Print side | Luk vindue

Zone 2, digitale kilder + internet kilder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111382
Udskrevet den: 18-September-2024 kl. 15:08


Emne: Zone 2, digitale kilder + internet kilder
Skrevet af: JTLA
Emne: Zone 2, digitale kilder + internet kilder
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 09:08
Hejsa,

Jeg søger efter om det er muligt, at finde en surround reciever som kan afspille lyd fra andet end analoge kilder på zone 2.

Det behøver ikke nødvendigvis være cd/bluray, men gerne noget som Spotify, fra NAS og evt. netradioer.

Apparatet skal også helst kunne styres fra en smartphone/tablet.

Findes det?

Vh. Jeppe


-------------
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live



Svar:
Skrevet af: Cableguy
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 22:38
Den leder jeg faktisk også efter...de fleste zone 2 har kun den klassiske rød/hvid... Bare et optisk ville være fint også...


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 15-Maj-2012 kl. 23:16
Der findes vist ikke ret mange modeller der kan det og slet ikke i budget eller mellemkalssen. Et alternativ er at finde en model der har speaker A/B omskifter. Man kan så ikke spille forskellig musik i hvert rum samtidig, men i det mindste kan man spille en digital kilde i "zone" B. Nogle af denons modeller, som har airplay, har mulighed for at tildele surround back effektkanalerne til "Front B". Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er implementeret, men jeg vil næsten tro at man så har mulighed for 5.1 det ene sted og stereo det andet sted.
 
MVH


Skrevet af: Darathar
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 06:18
Jeg kan afspille afspille andre kilder i zone 2 (2.0 setup) end dem der afspilles i zone 1 (5.1 setup). F.eks internet radio, spotify , AirPlay , cd o.l. (ved ikke med tv/film lyd, da jeg ikke har prøvet). Og det kan styres fra iPhone/ipad , og måske også fra android ?

Fordelen er at der kan spilles separate kilder i hver zone. Jeg har dog et lille delay problem i zone 2, når det er samme kilde der afspilles i begge zoner, og det er lidt generede når man står et sted mellem de 2 rum. Men det er meget sjældent jeg har brug for dette, så det lever jeg med :)

Forstærker er pioneer lx75 btw, og jeg tror også nogle af deres mindre modeller kan håndtere det samme setup (dog ikke helt sikker på dette)

-------------
TV: Pioneer 428XD
AV: Pioneer LX-75
Speakers: B&W CM9


Skrevet af: Darathar
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 22:53
Rettelse/tilføjelse:

Så vidt jeg kan se af manualerne, så kan Pioneers mindre/middel modeller ikke afspille zone 2 fra kilder tilsluttet digitalt (hdmi, coax, optisk).

Fra modellen vsx-1021 og op efter kan man dog afspille HMG (home media gallery) samt ipod/usb. HMG er kun lyd, og dækker over f.eks. netradio & PC/server, men også airplay kan afspilles i zone 2. Spotify premium kan dermed også streames til afspilning i zone 2 via airplay. Jeg har dog ikke selv erfaringer med NAS, DLNA e.l.

Jeg ved ikke hvordan det virker med android, men via apps kan du styre det hele fra apple enheder som ipod touch, iphone og ipad.


-------------
TV: Pioneer 428XD
AV: Pioneer LX-75
Speakers: B&W CM9


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Darathar Darathar skrev:

Rettelse/tilføjelse:

Så vidt jeg kan se af manualerne, så kan Pioneers mindre/middel modeller ikke afspille zone 2 fra kilder tilsluttet digitalt (hdmi, coax, optisk).

Fra modellen vsx-1021 og op efter kan man dog afspille HMG (home media gallery) samt ipod/usb. HMG er kun lyd, og dækker over f.eks. netradio & PC/server, men også airplay kan afspilles i zone 2. Spotify premium kan dermed også streames til afspilning i zone 2 via airplay. Jeg har dog ikke selv erfaringer med NAS, DLNA e.l.

Jeg ved ikke hvordan det virker med android, men via apps kan du styre det hele fra apple enheder som ipod touch, iphone og ipad.
 
Hej
Fra  28xx og opefter på Denon`s modeller kan du køre Zone 2  S/PDIF ud så lang tid det er 2.0 PCM


-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: JTLA
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 09:46
Hej,

Jeg er mest interesseret i om man kan smide Spotify eller lign. ud via zone2 eller om man skal til læderet og ofre en Sonos enhed på det.

/Jeppe


-------------
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af JTLA JTLA skrev:

Hej,

Jeg er mest interesseret i om man kan smide Spotify eller lign. ud via zone2 eller om man skal til læderet og ofre en Sonos enhed på det.

/Jeppe
 
Ja det skulle jeg mene, det er vel bare et indput du smider ind i Reciverene, også lytter du på en anden udgang.....


-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: JTLA
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 09:51
Det jeg håbede lidt på var, at de recievere der har Spotify mulighed indbygget, de kunne outputte det via Zone2. Så man kunne sidde med sin smartphone eller tablet og styre løjerne. I bund og grund for at undgå at skulle investere i en Sonos enhed.

-------------
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 17:25
Hej The rock.
Mener du at jeg ville kunne afspille digitale signaler i zone 2. På min Denon avr 2808.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej The rock.
Mener du at jeg ville kunne afspille digitale signaler i zone 2. På min Denon avr 2808.
 
Yep,
 
Bare det er 2.0 Pcm


-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 18:59
Ok havde ellers fået at vide at jeg ikke kunne. Har et nyt sæt cambridge es30 udendørs højtalere til at ligge, som jeg overvejer at sætte op en gang. Jeg havde ellers købt phono kabler.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ok havde ellers fået at vide at jeg ikke kunne. Har et nyt sæt cambridge es30 udendørs højtalere til at ligge, som jeg overvejer at sætte op en gang. Jeg havde ellers købt phono kabler.
Hej
 
Det er så fejlt oplyst, du har digi out på din Zone 2


-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 18:09
Du mener vel digital ind

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: Therock
Skrevet den: 31-Maj-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Du mener vel digital ind
 
Nej Zone 2 er også i stand til at sende digi out


-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 31-Maj-2012 kl. 21:09
Ok tak

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio



Print side | Luk vindue