Hvordan se video fra iPhone til PC
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111158
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 17:48
Emne: Hvordan se video fra iPhone til PC
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Hvordan se video fra iPhone til PC
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 16:17
Har sat usb kablet til, men kan ikke hente filmen over på min Windows PC
|
Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 16:40
Fra manualen:
Det ser ud som om du skal bruge et program på pc som kan håndtere videoer. Det er vel en video, der er lavet på iPhone, for ellers kan den ikke overføres.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 16:45
Ja videoen er lavet på iPhonen. Men jeg tror da ikke jeg har et anvendeligt program til video, med mindre WMP kan bruges. Apples egen Quick Time Player vil til min store undren ikke afspille videoen.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 16:52
Så ved jeg ikke mere - måske nogen med en Windows pc kan hjælpe?
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 16:55
Kampus skrev:
Ja videoen er lavet på iPhonen. Men jeg tror da ikke jeg har et anvendeligt program til video, med mindre WMP kan bruges. Apples egen Quick Time Player vil til min store undren ikke afspille videoen. |
WHAT! Jeg mener bestemt at jeg kan afspille mine iphone optagelser i Quicktime, men bliver nok adligevel i tvivl. Jeg har dog installeret Final Cut Studio på den maskine jeg bruger til video og 3D editering, tjekker det lige i aften.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 17:02
Jeg venter spændt
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 17:07
Potter skrev:
Kampus skrev:
Ja videoen er lavet på iPhonen. Men jeg tror da ikke jeg har et anvendeligt program til video, med mindre WMP kan bruges. Apples egen Quick Time Player vil til min store undren ikke afspille videoen. | WHAT! Jeg mener bestemt at jeg kan afspille mine iphone optagelser i Quicktime, men bliver nok adligevel i tvivl. Jeg har dog installeret Final Cut Studio på den maskine jeg bruger til video og 3D editering, tjekker det lige i aften. |
Det er på Mac, ikke? Kampus bruger Quicktime på pc.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 17:54
Nu fandt jeg løsningen, håber jeg ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
I XP skal man bruge guiden Scannere og kameraer: http://support.apple.com/kb/HT4083?viewlocale=da_DK - http://support.apple.com/kb/HT4083?viewlocale=da_DK
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 19:13
Kampus skrev:
Jeg venter spændt ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif) |
Har lige prøvet på et par af mine maskiner, min old school PowerMac med OS 10.5 afspiller video filerne uden problemer, min Macbook Pro OS 10.6 gør det ligeleds uden problemer under Quicktime 7 & 10 og den største Mac af dem alle som, har FCP studio på heller ingen problemer her.
Prøver lige at boote under Win 7
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 19:41
Fik lige prøvet under Win 7, jeg havde selvfølgelig ikke installeret hverken Quicktime eller iTunes. Når men Quicktime - iTunes og mediaplayer afspiller uden problemer.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 19:50
Kan det være fordi jeg har XP?
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 19:56
Kampus skrev:
Kan det være fordi jeg har XP? |
Jeg fandt en vejledning til XP - der er et link længere oppe i tråden.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 19:59
Under win 7 kan man importer ved at klikke på computer vælg drev og højre klikke på din iphone og der kommer en dialog boks om import. Eller også kan du browse dig igennem dine billeder og video optagelser på iPhonen ved at vælge iphonen under dine drev. Uden iTunes funger det ikke, så nyeste iTunes skal være installeret, man kan sikkert også overføre med et andet program.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:08
Kampus, du skal kunne browse dig igennem ved at vælge drev i roden C, D, F: Iphonen har sit eget drev her trækker du filerne ud, altså den alm. procedure, hvis man benytter den omtalte scanner funktion i Win XP så kan en video fil maks. være på 500mb.
Har du nyeste iTunes installeret?
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 20:15
Kampus her et link: http://support.apple.com/kb/HT4083 - http://support.apple.com/kb/HT4083
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:18
Brixen skrev:
Nu fandt jeg løsningen, håber jeg
I XP skal man bruge guiden Scannere og kameraer:
http://support.apple.com/kb/HT4083?viewlocale=da_DK - http://support.apple.com/kb/HT4083?viewlocale=da_DK
|
Desværre! Det gemmer bare billedet/videoen i en af mig bestemt mappe. Og det kan jeg gøre hurtigere ved at vælge "Denne Computer" og "Brugers iPhone", og så dobbeltklikke på billederne.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:19
Potter skrev:
Under win 7 kan man importer ved at klikke på computer vælg drev og højre klikke på din iphone og der kommer en dialog boks om import. Eller også kan du browse dig igennem dine billeder og video optagelser på iPhonen ved at vælge iphonen under dine drev. Uden iTunes funger det ikke, så nyeste iTunes skal være installeret, man kan sikkert også overføre med et andet program. |
Jeg kan sagtens importere billed og videofilerne til min billedmappe. Problemet er udelukkende hvordan jeg afspiller videoerne.
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:21
Potter skrev:
Kampus, du skal kunne browse dig igennem ved at vælge drev i roden C, D, F: Iphonen har sit eget drev her trækker du filerne ud, altså den alm. procedure, hvis man benytter den omtalte scanner funktion i Win XP så kan en video fil maks. være på 500mb.
Har du nyeste iTunes installeret? |
Ja jeg har Itunes installeret fra den dag jeg fik iPhonen, og det er ca 2 mdr siden.
Jeg har nu synkroniseret iPhonen med iTunes. Men der sker intet når jeg vælger video. Heller ikke hvis jeg henter fra biblioteket. Forstår ikke det skal være så svært at se en video jeg selv har lavet.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 22:30
Kampus skrev:
Potter skrev:
Under win 7 kan man importer ved at klikke på computer vælg drev og højre klikke på din iphone og der kommer en dialog boks om import. Eller også kan du browse dig igennem dine billeder og video optagelser på iPhonen ved at vælge iphonen under dine drev. Uden iTunes funger det ikke, så nyeste iTunes skal være installeret, man kan sikkert også overføre med et andet program. |
Jeg kan sagtens importere billed og videofilerne til min billedmappe. Problemet er udelukkende hvordan jeg afspiller videoerne. | hvad med at installere VLC, det kan vel afspille alt !
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 23:07
VLC. Hvad er det? Har du et link?
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 23:11
Det er en medie planer der spiller mange formater. Www.videolan.org Den koster gratis
|
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 23:18
Hvorfor kan Windows Media Player ikke bruges?
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-Maj-2012 kl. 23:29
Fordi den er dårligere end VLC!!!
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 07:11
Kampus, prøv lige at smide din videofilm ind i iTunes og se om den kan afspilles derfra
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 12:52
Steve Jones skrev:
Fordi den er dårligere end VLC!!! |
Ok!
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 12:53
Potter skrev:
Kampus, prøv lige at smide din videofilm ind i iTunes og se om den kan afspilles derfra |
Når jeg har synkroniseret tlf med iTunes og trykker på video, sker der ikke en hujende fis
Altså der kommer et nyt vindue med lyseblå bolsjestriber, men hvad skal jeg ellers gøre for at starte min video?
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 13:13
Dine videoer fra din telefon kommer ikke ind i iTunes via en synkronisering. Sæt din telefon til computeren og åbn kameramappen på din iPhone via din Windows Explorer. Herfra trækker du filen ud af telefonen, ligesom du ville gøre med en USB-stick.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 13:24
Kampus skrev:
Potter skrev:
Kampus, prøv lige at smide din videofilm ind i iTunes og se om den kan afspilles derfra |
Når jeg har synkroniseret tlf med iTunes og trykker på video, sker der ikke en hujende fis
Altså der kommer et nyt vindue med lyseblå bolsjestriber, men hvad skal jeg ellers gøre for at starte min video? |
Prøv at trække videofilen ud på skrivebordet fra dit drev "iPhonen" og træk/læg så videofilen ind i iTunes under movies/film. Den kopiere sig nu ind iTunes eget bibliotek og kan afspilles direkte inden i iTunes.
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 13:51
@Kampus: Nu har jeg prøvet at sætte min iPhone til Windows XP. Jeg hev en film og et par billeder ind fra telefonen med guiden Scanner og kamera. Filmen hedder .MOV til sidst, og spiller fint i Quicktime 7.1 i XP.
Så jeg at tror der er noget galt med enten filmen eller din Windows.
Prøv først at lave en ny film, og se om den vil spille.
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 14:53
Kampus, når du prøver at afspille med QTPlayer, har du så flyttet den pågældende videofil over på din PC?
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 16:40
Yakken skrev:
Dine videoer fra din telefon kommer ikke ind i iTunes via en synkronisering. Sæt din telefon til computeren og åbn kameramappen på din iPhone via din Windows Explorer. Herfra trækker du filen ud af telefonen, ligesom du ville gøre med en USB-stick. |
Ja hvordan? Der er ingen menu der står noget om import
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 16:49
Potter skrev:
Kampus skrev:
Potter skrev:
Altså der kommer et nyt vindue med lyseblå bolsjestriber, men hvad skal jeg ellers gøre for at starte min video? |
Prøv at trække videofilen ud på skrivebordet fra dit drev "iPhonen" og træk/læg så videofilen ind i iTunes under movies/film. Den kopiere sig nu ind iTunes eget bibliotek og kan afspilles direkte inden i iTunes.
|
Har trukket videofilen fra skrivebordet ind i FILM under Bibliotek. Intet sker!
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 16:53
Brixen skrev:
@Kampus: Nu har jeg prøvet at sætte min iPhone til Windows XP. Jeg hev en film og et par billeder ind fra telefonen med guiden Scanner og kamera. Filmen hedder .MOV til sidst, og spiller fint i Quicktime 7.1 i XP.
Så jeg at tror der er noget galt med enten filmen eller din Windows.
Prøv først at lave en ny film, og se om den vil spille.
|
Beklager, det kan jeg ikke. Guiden vil gemme filen i billeder, og jeg kan ikke finde nogen afspiller. Og filen hedder rigtig nok MOV til sidst
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 16:57
Potter skrev:
Kampus, når du prøver at afspille med QTPlayer, har du så flyttet den pågældende videofil over på din PC? |
Ja, det er bare lige hvordan den kommer ind i playeren. Jeg er på herrens mark, men kan da se at den fil jeg har lagt på skrivebordet, er på 0 bytes
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 18:38
@Kampus: jeg tror du gør noget forkert. Efter at have rodet med det i Windows XP i dag, kan jeg se at både iTunes og Quicktime 7.7.1 skal være installeret for at få drivere til iPhone og codecs til video installeret i XP. Når det er på plads kan billeder og video hentes ud af iPhone enten med guiden Scanner og kamera (video ikke over 500 MB - ca. 3 min.) eller med Stifinder. Video afspiller udmærket med Quicktime player bagefter.
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 19:21
Jeg er sikker på jeg gør noget forkert, jeg ved bare ikke hvad....
Videoerne er på 4:18 og 10:45, så det kan jo være grunden.
|
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 19:26
så lav en video på 30 sek og se om du kan få den ud.
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 20:56
Ja det virkede med en kortere video på 1 min. Det er så ikke ret anvendeligt, men sikkert meget brugbart til YouTube, hvor videoerne er længere.
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 22:22
Kampus skrev:
Ja det virkede med en kortere video på 1 min. Det er så ikke ret anvendeligt, men sikkert meget brugbart til YouTube, hvor videoerne er længere. |
Kan den korte video spilles med Quicktime?
Hvis den kan, og de andre ikke kan, så må der være noget i vejen med de andre videoer. Har du redigeret dem på din iPhone?
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 22:25
Brixen skrev:
Kampus skrev:
Ja det virkede med en kortere video på 1 min. Det er så ikke ret anvendeligt, men sikkert meget brugbart til YouTube, hvor videoerne er længere. |
Kan den korte video spilles med Quicktime?
Hvis den kan, og de andre ikke kan, så må der være noget i vejen med de andre videoer. Har du redigeret dem på din iPhone?
|
Nej de andre videoer er bare for lange. Det skriver den også hvis jeg vil sende dem. Og ja i quicktime. Var slet ikke klar over jeg kunne redigere på iPhone.
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 22:59
Kampus skrev:
Nej de andre videoer er bare for lange. Det skriver den også hvis jeg vil sende dem. Og ja i quicktime. Var slet ikke klar over jeg kunne redigere på iPhone. |
Du kan redigere med iMovie til 30 kr. i App store. http://www.apple.com/dk/apps/imovie/ - http://www.apple.com/dk/apps/imovie/
Jeg har ikke prøvet programmet, da jeg bruger iMovie på Mac, og der er større skærm ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) 27".
Mon ikke din næste pc skal bære en Mac? ![Geek Geek](smileys/smiley23.gif)
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 23:05
Brixen skrev:
Kampus skrev:
Nej de andre videoer er bare for lange. Det skriver den også hvis jeg vil sende dem. Og ja i quicktime. Var slet ikke klar over jeg kunne redigere på iPhone. |
Du kan redigere med iMovie til 30 kr. i App store.
http://www.apple.com/dk/apps/imovie/ - http://www.apple.com/dk/apps/imovie/
Jeg har ikke prøvet programmet, da jeg bruger iMovie på Mac, og der er større skærm ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) 27".
Mon ikke din næste pc skal bære en Mac? ![Geek Geek](smileys/smiley23.gif) |
Så programmet ligger på min nye computer, når jeg køber en Macbook næste gang.
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 23:10
@Kampus: Ja, disse programmer ligger på en Mac: http://www.apple.com/dk/ilife/ - http://www.apple.com/dk/ilife/
Men det jeg linkede til før, er beregnet til iPhone, og koster 30 kr.
|
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 23:16
Lige en ting mere: Det kan ikke være rigtigt at dine lange videoer ikke kan flyttes til din pc. Det skal kunne lade sig gøre med stifinder.
|
|