Print side | Luk vindue

2 ind - 1 ud højtaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11163
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 21:39

Emne: 2 ind - 1 ud højtaler
Skrevet af: MiKKa
Emne: 2 ind - 1 ud højtaler
Skrevet den: 12-April-2006 kl. 22:18
Hej,

Jeg har H+V højtalerkabel ud fra TV og H+V højtalerkabel ud fra HIFI. Disse 2 vil jeg gerne tilslutte samme sæt højtalere.

Kan nogen anbefale 1 god "switchbox" der håndterer 2xIN/1xOUT ?

pft

-------------
Je ne sais rien, moi...

Svar:
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 00:01

Hej,

Nu ved jeg jo ikke hvilket fjernsyn du har, men jeg har aldrig hørt om et fjernsyn der har indbygget en forstærker der kan drive et sæt højtalere. Den lyd der kommer ud af et fjernsyns tilslutninger plejer at være til en forstærker, som vel egentlig er en slags switchbox

Så hvorfor kører du ikke bare lyden fra fjernsynet ind i dit HiFi anlæg og så tænder det når du vil have den fede lyd fra højtalerne ? Det gjorde jeg før jeg fik surround og det lød bare 40 gange bedre end de højtalere der er indbygget i tv'et.

Mvh Kurt.

Skrevet den: 13-April-2006 kl. 05:12
Lyden der går ud fra mit tv går direkte til mine gulvhøjtalere, så nej, det er ikke bare en alm. lyd->forstærker udgang - Jeg har desværre ikke en almindelig lydudgang, så jeg kan ikke køre det over forstærkeren.

Jeg ønsker derfor at bruge samme højtalersæt til både tv og forstærker.

-------------
Je ne sais rien, moi...

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 07:05

B-tech BT 32 er en omskifter til netop dette behov. Det er temmeligt væsentligt at du ikke bruger en box der er beregnet til at sætte to højttalersæt til én forstærker, men det lyder som om du allerede har gennemskuet dette...

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 13-April-2006 kl. 07:24
Det var lige den. Tak

-------------
Je ne sais rien, moi...

Skrevet den: 13-April-2006 kl. 10:58

I stand corrected. Så lærte jeg også noget idag. Hvilket tv er det du har der har en egentlig forstærker indbygget ?

Mvh Kurt.

Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 11:24
Alle TV med indbyggede højtalere har da en forstærker indbygget. Mange har også stik til eksterne ekstrahøjtalere, med mulighed for at afbryde de indbyggede højtalere.
/Peter

Skrevet den: 13-April-2006 kl. 21:57

Selvfølgelig har de det. Men de 6-7 fjernsyn jeg har haft er der ikke en der har haft mulighed for at "trække" eksterne højtalere. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at de ikke eksisterer, som jeg nu er blevet belært om.

/Kurt.

Skrevet den: 15-April-2006 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

I stand corrected. Så lærte jeg også noget idag. Hvilket tv er det du har der har en egentlig forstærker indbygget ?

Mvh Kurt.

Samsung lw32a23w...

-------------
Je ne sais rien, moi...

Print side | Luk vindue