Print side | Luk vindue

Stuebioen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111450
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 21:56

Emne: Stuebioen
Skrevet af: Therock
Emne: Stuebioen
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 11:39
Hej

Så vil jeg også slutte mig til tråden om min hjemme bio.
Den er jo daglig stuen så kompromier må altid indgåes.
Vil gerne have et sted en dag hvor man kunne have en dedikeret bio

Nye billeder side 3-4-5

Mit setup består sofare af :

Surround :

XT32 Kalibreret til 16 positioner. XT32 Kalibreret til 6 positioner.

Dali Mentor 6 Dali Euphonia MS4
Dali Mentor Vocal Dali Euphonia CS4
Cornered 2 x 5 1/2" bas slave
Velodyne DD15+ Sub Velodyne DD12 Sub
Reciver Denon 4311,
Oppo 93
106" Tabtension Motorlærred Grey, Gain 0.8. Samsung Plasma E8005 64"
Benq W 6000. Samsung Plasma E8005 64"

Stereo :

Denon 2010 Cd Afspiller
Denon PRG 2000 RG Pre-Amp
Denon PRA 3000 RG Power
Lidt billeder :

Først uden tabtension

Og her med Tabtension

-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |

Svar:
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 11:43
Lidt flere billeder

-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 11:44
Sub og Anlæg

-------------

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 11:45

-------------

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 11:45

-------------

Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 11:59
Fedt setup:)

Men hvorfor ikke et større lærred? Der er ihvertfald plads til en 1/2 tomme mere;)

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 12:00
Haha

Ja det sagde jeg også, men der var andre der mente at dette var nok Wink

Havde også kigget på dit da det var til salg, men så skulle jeg have væltet en væg

-------------

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 12:03
Det ser sgu kanon godt ud, virker det godt med Surround og surr. back når de hænger nedad mod lytteren ?

+ hvordan sætter du det sammen med både stereo- og surround forstærker?

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 12:10
Hej Pony Tongue

Ja det virker fremragende, jeg synes faktisk det giver en fed effekt at det "skyder" ned mod lytte positionen på den måde.. Mht til stereo og surround så har min PMA Power Through, forstået således:
Jeg har fra preout front L/R på 4311`ern forbundet til PMA`ern. Så når jeg vil have surround trykker jeg på en knap på på PMA så fungere den som Ren effekt forstærker, og når jeg vil høre stereo trykke jeg bare knappen tilbage så fungere den som ren Stereo forstærker. Dvs min L/R fronthøjtalere er altid forbundet til PMA`ern.

-------------

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 12:13
Okay sådan, men er det bedre end hvis 4311'en spiller stereo ?

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Okay sådan, men er det bedre end hvis 4311'en spiller stereo ?

Ja meget Wink Også derfor jeg holder Surround og Stereo totalt adskilt

-------------

Skrevet af: fausing
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 13:26
Det ser squ ikke værst ud må jeg sige.

Fedt setup. Smile

Rasmus

Clap

Skrevet af: albertsen
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 13:37
super super fedt :) kan godt li du har delt surr og stereo op på den måde, er der flere integrede forstærkere der har den mulighed?

-------------
Sony KDL-46NX723
PS3 320 Gb-slim
Symology DS 1511+
Rega + Supra kabler

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 13:54
Fed stue bio. Kan du ikke også smide et par billeder op når der er mørk i stuen, og film på lærredet Smile

Oprindeligt skrevet af albertsen albertsen skrev:

super super fedt :) kan godt li du har delt surr og stereo op på den måde, er der flere integrede forstærkere der har den mulighed?

Der er en del forstærkere med den mulighed, fabrikanterne kalder det noget forskelligt. HT bypass går det også under Smile
Tape Connection har i hvert fald et par stykker. Musical Fidelity og Creek har muligheden. Nad M3 også

Skrevet af: albertsen
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Fed stue bio. Kan du ikke også smide et par billeder op når der er mørk i stuen, og film på lærredet Smile

Der er en del forstærkere med den mulighed, fabrikanterne kalder det noget forskelligt. HT bypass går det også under Smile
Tape Connection har i hvert fald et par stykker. Musical Fidelity og Creek har muligheden. Nad M3 også

Okay det var jeg slet ikk klar over :) - Man lærer noget hver dag, men tusind tak for info :)

-------------
Sony KDL-46NX723
PS3 320 Gb-slim
Symology DS 1511+
Rega + Supra kabler

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 14:16

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Okay det var jeg slet ikk klar over :) - Man lærer noget hver dag, men tusind tak for info :)

Albertsen, hvis du gerne vil prøve den løsning på et tidspunkt, så ha for øje at der kan være en risiko for at du vil opleve en forskel i nuancer på lydbilledet hvis du køre et setup af forskellige producenter på reciver og intergreret forstærker med denne mulighed. Forstået på den måde, at hvis din reciver er producent X og din forstærker er producent Y, ja så i surround vil producent X have den lyd i center, mens producent Y vil være at finde i din L/R. Noget er mere udtalt end andet..... Så det kan være en fordel og holde det i samme linie.....

-------------

Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 14:54
Det ser superflot ud! måske lige med undtagelse af surround højttalerne og kabelføringen, de skæmmer en smule synes jeg Smile

Du siger at du har kalibreret med 16 positioner. Er det en Prokalibrering?

Sejrsen

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Det ser superflot ud! måske lige med undtagelse af surround højttalerne og kabelføringen, de skæmmer en smule synes jeg Smile

Du siger at du har kalibreret med 16 positioner. Er det en Prokalibrering?

Sejrsen

Hej Sejrsen,

Ja det er jeg også selv er lidt træt af, men har ikke så mange andre muligheder. Kunne være fedt og få dem op under liste loftet, altså kablerne, men det er umuligt. Så er der kabel bakker tilbage men det er heller ikke fedt :)

Og ja, det er en pro kalibrering

-------------

Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 15:52
Ja, fedt setup... Kan se at der lige er plads til en DD15+ i højre side også Wink

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 16:47
Det lyder fedt med din surround/stereo opdeling. Smile

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Ja, fedt setup... Kan se at der lige er plads til en DD15+ i højre side også Wink

Hehe, ja det er fristende Tongue Men, holder mig her.....

-------------

Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 17:41
hvilket lærred er det
ser lækkert ud dit setup

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input

Skrevet den: 17-Maj-2012 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

hvilket lærred er det
ser lækkert ud dit setup

Takker :

Det er det her :

http://www.exclusiv-home.de/Artikel/826/107/24m_/_169_Tension_-_Highend_Motorleinwand_w__gT.htm - http://www.exclusiv-home.de/Artikel/826/107/24m_/_169_Tension_-_Highend_Motorleinwand_w__gT.htm

-------------

Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 17:01
Hej

Så er der flyttet lidt rundt og nyt møbel.....

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 17:24
Det er da ikke så pænt som før, hvor du havde forstærker og CD nede i skabet...

Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 18:59
Der må jeg gi kampus ret

Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:20
Hej

Billedet snyder lidt, det ser bedre ud i virkligheden, var nød til at gøre noget ala det her.. Pma`en fik sgu for lidt luft...

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 13:25
Så har jeg efter lang tid i søgeboksen endelig fundet en vej til  5.1 uden at skulle have surround til at sidde i loftet.

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 13:26

-------------

-------------

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 13:27

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 13:27
Det er en virkelig elegant løsning Clap

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 15:14
Det må jeg sige, noget pænere. Kunne forestille mig at de gamle jamo var noget man lagde mærke til når man kom ind i stuen.

Det nye setup her, giver det noget mere luft og ro. Hvordan er lyden i forhold til de gamle ?

Kan også se du har lavet om på TV bænken, det har også hjulpet til det bedre, du skal bare lige rykke den 5 cm til højre !

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 15:17
Takker Smile

Med hensyn til lyden, ja så har det givet meget mere, i disse her sidder der b.la 2 stk 5 1/4" basenheder i hver, så der er langt mere pondus i det, Og det skulle også bare mangle, et styk af disse koster lige så meget som 5 af dem der sad der før Tongue

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 15:33
Syntes nu jbl'erne var pænere end de klodser du har stående nu, samt centeren er næsten bredere end fjernsynet

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Syntes nu jbl'erne var pænere end de klodser du har stående nu, samt centeren er næsten bredere end fjernsynet

Det er helt fair  Tongue

Men når jeg spillede stereo musik var ikke jeg tilfreds med de øverste frekvenser på JBL` erne
I de her har jeg fået en meget let og luftig top, hvilket jeg værdsætter meget.
EN god stor center er altid dejlig og ha i et bio setup Smile

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 16:18
Ser super ud med de nye surround-højttalere!Clap

Kan det passer at der også har sneget sig en pladespiller ind, eller har den hele tiden været der?

Ligner en Rega (kan ikke lige se hvilken model) med Exact PU. Jeg har selv haft en P7 med samme pickup. Super pladespiller.Smile

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 16:41
Hej

Ja det er en Rega P5, og den spiller som du siger med den her arm og Pickup bare super..

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 17:05

-------------

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 18:17
Vil du ikke ha' vinylploven op på en hylde ?

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 18:46
Hvis du vil have pladespilleren op paa en hylde har jeg en spritny original Rega-hylde (stadig i ubrudt plastikemballage) liggede. Har intet at bruge den til da jeg har solgt min P7, og naaede aldrig at faa den i brug. Skriv en PB hvis det har interesse Smile

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Vil du ikke ha' vinylploven op på en hylde ?

HaHa

Fandme et fedt udtryk, kan se man stadig har noget slang og lære i den her verden Big smile

Giver det meget i forhold til at have den stående som nu ?

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 20:05

Hvis du vil have pladespilleren op paa en hylde har jeg en spritny original Rega-hylde (stadig i ubrudt plastikemballage) liggede. Har intet at bruge den til da jeg har solgt min P7, og naaede aldrig at faa den i brug. Skriv en PB hvis det har interesse Smile
Hej

Ikke uinteressant Wink

Har du eventuelt et link til et billede af den ?

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 20:09
Rega ophæng er her:

http://rega.dk/produkter_files/tilbehor/ophaeng.html

Ellers for bedre billeder, så google "Rega RWB"

Det gør en del. Ret stor forskel fra da jeg havde en P3 med samme pick-up som du benytter nu.

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 20:51
Synes bestemt lyden i min bio er blevet betydelig bedre efter jegbhar fået den anthem reciever

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 20:52
Btw har du ikke stadig en af mine cd'er?

Skrevet den: 28-Juni-2012 kl. 07:54

Btw har du ikke stadig en af mine cd'er?

Yes martin

Det er den der fra Harmon Tongue

-------------

Skrevet af: rene49
Skrevet den: 09-Juli-2012 kl. 14:24
rigtig flot setup, elsker mentor serien !
- jeg skal lige høre, har du gjort noget ved akustikken, kan se du har trægulv, hvilket jeg også selv har..
Ved mig har det virkelig dårlig indflydelse på lyden i mit rum. Har du registreret at trægulvet har indflydelse på lyden i dit rum? En sammenligning er selvfølgelig svær at lave, eftersom dit rum er væsentlig større end mit på 14m2 :)

Skrevet den: 09-Juli-2012 kl. 19:46
Hej Rene :).
Ja med Mentor får man godt nok utrolig meget god lyd for pengene, når man høre så meget andet så forstår man ikke de ikke koster mere, bare min mening Wink
Med hensyn til det med trægulvene, så har jeg faktisk ikke bemærket nogen dårlig lyd grundet det. Enten så må det være fordi den ikke er der, eller jeg bare ikke kan høre det.

Men nu ved jeg heller ikke om du f,eks har gulve på strør, jeg har fast beton gulve med et lille filt lag på og derpå er gulvet lagt. En fordel som jeg også har her er at bølgerne i  rummet kan "smutte" til højre og venstre og tror faktisk ikke jeg har så mange stående bølger. Så alt i alt det meget behagligt her

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2012 kl. 04:17
Rart du ikke oplever at du har problemer, troede jeg automatisk at alle havde hvis de havde trægulv..
Så ka. Det måske være størrelsen på mit rum som forvolder mig problemer.
Har du hørt den nye ikon? (mk2) synes mentor og den ligger meget tæt, efter mine øre! Mentoren vinder self, skal den så også til pris som er dobbelt så høj. :)

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 10:43

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 10:43

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 10:45
Så kom dagen hvor de højtalere endelig kom til salg brugt, og jeg fik fingerne i et flot sæt.
Fik solgt mine Mentor 6 serie godt, og har nu endelig fået denne perle Tongue

Som en af mine bekendte sagde, opgratitis er en farlig sygdom. Men nu har jeg fundet kuren.....

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 10:46

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 10:59
Hej Therock

Det ser godt ud med dine nye ting, tillykke med de nye højttalere. Har et par spørgsmål.

Har du fået byttet dit lærred til et sort ?

Har du beholdt de samme baghøjttalere ?

Du skal rykke TV møblet 5 cm til højre, så de to hvide låger er i center

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 11:05

Hej Therock

Det ser godt ud med dine nye ting, tillykke med de nye højttalere. Har et par spørgsmål.

Hej Pony Tongue

Ja de ombyttede fluks det lærred, fin kundeservice må jeg sige.
Så fik det med sort kassette og en ny motorversion, stadig samme fine hastighed, men langt mere støjsvag. Og ja de samme baghøjtalere er beholdt indtil videre. Meen lur mig om jeg ikke kunne lokkes hvis der dukkede et sæt Rs3`ere op billigt til salg

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 12:59
Tillykke med de nye højtalere, de er squ flotte. Smile

Er der en decideret højre og venstre siden der står LEFT på den på billedet??

Mvh. Rasmus

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 13:43
Pyyy misundelse er en grim ting...
Ser rigtig godt ud, de nye dali spiller ved forrygende! Har kun hørt helicon, som jeg ellers synes er fantastisk ! :)

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 13:51
Wow. Det var en opgradering der vil noget! Tillykke med de nye hoejtalere.Clap

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 14:03
Som jbl fan, hvordan spiller de i forhold til hvad du ellers har hørt af jbl? Skal man op i array for at matche dali'erne?

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Tillykke med de nye højtalere, de er squ flotte. Smile

Er der en decideret højre og venstre siden der står LEFT på den på billedet??

Mvh. Rasmus

Hej Rasmus

Ja der er en dedikeret venstre og højre højtaler. Hvordan de egentlig afstemmer det ved jeg ikke.
Men havde påtænkt mig og skulle have dem hørt om det. Jeg ved at de altid laver dem i sammen hørende sæt igennem hele produktionen

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Pyyy misundelse er en grim ting...
Ser rigtig godt ud, de nye dali spiller ved forrygende! Har kun hørt helicon, som jeg ellers synes er fantastisk ! :)

Hej Rene Wink

Ja de er simpelthen fantastiske, minder meget om Mentor 6`s spille stil, bare meget meget meget mere afbalanceret, nuancert, audiophile, ja kan blive ved.

Og har du power nok bliver du virkeligt belønnet med en sound der er så musikalsk og ren og bare vellyd...Og du kan virkeligt spille højt, rigtig højt endda, og højtalerne følger med hele vejen op uden og på noget tidspunkt at komme til at lyde anstrengt

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 14:33

Som jbl fan, hvordan spiller de i forhold til hvad du ellers har hørt af jbl? Skal man op i array for at matche dali'erne?

Naar vi snakker Array-serien har jeg kun hoert Array 1400 i stereo. En gang paa Bryston-udstyr og en gang paa McIntosh.

Dali'erne har jeg hoert en gang med Classe udstyr i stereo.

De to typer hoejtalere er saa forskellige, at det er svaert at sammenligne, men jeg maa indroemme at alle opsaetningerne imponerede mig meget lydmaessigt. Enhederne paa Dalierne virker mere foelsomme (letdrevne? effektive?, foelsomme er maaske ikke det rigtige ord), hvilket goer at de er mere interessante at lytte til ved lavere volumen, hvor JBLerne skal have lidt at leve af foer der kommer liv i dem, men saa kan de ogsaa noget specielt. Om man er til det ene eller det andet maa afgoeres paa smag, og lyttepreferencer.

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 14:36

Naar vi snakker Array-serien har jeg kun hoert Array 1400 i stereo. En gang paa Bryston-udstyr og en gang paa McIntosh.

Dali'erne har jeg hoert en gang med Classe udstyr i stereo.

De to typer hoejtalere er saa forskellige, at det er svaert at sammenligne, men jeg maa indroemme at alle opsaetningerne imponerede mig meget lydmaessigt. Enhederne paa Dalierne virker mere foelsomme (letdrevne? effektive?, foelsomme er maaske ikke det rigtige ord), hvilket goer at de er mere interessante at lytte til ved lavere volumen, hvor JBLerne skal have lidt at leve af foer der kommer liv i dem, men saa kan de ogsaa noget specielt. Om man er til det ene eller det andet maa afgoeres paa smag, og lyttepreferencer.

Enig på den der fortolkning, virkeligt 2 forskellige filosofier, men begge stadig fede hver for sig.

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Ja der er en dedikeret venstre og højre højtaler. Hvordan de egentlig afstemmer det ved jeg ikke.
Men havde påtænkt mig og skulle have dem hørt om det. Jeg ved at de altid laver dem i sammen hørende sæt igennem hele produktionen

Næ, jeg må indrømme at jeg nu ikke kan se hvad forskellen skulle kunne være.
Det kan også være det er fordi de som du skrive producerer dem i sammenhørende sæt, at de synes det er "sjovt" at kalde dem en H og V.

Rasmus

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110385 - Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:22

Det kan også være det er fordi de som du skrive producerer dem i sammenhørende sæt, at de synes det er "sjovt" at kalde dem en H og V.

Rasmus

Der er ikke forskel på højre og venstre side. Det er netop fordi de følger hinanden igennem produktionen, så de ligner hinanden så meget som muligt. Da to stykker træ jo som bekendt aldrig er ens.

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Rasmus

Der er ikke forskel på højre og venstre side. Det er netop fordi de følger hinanden igennem produktionen, så de ligner hinanden så meget som muligt. Da to stykker træ jo som bekendt aldrig er ens.

Yep...

Tænkte det nok

-------------

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:24
Jo, hvis de er lavet i MDF træ er de altid ens. Wink

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110385 - Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:26
Det er også en anden virkelig fed ting ved dem..

Der er virkelig kælet for håndværket.....

-------------

Skrevet af: Keyvan
Skrevet den: 07-September-2012 kl. 22:42

Hej Therock

Hej Pony Tongue

Så fik det med sort kassette og en ny motorversion, stadig samme fine hastighed, men langt mere støjsvag. Og ja de samme baghøjtalere er beholdt indtil videre. Meen lur mig om jeg ikke kunne lokkes hvis der dukkede et sæt Rs3`ere op billigt til salg

Hvad var der i vejen med den gamle lærred siden du fik byttet den til en ny?
Hvilket slags motor der sad i før? og hvilket slags motor sidder der nu?
De er ellers stærkt nedsat de her lærred fra Exclusiv.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-September-2012 kl. 00:02
Fedt billed med filmen "Leon" på side 3 Big smile

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Hej Therock

Hej Pony Tongue

Hvad var der i vejen med den gamle lærred siden du fik byttet den til en ny?
Hvilket slags motor der sad i før? og hvilket slags motor sidder der nu?
De er ellers stærkt nedsat de her lærred fra Exclusiv.

Hejsa :)

Ja var lidt uheldig med det første, det var lige som Tab tensionen ikke var alignet ordentligt, således der var lidt kurver på lærredet. De ombyttede det så, og derimellem havde de så åbenbart også opgraderet med ny motor type..Hurtigere og mere lydløs end den første :)

-------------

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Fedt billed med filmen "Leon" på side 3 Big smile

Takker :)

-------------

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 12:10
Er du tilfreds med din Euphonia MS4?
Er de god til at levere bas?

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 14:49

Er du tilfreds med din Euphonia MS4?
Er de god til at levere bas?

Ja er meget tilfreds :) Helt vildt endda
Skulle lige i starten, specielt når jeg så film vende mig til den "ro" der var kommet over hele lyd billedet.
Havde JBL til at starte med, og de kom så meget ind your face når man så film, hvilket var rigtig fedt.
Men faldte så på stereo, IMO. Derefter Mentor 6 som bare er en dybt musikalsk højtaler hvor min fod hver eneste gang bare pr automatik gik i gang med at bevæge sig, og de var også gode til at komme ud over kanten til film.. Så det var noget af en omvæltning at skifte til MS4, men der er ingen tvivl om disse vinder helt klart på den lange bane.. Både til film og Stereo, med flere længder endda som jeg høre det.
Bas, ja det mangler jeg ikke, har nok lige en booster i form af de står i hver sit hjørne Big smile

-------------

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 15:05

-------------

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 15:06

-------------

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 15:19
Spiller du saxofon?

Skrevet den: 08-September-2012 kl. 15:25

Spiller du saxofon?

Ja startede op på det sidste år.

Havde i mange år spillet the drums... Men droppede det efter 10 år ca.. Så har hverken spillet i band eller rørt ved noget instrument i snart 10 år, men sidste år kom lysten så igen.

Havde altid fra barn`s ben haft lyst til at spille, og det skulle være enten trommer eller Sax..

Så nu var det saxens tur Wink

-------------

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 08-September-2012 kl. 15:42
Meget fint setup når man nu ikke har mullighed for et seperat bio rum Tongue har selv det samme problem med at stuen også er bio  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107263&title=helljohns-kombi-setup - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107263&title=helljohns-kombi-setup

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet den: 09-September-2012 kl. 13:52
@Therock: Hvorfor har du slettet/redigeret og fjernet billeder i dine sidste 2 indlæg?

Skrevet den: 25-December-2012 kl. 13:16
Så er Lærred plus projektor solgt, og Samsung Plasma E8005 64" er indkøbt Hug

Glæder mig til på fredag hvor det skal afhentes..

-------------

Skrevet den: 29-December-2012 kl. 10:03
Så er man oppe at køre...

Det er sgu et fantastisk billede der er på sådan et plasma... Noget jeg bed mærke i igår var da jeg så filmen "Parfume" at der var mange flere lag af hvid frem, (mange flere) for det jeg var vant til på projekter..

-------------

Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 10:39
Tillykke med det nye tv, det ser fedt ud. Generelt så er det et rigtigt fint setup du har der Thumbs Up.

Skrevet af: President83
Skrevet den: 29-December-2012 kl. 14:23
Satme et lækkert setup!!!! kan godt forstå du er så begejstret for dine nye højtalere :-)

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:31
Så er der DIY låger. Lækkert man ikke længere skal have lågerne stående åben for at betjene enheder mere

Før med de hvide

-------------

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:31
Og med de sorte stoflåger

-------------

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:41
Ser sgu godt ud. Er en liiiille smule misundelig på din skærm

Skrevet den: 02-Januar-2013 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Ser sgu godt ud. Er en liiiille smule misundelig på din skærm

Takker Tweaky Wink

Må sgu nok også være ærlig og sige at den preformer laaaangt bedre end jeg havde regnet med

Den får sgu lige en Clap med på vejen

-------------

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 11:04
Så er alle strømslugende apparater opdateret med Xindak Strøm Kabler... Incl Sub

Spændende og høre om det kommer til at give noget på lyden

-------------

Skrevet den: 08-Januar-2013 kl. 12:20
Ja kom endelig med noget feedback omkring hvordan lyden bliver efter du har skiftet kablet

Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 15-Januar-2013 kl. 23:04
Oplevet forskel?

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne

Skrevet den: 09-Februar-2013 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Oplevet forskel?

Hej

Har nu gået og lyttet til det i lang tid, og synes ikke jeg kan høre den store forskel... Men flotte er de Tongue

-------------

Skrevet den: 09-Februar-2013 kl. 14:38
Så er der rykket lidt rundt, hele RG sættet er kommet op frem på tv møbel.

Sorte stoflåger er blevet monteret, og pladespiller Denon DP-59L er tilkommet Big smile.
Euphonia center er solgt og Ikon 2 Vokal er blevet monteret nede i møbel...

-------------

Skrevet den: 09-Februar-2013 kl. 14:38

-------------

Skrevet den: 09-Februar-2013 kl. 14:40

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 14:21
Så fik man sine dejlige MS4`er tilbage fra Autolakering LOL
Fruen er på weekend job, ungerne ude hele weekenden, 21/2" times mountianbike er overstået, Rioja Reserva er indkøbt og åbnet så nu står den på fed musik resten af weekenden Wink

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 19:15
Hold nu kæft de er flotte. Hvad har du sluppet for den omgang ?

Skrevet af: Therien
Skrevet den: 22-Marts-2013 kl. 20:30
Ja det holder sgu max det der.. Sort piano er bare klasse..

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL

Print side | Luk vindue