Højtaler-mærke?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111134
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 00:02
Emne: Højtaler-mærke?
Skrevet af: MrVolbeater
Emne: Højtaler-mærke?
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 19:45
Har fået fat i nogle gamle højtalere som min stedfar havde stående, som han ikke skulle bruge mere, men da jeg ikke kan se hvilket mærke det er nogle steder, og han ikke kan huske det, så håber jeg at I kan hjælpe mig, men der er desværre ikke meget at gå efter.
Håber at der er nogle der kan have en ide om hvilket mærke det kan være eller bare til lidt mere hjælp end billedet
Dette billed er faktisk den eneste info jeg har på det:
|
Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 20:43
Hvad med et billede forfra?
|
Skrevet af: MrVolbeater
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 20:54
Mufti skrev:
Hvad med et billede forfra?
|
Det får du lige her:
og lige et mere:
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 21:06
Logoet på bagsiden, der godt kunne ligne et A, kan måske være et Artcoustic produkt. Kun et skud fra hoften, men dog et forslag.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 22:50
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:21
Det ligner en højtaler fra 80erne.
Tror ikke det er et kendt mærke.
Måske noget der er produceret for en kæde.
Hvis du er tilfreds med lyden er navnet underordnet.
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:27
Hej
Jeg har nærmest samme opbygning på min højttaler, samme karakteristiske metalelement over diskanten (dem som ligner køleribber).
Mine hedder AS 150 mk II.. jeg har ikke kunnet finde noget på dem fordi s 150 mk II også er en højttaler fra Miller og Kreisel, som er en uhyre populær bio-højttaler..
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:29
Prøv eventuelt lykken på vintagehifi.dk, de plejer at være sådan "uh, det er en seas 108 diskant, jeg mener at huske de blev brugt i et selvbyggerkit vist i marts '83 nummeret af Svensk Elektrönik"..
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:52
Hvis du finder ud af hvilket mærke, så sig lige til
Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen?
|
Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 21:16
Steve Jones skrev:
Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen? |
Brug en støvsuger, gerne en der kan reguleres i sugestyrke.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 21:22
Tænkte lidt på det samme - men turde ikke skrive det... Men måske er det også en god idé at sætte møbelbørsten på, så den ikke suger for kraftigt, selv om man skruer ned for sugestyrken?
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:20
Daamn, jeg er sej til at google:
http://da.wikipedia.org/wiki/Atlanta_%28Højtaler%29 - http://da.wikipedia.org/wiki/Atlanta_(Højtaler)
Så har vi da et navn, men wiki-siden bliver vi ikke meget klogere af...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:27
En brik mere til puslespillet:
http://www.alacrastore.com/deal-snapshot/Dantax_Radioindustri_A_S_acquires_Atlanta_Production_Co-110582
Med andre ord, så er det umiddelbart Dantax du skal have fat i - men om de har nogen siddende der ved noget om gamle ting, det er så spørgsmålet...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:45
Otto J skrev:
Daamn, jeg er sej til at google:
http://da.wikipedia.org/wiki/Atlanta_%28Højtaler%29 - http://da.wikipedia.org/wiki/Atlanta_(Højtaler)
Så har vi da et navn, men wiki-siden bliver vi ikke meget klogere af...
|
Daaaaamn yo - mad skillz fo sho!
Hvordan fandt du frem til mærket? - har du haft kendskab til mærket på forhånd?
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 08:37
Steve Jones skrev:
Daaaaamn yo - mad skillz fo sho! |
Min bror gav mig faktisk en T-shirt i fødselsdagsgave hvor der står "Google Champ 2010"
Steve Jones skrev:
Hvordan fandt du frem til mærket? - har du haft kendskab til mærket på forhånd? |
Ikke det der ligner. Du tror det er løgn, men efter at have prøvet de forskellige modelnavne og lidt forskelligt, søgte jeg på "danske højttaler producenter", og skimmede resultaterne for navne jeg IKKE kendte - og så faldt jeg over dén der wikipedia øverst på side 2... Næste link fandt jeg fordi jeg tænkte at det måtte have et eller andet med enten Eltax eller Dantax at gøre, så "Atlanta Dantax" gav link nummer to... ------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 14:29
Steve Jones skrev:
Nogen som har et godt råd til at få trukket bulen ud på støvkappen? |
Et stykke halvkraftig tape, og din finger
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 15:14
Det lyder mest en opskrift på en fræk aften, men det skal da prøves!
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 15:16
Otto J skrev:
Ikke det der ligner. Du tror det er løgn, men efter at have prøvet de forskellige modelnavne og lidt forskelligt, søgte jeg på "danske højttaler producenter", og skimmede resultaterne for navne jeg IKKE kendte - og så faldt jeg over dén der wikipedia øverst på side 2... Næste link fandt jeg fordi jeg tænkte at det måtte have et eller andet med enten Eltax eller Dantax at gøre, så "Atlanta Dantax" gav link nummer to...
|
Jamen dér kan man jo bare se.. det gælder mest af alt om at tænke i de rigtige baner
Dertil kender jeg ikke nogen danske højttalerproducenter ud over Dynaudio.. mener Eltax engang blev forhandlet i A-Z?!
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 15:32
Steve Jones skrev:
Jamen dér kan man jo bare se.. det gælder mest af alt om at tænke i de rigtige baner
Dertil kender jeg ikke nogen danske højttalerproducenter ud over Dynaudio.. mener Eltax engang blev forhandlet i A-Z?! |
Der er nu ellers nogle stykker - Audiovector, System Audio, Dali, Jamo (dog ikke dansk længere), og vi er også store på højttalerenheder - Peerless, Vifa og ScanSpeak, samt Audio Technology. Der sidder danske enheder i _ret_ mange højttalere i verden.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 18:12
Steve Jones skrev:
Det lyder mest en opskrift på en fræk aften, men det skal da prøves! |
Se det skal stå dig helt frit for! - Lad være med at trykke for hårdt (det gælder nok både for højttaleren og den frække aften)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 18:20
Hmm... Man skal vel ikke trykke - men derimod TRÆKKE?
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 20:24
Kasper_J skrev:
Steve Jones skrev:
Det lyder mest en opskrift på en fræk aften, men det skal da prøves! |
Se det skal stå dig helt frit for! - Lad være med at trykke for hårdt (det gælder nok både for højttaleren og den frække aften)
|
Nå, damen var ikke så glad.. hun spurgte om jeg troede hun var et plysdyr.. - men det virkede med højttaleren!
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 23:50
turbo2 skrev:
Hmm... Man skal vel ikke trykke - men derimod TRÆKKE? |
Tapen skal nu trykkes på først før du kan trække ikke, jeg formodede at det var rimeligt logisk at den ikke skulle blive sidende på men TRÆKKES af
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 23:50
|