Print side | Luk vindue

bulet gitter i B&W M1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111486
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 18:11


Emne: bulet gitter i B&W M1
Skrevet af: jannikmariager
Emne: bulet gitter i B&W M1
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 13:03

Hejsa

jeg har købt nogle b&w m1 højttalere i DBA som desværre er blevet bulet i gitteret under transporten (den ene)

nogle der har en godt forslag til hvordan man kan rette sån en ud uden at skulle betale 500 kr til Hifiklubben eller lign. -

Jannik



Svar:
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 13:14
Har du et billede, så er det nemmere at vurdere skaden


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 13:15
Altså bulen må være indad? Så skal du ha gitteret af og bruge en gummihammer og et plant underlag.


Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 13:25


Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 13:25

tak , men ved ikke lige hvordan jeg får gitteret af uden at ødelægge noget desværre


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 13:54
Er der ingen bundplade, eller lignende, som evt. kunne være skruet på?
 
Kampus: Er du sikker på, at underlaget skal være plant? Fordi, det ser ud til, at gitteret, hvis det ellers var i orden, skulle bue noget udad. 


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 15:15
Tag en papir clips og bøj en ende i 90 grader ( bare et par mm. ) indsæt clipsen ca. midt i bulen og prøv at trække forsigtigt udad.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Er der ingen bundplade, eller lignende, som evt. kunne være skruet på?
 
Kampus: Er du sikker på, at underlaget skal være plant? Fordi, det ser ud til, at gitteret, hvis det ellers var i orden, skulle bue noget udad. 
Ja for du banker jo kun på en afgrænset flade på str med gummihammeren. Nr 1 ville self være et underlag med samme krumning, men det har man jo sjældent. OBS: der skal jo heller ikke slås ret hårdt.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Tag en papir clips og bøj en ende i 90 grader ( bare et par mm. ) indsæt clipsen ca. midt i bulen og prøv at trække forsigtigt udad.


Det må jeg fraråde! Hvis clipsen holder til trækket, bliver gitteret ikke ret kønt bagefter. Alu'en, som jeg går ud fra gitteret er lavet af, får en ekstra bule.


Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 17:03
Den er fuldstændig umulig at skille ad :( Gitteret er ikke monteret på en måde, der gør, at det kan afmonteres. Har forsøgt med en af mine, efter den tog en tur på gulvet... ikke nogen success, skal jeg hilse at sige.
Det bliver umiddelbart ikke kønt, hvis du selv forsøger. Lad hellere en fagmand om det, hvis det ikke skal blive noget makværk


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 18-Maj-2012 kl. 17:12
http://www.avforums.com/forums/speakers/471524-b-w-m1-help-front-cover.html - http://www.avforums.com/forums/speakers/471524-b-w-m1-help-front-cover.html  

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Tag en papir clips og bøj en ende i 90 grader ( bare et par mm. ) indsæt clipsen ca. midt i bulen og prøv at trække forsigtigt udad.


Jeg vil også gerne advare imod den slags på et gitter - man risikere at trække enkelte små buler ud i stedet og gør skaden værre...


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 13:01
Skru alle skruer ud fra bagpladen ved kuglen. Og du kan "trække" hele højttaleren fra hinanden og så er det nemt at trykke gitret ud igen :-)


Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:29

Hejsa

nu har heg skilt den ad så meget jeg mener jeg kan - se vedhæftede billeder - har ikke adgang til at trykke gitteret ud herfra da enhederne dækker for gitteret




Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:29


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:33
Det ser ud som om, at enhederne er monteret på en slags ramme, som kan skrues af med de store skruer. Eller er gitteret bare trykket på, og der stikker noget af metallet ud af de små huller, hvor det så bare er bøjet for at holde det fast.


Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:45
man kommer desværre ikke hele vejen ned til gitteret ved at skrue skruerne af. så ligger bunden af det grå plastic og basenheden stadig og spærrer. Ser ud til jeg må leve med det




Skrevet af: db89
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 22:33
Det ser på nr2 af billederne hvor den er adskilt ud som om fronten er klikket på og at man måske kan klikke den af med en flad skruetrækker, jeg tør dog ikke garantere at det fungerer sådan, for er udelukkende bedømt ud fra billederne og jeg vil derfor ikke garantere at det er sådan.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net



Print side | Luk vindue