Streame spotify fra tablet
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111135
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 22:46
Emne: Streame spotify fra tablet
Skrevet af: aragorn09
Emne: Streame spotify fra tablet
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 19:47
Godaften..
Jeg elsker at bruge Spotify på min tablet, men det er ikke de bedste højtalere, der sidder i sådan en Galaxy Tab.
Kan jeg streame lyden - helst uden kabler - til min receiver?
Jeg vil gerne styre Spotify på tabletten, som jeg gør nu, men lyden skal ud af min receiver.
Jeg har også en WD TV Live, hvis man kan gøre det med noget DLNA..?
Jeg har søgt på Google og andre forums, men det nærmeste jeg er kommet er en bluetooth løsning, som ikke virker til at være optimal..
Derfor vender jeg mig nu mod jer.
Alt modtages med kyshånd..
|
Svar:
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Maj-2012 kl. 23:22
Sonos som sælges i Hifiklubben kan være en løsning .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 06:58
Ja jeg har selv lige købt en ipad 2 og en sonos connect, kan godt være en lidt dyr løsning, men det er så sindsyg fedt, fortryder det slet ikke. PS sonos app er meget bedre til ipad end til android tablet, men de fungerer self begge 2. ipad appen er bare MEGET mere overskuelig og nem
|
Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 08:01
Vælg Spotify Premium abbonnement. Her kan man i alt fald fra Iphone streame til Airplay højttalere direkte fra Spotify. Smid evt. en airport express i din reciever og du burde være kørende. Ved dog ikke helt om det virker med en Galaxy, men google dig lidt frem. Alternativ er som ovenfor foreslået sonos.
/Ehlz
|
Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 08:37
Et andet alternativ der også fungerer rigtigt godt og er noget billigere end Sonos er en squeezebox.
/ask
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 14:25
Tak for svarene.
Det er bestemt fine løsninger, men det er over mit budget - burde jeg have skrevet.
Jeg havde håbet, der var en app eller lignende, der kunne sende signalet til fx WD TV Live, men det lader ikke til, at det er muligt.
Det bliver sjældent brugt til hverdag, men ofte når vi har gæster, så føler det er overkill med fx Sonos.
Jeg kunne godt tænke mig en trådløs løsning, men indtil videre går jeg nok med den "gammeldags" metode og bruger minijack til phono. Det er ikke den smarteste eller mest lækre løsning, men det må gøre det for nu..
Endnu engang tak for jeres svar..
|
Skrevet af: AlexanderF
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:16
Jeg bruger sådan en her
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/streaming/F8Z492CW/belkin-bluetooth-reciever
Fungere ganske udemærket :)
|
Skrevet af: Psymon
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:22
Sådan en Bluetooth løsning som AlexanderF linker til skulle virke fint for dig.
Alternativt kan man tit købe Squeezebox Duet til rimelig penge her eller på DBA, så kan man også lidt mere end Spotify, dog kræver det Premium acc hos Spotify.
|
Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:22
Den blutooth har jeg også, synes ikke den er særlig god. Har parret den til min datters anlæg og telefon, men der er tit udfald på lyden synes jeg.
mvh. Per.
------------- PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
Skrevet af: AlexanderF
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:42
PHN2 skrev:
Den blutooth har jeg også, synes ikke den er særlig god. Har parret den til min datters anlæg og telefon, men der er tit udfald på lyden synes jeg.
mvh. Per.
|
Jeg har ikke oplevet der har været udfald, men min telefon/ Ipad ligger også samme sted hele tiden når den spiller. Ved ikke om det kan have betydning?
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 15:49
Det kunne godt være, man skulle prøve BT løsningen. Synes bare jeg har læst rundt om på nettet, at det ikke fungerer optimalt.
Om ikke andet kan man vel bytte den igen..
|
Skrevet af: Mademan
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:31
Har ligeledes sådan en bluetooth modtager tilsluttet reciveren og en ipad med spotify. Har jeg ipaden i samme rum som modtageren oplever jeg ingen udfald, men bevæger jeg mig ud i køkkenet kommer der udfald en gang i mellem. Lydkvaliteten er jeg dog ikke helt tilfreds med, men til min pengepung (studerende) fungerer det udmærket pt. Går ligeledes med overvejelser om at spare op til en sonos eller hoppe på airport express løsningen.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:01
Jeg kommer kun til at bruge den i samme rum - stuen.
Gider bare ikke have en ledning igennem hele stuen for at kunne styre det fra sofaen.
Lydkvaliteten er nok også det, jeg er mest nervøs for..
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:04
Nogle der kender den QED uPlay receiver, man kan købe i HFK? Hvis ja, hvordan er lydkvaliteten?
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:09
Det virker glimrende med iPad og Airplay. Både lyd og billede til Apple tv, og lyd til Airport express. Begge dele er billige løsninger, og softwaren er med i iPad fra starten.Hvis der ikke findes noget tilsvarende til Android, er det da for dårligt lavet af Android. Det er jo en funktion ret mange har brug for.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: kbi7874
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:24
Hejsa
Jeg kan anbefale en Squeezebox som en anden også nævnte det fungere super godt, og de kan fås fra ca 400 på DBA.dk
|
Skrevet af: BlackWIdow
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 16:28
Er der egentlig forsinkelse på omkring 2 sek. uanset hvilken form for trådløs overførsel man bruger (AirPlay, Sonos, Squeezebox)?
Har selv iPad + AirPlay og det fungerer rigtigt godt. Der har slet ikke været udfald i lyden og kvaliteten er glimrende med Spotify Premium, men det hjælper selvf. ikke trådstarter.
|
Skrevet af: panhero
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 19:45
Jeg har den der Belkin BT-løsning, og hvis du vil købe er du mere end velkommen, da den bare ligger i skuffen :)
------------- mfg. the one and only panhero
|
|