Print side | Luk vindue

Hvordan fjerne short-cut til kamera på iPhone?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple apps
Forumbeskrivelse: Apps til Apple iOS (iPhone, iPad og iPod Touch)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111320
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 16:22

Emne: Hvordan fjerne short-cut til kamera på iPhone?
Skrevet af: Thorvald
Emne: Hvordan fjerne short-cut til kamera på iPhone?
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 18:20
Hej.

På "forsiden" af iPhone, før man låser den op, er der kommet et shortcut til kamera funktionen efter den seneste opdatering. Hvordan fjerner man dette?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

På "forsiden" af iPhone, før man låser den op, er der kommet et shortcut til kamera funktionen efter den seneste opdatering. Hvordan fjerner man dette?
Du nedgradere den til en gammel version.

Eller

if you disable the camera app under restrictions the quick launch on the lock screen will go away. Of course you would then need a 3rd party camera/video app

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:08
Haaaahhhh. Så det kan man ikke?? Det var da mærkeligt.... Men det er det jeg altid har sagt. De er åndsvage de iPhones.... ;-)  Jeg skal aldrig selv have en.... ;-)

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:11

Haaaahhhh. Så det kan man ikke?? Det var da mærkeligt.... Men det er det jeg altid har sagt. De er åndsvage de iPhones.... ;-)  Jeg skal aldrig selv have en.... ;-)
Hvorfor er det et problem ?

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor er det et problem ?
Jeg kan heller ikke se problemet. Det er da rart, at man hurtigt kan starte sit kamera op.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:38
Min kone vil ikke have det, så det skal væk. Så enkelt er det. Man argumenterer ikke med sin kone....  Wink  Ikke om sådan noget i hvert fald.

Hvordan nedgraderer man software versionen?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:40

Manglede faktisk shortcuttet inden opdateringen, da min forrige phone havde startknappen på siden.

Helt ærligt, den generer da ingenting...

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:42

Min kone vil ikke have det, så det skal væk. Så enkelt er det. Man argumenterer ikke med sin kone....  Wink  Ikke om sådan noget i hvert fald.

Lad konen læse manualen, og selv finde ud af det Smile Du ved jo ingenting om Apple Wink

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:44

Måske du burde have læst opgraderings teksten inden i valgte at opgradere. Så kunne du have set hvad ændringen indebar fremfor bare at trykke ok.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:51
Selvom jeg havde læst opdaterings teksten om hvad ændringer det indebar, var det jo ikke sikkert at jeg ville have tænkt over det, endsige spørge konen om hun ville have det eller ikke. Den slags finder man altså først ud af bagefter, når man ser det.
Pointen er, at jeg skal fjerne den - ikke diskutere om den skal fjernes eller ikke. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre at fjerne den.

Jeg sidder og læser lidt på denne side. Hvad er "Blobs"?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

...Lad konen læse manualen, og selv finde ud af det Smile Du ved jo ingenting om Apple Wink

Meget morsomt. Hun ved mindre om Apple - i hvert fald mht. at opdatere den synkronisere den osv.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

..... Helt ærligt, den generer da ingenting...

Det er i og for sig ikke det, der er pointen. Pointen er at hun ikke vil have den. En anden pointe kunne være at softwaren burde laves sådan, at man selv kan vælge / fravælge sådan en short cut.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:02

..... Helt ærligt, den generer da ingenting...

Det er i og for sig ikke det, der er pointen. Pointen er at hun ikke vil have den. En anden pointe kunne være at softwaren burde laves sådan, at man selv kan vælge / fravælge sådan en short cut.
Findes sådan en software overhovedet ?

Hvis hun ikke kan lide det, så har jeg da en telefon uden kamera ikon på login siden . Er da klar på en bytte handel, hvis dette ikon er så stort et problem.

Her er en downgrade beskrivelse  http://www.ehow.com/how_2214485_downgrade-iphone-firmware.html - http://www.ehow.com/how_2214485_downgrade-iphone-firmware.html
Så kan din kone selv downgrade sin iphone.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:03
Den kan ikke fjernes,    Det er jo en forbedring af hele telefonen.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:05

...Lad konen læse manualen, og selv finde ud af det Smile Du ved jo ingenting om Apple Wink

Meget morsomt. Hun ved mindre om Apple - i hvert fald mht. at opdatere den synkronisere den osv.

Så er der kun ét svar til konen: "Det kan ikke laves om - Apple har bestemt at det skal være sådan".

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:21

... Findes sådan en software overhovedet ? ....

Det ved jeg ikke - og hvad mener du egentligt med det? Og ja, det findes faktisk - Windows - der kan man selv bestemme hvilke shortcuts man vil have på sit "skrivebord". Det jeg mener med det, er at det ville være en forbedring af den tidligere software, hvis man selv fik valgmuligheden.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den kan ikke fjernes,    Det er jo en forbedring af hele telefonen.

Det synes hun altså ikke, at det er. Og en virkelig forbedring af softwaren ville være at men selv fik valgmuligheden om man ville have den eller ikke.

Jeg er en lille smule træt af at I er så "kyniske" eller Apple-glade eller hvad I nu er - at I bare siger "at det kan man ikke" og at I kategorisk siger at det er en forbedring. Det er jo ikke sikkert at alle synes det er en forbedring. Det skal bemærkes at jeg ikke er specielt Windows-fan eller specielt Apple-modstander. Jeg er heller ikke specielt vild med Apple heller, men Appleer da ok, så jeg har heller ikke specielt noget imod Apple som sådan.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:27

.... Her er en downgrade beskrivelse  http://www.ehow.com/how_2214485_downgrade-iphone-firmware.html - http://www.ehow.com/how_2214485_downgrade-iphone-firmware.html
Så kan din kone selv downgrade sin iphone.

Nu er det ikke hende men mig, der skal gøre det. Den guide du henviser til, ligner at man gendanner til fabriksindstillinger(??) - men hvis det er det, så er det da nemmere bare at gøre dette i iTunes, i stedet for den mærkelige måde han beskriver. Hvad med den guide jeg fandt før: http://www.iphonecafe.dk/nedgradere-ios-5-1-1-for-iphone-3gs4-og-ipad-1/ - Denne guide . Hvad er blobs, det fik jeg ikke svar på?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: huiron
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:29
Det vil sige at man skal slukke sin telefon for at komme til kamera?
LOL, lærer aldrig at fatte deres logik. 

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:30

... Findes sådan en software overhovedet ? ....

Det ved jeg ikke - og hvad mener du egentligt med det? Og ja, det findes faktisk - Windows - der kan man selv bestemme hvilke shortcuts man vil have på sit "skrivebord". Det jeg mener med det, er at det ville være en forbedring af den tidligere software, hvis man selv fik valgmuligheden.
Nu er det jo heller ikke skrivebordet du snakker om, men derimod låse skærmen. Den kan du da ikke selv konfigure i f.x. windows.

Du kan jo bare slette ikonet, hvis du ikke ønsker at bruge den default kamera applikation. Hvor svært kan det være.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:33
Problemet ved, at du nedgraderer til tidligere software, er at du kan risikere at få problemer med batteritid, og andre ting som er løst i samme software.
Jeg mener da egentlig også, at det er mere end en gang siden, at kameraikonet kom på forsiden. Så vil det være en del tilbagegang.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Nej da. Du kan vælge kamera hvis telefonen er aktiv fra kamera ikonet, eller du kan vælge kamera hvis du har låst din skærm fra et ekstra ikon på login skærmen. DVS du slipper for at låse din telefon op, hvis du hurtigt skal bruge dit kamera.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Øh nej.Confused Der er en almindelig kamera app, men der er så lavet en hurtig adgang, til kameraet fra startskærmen.
Edit: Var for langsom.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Problemet ved, at du nedgraderer til tidligere software, er at du kan risikere at få problemer med batteritid, og andre ting som er løst i samme software.
Jeg mener da egentlig også, at det er mere end en gang siden, at kameraikonet kom på forsiden. Så vil det være en del tilbagegang.
Ja den kom ikke ved sidste opdatering, så vil tro at Thorvald er bagud i sine opdateringer. Eller også har han først opdaget det nu.

Men ja hvis man hellere vil leve uden de nye rettelser, funktioner så skal man da bare smide en gammel IOs version på.

Skrevet af: huiron
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:39
Ok, fik bare den anden opfattelse af de tidligere beskeder. 

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:40

Men ja hvis man hellere vil leve uden de nye rettelser, funktioner så skal man da bare smide en gammel IOs version på.
Det er bare lidt kedeligt at gå så langt tilbage, netop fordi, at der kan være rettelser, som angår batteritid. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:44

...Du kan jo bare slette ikonet, hvis du ikke ønsker at bruge den default kamera applikation. Hvor svært kan det være.

Men vil det så ikke betyde, at man ikke kan bruge mobilens indbyggede kamera?? Eller hvad?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:46
Overbevis din kone om at vælge Android fremover, hvis hun gerne vil have indstillingsmuligheder til alt, og ikke bryder sig om at Apple tager sådanne beslutninger på brugernes vegne.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Overbevis din kone om at vælge Android fremover, hvis hun gerne vil have indstillingsmuligheder til alt, og ikke bryder sig om at Apple tager sådanne beslutninger på brugernes vegne.

Nemlig. Apple har lavet nogle indstillinger, som vi ikke kan ændre. Lev med det eller køb noget andet.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Nu ved jeg ikke hvornår der før har været opdateringer (altså hvornår jeg opdaterede den forrige gang) - det er ikke så tit den er tilsluttet iTunes. Grunden til at jeg opdaterede den, denne gang var at konen klagede over at der var ikon med et 1-tal - som altså betød at der var en opdatering tilgængelig. Det ikon ville hun jo gerne have væk - ergo opdaterede jeg softwaren, via tilslutning til iTunes.

Hun har ikke som sådan klaget over problemer med batteritid før. Og der var i og for sig ikke noget galt med den software der var før. I hvert fald ikke noget, der kunne bemærkes i dagligt brug, så vidt jeg ved. Hvis der var, ville jeg nok have fået det at vide.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:50

...Du kan jo bare slette ikonet, hvis du ikke ønsker at bruge den default kamera applikation. Hvor svært kan det være.

Men vil det så ikke betyde, at man ikke kan bruge mobilens indbyggede kamera?? Eller hvad?
Ja og nej. Du skal nok finde en kamera app nu du ikke kan leve med standard app'en.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:52

... Nemlig. Apple har lavet nogle indstillinger, som vi ikke kan ændre. Lev med det eller køb noget andet.

Det er måske også en af grundene til at jeg ikke "elsker" Apple. Jeg har altid brugt Windows computere og selvom jeg kunne bruge en Apple computer til mit arbejde (hvilket jeg ikke kan), ville jeg nok ikke gøre det. For når Windows altid har fungeret fint for mig, hvorfor så skifte til noget andet?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:54

Ja og nej. Du skal nok finde en kamera app nu du ikke kan leve med standard app'en.

Har Apple en (anden) kamera app - måske en ældre version af kamera app'en som man kunne installere - eller hvor skulle man finde sådan en kamera app???

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 20:59

Har Apple en (anden) kamera app - måske en ældre version af kamera app'en som man kunne installere - eller hvor skulle man finde sådan en kamera app???

Apple har helt sikkert ikke en anden kamera app. Om der findes andre ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Der har været mange brugere der har ønsket at kameraet virker straks man tager telefonen, og det har Apple hørt og rettet sig efter. Jeg kan ikke se hvad problemet er. Hvorfor vil din kone have det væk?

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:04

....  Apple har helt sikkert ikke en anden kamera app. Om der findes andre ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Der har været mange brugere der har ønsket at kameraet virker straks man tager telefonen, og det har Apple hørt og rettet sig efter. Jeg kan ikke se hvad problemet er. Hvorfor vil din kone have det væk?

Ifølge http://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=kamera+app+til+iphone&oq=kamera+app+&aq=1&aqi=g4&aql=&gs_l=hp.1.1.0l4.2132.5074.0.8912.11.9.0.2.2.0.119.748.7j2.9.0...0.0.gLcuQKJwNfU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=bf5c504badd5ff9e&biw=1536&bih=770 - google ser det ud til at der findes kamera apps - men jeg skal lige kigge lidt for at finde en, der ligner Apples kamera app så meget som muligt og som i grunden bare kan tage billeder.

Hvorfor min kone vil have den væk? Det ved jeg ikke - den irriterer hende og det er det jeg forholder mig til. Jeg er ligeglad om den er der eller ikke, bare min kone er glad.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:12
Hvad vil du gøre når IOS 6.0 kommer i løbet af sommeren ?

Hvorfor køber du ikke bare en telefon til hende uden kamera når det er sådan et stort problem.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:18

Hvad vil du gøre når IOS 6.0 kommer i løbet af sommeren ?
..... 

Håbe på at man så får valgmuligheden.... hehehehehehe  Wink

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:19

... Hvorfor køber du ikke bare en telefon til hende uden kamera når det er sådan et stort problem.
Altså - opfør Jer nu ordentligt....  Wink  Hun vil jo (sikkert) gerne have mulighed for at tage billeder med mobilen. Hun vil bare ikke have den genvej, fordi den åbenbart virker generende på hende. Det er der altså ikke noget galt i.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:25
Hej.

Hvad med dette http://joby.com/gorillacam/ - kamera program , det ser umiddelbart fint ud. Og umiddelbart ser det også ud til at kunne bruges: "Requirements: Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad.Requires iOS 3.1 or later" på http://itunes.apple.com/us/app/gorillacam/id342972390?mt=8 - download siden .

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:25
Det er ikke en genvej det er selve appen.

Slet den, eller lev med den.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:33

Det er ikke en genvej det er selve appen.

Slet den, eller lev med den.

Ja, det har jeg for længe siden opfattet at genvejen og kamera funktionen hænger sammen (typisk dårlig programmering). Så nu har jeg slået kamera funktionen fra under "begrænsninger".

"Slet den eller lev med den" synes jeg er en forkert og kynisk indstilling - i hvert fald hvis der er andre muligheder. Og det ser der jo ud til at være. Så jeg prøver Gorillacam...

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:48
Sjovt nok nok man forsøger at åbne Gorillacam på iPhone: "Camera required. A camera is necessary to run the Gorillacam.....". Jeg troede da at det var et selvstændigt software til at anvende kameraet...

Hvor er Apple dog besværligt.....

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:53
Apple besværlige, hvad kalder du så din kone ?

Ja selvfølgeligt virker kameraet ikke, du har jo lige slået det fra.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:53

.... Hvad med den guide jeg fandt før: http://www.iphonecafe.dk/nedgradere-ios-5-1-1-for-iphone-3gs4-og-ipad-1/ - Denne guide . Hvad er blobs, det fik jeg ikke svar på?

Er der nogen, der kan svare på dette?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 21:57

....
Ja selvfølgeligt virker kameraet ikke, du har jo lige slået det fra.

Ja, det regnede jeg også ud... Wink Jeg synes det er fair nok, at min kone ikke bryder sig om at den genvej er der. Men jeg kan åbenbart ikke fjerne den, selv med min bedste vilje. Og ja, jeg synes Apple ting er besværlige på en eller anden måde, på et eller andet plan. Hvorfor ikke lave softwaren så man selv kan vælge om man vil have den genvej.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 22:02
Fordi det ikke er en genvej

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 22:04
Er det ikke Windows der har en knap der hedder START, som man skal trykke på, for at slukke den.

Mig bekendt, kan den heller ikke fjernes/rettes.

Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 22:26

Nemlig. Apple har lavet nogle indstillinger, som vi ikke kan ændre. Lev med det eller køb noget andet.
nu er jeg ikke hverken apple fanboy eller hater, men lige dette eksempel kan jeg altså ved gud heller ikke se hvad skal gøre godt for. Det svarer jo til du ikke kan flytte rundt på de apps der ligger inde på skærmen. Personligt bruger jeg ikke kameraet i mine telefoner til andet end at konstatere at jeg stadig synes de er ringe lige når jeg køber en ny.

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 22:37
Selvfølgeligt kan du flytte rundt på ikonerne inde på skrivebordet.

På låse-skærmen er der et lille kamera ikon, så man kan gå direkte til kamera når skærmen er låst.

Samme princip som i gamle dage hvor det f.x. Var en fysisk kamera knap på ens telefon.

Skrevet af: zemo
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 22:43

Jeg synes det er fair nok, at min kone ikke bryder sig om at den genvej er der.

Hvordan i alverden kan man være generet af en genvej som er på "lock-screen" som er tændt i et splitsekund? Jeg når aldrig at se den, og swiper bare fingeren helt over, og det åbner altså telefonen hver gang. No offence - jeg spørger bare af ren nysgerrighed (???)

-------------
/zemo/

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 22:48

....  Apple har helt sikkert ikke en anden kamera app. Om der findes andre ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Ifølge http://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=kamera+app+til+iphone&oq=kamera+app+&aq=1&aqi=g4&aql=&gs_l=hp.1.1.0l4.2132.5074.0.8912.11.9.0.2.2.0.119.748.7j2.9.0...0.0.gLcuQKJwNfU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=bf5c504badd5ff9e&biw=1536&bih=770 - google ser det ud til at der findes kamera apps - men jeg skal lige kigge lidt for at finde en, der ligner Apples kamera app så meget som muligt og som i grunden bare kan tage billeder.

Hvorfor min kone vil have den væk? Det ved jeg ikke - den irriterer hende og det er det jeg forholder mig til. Jeg er ligeglad om den er der eller ikke, bare min kone er glad.

Jeg spørger hvorfor skal den væk, fordi det kan være at det problem din kone har med kameraet kan løses på en anden måde.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 23:00
Til dem der ikke lige kender funktionen så er det den lille knap i nedre højre hjørne som åbenbart giver store problemer.

Skrevet af: zemo
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 23:09
Min ser nu sådan ud. Og det er jo ikke engang en "trykknap", men en "swipeknap", der skal swipes opad...

-------------
/zemo/

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Maj-2012 kl. 23:44
Underholdende tråd.. LOL

Kan fint forstå mange af de anker folk har imod Apple, men det her er da lidt sjovt :D

Det er en lille uskyldig genvej, som _ingen_ indflydelse behøver have på hvordan du bruger telefonen.

Hvis man vil have frihed ud over det Apple leverer, så må man jailbreake.

Min lockscreen ser for eksempel sådan her ud lige pt:

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Underholdende tråd.. LOL

Kan fint forstå mange af de anker folk har imod Apple, men det her er da lidt sjovt :D

Det er en lille uskyldig genvej, som _ingen_ indflydelse behøver have på hvordan du bruger telefonen.

Hvis man vil have frihed ud over det Apple leverer, så må man jailbreake.

Min lockscreen ser for eksempel sådan her ud lige pt:

Er der en speciel grund til at datoen er så meget forkert?

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 00:46
Yep, det er et billede jeg fandt på Google, gad ikke til at rode med at uploade mit eget ;)

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 04:51

På låse-skærmen er der et lille kamera ikon, så man kan gå direkte til kamera når skærmen er låst.

Samme princip som i gamle dage hvor det f.x. Var en fysisk kamera knap på ens telefon.
det er jeg udmærket klar over - jeg er bare helt uforstående overfor hvorfor der skal være en app på låseskærmen der ikke kan flyttes. Jeg kan godt lide at have mine apps i grupper, f.eks. alle spil i en mappe - så er det da fjollet at den skal være på låseskærmen.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 05:55

Fordi det ikke er en genvej

Det er vel i og for sig en slags genvej. Men ok jeg forstår hvad du mener - du mener at det er en direkte adgang til kameraet. Men så synes jeg stadig at man kunne have lavet softwaren så man selv kunne vælge om man ville have denne mulighed.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 05:59
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Er det ikke Windows der har en knap der hedder START, som man skal trykke på, for at slukke den.

Det kan ikke sammenlignes med Windows "start". Denne kamera funktion på iPhone på låseskærmen virker mest af alt som en genvej, Nemlig en anden måde at starte sit mobilkamera på. Dette er en mobiltelefon, ikke en computers brugergrænseflade.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

.... Det svarer jo til du ikke kan flytte rundt på de apps der ligger inde på skærmen. ....

Det kan du nu godt - ikke direkte på telefonen (jeg fandt i hvert fald ikke ud af det) - men i iTunes på computeren kan man.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Jeg synes det er fair nok, at min kone ikke bryder sig om at den genvej er der.

Hvordan i alverden kan man være generet af en genvej som er på "lock-screen" som er tændt i et splitsekund? Jeg når aldrig at se den, og swiper bare fingeren helt over, og det åbner altså telefonen hver gang. No offence - jeg spørger bare af ren nysgerrighed (???)

Den er der jo, så længe at man ikke "swirper med fingeren" for at låse telefonen op. Og i princippet kunne man jo godt komme til at trykke på den ved en fejl. Men jeg tror nu mest at det er af æstetiske grunde. Lidt ligesom at der er nogen, der vil have så få som muligt genveje på sit windows skrivebord. Men i øvrigt tror jeg nok, at det ender med at "hun lever med det" (selvom jeg personligt synes at der er nogen ting som godt kunne laves sådan at man ikke tvinges til at "leve med det").

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 06:07

...Jeg spørger hvorfor skal den væk, fordi det kan være at det problem din kone har med kameraet kan løses på en anden måde.

Min kone har ikke noget problem med kameraet, men med denne "genvej / shortcut".

-------------

Thorvald.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 06:52

det er jeg udmærket klar over - jeg er bare helt uforstående overfor hvorfor der skal være en app på låseskærmen der ikke kan flyttes. Jeg kan godt lide at have mine apps i grupper, f.eks. alle spil i en mappe - så er det da fjollet at den skal være på låseskærmen.

Du kan arrangere apps som du lyster. Slideren på låseskærmen er for hurtigt at kunne komme til kameraet, hvilket mange har efterspurgt, så man hurtigere kan komme til at tage et billede.

I mange situationer hiver man lige telefonen op ad lommen for at tage et hurtigt billede, og så er det rart at kunne starte kameraet hurtigt i stedet for først at skulle låse telefonen op (evt. med kode), finde kamera app'en, og så starte den.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 06:59

.... Det svarer jo til du ikke kan flytte rundt på de apps der ligger inde på skærmen. ....

Det kan du nu godt - ikke direkte på telefonen (jeg fandt i hvert fald ikke ud af det) - men i iTunes på computeren kan man.

Det kan du sagtens - du behøver set ikke at bruge iTunes til noget som helst.

Den er der jo, så længe at man ikke "swirper med fingeren" for at låse telefonen op. Og i princippet kunne man jo godt komme til at trykke på den ved en fejl

Det er ikke en knap, der skal trykkes på - det er en slider.

selvom jeg personligt synes at der er nogen ting som godt kunne laves sådan at man ikke tvinges til at "leve med det").

Nu har de så i dette tilfælde valgt ikke at introducere endnu en systemindstilling, og hvis nok kommer med feedback om at de gerne vil have muligheden for at slå den fra, kan det tænkes, at det kommer i en senere version.

Jeg tvivler på at der findes noget som helst software, der kan tilpasses 100%, så man er som bruger nødsaget til at leve med de valg, udvikleren tager, og kan så prøve at få lavet ændringer via feedback.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

... Det kan du sagtens - du behøver set ikke at bruge iTunes til noget som helst.  ...

Hvordan gør man det - direkte på telefonen?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 07:51

..Det er ikke en knap, der skal trykkes på - det er en slider.
Jeg tvivler på at der findes noget som helst software, der kan tilpasses 100%, så man er som bruger nødsaget til at leve med de valg, udvikleren tager, og kan så prøve at få lavet ændringer via feedback.

Hurtigvejen til kameraet er et ikon man trykker på. Det var den jeg mente man måske ved en fejl kunne komme til at trykke på.

Nej, det er klart - software skrives af udvikleren, der vurderer hvordan softwaren skal laves - og så må man i udgangspunktet "leve" med de valg udvikleren tager - indtil det evt. ændres. I starten da jeg startede dette emne, troede jeg at denne "kamera-knap", var en genvej, som man kunne vælge fra eller til. Jeg troede at det ville være så smart lavet.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:30

Hurtigvejen til kameraet er et ikon man trykker på. 

Ikke i nyeste version, der swiper man opad.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:34

... Det kan du sagtens - du behøver set ikke at bruge iTunes til noget som helst.  ...

Seriøst - find en "iPhone for begyndere" guide, for hvis du ikke ved dét, så er der nok ret mange andre smarte ting som I ikke har opdaget... Hold fingeren nede på et ikon, så begynder knapperne at ryste. Så kan du flytte rundt som du har lyst til. Ikke kamera-ikonet på lock-screen'en dog. At dén ikke kan ændres, skyldes nok primært at det er noget nær den eneste funktion hvor tidsforbruget på at låse skærmen op, er væsentlig. Så det giver fint mening at antage at hvis du bruger kameraet, så vil du gerne kunne gå til det hurtigt, og hvis du ikke bruger kameraet, så fjerner du den helt, og dermed også lock-screen funktionen.

Nogle foretrækker deres egen logik og deres egen æstetiske sans eller mangel på samme (ala dén gyselige jailbreak lock-screen der er indsat ovenfor), i så fald skal man købe noget andet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:35

Holder fingeren ind på et ikon til de ryster. Så kan du flytte rundt på dem, lægge dem i mapper og slette.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:36
Iøvrigt, så er der en løsning http://www.skilsmisseraad.dk/ - her på hvordan DU slipper af med problemet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hurtigvejen til kameraet er et ikon man trykker på. 

Ikke i nyeste version, der swiper man opad.

Hvorfor opdaterer iTunes ikke til nyeste version?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:45

Iøvrigt, så er der en løsning http://www.skilsmisseraad.dk/ - her på hvordan DU slipper af med problemet.

Jeg synes det virker lidt kendetegnene for Jer der svarer her, at I er useriøse. Jeg spørger seriøst og får useriøse svar tilbage.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:46

Holder fingeren ind på et ikon til de ryster. Så kan du flytte rundt på dem, lægge dem i mapper og slette.

Ok - så ved jeg det...

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:54

Jeg synes det virker lidt kendetegnene for Jer der svarer her, at I er useriøse. Jeg spørger seriøst og får useriøse svar tilbage.

„Den der kun tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt han har faktisk fattet begge dele lige dårligt!“ Citat: Piet Hein.

Jeg mener helt seriøst, at du skal forklare konen hvad logikken er i at knappen er der, frem for bare at acceptere at hun vil have den væk, og så hoppe og springe for dét. Min erfaring siger mig at kvinder ikke bryder sig om ting de ikke forstår. Hvis hun forstår logikken, er det meget sandsynligt at hun vil reagere ved at sige "nå? Jamen det er da meget smart", i stedet for at blive irriteret over det.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 08:56

Hvorfor opdaterer iTunes ikke til nyeste version?

Aner det ikke, jeg bruger ikke iTunes til det. Indstillinger > Generelt > Softwareopdatering.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 09:29

Nu er det jo ikke kun Thorvald´s kone som er irriteret over kamerafunktionen på lockscreen.

Det ville da være bedre hvis Apple blot havde tilføjet et menpunkt som kunne aktivere kamera på lockscreen.

Apple laver nogle gode produkter, men de savner fleksibilitet i konfiguration af disse.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 10:10
Apple har altid ville holde UI simpelt og smooth. Det opnår man ikke ved at tilføje indstillingsmuligheder til alt muligt. Så er man nødt til at foretage nogle valg ud fra, hvad man tror brugerne vil efterspørge mest.

Tror ikke en indstillingsmulighed omkring kameraslideren er særlig efterspurgt.

Hvis man ønsker indstillingsmuligheder til alt muligt, så gå efter Android. Men det giver efter min mening også et mere rodet og kompliceret UI - sikkert ikke noget mange kvinder efterspørger.

Så alting har en pris, og sine fordele og ulemper. 

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 11:24
Årets mest underholdende tråd ClapLOL

Jeg forventer at Apple i deres næste update fjerner muligheden for at anvende håndholdt tlf under bilkørsel. SE DET ER ET RIGTIGT PROBLEM Wink

Skrevet af: akafester
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 11:32

... Nemlig. Apple har lavet nogle indstillinger, som vi ikke kan ændre. Lev med det eller køb noget andet.

Det er måske også en af grundene til at jeg ikke "elsker" Apple. Jeg har altid brugt Windows computere og selvom jeg kunne bruge en Apple computer til mit arbejde (hvilket jeg ikke kan), ville jeg nok ikke gøre det. For når Windows altid har fungeret fint for mig, hvorfor så skifte til noget andet?

Og jeg kan ikke forstår hvorfor vi skiftede til vindues baseret OS når DOS altid har fungeret så fint. Men sådan er fremskridtet nu engang. 

Nu er det sådan så man har haft en genvej til kamera app'en siden iOS5 kom ud ved at dobbelt trykke på hjemmeknappen. Nu har apple bare gjort den permanent grundet efterspørgelse. Du kan IKKE nedgradere iOS medmindre du har gemt dine SHSH Blobs. Du har kunnet gøre det med iPhone 3G, 3Gs, 4 og iPad1 og det er først lige blevet gjort tilgængeligt nu til iPhone4S, iPad2 og iPad3. Men det kræver disse SHSH blobs som man kan lave backup af via http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/ - tiny umbrella . 
Konen skal nok bare acceptere at ændringen er der og vente til at se om iOS6 skulle kunne give muligheden for at slå genvejen fra.

Og som andre også rigtigt nok har nævnt så er du ikke tvunget til at bruge din computer til at opdatere eller synkronisere. Det kan iPhone'en helt selv finde ud af. :o)

-------------
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 11:43

Og sådan er vi forskellige Tongue

Det er netop derfor jeg synes bedst om Apple. 

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 14:18
Det er jo fjollet det her...
Hele pointen med at købe en æble ting er jo netop at alt er simpelt og ikke smurt ind i 117 sære konfigurations muligheder og alternative måder at gøre tingene på.

"It's Apple's Way or the Highway"
Det må man bare vende sig til som Apple bruger.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 14:27

Nogle foretrækker deres egen logik og deres egen æstetiske sans eller mangel på samme (ala dén gyselige jailbreak lock-screen der er indsat ovenfor), i så fald skal man købe noget andet.

Hov hov... LOL

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Det er jo fjollet det her...
Hele pointen med at købe en æble ting er jo netop at alt er simpelt og ikke smurt ind i 117 sære konfigurations muligheder og alternative måder at gøre tingene på.

"It's Apple's Way or the Highway"
Det må man bare vende sig til som Apple bruger.

Det er nok også derfor jeg slet ikke skal have iPhone eller smartphone i det hele taget. Min kone har egentligt heller ikke noget at bruge det til - men de vil jo have det af en eller anden mærkelig grund. Sikkert fordi det ser sejt ud og at det ser ud som om de er "med" hvis de har en iPhone. For mig er en mobiltelefon med telefon funktion, telefonbog og sms-funktion tilstrækkeligt. Er der også et kamera er det ok. Jeg bruger det da en sjælden gang i mellem.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 15:43

Det er nok også derfor jeg slet ikke skal have iPhone eller smartphone i det hele taget. Min kone har egentligt heller ikke noget at bruge det til - men de vil jo have det af en eller anden mærkelig grund. Sikkert fordi det ser sejt ud og at det ser ud som om de er "med" hvis de har en iPhone. For mig er en mobiltelefon med telefon funktion, telefonbog og sms-funktion tilstrækkeligt. Er der også et kamera er det ok. Jeg bruger det da en sjælden gang i mellem.
Den indstilling har jeg også haft i mange år, og det er ikke for at være "smart" at jeg har anskaffet mig en iPhone, men fordi den løser en række opgaver den gamle tlf ikke kunne: GPS til bilen, lettere at skrive beskeder(sms'er) altid et godt kamera og videokamera med på farten

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Ja, og nu hvor Windows Phone brugerfladen er kommet, virker iOS ikke længere så simpel...

M.v.h.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 21:28

Du kan arrangere apps som du lyster. Slideren på låseskærmen er for hurtigt at kunne komme til kameraet, hvilket mange har efterspurgt, så man hurtigere kan komme til at tage et billede.

I mange situationer hiver man lige telefonen op ad lommen for at tage et hurtigt billede, og så er det rart at kunne starte kameraet hurtigt i stedet for først at skulle låse telefonen op (evt. med kode), finde kamera app'en, og så starte den.

jeg er udmærket klar over hvordan en iPhone fungerer både med og uden iTunes - det er ikke det der er problemet. Jeg plejer at gruppere mine apps efter temaer - hvis jeg så har nogle til billedebehandling, så vil det falde mit naturligt at smide kamera app'en derind i stedet. Det er ikke noget problem for mig, jeg bruger lige pt. ikke iPhone. Jeg synes bare det virker lidt skørt at flytte den ud på låseskærmen. Der ville jeg da hellere f.eks. have SMS el. mail app.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 21:57
Den er ikke flyttet ud - der er stadig en kamera-app øverst i højre side. Slideren er en tilføjelse.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 22:00
Så folk kan SMS'e og maile fra din telefon uden at skulle skrive evt. adgangskode?

Kamera fra lock screen virker uanset om der et kode på eller ej (det skal jo gå hurtigt mange gange), men til gengæld har du så ikke adgang til fotobiblioteket før telefonen er låst op.

Skrevet den: 14-Maj-2012 kl. 22:29

Så folk kan SMS'e og maile fra din telefon uden at skulle skrive evt. adgangskode?

Kamera fra lock screen virker uanset om der et kode på eller ej (det skal jo gå hurtigt mange gange), men til gengæld har du så ikke adgang til fotobiblioteket før telefonen er låst op.
Var det et spørgsmål til mig?
Da min tlf har en adgangskode, er det kun mig der kan bruge den - pånær kameraet ja.

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 00:58
Ottende side, and counting, i årets til dato mest underholdende tråd LOL

I øvrigt, så ryster mine ikoner ikke - de danser Big smile

@Kampus: Jeg skyder på at lunddal's spg. var til Brasch - eller hur?

/Nils

-------------
           

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 06:05

Var det et spørgsmål til mig?
Da min tlf har en adgangskode, er det kun mig der kan bruge den - pånær kameraet ja.

Nej, det var til Brasch - dit indlæg var der ikke inden jeg begyndte mit svar.

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Ottende side, and counting

Ikke unormalt for en Thorvald support tråd

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 06:53

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Ottende side, and counting

Ikke unormalt for en Thorvald support tråd

Hahahahaha - meget morsomt!! Wink  Smile  Men grundlæggende - så troede jeg jo i starten at denne kamera "ting" bare var en genvej som man havde mulighed for at vælge fra eller til. Men svarene var så kyniske, ikke særligt pæne svar og (måske typisk) apple indforståede svar, at der gik ged i tråden - og der gik lang tid inden det ligesom kom på plads at det var (næsten) umuligt.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 08:35
Du må da give mig ret i at dine tråde ofte bliver meget lange

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 08:52

Jeg vil sige, at i denne tråd skyldes det i høj grad "fnidder og ævl"!

M.v.h.

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 10:16

Jo - men det er der normalt en udmærket og god grund til. Som Henrik siger er denne tråd blevet lang pga. "fnidder og ævl", fordi man ikke svarer seriøst på mine spørgsmål. Det helt enkle svar helt fra starten af ville have været:

"Kamera ikonet er ikke en decideret genvej, men er en del af den indbyggede kamera funktion. Den kan kun fjernes på to måder: Enten ved at man disabler kamerafunktionen under "begrænsninger", eller ved at nedgradere til tidligere version. Men muligheden for at nedgradere er ikke en egentlig mulighed, da det egentligt er et hack af telefonen. Og dette er meget vanskeligt at udføre uden at man ødelægger noget andet på telefonen eller risikerer at slette noget på telefonen."

Det ville have været et rimeligt og enkelt svar. Derefter kunne man måske diskutere lidt vedrørende rimeligheden i denne "genvej". Det var i udgangspunktet også det første svar der blev givet - bortset fra at det omkring nedgraderingen skulle have været uddybet. Fordi derefter gik der fnidder i det fordi det næste svar var "Hvorfor er det et problem?" - som om det var helt naturligt at det ikke var et problem.

Men nok om det. Jeg har ikke hørt min kone brokke sig over det siden, så hun har nok accepteret at jeg ikke kan lave om på det.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 10:49
Men hvis det er en knap og ikke en slider, bør du nok få opdateret telefonen til iOS 5.1.1.

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 11:06
Ja - det skal jeg lige kigge på. Hvilken version den selv siger den er på. Det er jo sådan set lidt mærkeligt at den ikke hentede seneste version. Med mindre versionen før skulle være installeret før den seneste version kan installeres.  Smile

-------------

Thorvald.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Lige præcis dér tager du i hvert fald fejl

START-knappen kan fjernes fuldstændig og erstattes af en anden applikation.

Jeg kører f.eks. Windows 7, men ikke med Windows 7s start-knap (kan ikke lide den - foretrækker XP-udgaven, som jeg så kører med i stedet for).

Kan man det på Apple?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 11:14

Ja - det skal jeg lige kigge på. Hvilken version den selv siger den er på. Det er jo sådan set lidt mærkeligt at den ikke hentede seneste version. Med mindre versionen før skulle være installeret før den seneste version kan installeres.  Smile

Der burde stå et 1-tal ved Indstillinger ikonet.

Print side | Luk vindue