Print side | Luk vindue

Fjernbetjeninger "overlapper" - 42LB1R

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11115
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 12:14

Emne: Fjernbetjeninger "overlapper" - 42LB1R
Skrevet af: flatline
Emne: Fjernbetjeninger "overlapper" - 42LB1R
Skrevet den: 10-April-2006 kl. 23:44

Har i dag modtaget mit første LCD TV. Et LG42LB1R. Er meget tilfreds Godt billede, flot design, 1:1 PM via DVI-HDMI.

I sidste uge døde min 4 år gamle DVD-afspiller. Alle DVD'er var ulæselige. Den blev stedt til evig hvile

Da jeg ikke havde råd til at købe en high-end DVD lige nu, købte jeg i dag en Denver DVD 826 i Kvickly til 299,- (skulle angiveligt have kostet 699???) med bl.a. progressive scan og Component billedudgang.

Mit problem er nu, at de to apparater tilsyneladende bruger mange af de samme IR sekvenser. Når jeg skifter kanal på fjernsynet, skifter DVD'en kapitel. Når jeg navigerer rundt i menuen på DVD'en, zoomer jeg ind på TV-billedet osv. Det virker som en gammel gøg-og-gokke film .

Er der andet at gøre end at aflevere DVD-afspilleren tilbage? Kan man skifte "frekvens" på et af apparterne?

Er der desuden nogen, der ved, om den bedste forbindelse er component progressive scan? Jeg er en novice inden for AV.

/flatline

Svar:
Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 11-April-2006 kl. 00:43
Har du overvejet at rense din gamle dvd, det plejer at hjælpe.

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 11-April-2006 kl. 06:37
Kig i manualen. På nogen aparater kan frekvensen skiftes, på andre ikke. Jeg vil tro at muligheden er der på tv. et.

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Skrevet den: 12-April-2006 kl. 09:19

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Har du overvejet at rense din gamle dvd, det plejer at hjælpe.

Jeg havde overvejet det, men en rense CD/DVD kostede 130,- og det gad jeg ikke betale, når jeg ikke var sikker på, det ville hjælpe. Men måske skulle jeg prøve det alligevel. Er der nogn, der har erfaringer med at rense en DVD ved at åbne kassen? Garantien er jo for længst udløbet.

/flatline

Skrevet den: 12-April-2006 kl. 09:42

Oprindeligt skrevet af wester wester skrev:

Kig i manualen. På nogen aparater kan frekvensen skiftes, på andre ikke. Jeg vil tro at muligheden er der på tv. et.

Det er ikke nævnt i manualen, at man kan ændre frekvensen. Man kan ændre skærm ID, men det bruges kun, hvis man vil styre skærmen eksternt via et seriel kabel. Derudover har TV'et en fjernbetjeningsport (ligner et mini-jack), hvor man kan tilslutte e´n kabelforbundet fjernbetjening, men der står ikke i manualen, hvad man kan bruge det til.

Så jeg må nok finde en anden DVD-afspiller.

/flatline

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 12-April-2006 kl. 11:51
OK.  Prøv det. Jeg kan i første omgang godt anbefale en billig. Jeg har en Prosonic der kører fint, og til 3- 4ookr. er det næsten billigere at skifte ud, end at købe rensekit

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Print side | Luk vindue