Trusted Reviews af Pana 55VT50
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110988
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 11:50
Emne: Trusted Reviews af Pana 55VT50
Skrevet af: Hother
Emne: Trusted Reviews af Pana 55VT50
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 13:49
Endnu en anmeldelse af Panasonic TX-p55VT50, her gennemført af Trusted Reviews.
Og mon ikke deres udsagn om, at panelet viser et bedre sort niveau end Pioneers Kuro kan bringe et eller andet i kog
Men på sin vis mener anmelderne, at ST50 modellen faktisk er mere klar i billedet, end VT50
http://www.trustedreviews.com/panasonic-tx-p55vt50_TV_review - http://www.trustedreviews.com/panasonic-tx-p55vt50_TV_review
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:10
De siger ligefrem at som hjemmebio er VT50 nok det bedste der kan købes , men som all round stue tv foretrækker de ST50.Vi må se hvad flatpanels siger , de modtager vist GT/VT modellerne. Og av-blog skulle meget gerne snart komme med en test af ST modellen.... MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:21
hopgreve skrev:
De siger ligefrem at som hjemmebio er VT50 nok det bedste der kan købes , men som all round stue tv foretrækker de ST50.
Vi må se hvad flatpanels siger , de modtager vist GT/VT modellerne. Og av-blog skulle meget gerne snart komme med en test af ST modellen....
MVH |
Så vidt jeg ved er der landet et GT50 hos flatpanels
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:25
Hother skrev:
hopgreve skrev:
De siger ligefrem at som hjemmebio er VT50 nok det bedste der kan købes , men som all round stue tv foretrækker de ST50.
Vi må se hvad flatpanels siger , de modtager vist GT/VT modellerne. Og av-blog skulle meget gerne snart komme med en test af ST modellen....
MVH |
Så vidt jeg ved er der landet et GT50 hos flatpanels |
Ja og jeg afventer med spænding deres test, så jeg måske kan stjæle deres calibredede indstillinger. GT50 er bare en rigtig god opgradering fra mit solgte G20.
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:39
jugglerq skrev:
Hother skrev:
hopgreve skrev:
MVH |
Så vidt jeg ved er der landet et GT50 hos flatpanels |
Ja og jeg afventer med spænding deres test, så jeg måske kan stjæle deres calibredede indstillinger.
GT50 er bare en rigtig god opgradering fra mit solgte G20. |
Det vil nærmest være en formidabbel opgradering Kim
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:44
Hov hov , et G20 er et SUPER tv..... MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:44
hopgreve skrev:
De siger ligefrem at som hjemmebio er VT50 nok det bedste der kan købes , men som all round stue tv foretrækker de ST50.Vi må se hvad flatpanels siger , de modtager vist GT/VT modellerne. Og av-blog skulle meget gerne snart komme med en test af ST modellen.... MVH |
Så er det godt jeg udelukkende skal bruge mit til bluray og konsol spil. Der tror jeg godt jeg kan våge mig ud i at sige det er et fedt tv til det formål
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:49
hopgreve skrev:
Hov hov , et G20 er et SUPER tv.....
MVH |
Vist så, men GT50 er bare - øh.... meget bedre
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 14:54
Ja det er ..... Men som de andre plasma jeg har/og haft , så synes jeg mit 50G20 er bedre end da jeg købte det . klarere og bedre farver ... MVH
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 15:01
hopgreve skrev:
Ja det er .....
Men som de andre plasma jeg har/og haft , så synes jeg mit 50G20 er bedre end da jeg købte det . klarere og bedre farver ...
MVH |
Jamen det er da bedre end da du købte det, tilkøring du ved - men ofte er det jo sådan, at man undervejs overraskes af nogle skønne billedeoplevelser, og som virklig overrasker én, men det ændre jo ikke på, at Panasonic med flere af deres paneler har foretaget et kvantespring. Det er i det mindste min oplevelse
Men alt andet lige, så drejer det sig jo helt enkelt om, hvorvidt man allerede er tilfreds
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 15:04
Jamen jeg er tilfreds , men VIL have et nyt tv i år .... MVH
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 15:12
hopgreve skrev:
Jamen jeg er tilfreds , men VIL have et nyt tv i år ....
MVH |
Næh dog, den følelse kender jeg slet ikke
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 16:51
deres test giver jeg ikke meget for, men lyder lovende glæder mig til Rasmus får kigget på dem, så man kan sammenligne noget data bedre sort end pio, det kan dårligt lade sig gøre bliver dog mere og mere hug på en lille 65 tommer skærm, men venter nok til efteråret godt du ikke gik i fælden og købte en wt50 led, som skulle have bedste sortniveau for en led skærm uden local dimming udfra nogle test. det blev en stor and som jeg selv havde forudset så husk nogle test skal man tage med et gram salt Men for pan i år og kigge på billedekvalitet fremfor smart tv men utrolig så stor forskel på test
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 17:07
xcardman skrev:
deres test giver jeg ikke meget for, men lyder lovende
glæder mig til Rasmus får kigget på dem, så man kan sammenligne noget data bedre sort end pio, det kan dårligt lade sig gøre bliver dog mere og mere hug på en lille 65 tommer skærm, men venter nok til efteråret godt du ikke gik i fælden og købte en wt50 led, som skulle have bedste sortniveau for en led skærm uden local dimming udfra nogle test. det blev en stor and som jeg selv havde forudset så husk nogle test skal man tage med et gram salt Men for pan i år og kigge på billedekvalitet fremfor smart tv men utrolig så stor forskel på test |
Nu er jeg jo ikke helt nybegynder i dette felt. Og det jeg har noteret mig med hensyn til tests er jo, at alle anmeldere har deres helt egne "Fokusområder" - og dette uanset hvilken hjemeside som de skriver for. Det der er væsentligt i det mindste for mig er jo, at de er enige om nogle fælles ting omkring billedet, og dette sammen med min egen bedømmelse er afgørende for mit valg - og altså ikke anmeldernes valg eller argumentation.
Mht. sort - tja, hvem ved. Kuro kan jo alt andet lige godt overgås. Og sådan er det
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 18:17
Det med nyt tv , hmm , når man så læser på AVForums at de giver ca 11000kr for et 50GT50 i England , nå ja og med 5 års garanti OG 2 stk 3D briller , ja så bliver man jo helt misundelig... MVH
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 18:27
hopgreve skrev:
Det med nyt tv , hmm , når man så læser på AVForums at de giver ca 11000kr for et 50GT50 i England , nå ja og med 5 års garanti OG 2 stk 3D briller , ja så bliver man jo helt misundelig...
MVH |
Jeg har aldrig helt kunne forstå, de store forskelle, både i pris og garanti. Men okay, højere moms og drifts- lønudgifter i DK - men den med garantiperioden, den kan jeg slet i kke forstå
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 18:41
Jeg synes også at det er mærkeligt , bare prisen på 3D brillerne alene , så koster 50GT50 jo ikke mere end knap 10000kr i England....Og så er der jo garantien også.... MVH
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 18:50
hopgreve skrev:
Jeg synes også at det er mærkeligt , bare prisen på 3D brillerne alene , så koster 50GT50 jo ikke mere end knap 10000kr i England....Og så er der jo garantien også....
MVH |
Præcis. Nu har jeg jo selv tidligere handlet TV i UK, og det gik jo rigtigt fint
|
Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 19:42
Hother skrev:
Præcis. Nu har jeg jo selv tidligere handlet TV i UK, og det gik jo rigtigt fint |
Hvordan har du gjort det? bare fundet en tilfældig "butik" i UK også fået den leveret i DK? Er der ikke "issues" med det ift. garanti/knapper/manualer og alt mulig andet?
|
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 20:15
Juleulven skrev:
Hother skrev:
Præcis. Nu har jeg jo selv tidligere handlet TV i UK, og det gik jo rigtigt fint |
Hvordan har du gjort det? bare fundet en tilfældig "butik" i UK også fået den leveret i DK?
Er der ikke "issues" med det ift. garanti/knapper/manualer og alt mulig andet?
|
Se det var en længere sag. Jeg foreslog på et tidspunkt, at vi var nogle stykker der købte samtidig i UK pga fragtprisen til DK. Pund kursen var den gang lav. Så lige pludselig en dag, så kom der en lastvogn med 2 paller 50 tommer TV
Nej det var ikke en helt tilfældig butik, jeg kendte forhandleren lidt fra en anden led. Men alt gik bare godt. Garanti - jamen her var det typisk Pioneer TV, og her dækker Pioneer delvist i garantisager, hvis TV´et var købt hos en autoriseret udenlandsk EU forhandler. Manualer var engelske.
Ret munter oplevelse
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 20:41
Jeg tror det hedder: http://www.krishav.co.uk/ - http://www.krishav.co.uk/
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 08:21
Men det kunne I vel ikke finde på at gøre igen oven på alle de fine ideologiske indlæg ifm. Sony-centrenes endeligt? Så det er jo vilkårene: Spar penge ved at købe i udlandet og medvirk til butiksdød i Danmark eller betal ved kasse 1 og glæde sig over at holde specialforretninger på fode.
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 09:06
Er det bare mig eller har de givet alle de nye tv 9/10 - gør det ikke nemt at sammenligne
|
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 09:09
Non-Desperado skrev:
Men det kunne I vel ikke finde på at gøre igen oven på alle de fine ideologiske indlæg ifm. Sony-centrenes endeligt? Så det er jo vilkårene: Spar penge ved at købe i udlandet og medvirk til butiksdød i Danmark eller betal ved kasse 1 og glæde sig over at holde specialforretninger på fode. |
Grundlæggende er jeg helt enig med dig. Men når prisforskellen er så enorm, som den var da vi hentede paneler hjem fra udlandet, så mener jeg at indkøbet er retfærdiggjort. For mig var det simpelthen et spøgsmål om, at jeg ikke havde råd til at købe et 508XD i DK - men det havde jeg klart i UK.
Og da indkøbet i UK lå noget med 4 år tilbage, så var tiden den gang en anden
|
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 09:20
kennethbrdk skrev:
Er det bare mig eller har de givet alle de nye tv 9/10 - gør det ikke nemt at sammenligne |
Som anmeldere er der nogle der generelt er mere eller mindre positive omkring de anmeldte produkter - og andre mere skeptiske om du vil. Den viste anmeldelse her i tråden, synes jeg er okay derhen, at de fortæller nogenlunde ligefrem hvorledes hovedparten af kunderne vil opleve f.eks. som her, det anmeldte Panasonic.
Så er der andre kunder som først tror deres egne øjne, når en anmelder har fremlagt et hav af målinger og kurver - for så er det jo dokumnteret, at billedet er godt
I øvrigt så skal man typisk ikke i mine øjne vælge noget ud fra, hvad anmelder mener, men man skal bruge sine øjne og ører, og selv danne sig et indtryk. For hvad en anmelder mener er godt og ser godt ud, er det er jo ikke sikkert, at du synes det samme. Men - hvis hovedparten af anmeldere af et produkt mener at billedet er godt, så er det formentligt godt. Så er spørgsmålet jo blot - om du synes at billedet er godt
|
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 09:36
Hother skrev:
kennethbrdk skrev:
Er det bare mig eller har de givet alle de nye tv 9/10 - gør det ikke nemt at sammenligne |
Som anmeldere er der nogle der generelt er mere eller mindre positive omkring de anmeldte produkter - og andre mere skeptiske om du vil. Den viste anmeldelse her i tråden, synes jeg er okay derhen, at de fortæller nogenlunde ligefrem hvorledes hovedparten af kunderne vil opleve f.eks. som her, det anmeldte Panasonic.
Så er der andre kunder som først tror deres egne øjne, når en anmelder har fremlagt et hav af målinger og kurver - for så er det jo dokumnteret, at billedet er godt
I øvrigt så skal man typisk ikke i mine øjne vælge noget ud fra, hvad anmelder mener, men man skal bruge sine øjne og ører, og selv danne sig et indtryk. For hvad en anmelder mener er godt og ser godt ud, er det er jo ikke sikkert, at du synes det samme. Men - hvis hovedparten af anmeldere af et produkt mener at billedet er godt, så er det formentligt godt. Så er spørgsmålet jo blot - om du synes at billedet er godt |
Det er jo det - vil også ud og kigge på et VT50 og håber jeg ikke bemærker de unoder det nu engang har. For vil rigtig gerne have et nyt tv i år
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 10:47
jeg hører så til den gruppe som udelukkende tror på en skærm når der er lavet et hav af målinger og kurver er blevet snydt af et billede i en butik en gang og skulle meget gerne være sidste gang de sidste 3 tv har jeg købt uden overhovedet at se dem først men har været fuldt ud tilfreds også min samsung led er købt udfra målinger
|
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 11:20
xcardman skrev:
jeg hører så til den gruppe som udelukkende tror på en skærm når der er lavet et hav af målinger og kurver er blevet snydt af et billede i en butik en gang og skulle meget gerne være sidste gang de sidste 3 tv har jeg købt uden overhovedet at se dem først men har været fuldt ud tilfreds også min samsung led er købt udfra målinger
|
De sidste to skærme har jeg også udelukket købt på baggrund af anmeldelser og har også været fint tilfreds, men bliver nødt til at se vt50 live inden jeg evt. køber pga issues jeg har oplevet med nogle plasmaskærme.
|
Skrevet den: 05-Maj-2012 kl. 21:04
xcardman skrev:
jeg hører så til den gruppe som udelukkende tror på en skærm
når der er lavet et hav af målinger og kurver er blevet snydt af et billede i en butik en gang og skulle meget gerne være sidste gang de sidste 3 tv har jeg købt uden overhovedet at se dem først men har været fuldt ud tilfreds også min samsung led er købt udfra målinger |
Jeg var slet ikke klar over at du havde det på den måde
Fint at du har været tilfreds med dine anmelderkøb. Selv har jeg det bare sådan, at man kan komme med alverdens fornemme og rigtige målinger, og alligevel synes jeg f.eks. ikke at billedet er tilfredsstillende eller lyden god.
|
|