Print side | Luk vindue

LG 32LB1 vs. Samsung LE32R72B

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11177
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 13:16

Emne: LG 32LB1 vs. Samsung LE32R72B
Skrevet af: micto
Emne: LG 32LB1 vs. Samsung LE32R72B
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 16:00

Hej Alle.

Jeg overvejer stærkt at købe et af disse lcd-tv.

Hvilket et er mon det bedste?

Er evt. andre der er værd at overveje?

Mvh. micto

Svar:
Skrevet af: a.v.jensen
Skrevet den: 13-April-2006 kl. 18:24
Er selv lidt i tvivl om hvilket LCD-TV der skal være mit første fladskærm.

LG modellen har 2 indbyggede tuners (Analog) og giver derfor mulighed for PIP.

Designet er lidt pænere på LG'en. Har set samsung modellen live, men ikke LG'en. Derfor ved jeg ikke hvilket der har det bedste billed.

Nogle der kender en butik hvor man kan se LG Tv'et?

Skrevet af: --and1--
Skrevet den: 18-April-2006 kl. 08:20

Jeg svæver også mellem Samsung LE32M61B og LG 32LB1, og har præcis samme problem, jeg aner ikke hvor jeg kan se LG´en live :(

Desuden har jeg læst, der snart kommer M71B, men om den kommer i 32" og hvad den koster er svært at finde ud af!

Såvidt jeg har ku læse fra nyere posts, tror jeg umiddelbart ikke det er pengene værd, håber måske lidt på M61B falder i pris?

Skrevet af: Terr1
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 22:11
Går vel and på hvad man skal bruge tv'et til, så vidt jeg er orienteret så har samsung bedre analoge tunere end LG's modeller, tilgengæld er LG'en klart bedre hvis den skal bruges i forbindelse med computeren da den understøtter 1:1 pixelmapping.. Tror det bedste bud er LG'en hvis man vil bruge den meget med computeren og samsungen hvis man vil bruge den som analogt TV.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Går vel and på hvad man skal bruge tv'et til, så vidt jeg er orienteret så har samsung bedre analoge tunere end LG's modeller, tilgengæld er LG'en klart bedre hvis den skal bruges i forbindelse med computeren da den understøtter 1:1 pixelmapping.. Tror det bedste bud er LG'en hvis man vil bruge den meget med computeren og samsungen hvis man vil bruge den som analogt TV.

Samsung har 1:1 pm på VGA indgangen. LG har det også på HDMI indgangen.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Print side | Luk vindue