EPG passer ikke
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111604
Udskrevet den: 28-Maj-2025 kl. 10:50
Emne: EPG passer ikke
Skrevet af: rasse78
Emne: EPG passer ikke
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 11:22
Hej Kan I hjælpe mig med et irriterende problem? EPG på mit Panasonic GU30Y passer ikke altid. Tiden er indstillet korrekt, men EPG er ofte forsinket og viser det tidligere viste program. Mvh Rasmus
|
Svar:
Skrevet af: Lilleitnørd
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 14:46
Hvilken tvløsning/udbyder har du.? Ved fra min hverdag at problemet kan ligge hos udbyderen
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 14:50
Kendt problem med Panasonic. Der har været skrevet om det før. Hvis du bruger pil op/pil ned (på den runde knap) til at bladre igennem info om de andre programmer, så er info ok. Når du så f.eks har bladret frem til et program du ønsker at se og trykker OK for at skifte til dette program så vises der forkerte info i info billedet. Selve EPG - altså hvis du trykker på Guide er OK. Det er ikke info om det forrige program der vises. Det er info for de programmer der blev vist da du tændte for TV'et ! PS har YouSee kabel og har problemet på mit 2 år gamle X20 og G30
-------------
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 22:16
Samme problem med VT30 på Stofa og jeg har nu ikke set det omtalt før. Det er træls at Panasonic ikke gøre mere ud af firmware opdateringer 
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 22:44
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 22:59
rasse78 skrev:
Hej Kan I hjælpe mig med et irriterende problem? EPG på mit Panasonic GU30Y passer ikke altid. Tiden er indstillet korrekt, men EPG er ofte forsinket og viser det tidligere viste program. Mvh Rasmus |
Det kan ikke passe. Det må være resten af verden, der er af lave.
|
Skrevet af: EjvindR
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 15:12
Hej Mit EPG forsvandt helt ud i det blå for omkring en uge siden (Panasonic TX-P42G20E)/Boxer CI+ modul - jeg har foretaget sysemopdatering. Stadig ingen EPG. Irriterende, for man kan så heller ikke bruge timeroptagelse (den siger "ingen kanalliste"). 
Er det noget nogen kender løsning på???
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 15:34
EjvindR skrev:
Hej Mit EPG forsvandt helt ud i det blå for omkring en uge siden (Panasonic TX-P42G20E)/Boxer CI+ modul - jeg har foretaget sysemopdatering. Stadig ingen EPG. Irriterende, for man kan så heller ikke bruge timeroptagelse (den siger "ingen kanalliste"). 
Er det noget nogen kender løsning på???
|
Det KAN måske være fordi det er G20E og ikke G20Y, men jeg ved det ikke. Jeg mener bare at det kun er Y modellerne der har rigtig nordisk tuner.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 16:33
Det er bare mystisk - for det har virket upåklageligt et par år, men pludselig var det pist væk. Har surfet lidt og rundt og set, at andre udbydere end Boxer lejlighedsvis har haft driftsproblemer, og at det MÅSKE skyldes indførelse af en ny standard, NordiQ, for EPG - og de fjernsyn, der har haft problemer har både været Sony & Samsung (angiveligt fejl i kodningen). Og nu Panasonic. Men er det ikke udbyderen, der sender de der data ud, som TV'et så bruger til visning af kanalliste. Hvis ja, er det vel udbyderen (= Boxer).......
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 16:47
Det er de enkelte stationer der udsender info til EPG
http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Funktioner_og_services/20091022094804 - http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Funktioner_og_services/20091022094804
http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/EPG_kanaloversigt.asp - http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/EPG_kanaloversigt.asp
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 16:50
Ok - så er det måske den specifikke model, der har fået et problem?? Men hvad pokker gør man for at afhjælpe det???
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 17:02
Det må det næsten være, jeg har ingen problemer med EPG på min Triax 405 Box..
Henvendelse til forhandler om problemet - der er vel stadig reklamationsret på?
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 17:11
Desværre, det har allerede mere end 2 år på bagen. Jeg kører kun med CI+-modulet, for jeg leverede Triax-505-boxen tilbage, for ejg synes, at farvevisningen blev markant dårligere med den på. Jeg har en Triax 505-box sat til mit andet (og ældre) Panasonic. Jeg har prøvet at sætte den til uden held, men det kan måske være fordi det tager noget tid, før EPG bliver fundet (det kan ifølge manualen ske, hvis TV'et har været slukket i en længere periode......
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 17:15
Hov - glemte at sige, at info om de enkelte programmer fungerer fint, og de bliver vel også sendt ud fra stationerne. Så hvis jeg ikke kan få EPG kanallisten frem overhovedet, burde vel heller ikke få programinfo om de enkelte programmer. Men det gør jeg.
den mystificerede
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 17:21
Ja det lyder mystisk at du godt kan få info-bjælken, men ikke EPG oversigten. Fra helt slukket på kontakten til jeg har fuld EPG oversigt tar' vel 1-2 min
Btw så har der været problemer med nogle CI moduler. Så måske skulle du prøve et andet mærke
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 17:31
Jeg bruger info-bjælken meget og TV Guide-knappen (=EPG) sjældnere.
Det var lige min tanke - nemlig, at der måske er noget galt med CI-modulet fra Boxer. Jeg prøvede at være smart og sætte mit andet Boxer-kort i modulet, og der kom heller ikke nogen EPG-oversigt. Har du mere info om problemerne med CI-modulet - så har jeg nemlig et argument over for Boxer.
|
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 20:14
Ikke umiddelbart. Prøv at lave en søgning på navnet på modulet.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 20:47
Det betyder måske noget hvilket land du har valgt i opsætningen.
Jeg har Stofa og et V10, og der skulle jeg vælge Sverige eller Finland før alt er OK.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: rasse78
Skrevet den: 24-Maj-2012 kl. 23:06
Min udbyder er SEF - Sydfyns Intranet. Den anden dag forsvandt al info i EPG. Lidt efter begyndte det at "poppe frem" igen. Havde lige håbet på et nemt fix, der kunne afhjælpe problemet. MEN, der er værre ting i verden  Tak for jeres svar...
|
|