undlade at betale returfragten, men de kunne ha' lavet en aftale med trådstarter om evt. ombytning til andet produkt. Nu står firmaet måske over for, at trådstarter sender dyret retur, og så har de ikke tjent en dadel.
Jeg har købt et løbeur hos et firma. Efter lidt under 1½år kunne det ikke holde strøm. Det var jeg ikke tilfreds med, og ønskede derfor at opgradere til større model. Her tilbød de at tage det nye gamle ur retur (altså det som kom tilbage fra rep), og modregne det til den pris de solgte den model til. Det var da kanon service, og det gør at jeg handler der igen. De var på ingen måde forpligtet til at gøre dette for mig. Kun sørge for rep af uret. Med god kunderservice kommer et firma altså langt.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

.......
.....Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker.
 ......
.....Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet.
 
Og personer der handler på nettet, må være afklaret med de begrænsninger dette sætter for deres mulighed for at prøve produktet på forhånd!!
 
 
Men ok, du lyder som en af de personer der både vil blæse og have mel i munden. Så kan jeg jo godt forstå at du er utilfreds (selvom jeg er meget uenig med dig).
 
Du forventer at du har den fysiske butik, med mulighed for at kigge/pille/stille spørgsmål etc. (og hvis du ikke kan se produktet i en fysisk butik er det netbutikkens problem?) 
Men samtidig vil du kun betale det som det koster i en netbutik, som sjældent har udgifter til butik/butikspersonale etc. Åbenbart forventer du at kunne gå ud og checke det hele ud i butikkerne og så gå hjem og handle på nettet for at spare pengene (til den vejledning som du fik, og nu har du jo fået de goder som du ikke vil betale for).
 
Beklager hvis jeg lyder en smule skarp, men bliver en smule irriteret, når man hører indlæg, hvor personer finder det helt ok at "nasse" på den "gratis" vejledning etc. (som er en del af prisen ved at købe i en fysisk butik) og derefter går hjem og handler på nettet.
 
Ps.
Personligt handler jeg både på nettet og i butikker. Men når jeg handler på nettet henter jeg også mine informationer på nettet!! Så må jeg leve med et evt. fejlskud og evt. selv betale returfragt!!! 
 
 


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

.......
.....Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker.
 ......
.....Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet.
 
Og personer der handler på nettet, må være afklaret med de begrænsninger dette sætter for deres mulighed for at prøve produktet på forhånd!!
 
 
Men ok, du lyder som en af de personer der både vil blæse og have mel i munden. Så kan jeg jo godt forstå at du er utilfreds (selvom jeg er meget uenig med dig).
 
Du forventer at du har den fysiske butik, med mulighed for at kigge/pille/stille spørgsmål etc. (og hvis du ikke kan se produktet i en fysisk butik er det netbutikkens problem?) 
Men samtidig vil du kun betale det som det koster i en netbutik, som sjældent har udgifter til butik/butikspersonale etc. Åbenbart forventer du at kunne gå ud og checke det hele ud i butikkerne og så gå hjem og handle på nettet for at spare pengene (til den vejledning som du fik, og nu har du jo fået de goder som du ikke vil betale for).
 
Beklager hvis jeg lyder en smule skarp, men bliver en smule irriteret, når man hører indlæg, hvor personer finder det helt ok at "nasse" på den "gratis" vejledning etc. (som er en del af prisen ved at købe i en fysisk butik) og derefter går hjem og handler på nettet.
 
Ps.
Personligt handler jeg både på nettet og i butikker. Men når jeg handler på nettet henter jeg også mine informationer på nettet!! Så må jeg leve med et evt. fejlskud og evt. selv betale returfragt!!! 
 
 


Hvordan faen konkluderer du alt det lort ud fra min udtalelse. Jeg har købt og køber stadig flere produkter i butik. Så drop det snot. Jeg konkluderer bare at det ikke er sikkert at trådstarter ønsker at handle i netbutikken igen, hvis han vælger at sende tilbage. Butikken kunne jo have valgt at prøve at skabe en vellykket handel istedet for bare at træde hælene i jorden.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

.......
.....Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker.
 ......
.....Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet.
 
Og personer der handler på nettet, må være afklaret med de begrænsninger dette sætter for deres mulighed for at prøve produktet på forhånd!!
 
 
Men ok, du lyder som en af de personer der både vil blæse og have mel i munden. Så kan jeg jo godt forstå at du er utilfreds (selvom jeg er meget uenig med dig).
 
Du forventer at du har den fysiske butik, med mulighed for at kigge/pille/stille spørgsmål etc. (og hvis du ikke kan se produktet i en fysisk butik er det netbutikkens problem?) 
Men samtidig vil du kun betale det som det koster i en netbutik, som sjældent har udgifter til butik/butikspersonale etc. Åbenbart forventer du at kunne gå ud og checke det hele ud i butikkerne og så gå hjem og handle på nettet for at spare pengene (til den vejledning som du fik, og nu har du jo fået de goder som du ikke vil betale for).
 
Beklager hvis jeg lyder en smule skarp, men bliver en smule irriteret, når man hører indlæg, hvor personer finder det helt ok at "nasse" på den "gratis" vejledning etc. (som er en del af prisen ved at købe i en fysisk butik) og derefter går hjem og handler på nettet.
 
Ps.
Personligt handler jeg både på nettet og i butikker. Men når jeg handler på nettet henter jeg også mine informationer på nettet!! Så må jeg leve med et evt. fejlskud og evt. selv betale returfragt!!! 
 
 


Hvordan faen konkluderer du alt det lort ud fra min udtalelse. Jeg har købt og køber stadig flere produkter i butik. Så drop det snot. Jeg konkluderer bare at det ikke er sikkert at trådstarter ønsker at handle i netbutikken igen, hvis han vælger at sende tilbage. Butikken kunne jo have valgt at prøve at skabe en vellykket handel istedet for bare at træde hælene i jorden.
 
Det var da vældigt fine gloser du finder frem.....
 
Grunden til at jeg "konkluderer" som du kalder det, er at du fremstiller det som om det kun er netbutikken ansvar at handlen bliver god.  
 
"Og firmaer som vælger, at sælge over nettet, må jo også være afklaret med, at der vil være folk som ikke er tilfredse med en vares kvalitet."
 
Men har køber ikke et ansvar for at være afklaret med hvad fjernhandel medfører?
 
 
Ligesom du åbenbart mener at det er naturligt at man kan se produkterne på forhånd, 
 
"Det er ikke alle produkter, som kan købes på nettet, som kan ses i butikker."
 
Hvilket jo hænger sammen med fjernhandel!!
 
 
 Og hvorfor er det i øvrigt at du mener at firmaet har sat hælene i? Trådstarter har så vidt jeg kan se ikke foreslået at bytte til et andet produkt (måske har han, men vi ved det ikke)...


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 13:36
Undskyld opstødet. Blev bare sur over at du kommer ind fra sidelinjen og sætter mig i bås, i stedet for blot at nøjes med, at komme med relevante svar. Jeg respekterer fuldt ud dine meninger i sagen, og det er ikke det jeg brokker mig over. Bare lige for at klargøre dette.
Det eneste jeg ville frem til, var at firmaet sagtens kunne have gjort dette til en succesfuld handel, i stedet for at stå med en utilfreds kunde. Om det er korrekt eller ukorrekt må der jo selvfølgelig være egne meninger om. Jeg syntes bare ikke det lyder som, at firmaet har gjort noget for at prøve at løse det. Både køber og sælger har da et ansvar, det er jeg ikke uenig i, men det betyder ikke at firmaet godt kan være fleksible og hjælpe deres kunder. Men tror vi skal lade den ligge her og undlade at lægge flere ubrugelige indlæg for trådstarter ind i tråden. Enig?


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Undskyld opstødet. Blev bare sur over at du kommer ind fra sidelinjen og sætter mig i bås, i stedet for blot at nøjes med, at komme med relevante svar. Jeg respekterer fuldt ud dine meninger i sagen, og det er ikke det jeg brokker mig over. Bare lige for at klargøre dette.
Det eneste jeg ville frem til, var at firmaet sagtens kunne have gjort dette til en succesfuld handel, i stedet for at stå med en utilfreds kunde. Om det er korrekt eller ukorrekt må der jo selvfølgelig være egne meninger om. Jeg syntes bare ikke det lyder som, at firmaet har gjort noget for at prøve at løse det. Både køber og sælger har da et ansvar, det er jeg ikke uenig i, men det betyder ikke at firmaet godt kan være fleksible og hjælpe deres kunder. Men tror vi skal lade den ligge her og undlade at lægge flere ubrugelige indlæg for trådstarter ind i tråden. Enig?
 
Tak for det. Er enig i at begge parter har et ansvar for at finde en fornuftig løsning, men er da egentlig ikke sikker på at trådstarter overhovedet er utilfreds med butikken (at han ikke er tilfreds med skærmen betyder jo ikke at butikken ikke har været ok) 
Men enig, måske ingen grund til at køre videre i diskussionen
Enigheden breder sigSmile 
 
 


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:


Men enig, måske ingen grund til at køre videre i diskussionen
Enigheden breder sigSmile 
 
 


Hæ hæ, så er der da noget vi er enige omLOL


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 27-April-2012 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jeg valgte ikke at bytte. Sagen er den at jeg er meget "overfølsom" overfor backlight bleeding på LCD/LED skærme og jeg valgte blot at returnerer varen, ikke at få den ombyttet.
Mit spørgsmål gik på om jeg eller de skulle betale fragten. Og det har jeg fået svar på - tak for det Smile
TV'et er sendt retur i dag og jeg har selv betalt fragten. Det er bestemt ikke udelukke at jeg handler hos Cinemagic igen. De kan jo ikke gøre for at LG lader et tv gå igennem kvalitetskontrol med den hæftigste backlight bleeding jeg til dato har set Confused


Håber du finder noget bedreWink Beklager den lille spin-off diskussionSmile



Print side | Luk vindue