mangler fil til opdatering af 8550
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11172
Udskrevet den: 19-Maj-2025 kl. 12:18
Emne: mangler fil til opdatering af 8550
Skrevet af: sugeskaden
Emne: mangler fil til opdatering af 8550
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 12:53
Nogle der ligger inde med opdateringen til thomson 8550(update 5,31 el nyere). jeg kunne godt tænke mig at opdatere men kan ikke finde filen nogle steder, på Rapidshare står der at jeg har downloadet en masse som jeg ikke har så der skal jeg betale for at hente den . Hvis der er en venlig sjæl der har den må i Meget gerne sende den til mig på min mail som er mailto:fredenslund@gmail.com - fredenslund@gmail.com
mvh Søren
|
Svar:
Skrevet af: Rasmus Andersen
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 14:44
Jeg har sendt en mail
|
Skrevet af: sugeskaden
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 19:26
Takker mange gange .
|
Skrevet af: KimK
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 14:09
Hej.
Der er vel ikke en som ligger inde med SW opgraderingen Firmware 5.31 til THOMSON DTH 8550 og kan droppe mig den på en mail? Da jeg ikke har adgang til Rapidshare.
mvh. Kim.
Her er min mail: mailto:thomson-upg@kruger2000.dk - thomson-upg@kruger2000.dk
|
Skrevet af: KimK
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 14:11
Jeg vil også meget gerne modtage firmare 5.31 hvis der er nogen som vil sende den.
mvh. Kim.
mail: mailto:thomson-sw@kruger2000.dk - thomson-sw@kruger2000.dk
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 14:19
Hej KimK,
Venligst ingen dobbelt-posteringer - dine indlæg skal nok blive set! 
/Lars
|
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 17:06
Skrevet af: freejackk
Skrevet den: 10-Juni-2006 kl. 11:50
Hejsa
Jeg kan ikke finde ud af det der rabbitshare (eller hva det nu hedder) , men mangler updatering til Thomson 8550 (har pt 5.06).
Er der en der gider sendt den nyeste , vist nok 5.31 ??
mailto:freejackkk@hotmail.com - freejackkk@hotmail.com
Mvh Michael
|
Skrevet den: 11-Juni-2006 kl. 08:32
Mail 
|
Skrevet den: 11-Juni-2006 kl. 10:39
Tak for hjælpen Rasmus , det var kanon
|
Skrevet af: LiverBird
Skrevet den: 13-Juni-2006 kl. 18:51
Hei
Fint om noen kan maile DTH8550 firmware versjon 5.31 til meg også, på forhånd takk. mailto:kjetil_helland_hansen@hotmail.com - kjetil_helland_hansen@hotmail.com
Er det noen som har fått problemer med å oppgradere fra 5.03-->5.31 ?
|
Skrevet den: 13-Juni-2006 kl. 20:16
Har sendt den til dig
Jeg har ikke opdateret endnu fordi jeg ikke ved om evnen til at bruge Dvd-r forsvinder , mener kun den skulle understøtte Dvd+r , så jeg kan ingen hjælp/info komme med der
|
Skrevet den: 13-Juni-2006 kl. 20:19
Takk for hjelpen Michael 
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 10:04
Hvorfor skulle denne "evne" forsvinde?
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 10:46
Har nå mottatt firmware 5.31.
Søkt litt på forumet og er litt usikker på om filene skal brennes på root på cd, eller under \thomson. Har funnet begge alternativer i forumet. Kan noen som har gjennomført en vellykket oppdatering svare meg på dette ?
Er også litt usikker på om det er "farlig" å oppgradere fra 5.03 som jeg har til 5.31 i en operasjon. Har noen gjort dette fra 5.03 ?, kanskje det kan være lurt å gå via 5.20 først ?
Med min 5.03 versjon klarer spilleren ikke å brenne direkte på DVD+R plater (Sony + Verbatim), men fungerer helt fint å eksportere fra HD til DVD + R. Andre som har opplevd dette ?
NaviClick på Nrk1 har jeg ikke fått til. Håper nye firmware retter på dette.
Ellers er jeg meget fornøyd med min DTH8550.
Mvh
Kjetil
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 10:51
Glemte å si at NaviClick oppsettet som ikke fungerer på NRK1 er identisk med det jeg benytter på min gamle DTH7500.
Kjetil
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 16:21
Fant på forumet at oppdatering kl. 08:00 kunne være tingen, alt OK nå...
Er det noen som vet om det er mulig å få frem Tekst tv via DTH8550 ?, har koblet min 8550 til prosjektor via HDMI kabel, hadde vært flott å hatt tilgang på tekst tv....
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 17:47
Rasmus Andersen skrev:
Hvorfor skulle denne "evne" forsvinde? |
Måske fordi det ikke er noget den burde kunne , men kan så lige tilføje at den brændte fint på den , men jeg glemte at finalize disken , og efter optageren har været slukket og tændt igen vil den ikke have noget med disken at gøre , så helt perfekt er den ikke til Dvd-r ,,,,,,, troede lige 
|
Skrevet af: peter_kbh
Skrevet den: 15-Juni-2006 kl. 09:18
LiverBird skrev:
Har nå mottatt firmware 5.31.
Søkt litt på forumet og er litt usikker på om filene skal brennes på root på cd, eller under \thomson. Har funnet begge alternativer i forumet. Kan noen som har gjennomført en vellykket oppdatering svare meg på dette ?
...
|
Hej Liverbird.
Jeg har fundet ud af, at filerne skal brændes i root. Jeg har prøvet begge dele, da jeg ikke fandt oplysninger om det i første omgang.
Hilsen Peter
|
Skrevet den: 15-Juni-2006 kl. 09:26
Takk for hjelpen Peter.
Hvilken versjon oppgraderte du ifra ?, jeg har versjon 5.03. Mistet du innhold i Library (HD) etter firmware oppgradering og må du innstille / sortere alle kanaler på nytt. Har du sett noen merkbare endringer på spilleren etter oppgradering ?
mvh
Kjetil
|
Skrevet af: peter_kbh
Skrevet den: 15-Juni-2006 kl. 09:50
Hej Kjetil.
Jeg opgraderede fra 5.06, tror jeg. Og jeg gjorde det kort tid efter, jeg havde pakket maskinen ud, så jeg ved slet ikke, om det gør noget ved dit library, ligesom jeg heller ikke ved, hvad det har gjort bedre. Jeg læste bare her i forummet, at opgradering ville løse flere problemer.
Kanalerne påvirkede det i al fald ikke, for dem havde jeg fundet inden opgraderingen. Men jeg kan slet ikke forestille mig, at library skulle blive påvirket af firmwareopdatering. Og jeg kan sige, at efter 2 ugers brug har jeg ikke måttet genstarte maskinen, og jeg har i øvrigt ikke oplevet fejl, som jeg normalt ville tilskrive dårligt skrevet firmware.
Hilsen Peter
|
Skrevet af: Sven10
Skrevet den: 16-Juni-2006 kl. 23:17
Hej
Jeg købte en 8550'er i Elgiganten i sidste uge og har været vældig tilfreds med den lige bortset fra Naviclick, som jeg snart har testet i alle kombinationer, uden at det har fungeret ordentligt.
Jeg troede jeg havde sidste release, fordi jeg fik en maskine fra den allerseneste levering til Elgiganten, men nu viser det sig kun at være 5.03, så det er jo nok årsagen til mine problemer.
Det ville være rigtigt rart, hvis en af jer også vil sende opgraderingsfilen til 5.31 til mig, min mailadresse er mailto:sven-hoyer@mail.dk - sven-hoyer@mail.dk .
På forhånd tak.
|
Skrevet af: Sven10
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 01:10
Tak Rasmus, Michael og Kjetil, for den tilsendte 5.31 FW.
Jeg takkede Rasmus direkte på mail, da jeg modtog filen fra ham, i stedet for at takke på forumet, så jeg fik lige to ekstra. Nu har jeg lært det til næste gang.
5.31 er nu lagt ind på min maskine.
Naviclik fungerer nu for de danske sider, men kun for dagen idag og opdatering fra AV indgangen af DR2 fra DVB_T dekoder lykkes stadig ikke. Nu har jeg prøvet at sætte den til at opdatere klokken 3 i stedet for klokken 8 i håb om, at DR2 ikke sender TekstTV klokken 8 men stadig klokken 3. Men jeg har nu ikke de store forventninger - Som andre også nævner, er det jo heller ikke svært at programmere timerne manuelt, så skidt!
Øvrige forbedringer er dels at JPG filer nu vises i et rigtigt format, men maskinen har nu store begrænsninger i fremviserfunktionen. Jeg kan ikke få lov til selv at bladre rundt i billederne, kun stoppe og starte lysbilledeshowet.
Den anden forbedring består i at maskinen frøs i et enkelt menupunkt, hvilket vist nok er væk nu.
Jeg mangler at få prøvet om jeg nu kan få IR funktionen til at styre min Thomson DVB-T modtager, hvilket der vel burde være en chance for. Skal nok skrive hvis det lykkes.
|
Skrevet af: opllars
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 15:43
Jeg vil blot lige sige at jeg har fået at vide af en tekniker at man først bør opdatere til 5.20 og derefter til 5.31 (der skulle ligge en del opdateringer på 5.20 som man ellers går glip af). Jeg glæder mig til selv at prøve det...
Ole
|
Skrevet af: pknarb
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 17:44
Når man opdaterer firmwaren, så er det en komplet opdatering og ikke en "inkremental" opdatering, dvs. den nye version 5.31 indeholder også de gode ting fra 5.20, som det således ikke er nødvendig at have haft installeret først.
|
Skrevet af: raspi
Skrevet den: 10-Juli-2006 kl. 11:52
Hej
Er der ligeledes een som vil være flink at sende en mail til mig med en opdatering 5.31
mailto:raspi@vip.cybercity.dk - raspi@vip.cybercity.dk
På forhånd tak
|
Skrevet af: MisterCph
Skrevet den: 11-Juli-2006 kl. 13:10
Jeg har lige sendt en til dig raspi.
|
Skrevet den: 11-Juli-2006 kl. 14:54
MisterCph skrev:
Jeg har lige sendt en til dig raspi. |
Tak for hjælpen.
Raspi
|
Skrevet af: Kim Jeppesen
Skrevet den: 12-Juli-2006 kl. 19:06
Jeg vil også sætte stor pris på en opdateringsfil - min mail er naturfotografi.dk.
Hilsen
Kim Jeppesen
|
Skrevet den: 12-Juli-2006 kl. 22:28
Kim Jeppesen skrev:
Jeg vil også sætte stor pris på en opdateringsfil - min mail er naturfotografi.dk.
|
Ups.... glemte vist lidt i adressen: mailto:kim@naturfotografi.dk - kim@naturfotografi.dk .
Hilsen Kim
|
Skrevet den: 13-Juli-2006 kl. 09:45
Kim Jeppesen skrev:
[QUOTE=Kim Jeppesen]
|
Har nu modtaget - mange tak til Morten.
Hilsen Kim
|
Skrevet af: MisterCph
Skrevet den: 14-Juli-2006 kl. 11:33
Kære Venner.
Da jeg ikke har en Thomson mere, den var simpelthen FOR ustabil.....- har jeg slettet opdate-filerne fra min pc, men mon ikke en anden kunne hjælpe Jer?
Ps Jeg har fået byttet den til en anden, en Philips 3360H, den kan ikke lige så meget, den har bl.a. ikke HDMI og kan ikke overspille fra DVD til HDD, men den kan time-shift, og timer, den har buffer og kan overspille fra HDD til DVD, og det er jo egentlig DET, jeg har brug for, og det skulle virke, jeg har altid haft gode erfaringer med Pilips produkter, derfor blev det en Philips igen (at the end!), efter dårlige erfaringer, med 2!! Thomson-maskiner. Kige under mit indlæg "farvel thomson...."
Held og lykke, jeg køber aldrig et thomson produkt igen.
|
Skrevet af: opllars
Skrevet den: 14-Juli-2006 kl. 13:13
Lige mine ord, MisterCph!
Har ligeledes skiftet til en Phillips (1330H). Frydes dagligt over hvor robust og behagelig den er i forhold til det thomson skidt, som ikke var værd at eje - og af de samme grunde som du nævner i det indlæg du henviser til.
|
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 13:08
Er der een som ligger inde med opdatering 5.20 og måske også den originale 5.06?
Hvis nogen har dem eller blot en af dem må I gerne maile på
Jeg skriver tilbage i forummet når jeg har modtaget dem.
På forhånd tak!
|
Skrevet af: Siox
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 21:29
Er det een der kan hjælpe mig med een 5.31 opdatering, da min maskine er begyndt at fryse billedet ved afspilning af programmer på harddisc´en.
Jeg håber en opdatering kan løse problemet. Er der forresten nogle der ved, om maskinen forbliver kodefri ved opdatering.
På forhånd tak
|
Skrevet af: Siox
Skrevet den: 18-Juli-2006 kl. 22:24
Tak for hjælpen, Kim.... er nu opdateret med Version 5.31
Mvh
Søren C
|
Skrevet af: sovi
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 21:41
Jeg vil også meget gerne modtage firmare 5.31.
På forhånd tak.
mvh. Søren.
mail: mailto:soren.m.v@gmail.com - soren.m.v@gmail.com
|
Skrevet den: 24-Juli-2006 kl. 13:24
Tak til Ken for version 5.20
Hvis der er een som ligger inde med den originale 5.06 er jeg meget interesseret i en kopi
Tak på forhånd!
|
Skrevet af: nobody
Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 22:44
hej alle sammen er der stadigvæk nogen der ligger inde med firmware til den famøse thomson 8550 ? hvis der er så må i meget gerne maile mig et exs. af dem alle har en kammerat der har sådan en og han kan ikke finde noget nogen steder det var rent held at jeg fand ind her 
med venlig hilsen niels h kristensen
fesser40@hotmail.com
|
Skrevet af: Hector5
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 05:39
Hei
Her kan dere hente versjon 5.31 av denne filen. Pakk ut og brenn filene i katalogen \thomson\ på root av CD og kjør fra diskmenyen.
Hent filen http://rapidshare.de/files/27511855/Thomson531.zip.html - her .
|
Skrevet af: Aarup
Skrevet den: 03-August-2006 kl. 18:51
Er det een der kan hjælpe mig med een 5.31 opdatering
På forhånd tak.
Mail: Aarup@privat.tele.dk
------------- Venlig hilsen
Jan Aarup
|
|