Print side | Luk vindue

Nokia Lumia 800 eller 900???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Windows Phone udstyr og apps
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Windows Phone/8 som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111934
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 06:39

Emne: Nokia Lumia 800 eller 900???
Skrevet af: Thorvald
Emne: Nokia Lumia 800 eller 900???
Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 23:08
Hej.

Al denne snak om smartphones (ved det godt - det er min egen skyld), har fået mig til at overveje om jeg skulle have en også. Jeg har ikke det vældigt store behov for det en smartphone kan - men jeg kunne godt se en fordel i at kunne gå på Internettet, selvom jeg ikke har min computer med - og hvis jeg har den med - så i nogle tilfælde slippe for at hive den frem. Der er jo ikke meget plads på bordene i togene. Så den del af det kunne jeg i nogle tilfælde godt se det smarte i. Om der så kunne være nogle enkelte andre ting som min nuværende telefon ikke kan, som jeg ville bruge er svært at sige - men Skype er en mulighed. Men ellers er min mobil 95% til sms og 5% til tale - måske endda en mindre procentdel til tale. Jeg kunne måske også overveje at få en mobiltelefon med taletid til at erstatte vores fastnet med.

Men altså en smartphone til mig? Det havde jeg ikke troet for 2 uger siden - men nu? Måske. Hvilken smartphone så? Apple? Nej tak. Android? Næææ. Men Nokia Lumia 800/900 tiltaler mig. Deres fysiske design er lækkert og flot - væsentligt flottere end iPhone. Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.

Men hvad er forskellene på Nokia Lumia 800 og 900?? Bortset fra den fysiske størrelse altså? Er der nogen forskel? Er der et sted hvor man kan sammenligne de to? Jeg kan nok bedst lide 800'eren pga. den lidt mere handy størrelse.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: zemo
Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 23:19
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4240&idPhone2=4578 - http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4240&idPhone2=4578

-------------
/zemo/

Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 23:23
Har konen ikke fået en 900?

Jeg prøvede dem begge (800 og 900) i en TDC-butik i dag. 900'eren er dælme stor, skal man nok lige vænne sig til. Jeg synes også at opløsningen bliver for grov, til den større skærm.

Jeg kiggede også på Galaxy SIII. Den fedeste skærm jeg til dato har set på en mobilSmile

-------------
/zemo/

Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4240&idPhone2=4578 - http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4240&idPhone2=4578

Der er et par forskelle. Ved dog ikke om det vil have den store betydning:

- 900 har væsentligt hurtigere HSDPA modem. 42 Mbps mod 14,4 Mbps.
- 900 har et secondary kamera, det har 800 ikke. Hvilken betydning har det?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 23:50
Secondary camera = et camera til Skype på fronten

Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg vil sige at de 42 kontra 14,4 ingen praktisk betydning har. Det er teoretiske hastigheder som igen afhænger af afstand til mast, hvor mange enheder er på, osv.

Secondary camera vil sige at der sidder et kamera på fronten (samme side som skærmen, vendt mod dig selv), så du kan video-telefonere.

-------------
/zemo/

Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 00:23
I see. Så Lumia 800 kan ikke bruges til Skype? Eller i hvert fald ikke til videotelefoni, som vi kender det fra computeren?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 16:50
Hold da op, Thorvald er jo på vej ind i 2012, endag som first mover på en tvivlsom platform. Ville nok gå efter en 900 fremfor en 800.

Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 20:09

Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.

Man kan ikke "komme til" at slukke telefonen på knappen på siden. Man skal først holde knappen nede nogle sekunder og derefter acceptere at telefonen slukkes på skærmen.

Knappen sidder perfekt placeret, så det er let at låse og oplåse telefonen når man holder den i hånden.

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 20:15

Jeg vil sige at de 42 kontra 14,4 ingen praktisk betydning har. Det er teoretiske hastigheder som igen afhænger af afstand til mast, hvor mange enheder er på, osv.

Secondary camera vil sige at der sidder et kamera på fronten (samme side som skærmen, vendt mod dig selv), så du kan video-telefonere.

Jeg er sådan set enig, det er samme forskel ved iPhone 4 til 4S, og imellem de to har jeg hverken mærket eller målt nogen forbedringer.

Kan kun tale for hvordan det er i de dele af Århus jeg bevæger mig, men der er netværket langt fra stærkt nok til at man kan udnytte de ekstra muligheder mobilen giver dig.

Skrevet af: THX2K
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 20:40

I see. Så Lumia 800 kan ikke bruges til Skype? Eller i hvert fald ikke til videotelefoni, som vi kender det fra computeren?

Jo, du kan godt bruge Lumia 800 til Skype men ved videotelefoni vil modtageren ikke kunne se dig pga. det manglende kamera på fronten af telefonen. Du vil dog kunne se modtageren, hvis vedkommende benytter sit webcam eller har en telefon med kamera - fx. en Lumia 900.

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 06:14
For at tage det sidste først:
#THX2K: Meningen med Skype er jo at man skal kunne se hinanden, hvis man ringer til hinanden. Så hvis jeg på en Lumia 800 ringer til én, som har webcam, så kan jeg godt se vedkommende, men vedkommende kan ikke se mig. Hvis jeg så vender telefonen om så jeg kigger på bagsiden, kan vedkommende så se mig? (Fordi der er kamera på bagsiden af Lumia 800).

Er der chance for at der kommer en "Nokia Lumia 810", der er som en Nokia Lumia 900, men i samme størrelse som 800????

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Der er måske en enkelt ting, der ikke er så smart og det er at tænd/sluk knappen sidder på siden af telefonen, hvor man holder den. Det gøre det nemt at "komme til" at slukke telefonen. Lidt usmart tænkt af Nokia.

Man kan ikke "komme til" at slukke telefonen på knappen på siden. Man skal først holde knappen nede nogle sekunder og derefter acceptere at telefonen slukkes på skærmen.

Knappen sidder perfekt placeret, så det er let at låse og oplåse telefonen når man holder den i hånden.

Mnjaaaa, jeg synes nu den sidder et lidt dumt sted - men det kan godt være man vænner sig til det. Jeg synes godt at den kunne have siddet på siden nær toppen eller på toppen. Det er jo kun en gang om dagen, at man skal trykke på den - hvis man hører til den type, der slukker mobilen inden man går i seng.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hold da op, Thorvald er jo på vej ind i 2012, endag som first mover på en tvivlsom platform. Ville nok gå efter en 900 fremfor en 800.

Hehehehe - fed sarkasme....  Wink Jeg synes nu ikke at Windows Phone virker som en tvivlsom platform. Jeg kender jo iPhone lidt men jeg er generelt ikke vild med Apple "ting". Når man sidder foran en Windows computer hele dagen, så bliver man forvirret og irriteret, når ikke tingene fungerer som man forventer det, fra det man ellers bruger.

Windows Phone virker faktisk som en ganske god platform, efter hvad jeg har set med min kones Lumia 900. Så tvivlsom vil jeg ikke sige den er. Android har jeg ikke noget personligt kendskab til - men det jeg har hørt om den, er ikke godt. En jeg kender oplever det i hvert fald som lidt ustabilt. F.eks. havde hans datter ringet flere gange til ham uden at hans telefon tilsyneladende havde ringet. Den slags ustabilitet duer jo ikke. Nu ved jeg ikke hvor ny eller hvor gammel Windows Phone er, men mon ikke den efterhånden vil blive mere populær - efterhånden som telefonerne bliver pænere designet og med flere smarte funktioner. Jeg synes f.eks. ikke at en iPhone eller HTC er pæn, men Lumia'en er forfriskende pænt designet.

Jeg ville måske også gå efter en 900 - men jeg ville gerne have den i samme størrelse som 800. Jeg synes 900 er lige en tand for stor for en mobiltelefon.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 07:34
Men tvivlsom mente jeg at man altid må leve med nogle begrænsninger i starten / måske for altid. Læs f.x. Om dr.nu ude på forsiden, de vil måske lave en App til wp7, hvis der er nok wp7 brugere. Så tvivlsomt p den måde at iøjeblikket virker det som om App primært kommer på android og iOS.

Måske skifter det så wp7 eller wp8 også bliver understøttet, men det er jo det sats som wp7 / wp8 brugerne må tage.

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 07:56
Ja ok. Hvis man bruger apps meget, så ja. Men i mit tilfælde vil jeg nok ikke blive den store app-bruger. Det ville være enormt begrænset hvilke apps jeg ville bruge tror jeg. Hvis jeg tager et kig ned over de gratis apps til Windows Phone, kunne det måske være: Skype, DMI byvejr, måske YouTube, Google måske, Tom and Jerry hehehe måske, ugenummer, måske nogle enkelte flere. Jeg synes i hvert fald der ser ud til at være rigeligt at vælge mellem. I hvert fald mere end rigeligt til mig.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 09:06

Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Mnjaaaa, jeg synes nu den sidder et lidt dumt sted - men det kan godt være man vænner sig til det. Jeg synes godt at den kunne have siddet på siden nær toppen eller på toppen. Det er jo kun en gang om dagen, at man skal trykke på den - hvis man hører til den type, der slukker mobilen inden man går i seng.

Det er ikke kun en tænd/sluk knap man sjældent bruger. Du skal trykke på knappen hver gang du skal bruge telefonen. Det er den eneste måde at vække telefonen fra standby. (Kamara knappen kan dog starte kameraet uden at man har låst telefonen op først)

Jeg har også prøvet en LG Windows Phone hvor knappen sidder på toppen. Det er ikke særligt nemt at trykke på den uden at bruge 2 hænder. LG'en har så heldigvis en home knap, som også kan bruges til at vække telefonen. Den kan den ikke på Lumia telefonerne.

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 09:25
Nå ja, det er rigtigt nok. Når telefonen er gået i standby, skal man trykke på knappen - og på den måde sidder den jo et udmærket sted.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:36
Ååååååh - hvis bare Nokia Lumia 900 kunne fås i en variant, der var samme størrelse som 800, men med samme funktioner som 900, ville valget være nemt. Men det er der vel ikke være udsigt til??

-------------

Thorvald.

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 16:00

Ååååååh - hvis bare Nokia Lumia 900 kunne fås i en variant, der var samme størrelse som 800, men med samme funktioner som 900, ville valget være nemt. Men det er der vel ikke være udsigt til??

Jeg har en hvid 800, og en blå 900 - så jeg har prøvet begge telefoner.

900 er blevet mit faste valg, så 800'eren ryger nok til salg inden længe.

Den eneste funktion jeg egentlig mangler på 800 er internet deling, altså at kunne anvende telefonen som hotspot/tethering - men dette skulle komme med en snarlig update, en update der allerede er ude i Kina.

900'eren er ret stor - men det passer mig rigtig godt til det jeg bruger den til, nemlig e-mail på farten.

Front facing kamera har jeg intet at bruge til, jeg anvender ikke Skype/Videochat.

Hastigheden på de 2 telefoner er ens, men 900 kan føles sløv på grund af længere "vandring", men det vænner man sig til.

Men valget er ikke nemt :)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 16:22
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med længere vandring på 900'eren. Nej valget er ikke nemt. Hvis 800 havde webcam, tror jeg nok jeg ville vælge 800, pga. den lidt mindre og lidt mere handy formfaktor. Hvor meget jeg rent faktisk ville komme til at bruge mobil skype / videotelefoni er svært at vurdere. Sikkert ikke meget, men hvis man bruger det bare nogle få gange, er det jo det værd at det fungerer på samme måde som på computeren. E-mail på mobilen kommer jeg ikke til at bruge. Men samtidigt er det måske også bedre at se hjemmesider som denne og andre på den lidt større skærm på 900. Men nej - valget er ikke nemt. Men jeg tror nok det måske bliver 900.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 20:37

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med længere vandring på 900'eren.
Da opløsningen på de 2 skærme er den samme, men skærmen er større, skal du bevæge fingrene mere på skærmen, for at få den samme bevægelse, f.eks. ved scroll på hjemmesider, scroll mellem 2 de skærme osv. - det vil sige at 900'erens skærm faktisk virker "langsommere" uden at være det.

Citér Nej valget er ikke nemt. Hvis 800 havde webcam, tror jeg nok jeg ville vælge 800, pga. den lidt mindre og lidt mere handy formfaktor. Hvor meget jeg rent faktisk ville komme til at bruge mobil skype / videotelefoni er svært at vurdere. Sikkert ikke meget, men hvis man bruger det bare nogle få gange, er det jo det værd at det fungerer på samme måde som på computeren. E-mail på mobilen kommer jeg ikke til at bruge. Men samtidigt er det måske også bedre at se hjemmesider som denne og andre på den lidt større skærm på 900. Men nej - valget er ikke nemt. Men jeg tror nok det måske bliver 900.

Der er absolut ingen som helst tvivl om at webbrowsing er en smule mere bekvemt på 900. Det er altså lettere at læse med en større skærm, opløsningen er jo den samme, så ting står bare større. Der ud over virker skærmen, som i forvejen er temmelig god på 800'eren, bare en smule mindre "ulden", da det er 2 forskellige typer skærme.

Jeg vil sige det sådan, at kan du leve med den større formfaktor og vænne dig til at telefonen ikke er en lille nips, så skal du vælge 900 - skal du have noget der er mere fikst at se til, så er det 800.

I begge tilfælde får man en mega fed telefon - og det kommer fra en der har skiftet telefon meget ofte, og prøvet lidt af hvert, men som aldrig kommer tilbage til en anden platform, med mindre Windows Phones dør helt ud, men det tror jeg ikke kommer til at ske. Udviklingen af applikationer går stærkt, og "vi" er kommet over 100.000 på marked. det er immervæk en del! Smile

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 22:49
Der er en lille test af 900 på mobil.nu i øjeblikket. Beskriver lidt 900 i forhold til 800.
Se efter "Super lækker skal om gammel frugt"

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 23:42

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med længere vandring på 900'eren. Nej valget er ikke nemt. Hvis 800 havde webcam, tror jeg nok jeg ville vælge 800, pga. den lidt mindre og lidt mere handy formfaktor. Hvor meget jeg rent faktisk ville komme til at bruge mobil skype / videotelefoni er svært at vurdere. Sikkert ikke meget, men hvis man bruger det bare nogle få gange, er det jo det værd at det fungerer på samme måde som på computeren. E-mail på mobilen kommer jeg ikke til at bruge. Men samtidigt er det måske også bedre at se hjemmesider som denne og andre på den lidt større skærm på 900. Men nej - valget er ikke nemt. Men jeg tror nok det måske bliver 900.

E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

..... E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .

Jeg kommer ikke til at bruge e-mail på min mobil. I hvert fald ikke de e-mails jeg har på computeren, privat og til arbejde. Min e-mail profil på computeren fylder 19,5 GB, så allerede der duer det bare ikke. Og jeg skal ikke køre to e-mail systemer, hverken privat eller til arbejde. Så det ville højst blive en smule online e-mail.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 06:06
Forresten så bestilte jeg en Nokia Lumia 900, blå, i går aftes.  Wink  Så får vi se.... Smile

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 08:12

Forresten så bestilte jeg en Nokia Lumia 900, blå, i går aftes.  Wink  Så får vi se.... Smile

Den skal du nok blive glad for! Smile

Også selv om jeg får skyld for at have "løse håndled" efter at have valgt den i blå selv Big smile

-------------
Lars B

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 08:35
Ja, jeg synes den burde være i rød også - til pigerne. Så er der sort og blå at vælge mellem til os "drenge" og hvid og rød at vælge mellem til pigerne - ligesom med Lumia 800. Men jeg synes den blå er meget flot.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 08:36
Findes der nogen bordholdere til sådan en Lumia mobiltelefon?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 11:57

Findes der nogen bordholdere til sådan en Lumia mobiltelefon?
Der er lidt forskelligt
http://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-lumia-900-198114c1.html - http://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-lumia-900-198114c1.html

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Hastigheden på de 2 telefoner er ens, men 900 kan føles sløv på grund af længere "vandring", men det vænner man sig til.

Lumia 900 er millisekunder langsommere end Lumia 800 - og det skyldes ikke den større vandring.
Der findes sammenlignende klip på youtube, hvor man tydeligt ser, at hvis man f.eks. "tegner" en streg på de to, så følger stregen fingeren på Lumia 800, hvor den på 900 nærmest "halter" flere millimeter bagefter...

Jeg har en Lumia 800, og har stået med 900 i hånden. Jeg har bevidst fravalgt 900, da jeg syndes at den er alt for klodset.

M.v.h.

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 12:44
Jeg håber også at Nokia på et tidspunkt laver en mindre udgave af 900, som er samme størrelse som 800. Så kan det godt være at jeg skifter til den. Jeg synes også 900 er en smule stor - ikke klodset, det er designet for godt til at den kan blive, men bare en lille smule stor.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 13:27

..... E-mail på mobil var en af de ting jeg klart havde undervurderet  - indtil jeg fik smartphone . .

Jeg kommer ikke til at bruge e-mail på min mobil. I hvert fald ikke de e-mails jeg har på computeren, privat og til arbejde. Min e-mail profil på computeren fylder 19,5 GB, så allerede der duer det bare ikke. Og jeg skal ikke køre to e-mail systemer, hverken privat eller til arbejde. Så det ville højst blive en smule online e-mail.

Normalt har man kun de sidste 7-10 dages mail på telefonen og da den synkroniseres med mailserveren, vil du i praksis have eet, sammenhængende mailsystem, som du kan tilgå flere steder.
Utroligt vanedannende...

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Lumia 900 er millisekunder langsommere end Lumia 800 - og det skyldes ikke den større vandring.

Oplåsning af skærmlås, og generel "bevægelse" føles altså langsommere, og jeg mener ikke selve reaktionen - det er lidt svært at forklare Smile

Citér
Der findes sammenlignende klip på youtube, hvor man tydeligt ser, at hvis man f.eks. "tegner" en streg på de to, så følger stregen fingeren på Lumia 800, hvor den på 900 nærmest "halter" flere millimeter bagefter...

De har ellers samme processor hastighed - selv om de 2 processorer så vidt jeg har kunne finde ud af ikke har samme produktionsnavn....

Citér
Jeg har en Lumia 800, og har stået med 900 i hånden. Jeg har bevidst fravalgt 900, da jeg syndes at den er alt for klodset.
Jeg har som sagt begge telefoner, og jeg skal også vænne mig til 900'erens størelse, men når jeg tænker på hvad jeg bruger telefonen til, så er dens størrelse mere en fordel, end ulempe for mig.

-------------
Lars B

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Normalt har man kun de sidste 7-10 dages mail på telefonen og da den synkroniseres med mailserveren, vil du i praksis have eet, sammenhængende mailsystem, som du kan tilgå flere steder.
Utroligt vanedannende...

Jaaeh, nej - jeg vil ikke bruge e-mail på min mobil. Det er ikke nødvendigt at jeg altid kan tjekke min e-mail. Folk må vente med at få svar på deres mail, til jeg kommer til min computer. I øvrigt forstår jeg ikke helt hvad du mener med at der kun vil være de sidste 7-10 dages mail på telefonen, da den synkroniseres med mailserveren. Der er jo i hundredvis af e-mails på mailserveren. Men det har sikkert noget at gøre med hvilken type e-mail man bruger (offline eller online e-mail program) og hvordan tingene er sat op.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Utroligt vanedannende...

Jaaeh, nej - jeg vil ikke bruge e-mail på min mobil. Det er ikke nødvendigt at jeg altid kan tjekke min e-mail. Folk må vente med at få svar på deres mail, til jeg kommer til min computer. I øvrigt forstår jeg ikke helt hvad du mener med at der kun vil være de sidste 7-10 dages mail på telefonen, da den synkroniseres med mailserveren. Der er jo i hundredvis af e-mails på mailserveren. Men det har sikkert noget at gøre med hvilken type e-mail man bruger (offline eller online e-mail program) og hvordan tingene er sat op.

Som regel læser jeg kan mail på telefonen, men svarer via computeren.

De 7-10 dage er et "vindue" til din samlede indbakke og er den del der hentes ud på telefonen. Vinduets størrelse kan normalt sættes efter behov.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 15:12
Aaaah - ok, på den måde. Tja - hvem ved når man først kommer til at bruge telefonen..... Wink Nu skal jeg jo først lige have den plus at jeg lige idag har bestilt at flytte mit mobilnummer fra M1 til Lebara. Lad os sige at jeg sender 100 sms om måneden - det er 10 kr. hos Lebara. Plus lidt andet. Men hos M1 er min regning som regel på omkring 100,- om måneden og jeg har endda "fri 50". Men jeg tror også nok at det er fordi der er et regningsgebyr på 50 kr fordi jeg ikke betaler via pbs.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 18-Juni-2012 kl. 14:53
Ingen spørgsmål i 10 dage!?! ;-)
Det virker bare, det der Windows Phone! :-)

-------------
/zemo/

Skrevet den: 18-Juni-2012 kl. 15:01

Ingen spørgsmål i 10 dage!?! ;-)
Det virker bare, det der Windows Phone! :-)

Hahahahahaha - jeg har faktisk ikke taget telefonen i brug endnu, da jeg gerne vil flytte mit nummer over til Lebara. Købte den hos Call Me og tænkte ikke på at forsøge at få mit nummer flyttet til Call Me og så kunne jeg efter 6 måneder flytte til Lebara....

Jeg har dog haft den med på weekend tur her i weekenden for at prøve den lidt med simkortet fra Call Me - men mere om det en anden gang, så hold øje med dette underforum.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 08:25
Hej Thorvald. Få dog skiftet det nummer over til Callme. Det er da helt skørt ikke at bruge det abonnement du betaler for ;-). Er det M1 du har? Callme kan få det flyttet over fra dag til dag. Husk IKKE at opsige abonnementet hos M1, så forsvinder dit nummer.

-------------
/zemo/

Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 09:15
Det er ligemeget - jeg er ved at få flyttet det over til Lebara, pr. 1. juli. Ja, det var lidt uigennemtænkt ikke at flytte nummeret til Call Me først. Men det var fordi på det tidspunkt, troede jeg ikke at jeg kunne flytte nummeret over til et hvilket som helst mobilselskab, på baggrund af tidligere erfaringer. Men jeg kan forstå at nummerflytning nu er "givet fri".

-------------

Thorvald.

Print side | Luk vindue