Print side | Luk vindue

Pludselig ingen adgang til Synology-NAS :( HJÆLP

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111949
Udskrevet den: 03-Maj-2024 kl. 16:07


Emne: Pludselig ingen adgang til Synology-NAS :( HJÆLP
Skrevet af: KeWa
Emne: Pludselig ingen adgang til Synology-NAS :( HJÆLP
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 16:42
I lørdags, da jeg stod op, havde jeg pludselig ikke længere adgang til min NAS' bibliotekerne via Denne Computer. Jeg kan fint tilgå min NAS (Synology DS210+) via Assistant, jeg når jeg forsøger at "Tilføje drev", skal jeg angive brugernavn og password - og her fungerer brugernavn + password, som jeg anvender til at tilgå NASen ikke. 
Ligeledes har min boxee box ikke længere afgang til filerne på min NAS. Det er noget r**.  
Jeg vil være super glad, hvis nogen kan hjælpe. 

NB! Jeg kører ethernet via 220v, men det fungerer nu heller ikke længere :(

Tak



Svar:
Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:51

Hej,

Kan du tilgå NAS'en hvis du kobler en PC til den switch hvor NAS'en er tilsluttet ?
 
Mvh. Torben


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:54
Ja, jeg kan godt tilgå min NAS via computeren og Synology Assistant, men ikke fra computere via Denne Computer eller Stifinder - eller via Boxee Box.


Skrevet af: Pokersut
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Ja, jeg kan godt tilgå min NAS via computeren og Synology Assistant, men ikke fra computere via Denne Computer eller Stifinder - eller via Boxee Box.


Har du prøvet at genstarte NAS'en? Måske løser det problemet.

Har du prøvet at mappe et drev via kommandoprompten? Tryk på start-menuen, skriv cmd i Kør-boksen og skriv så noget a la dette her:

net use X: \\DS-210\public

Dette skulle gerne oprette mappen "public" med drevbogstavet X. Du bliver sikkert bedt om brugernavn og password.

Hvis det stadig ikke virker, så kontakt Synologys support - de plejer at være gode til at fixe den slags.

Mvh. Mikkel


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 12:38
Hej Mikkel
Tak for hjælpen. Har ikke forsøgt at mappe via prompt, men vil prøve det senere i det. Jeg tror dog, at problemet er mit brugernavn og password. Når jeg tilknytter drev via Synology Assistant, skal jeg ligeledes angive navn og pass, men der er ikke tale om de samme, som når jeg logger mig ind på NASen via Assistant.

Jeg har haft genstartet NASen - som i sluk/tænd, men ikke resat.

Kan man kontakte Synology Support (Danmark?) via telefon?

Tak


Skrevet af: Pokersut
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Har ikke forsøgt at mappe via prompt, men vil prøve det senere i det. Jeg tror dog, at problemet er mit brugernavn og password. Når jeg tilknytter drev via Synology Assistant, skal jeg ligeledes angive navn og pass, men der er ikke tale om de samme, som når jeg logger mig ind på NASen via Assistant.


Kan du så ikke bare mappe drev med det brugernavn + password, der virker - eller er det fordi, du vil bruge samme brugernavn som du bruger til Windows?

Du kan også prøve at logge ind på NAS'en og slette den bruger, der tilsyneladende ikke virker mere, og så oprette den med samme brugernavn og password igen bagefter. Eller du kan måske starte med at prøve at ændre passwordet på den eksisterende bruger og se, om du kan mappe drev med det nye password - bagefter kan du så rette det tilbage til det gamle.

Citér Jeg har haft genstartet NASen - som i sluk/tænd, men ikke resat.


Det burde heller ikke være nødvendigt.

Citér Kan man kontakte Synology Support (Danmark?) via telefon?


Nej, man udfylder en formular på deres hjemmeside, og så vender de tilbage - som regel i løbet af en dags tid. Måske beder de om at få adgang til NAS'en, og så kan de som regel løse problemet - men prøv lige selv at se, om ovenstående ikke virker.

Mvh. Mikkel


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Har du prøvet at mappe et drev via kommandoprompten? Tryk på start-menuen, skriv cmd i Kør-boksen og skriv så noget a la dette her:

net use X: \\DS-210\public

Dette skulle gerne oprette mappen "public" med drevbogstavet X. Du bliver sikkert bedt om brugernavn og password.

 
Jeg får meddelelsen ”Systemfejl 53 opstod. Netværksstien blev ikke fundet”.
 
Samme fejlnummer får jeg, når jeg forsøger at tilknytte netværksdrev via Synology Assistant (konkret meddelelse: ”Netværksstien blev ikke fundet. (53)”).
 

Siger det dig noget?

 
Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Kan du så ikke bare mappe drev med det brugernavn + password, der virker - eller er det fordi, du vil bruge samme brugernavn som du bruger til Windows?

Du kan også prøve at logge ind på NAS'en og slette den bruger, der tilsyneladende ikke virker mere, og så oprette den med samme brugernavn og password igen bagefter. Eller du kan måske starte med at prøve at ændre passwordet på den eksisterende bruger og se, om du kan mappe drev med det nye password - bagefter kan du så rette det tilbage til det gamle.
 
Jeg har 1) ændret password uden held, og 2) oprettet ny bruger (inkl. privelegier), men det fungerer helle ikke. Vedr. sidstnævnte så kan denne profil/bruger fint logge på Synology via Assistant, men når jeg skal tilknytte drev, får jeg samme fejlmelding, som når jeg anvender min admin-bruger-konto.

 

 

 



Skrevet af: Pokersut
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg får meddelelsen ”Systemfejl 53 opstod. Netværksstien blev ikke fundet”.


Hmmm. Har du rettet "DS-210" til navnet på din DS i net use-kommandoen? Det glemte jeg at skrive.

Navnet på din DS er det, der står over login-boksen, når du går ind på administrations-siden på web'en.

Hvis du stadigvæk får fejl 53, så prøv at skrive NAS'ens IP-adresse i stedet for navnet - altså noget i retning af

net use X: \\192.168.1.100\public

Igen skal du ændre IP-adressen til den, som din NAS benytter.

Citér Samme fejlnummer får jeg, når jeg forsøger at tilknytte netværksdrev via Synology Assistant (konkret meddelelse: ”Netværksstien blev ikke fundet. (53)”).
 

Siger det dig noget?

Det kunne tyde på, at Windows ikke kan "oversætte" NAS'ens netværksnavn til den rigtige IP-adresse.

Citér Jeg har 1) ændret password uden held, og 2) oprettet ny bruger (inkl. privelegier), men det fungerer helle ikke. Vedr. sidstnævnte så kan denne profil/bruger fint logge på Synology via Assistant, men når jeg skal tilknytte drev, får jeg samme fejlmelding, som når jeg anvender min admin-bruger-konto.

Hvilket bestyrker mistanken om, at det er Windows der kløjs i at finde den rette IP-adresse på NAS'en.

Prøv lige ovenstående og se, om du kan mappe via IP-adressen - hvis du kan, så tager vi den derfra.

Mikkel


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 14:52
Jeg har nu forsøgt mig med følgende:
 
1) net use X: file://%5C%5CDiskStation%5Cpublic - \\DiskStation\public
2) net use X: file://%5C%5C10.0.0.8%5Cpublic - \\10.0.0.8\public
(10.0.0.8 er den (interne) IP, jeg tidligere har brugt, til at få adgang til NASen)
 
Ingen af disse to forsøg virkede. Fik igen fejl 53. DOG blev computeren meget langsom - og arbejdede længe - da jeg forsøge mig med ad 2)
 
Har forsøgt at konfigurere router i Synology DSM 4.0. Her får jeg en række fejlmeddelelser. Ved ikke, om dette hjælper til at identificere problemet?


Skrevet af: Pokersut
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg har nu forsøgt mig med følgende:
 
1) net use X: file://%5C%5CDiskStation%5Cpublic - \\DiskStation\public
2) net use X: file://%5C%5C10.0.0.8%5Cpublic - \\10.0.0.8\public
(10.0.0.8 er den (interne) IP, jeg tidligere har brugt, til at få adgang til NASen)
 
Ingen af disse to forsøg virkede. Fik igen fejl 53. DOG blev computeren meget langsom - og arbejdede længe - da jeg forsøge mig med ad 2)


Mystisk - hvad sker der, hvis du prøver at åbne http://10.0.0.8 i din browser?

Citér Har forsøgt at konfigurere router i Synology DSM 4.0. Her får jeg en række fejlmeddelelser. Ved ikke, om dette hjælper til at identificere problemet?


Muligvis kan problemet være din router, ja. Har du mulighed for at koble din pc direkte til NAS'en med et netkabel, altså udenom routeren?

Hvis du kan, så prøv lige det og se, om de to net use-kommandoer virker.

Inden du prøver det, kan du også prøve at genstarte din router. Hvilken model er det?

Mvh. Mikkel



Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 15:30

Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Mystisk - hvad sker der, hvis du prøver at åbne http://10.0.0.8 i din browser?

Så får jeg meddelelse om, at ” Internet Explorer cannot display the webpage

  

Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Muligvis kan problemet være din router, ja. Har du mulighed for at koble din pc direkte til NAS'en med et netkabel, altså udenom routeren?

Hvis du kan, så prøv lige det og se, om de to net use-kommandoer virker.

Inden du prøver det, kan du også prøve at genstarte din router. Hvilken model er det?

Ja. Jeg har nu forsøgt at forbinde pc’en direkte til NASen med et ethernetkabel.

 

Både forsøget til ”DiskStation” og ”10.0.0.8” gav fejl 53 om, at netværksstien ikke er fundet.

 

Routeren er en Zyxel P-2601HN-F1… Den har været resat og er genstartet (flere gange) – og de korrekte porte skulle være åbne… Fik hjælp fra Telenor. Bøvlede en del med overhovedet af få nettet til at virke i weekenden, og det er ny lykkes. Når blot NASen ikke er koblet til pc’en, dvs. ikke anvendes overhovedet, så fungerer resten. MEN i dette tilfælde er NASen selvsagt ikke noget værd overhodet…



Skrevet af: Pokersut
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Routeren er en Zyxel P-2601HN-F1… Den har været resat og er genstartet (flere gange) – og de korrekte porte skulle være åbne… Fik hjælp fra Telenor. Bøvlede en del med overhovedet af få nettet til at virke i weekenden, og det er ny lykkes. Når blot NASen ikke er koblet til pc’en, dvs. ikke anvendes overhovedet, så fungerer resten. MEN i dette tilfælde er NASen selvsagt ikke noget værd overhodet…


Er du helt sikker på, at NAS'ens IP-adresse er 10.0.0.8? Hvis du har haft genstartet routeren og NAS'en ikke er sat til en fast IP-adresse, så kan nummeret sagtens have ændret sig.

Prøv lige at starte Synology Assistant og tjekke, hvilket IP-nummer, der står ud for din NAS - bare lige for at være helt sikker.

Ellers kan vi prøve at kigge videre med TeamViewer - så kan du PM'e mig loginoplysningerne.

Mvh. Mikkel


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 16:23
Det står angivet, at IP-adressen er 10.0.0.8. Jeg sender en PB. Tak


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 18:39
Trods stor indsats fra pokersut/Mikkel (tak!), er problemet stadig ikke løst. Så nye løsningsforslag modtages med kyshånd.


Skrevet af: h@nzen
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 15:33
Hvis du vil tilgå din Synology Dioskstation via en browser, skal du åbne for port 5000 i din router, og log på " http://10.0.0.8.:5000 ", det virker for mig.

Endvidere fra Synology support:
Hvorfor bliver de tilknyttede netværksdrev afbrudt
http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=dan&q_id=135

Hvorfor bedes jeg om at indtaste brugernavn og adgangskode, hver gang jeg forsøger at få adgang til Synology-produktet?
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=367&lang=dan


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 19:17
Det er ikke nødvendigt at åbne nogle porte, når begge enheder sidder lokalt på netværket. Du har bekræftet at NAS'ens ip-nummer er 10.0.0.8? Hvad sker der, hvis du i en kommandoprompt (windowstast, cmd, return) taster ping 10.0.0.8?


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 19:59
Måske ipadressen på den stationære er røget på shitlisten på nas, måske du skulle prøve at tilgå nas fra en alternativ lokal ip adresse

-------------
Mvh

René


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 16-Juni-2012 kl. 13:12

Jeg får konstant denne meddelelse vede. DDNS. Aner ikke, hvad det betyder. Måske en af jer kan "oversætte" for mig?

Kære bruger

System kunne ikke registrere den eksterne IP-adresse 94.145.98.153 til
http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fkewa.3utilities.com&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHlprIriyTs5aErxQQ5e6KPR0hqIQ - kewa.3utilities.com på DDNS-serveren NoIP.com. Den angivne årsag er [Værtsnavn findes ikke. Kontroller, om du har oprettet værtsnavnet på serviceudbyderens websted.].

Med venlig hilsen
Synology DiskStation


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 21:22
DDNS er en service som oversætter en ekstern IP adresse fra din internetudbyder.
til et alias som du kan bruge for at tilgå NAS udenfor dit lokalnetpå.

Du har ikke svaret om du kan ping'e dit NAS?


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 15:10
Jeg kan ikke "pinge" min NAS :-/


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg kan ikke "pinge" min NAS :-/
 
Og du er 100% sikker på at den har fået tildelt en IP adresse?
 
Jeg ville nok prøve at lade NAS'en få sin IP via DHCP, istedet for at konfigurere den med fast IP i NAS'ets interface.
 
Alternativt kan du lave en MAC reservation på din router, så routeren tildeler IP til din NAS baseret på dens MAC adresse.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg kan ikke "pinge" min NAS :-/


Så har den ikke længere den IP adresse du tror den har.

Kan du komme i opsætningen af din NAS, så tjek lige dens adresse der, eller endnu bedre sæt den op til fast ip adresse.

Hvilken router har du?
Kan du i routeren se, hvilke ip adresser der er tildelt hvad af routerens DHCP server?

Går alt galt, henter du det geniale værktøj, "Angry IP scanner" og scanner dit netværk for enheder.


Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 09:49
Viser Synology Assistant ikke hvilken IP adresse den finder NAS'et på? Så er det jo bare at fange IP adressen igennem Assistant, og så prøve at browse/ping'e den.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Viser Synology Assistant ikke hvilken IP adresse den finder NAS'et på? Så er det jo bare at fange IP adressen igennem Assistant, og så prøve at browse/ping'e den.
Medmindre den er på et andet subnet. Undrer mig dog lidt, kan man ikke tilgå den via USB direkte fra computeren -> NAS?


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 11:06
Bedste forslag er brug synology assistant hvis den finder en nas boks, så ved du hvilken ip den har og så logger du ind i en browser ved hjælp af den ip adresse assistenten finder.
 
Hvis ikke Assistenten kan finde boksen har du et problem, så er boksen nok defekt!!! eller er røget på et andet subnet hvilket jeg nok anser for usandsynlig da du ikke virker som det er noget du kunne finde på og rodde med.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: len61
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 11:22
Har du prøvet at reboote hvor option med check af files og quotas . Har selv prøvet at blive lukket ud af acces til nas (netgear duo og ultra)
af transmission og af et sambascript, netkabel i og prøve om du kan se den ,er altså mest tilbøjelig til at mistænke din router (just a hunch)


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Viser Synology Assistant ikke hvilken IP adresse den finder NAS'et på? Så er det jo bare at fange IP adressen igennem Assistant, og så prøve at browse/ping'e den.

Medmindre den er på et andet subnet. Undrer mig dog lidt, kan man ikke tilgå den via USB direkte fra computeren -> NAS?

Kan NAS'en normalt tilgås via USB!? Jeg troede kun at USB-portene var til eksterne diske usb-sticks etc?


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Viser Synology Assistant ikke hvilken IP adresse den finder NAS'et på? Så er det jo bare at fange IP adressen igennem Assistant, og så prøve at browse/ping'e den.

Medmindre den er på et andet subnet. Undrer mig dog lidt, kan man ikke tilgå den via USB direkte fra computeren -> NAS?

Kan NAS'en normalt tilgås via USB!? Jeg troede kun at USB-portene var til eksterne diske usb-sticks etc?
 
Svjv kan du ikke tilgå det via usb.
 
Tvivler på at han kører med subnets - det er jo en hjemmeinstallation vi snakker om, og det lader ikke til at OP er netværksteknisk nok til at vide hvordan man subnetter Smile


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 12:20
Tak for svarene. Puha en masse ord, som jeg ikke kender Embarrassed
 
Jeg kan godt tilgå min NAS via Synology Assistant. Og min router er en Zyxel (udbyder er Telenor).
 
Jeg kan se, at jeg må forsøge at "nørde" den lidt for at undersøge, om jeres ideer hjælper til en løsning af problemet...
 
Det undrer mig dog, at det pludselig er SÅ besværligt. Som skrevet indledningsvis, så fungere den en fredag aften, da jeg gik i seng ved 23-tiden, og kl. 7 næste morgen havde jeg ikke længere adgang til de allerede tilknytte drev, som gjorde, at jeg kunne tilgå NAS'en via Denne Computer...


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Tak for svarene. Puha en masse ord, som jeg ikke kender Embarrassed
 
Jeg kan godt tilgå min NAS via Synology Assistant. Og min router er en Zyxel (udbyder er Telenor).
 
Jeg kan se, at jeg må forsøge at "nørde" den lidt for at undersøge, om jeres ideer hjælper til en løsning af problemet...
 
Det undrer mig dog, at det pludselig er SÅ besværligt. Som skrevet indledningsvis, så fungere den en fredag aften, da jeg gik i seng ved 23-tiden, og kl. 7 næste morgen havde jeg ikke længere adgang til de allerede tilknytte drev, som gjorde, at jeg kunne tilgå NAS'en via Denne Computer...
 
Du skal ikke tilgå dit NAS via Synology Assistant. Du skal i Assistant vinduet finde IP adressen, og så prøve at tilgå NAS'et via IP adressen enten i Internet Explorer eller i Windows stifinder.
 
Start Assistant, og lad den finde din NAS. I kolonnen 'IP Address' står den IP som Assistant finder på NAS'et. Noter IP adressen, og skriv da i Internet Explorer http://xxx.xxx.xxx.xxx - http://xxx.xxx.xxx.xxx (din ip adresse), og se om du da kan komme ind på NAS'et.
 
Bagefter prøver du at åbne stifinder, og så skrive file://%5C%5Cxxx.xxx.xxx.xxx%5C - \\xxx.xxx.xxx.xxx\ efterfulgt af tryk på enter. Da burde du se dine mapper på NAS'et.


Skrevet af: len61
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 13:43
hvis du kan se den gennem assitant ,så kan se ip.Adr. Osv. lav et en reboot (hedder måske shutdown ) hvor du kan få den til at checke qoutas Olign. Når den er startet op og du kan se den  igen kan du igen køre assistent ,og derefter checke rettigheder Osv. Ville som start prøve at slå jumboframes fra, (har dårlig erfaring med zyxel)  du kan slå noget der hedder full journaling til hvis det er et problem der bliver ved med at komme igen (kører lidt langsommere). Kan ellers råde dig til at bruge synologys forum og community !
Ps.
Ville ikke forsøge at sætte host mod host på usb, det kan i værste tilfælde brænde dine usb porte af.


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 17:08

 

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Har du prøvet at reboote hvor option med check af files og quotas . Har selv prøvet at blive lukket ud af acces til nas (netgear duo og ultra)
af transmission og af et sambascript, netkabel i og prøve om du kan se den ,er altså mest tilbøjelig til at mistænke din router (just a hunch)

Jeg ved ikke, hvad det betyder :)

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Du skal ikke tilgå dit NAS via Synology Assistant. Du skal i Assistant vinduet finde IP adressen, og så prøve at tilgå NAS'et via IP adressen enten i Internet Explorer eller i Windows stifinder.

 

Start Assistant, og lad den finde din NAS. I kolonnen 'IP Address' står den IP som Assistant finder på NAS'et. Noter IP adressen, og skriv da i Internet Explorer http://xxx.xxx.xxx.xxx/ - http://xxx.xxx.xxx.xxx (din ip adresse), og se om du da kan komme ind på NAS'et.

 

Bagefter prøver du at åbne stifinder, og så skrive file:///%5C%5C%5C%5Cxxx.xxx.xxx.xxx%5C - \\xxx.xxx.xxx.xxx\ efterfulgt af tryk på enter. Da burde du se dine mapper på NAS'et.

IP er 10.0.0.88, og når jeg forsøger mig med http://10.0.0.88/ - http:// i Explorer, så får jeg en fejlmeddelelse. Det samme sker, når jeg skriver file://10.0.0.88/ - \\10.0.0.88\ i Stifinder.

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

hvis du kan se den gennem assitant ,så kan se ip.Adr. Osv. lav et en reboot (hedder måske shutdown ) hvor du kan få den til at checke qoutas Olign. Når den er startet op og du kan se den  igen kan du igen køre assistent ,og derefter checke rettigheder Osv. Ville som start prøve at slå jumboframes fra, (har dårlig erfaring med zyxel)  du kan slå noget der hedder full journaling til hvis det er et problem der bliver ved med at komme igen (kører lidt langsommere). Kan ellers råde dig til at bruge synologys forum og community !
Ps.
Ville ikke forsøge at sætte host mod host på usb, det kan i værste tilfælde brænde dine usb porte af.

Igen er jeg desværre ikke med på, hvad det betyder… Ønsker dog ikke at brænde mine USB-porte af…



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

IP er 10.0.0.88, og når jeg forsøger mig med http://10.0.0.88/ - http:// i Explorer, så får jeg en fejlmeddelelse.



Og din computers ip adresse er?


Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:


Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Du skal ikke tilgå dit NAS via Synology Assistant. Du skal i Assistant vinduet finde IP adressen, og så prøve at tilgå NAS'et via IP adressen enten i Internet Explorer eller i Windows stifinder.

 

Start Assistant, og lad den finde din NAS. I kolonnen 'IP Address' står den IP som Assistant finder på NAS'et. Noter IP adressen, og skriv da i Internet Explorer http://xxx.xxx.xxx.xxx/ - (din ip adresse), og se om du da kan komme ind på NAS'et.

 

Bagefter prøver du at åbne stifinder, og så skrive file:///%5C%5C%5C%5Cxxx.xxx.xxx.xxx%5C - efterfulgt af tryk på enter. Da burde du se dine mapper på NAS'et.

IP er 10.0.0.88, og når jeg forsøger mig med http://10.0.0.88/ - http:// i Explorer, så får jeg en fejlmeddelelse. Det samme sker, når jeg skriver file://10.0.0.88/ - \\10.0.0.88\ i Stifinder.

Når du finder NAS'et via Assistant, og går ind på administrationssiden via Assistant, hvad står der da i adresselinjen i Internet Explorer?



Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Ps.
Ville ikke forsøge at sætte host mod host på usb, det kan i værste tilfælde brænde dine usb porte af.
Hvorfor slatan, skulle usb portene brændes af på det.?
er der forsøgt med en anden computer? det kunne være at DSM "synology OS" har blokeret den Ip-adresse din computer sidder på.


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: len61
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Ps.
Ville ikke forsøge at sætte host mod host på usb, det kan i værste tilfælde brænde dine usb porte af.
Hvorfor slatan, skulle usb portene brændes af på det.?
er der forsøgt med en anden computer? det kunne være at DSM "synology OS" har blokeret den Ip-adresse din computer sidder på.
Hvorfor ? Det er ikke alle usb porte der er beskyttet ,mod kortslutning (5.v møder 5.v = kortslutning)! og hvad ZATAN har Slatan med det at gøre ?LOL


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: len61
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 13:49
Måske dit antivirus program ,eller din firewall ,har ændret nogle rettigheder (opdatering af scanner Etc. kan have gjort det).

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: ricas
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 14:11
Hej,

Prøv i Stifinder, klik på Netværk - oppe i toppen skriver du så \\DiskStation (det SKAL være forward slash ikke // )

....så burde du kunne se den Smile


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Ps.
Ville ikke forsøge at sætte host mod host på usb, det kan i værste tilfælde brænde dine usb porte af.
Hvorfor slatan, skulle usb portene brændes af på det.?
er der forsøgt med en anden computer? det kunne være at DSM "synology OS" har blokeret den Ip-adresse din computer sidder på.
Hvorfor ? Det er ikke alle usb porte der er beskyttet ,mod kortslutning (5.v møder 5.v = kortslutning)! og hvad ZATAN har Slatan med det at gøre ?LOL
Var jeg ikke over at der var et issue med det og tror det stadig ikke efter hvad jeg selv har erfaret. det blev lovliggjort ved at proppe "l" på.Wink

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Hvorfor ? Det er ikke alle usb porte der er beskyttet ,mod kortslutning (5.v møder 5.v = kortslutning)


Øøøøh nej. Hvis 5 volt bliver sluttet til 5 volt løber der ingen strøm.

Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: len61
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Hvorfor ? Det er ikke alle usb porte der er beskyttet ,mod kortslutning (5.v møder 5.v = kortslutning)


Øøøøh nej. Hvis 5 volt bliver sluttet til 5 volt løber der ingen strøm.

Klaus

Det har du jo ret men (forkert defineret af mig) men faktum er at muligheden for at brænde porten af er der . Efter et eller andet usb.2.X iso.std. er der beskyttelse for det.


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's



Print side | Luk vindue