Print side | Luk vindue

Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112007
Udskrevet den: 25-November-2024 kl. 01:59

Emne: Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
Skrevet af: Beno
Emne: Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 20:50
Hej

Jeg købte (bestilte) i sidste uge et 55" Philips TV hos Elgiganten i Glostup til kr. 11.999,-
De havde det ikke hjemme før midt i denne måned, men ville gerne vente da jeg havde set
mig lun på denne model. Afdrager over 20 md. jf. deres rentefrie afdragsordning.
Mit problem er nu at selvsamme TV er på tilbud til kr. 9.999,-!! Confused jeg har selvfølgelig skrevet under på aftalen.
Mit spørgsmål er nu om jeg er berettiget til at gå derned i denne uge og kun skulle betale (afdrage)
kr. 9999,-?? ....jeg har jo ikke fået TV´et endnu....!

/Beno

-------------
Philips 55" 3D 55PFL5527T

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:06
Tja, du kan jo afbestille det bestilte, og købe igen til den nye pris Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:12
Kan man godt opsige en købekontrakt sådan bare lige? Så kunne jeg da godt tænke mig at ophæve mit køb af iPhone, da den er faldet i pris siden købet Tongue

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan man godt opsige en købekontrakt sådan bare lige? Så kunne jeg da godt tænke mig at ophæve mit køb af iPhone, da den er faldet i pris siden købet Tongue
Aner det ikke, har aldrig prøvet den type af aftaler, men når nu TV´et endnu ikke er kommet, kan man vel fortrydeSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: gullip
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:28
Umiddelbart er svaret nej, du kan ikke ophæve, når der først er indgået en aftale og elgiganten har læst kontrakten med din underskrift på.
Men du kan argumentere for, at du ikke har fået din vare endnu og elektronik hurtigt falder i pris og derfor vil ophæve kontrakten for at købe et andet TV (selvom det er samme model).
Hvis du er flink overfor ekspedienten, så kan du være heldig ;)

Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:37
står leverings dagen på aftalen for vis ikke så er jeg sikke på du har ret til at annuller køb.
hvis nu du har fået varen kan du lever den tilbage de har noget med 30 dage returret så for du et til gode bevis du kan bruge når du vil.
så efter min mening ingen problem 

-------------
Mvh
Svsommer

Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

Umiddelbart er svaret nej, du kan ikke ophæve, når der først er indgået en aftale og elgiganten har læst kontrakten med din underskrift på.
Men du kan argumentere for, at du ikke har fået din vare endnu og elektronik hurtigt falder i pris og derfor vil ophæve kontrakten for at købe et andet TV (selvom det er samme model).
Hvis du er flink overfor ekspedienten, så kan du være heldig ;)
Hmm tjoo, men mit problem er jo at det rentefrie "tilbud" udløb i lørdags, så hvis jeg får ophævet kontrakten på TV´et, for så at ville købe igen, så jeg jo ligge de kr. 9999,- kontant. Og det er jeg ikke i stand til. Embarrassed fidusen for mig var at kunne afdrage beløbet over de 20 md.

/Beno

-------------

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 22:07
Gå ned og snak med dem, de er faktisk flinke nogle gange.
Det er ikke sikkert du kan få det hele ændret men måske du kan få lov at købe noget andet for de 2000,- du har givet for meget.

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 22:11
Det lyder som om du både vil blæse og have mel i munden.

Tror godt at du kan hæve kontrakten.

Men så må du lave en ny kontrakt på nye vilkår.

Men hvorfår tager du ikke en snak med El giganten?

Så ved du hvor du står.Smile

Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 22:24
når man laver et lån som elgiganten formidler så kan man godt bruge sin 14dags returret så for man et tilgode bevis.

-------------
Mvh
Svsommer

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 22:39
Husk at elgiganten selv giver pris-garanti for at deres egen varer der kommer på tilbud, det må da kunne bruges

Skrevet af: Enerneslo
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 23:47
Mener helt bestemt at de har eller havde en eller anden politik om at hvis en vare blev billigere i vist nok en måned efter at det var købt, så ville prisgarantien stadig gælde.

Skrevet af: sani
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 00:08
Du burde kune ophave kontrakt eller købe tv samt noget andet for de resterende 2000 kr

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 00:48
Jeg undrer mig lidt over at ingen tilsyneladende finder noget skandaløst ved Elgigantens prispolitik i situationer som denne. De har givetvist juraen på sin side, men de bevæger sig absolut på kanten - det er konkret ulovligt f.eks. at reklamere med en pris som værende "kun i denne uge", og så fortsætte med den lave pris bagefter. Jeg mener dette er sammenligneligt - de giver indtryk af at man skal handle nu for at købe på afbetaling uden omkostninger, men i realiteten har det kostet 2000,- ekstra at handle på afbetaling.

Et andet grelt eksempel: Yamaha RX-V 671 var på tilbud for et par uger siden, for 2499,-. Mens der var "rentefri", kostede den 4999,-. Nu er den på tilbud til 2299,-. Hvor rentefrit er det så lige at det er?

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 01:03
Kan ikke komme ind på elgigantens hjemmeside, lige nu, men er sikker på jeg har læst der er fortrydelses ret på køb via denne måde. Men at man får "pengene" som gavekort og ikke kontant.

Så tror du får et til godebevis på differencen. 

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 06:36
Så længe trådstarter ikke har snakket med El Giganten, bevæger vi os i det rene gætværk.

Og til Otto. Hvis man ikke kan lide El Gigantens prispolitik kan man handle andre steder.

Prøv for øvrigt at ligge mærke til Bilkas priser. De har også priser på nogle varer der kører op og ned som en elevator.

Jeg handler selv i El Giganten og forventer ikke at få service. Priserne får lige et tjek på Pricerunner inden jeg handler. Hvis man vil have service, vejledning, faste priser skal man gå uden om El Giganten.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 07:51
Ja, så er det jo bedre at handle i TC og betale fuld pris hver uge, det kan jeg godt se...

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Ja, så er det jo bedre at handle i TC og betale fuld pris hver uge, det kan jeg godt se...

De få produkter vi har som kan købes begge steder, er generelt mindst lige så billige som i Elgiganten, med få undtagelser. Så ja det er det faktisk.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og til Otto. Hvis man ikke kan lide El Gigantens prispolitik kan man handle andre steder.

Det er meget nemt at sige dét, men hvad med folk som trådstarter, der ikke opdagede det men lod sig lokke? 

Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente at diskutere det på lige fod med andre, så længe jeg er konkurrent, men dét der undrer mig er netop at folk rent faktisk tilsyneladende GODT kan lide dén prispolitik. Det er jo fair nok, jeg forstår det bare ikke.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: bbond
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 08:54
Den skal jeg altså lige have langsomt.....

El-Giganten har ikke Tvét, rent fysisk ? - men prisen cykler op og ned som om varen fandtes Wink

Det er f....... go´ Grundlovs-humor LOL

Bond Cool

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 09:08
Elgiganten gik bort fra sine 30 dages pris-garanti, og 30 dages returret for flere år siden. 
Idag har man højest 14 dage.
Men hvis Tv'et ikke endnu er modtaget, bør der ikke være noget problem i at annullere ordren, og hermed kontrakten, eller på en måde for de 2000 Kr. tilbage.
Jeg er sikker på, at i nok skal finde en løsning. Tag en snak med dem.

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 09:13

Prøv for øvrigt at ligge mærke til Bilkas priser. De har også priser på nogle varer der kører op og ned som en elevator.

Ja selv følgelig er der tilbud i forskellige uger.. Men i bilka kan du så også få differencen retur inden for 30 dage.. Eller i det tilfælde at det er med løn hvor det er uden renter og gebyrer kan du få det udbetalt i gavekort..

Så med mindre at Elgiganten gør det samme synes jeg det er en tynd sammenligning.

Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 09:24
Det er da ikke så svært:
Du annullerer ordreren og køber det igen. Finansiering ("rentefrit") er alligevel kun et produkt, El-Elefanten tilbyder gennem en tredjepart.
Ophæver du købet, da du ikke har modtaget varen endnu, så står du med 11.999,- dkr, du kan bruge i El-Elefanten eller lade være. Bruger du dem ikke, skal du ikke betale dem tilbage. Simpelt! Jeg tør nemlig godt påstå, at dét, du har skrevet under på, det er en krediterklæring og ikke en ordre!! Ikke sandt?
Du kan jo så vælge at købe selvsamme monstrum en gang til, til den nye pris. Her benytter du så den kreditgodkendelse, du har i forvejen på 11.999,- dkr. Du står herefter med tre valg:
1. Skynd dig at fyre de resterende 2.000,- dkr af på flere ting, du kan sætte i stikkontakten fra El-Elefanten.
2. Gem det resterende af kreditgodkendelsen til en anden gang og fyr dem af dér (kan stadig kun bruges i El-Elefanten)
3. Lad være med at bruge det resterende, så skal du kun betale 9.999,- dkr tilbage til kreditgiveren.

Jeg har tidligere arbejdet i et elektronikvarehus, det var i hvert fald sådan, du fungerede den gang. Jeg kan selvfølgelig ikke være helt sikker på, at det ikke har ændret sig siden...
Bottom-line: kreditten, du er godkendt til (11.999,- dkr), gives af et andet selskab end El-Elefanten. Det kan da godt tænkes, at det hedder "Elgiganten Resurs" ell. lign, juridisk set er det stensikkert et andet selskab, der giver kreditten.

Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 10:29
Jeg havde samme problem da jeg købte mit 65VT30.

35K skulle jeg give og to uger efter stod det til 30K.

Jeg gik ned og påpegede det og så fik jeg et tilgodebevis på differencen.

Du kan ikke få kontanter da lånet er optaget via Express bank

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 10:48
Jeg syntes virkelig man skal kigge sig for inden man hopper med på deres "Rentefrie tilbud".

Nu købte jeg selv et U46ES8005 det kostede 16880 kroner i butikken og deres tilbudspris er 16800 kroner på nettet. Altså der er en difference på 200 kr. De 200 kroner er jo renter, da jeg havde fået det til 1680, hvis jeg havde betalt kontant.

Det er slet ikke et galt eksempel men flere påpeger de sætter priserne højere i de perioder, hvor der er "rentefri" uge. Det er jeg enig med dem i. Og jeg vil konsekvent ikke betale renter, hvis vi snakker forbrugsgenstande. Men nu var differencen kun 200 kroner.

Du har dog altid 14 dages returret, du kan returnere produktet få et tilgodebevis også købe det igen. Så har du stadigvæk et tilgodebevis på differencen. Det kan man så forklare dem, hvilket får dem til at udbetale differencen på et tilgodebevis med det samme da de ikke gider alt bøvlet med at kører det frem og tilbage.

Elgiganten er en spøjs butik. Jeg kan på en måde gode lide dem fordi de er billige. Men man skal sætte sig ind i tingene og folk der kommer ind fra gaden for at få lidt rådgivning om tv og skal købe et nyt anbefaler jeg ALDRIG at gå i Elgiganten. Os andre ved jo, hvad vi skal have og kan jo uden problemer blot bestille uden at hører på deres lovprisninger af kabler, forsikringer, vægophæng og hvad de ellers prøver at prakke en på.

Når det så er sagt tror jeg der er en kundegruppe Elgiganten ikke tjener mange penge på. Jeg tror ikke de tjener penge på at sælge det tv til 16880 kroner med finansiering. Men de håber jo på at sælge alle mulige andre ting. Det kan være en god forretning, tjen penge på 80 % af kunderne og tab lidt på de resterende 20%..

Skrevet af: Among
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 11:24

Det er vist lige nogle forhold vi skal have slået fast. Du har accepteret et køb af det pågældende TV, til den pågældende pris, under de pågældende leverings- og kreditbetingelser. Derfor er købet bindende.

Særlige fortrydelsesretter og garantier (heri ikke medregnet reklamationsretten) gælder kun, hvis den pågældende sælger har tilbudt dette!

Umiddelbart kan man anføre den betragtning at der er tale om et kreditkøb, hvorfor den underliggende kreditaftale vil kunne fortrydes (14 dage) jf. 19, stk. 1 i kreditaftaleloven. Problemet er blot at kreditaftaleloven ikke finder anvendelse, når der er tale om en kredit der ydes rentefrit (og uden andre omkostninger) jf. § 3, nr. 1.

Således kan du ikke umiddelbart bruge kreditloven til meget i denne sammenhæng.

- Og så måske alligevel...

Du skriver at Elgiganten ikke tilbyder rentefri lånefinansiering på TV'et til den lave pris. Derfor kan man argumentere for at merprisen på de 2.000 kr. netop er et udtryk for en ”rentebetaling”, og dermed et kreditkøb omfattet af kreditaftaleloven.

Der er nogen herinde der påpeger relevansen i at kreditgiveren ikke er Elgiganten selv, men et selvstændigt opererende selskab. Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor dette skulle være af betydning i nærværende sammenhæng.

Forbrugerklagenævnet skriver lidt om returret i Danmark:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/fortryd?tc=3A13754A925B401FAFE24C0A036D7A3B

For at sætte tingene lidt i perspektiv, kan man læse følgende afgørelse fra Forbrugerklagenævnet (bilkøb med lånefinansiering gennem et eksternt finansieringsselskab):

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/motorkoeretoejer/annullering-af-koeb-af-bil?tc=3A13754A925B401FAFE24C0A036D7A3B

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 11:39
Gå ned i El gigantos og ta' en stille og rolig snak med dem. Lad være med at opføre dig som en kunde fra helvede.

Så er jeg sikker på at de har en prispolitik som giver dig penge eller tilgodebevis på det beløb, som du kunne have sparet på dette tilbud.

Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Der er nogen herinde der påpeger
relevansen i at kreditgiveren ikke er Elgiganten selv, men et
selvstændigt opererende selskab. Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor
dette skulle være af betydning i nærværende
sammenhæng.

Og jeg er så "nogen" Og jeg er helt enig med dig! Det har ingen relevans i denne sammenhæng, det har jeg ikke antydet. Den relevans, dét faktum har, er, at de to ting ikke hænger sammen. Jeg tror bare, at trådstarter var af den opfattelse Derfor prøvede jeg at opridse nogle af de muligheder, jeg ser for ham.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg syntes virkelig man skal kigge sig for inden man hopper med på deres "Rentefrie tilbud".

....

Du har dog altid 14 dages returret, du kan returnere produktet få et tilgodebevis også købe det igen. ....

Det kan godt være elgiganten tilbyder dette og andre butikker yder det som en service, men ifølge loven ydes der altså 2 års reklamationsret og ikke returret (jo, men så SKAL det være købt over nettet, da man ikke her ikke har mulighed for at se varen først). Er varen købt i en butik, er varen købt som beset og man kan ikke forlange at få pengene tilbage.

Skrevet af: MortenJA
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 13:30
Det eneste forhold der er nødvendig at slå fast findes her http://www.elgiganten.dk/cms/s-6UusGQVtOZAAAAEwR2hVz0Do/fuld-returret-i-14-dage-hos-elgiganten

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 13:33

men ifølge loven ydes der altså 2 års reklamationsret og ikke returret (jo, men så SKAL det være købt over nettet, da man ikke her ikke har mulighed for at se varen først).

Men næppe 2 års returret på nettetTongue

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg undrer mig lidt over at ingen tilsyneladende finder noget skandaløst ved Elgigantens prispolitik i situationer som denne. De har givetvist juraen på sin side, men de bevæger sig absolut på kanten - det er konkret ulovligt f.eks. at reklamere med en pris som værende "kun i denne uge", og så fortsætte med den lave pris bagefter. Jeg mener dette er sammenligneligt - de giver indtryk af at man skal handle nu for at købe på afbetaling uden omkostninger, men i realiteten har det kostet 2000,- ekstra at handle på afbetaling.

Et andet grelt eksempel: Yamaha RX-V 671 var på tilbud for et par uger siden, for 2499,-. Mens der var "rentefri", kostede den 4999,-. Nu er den på tilbud til 2299,-. Hvor rentefrit er det så lige at det er?

Det er helt normal politik for Elgiganten. Hvis man lægger mærke til det, så er priserne altid højere når der er "rentefrit" køb.

Jeg synes det er kraftig vildlende markedsføring og noget forbrugerombudsmanden burde kigge på.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 13:56

....

Du har dog altid 14 dages returret, du kan returnere produktet få et tilgodebevis også købe det igen. ....

Det kan godt være elgiganten tilbyder dette og andre butikker yder det som en service, men ifølge loven ydes der altså 2 års reklamationsret og ikke returret (jo, men så SKAL det være købt over nettet, da man ikke her ikke har mulighed for at se varen først). Er varen købt i en butik, er varen købt som beset og man kan ikke forlange at få pengene tilbage.

Hvad har det med sagen at gøre?

Kunden har 14 dages returret det har man i Elgiganten. Så behøver du ikke skrive til mig som om jeg ikke godt er klar over at man ikke altid har 14 dages returret i butikker i DK. Har jeg nogensinde påstået det?

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 14:17

....

Hvad har det med sagen at gøre?

Kunden har 14 dages returret det har man i Elgiganten. Så behøver du ikke skrive til mig som om jeg ikke godt er klar over at man ikke altid har 14 dages returret i butikker i DK. Har jeg nogensinde påstået det?

Nej, det var mere af hensyn til hvis der var andre, der ikke vidste det, som også følger med i tråden.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

men ifølge loven ydes der altså 2 års reklamationsret og ikke returret (jo, men så SKAL det være købt over nettet, da man ikke her ikke har mulighed for at se varen først).

Men næppe 2 års returret på nettetTongue

Det gik lidt for hurtigt LOL Det er jo 14 dage Clap

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 14:56

Du kan jo godt returnere tv´et men lånet hænger du jo stadig på. Og du har jo også købt tv´et til den pris og det syntes du jo var en god pris. Ellers skulle du jo have ventet til det udgik og købt det meget billigere end nu. Man skal ALDRIG kigge sig over skulderen når man har købt isenkram ;-)  

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Man skal ALDRIG kigge sig over skulderen når man har købt isenkram ;-)  

Det må jeg skrive under på.
Mit seneste køb, Samsung UE32ES5505, kostede for en måned siden 4.999,- i El-efanten. I denne uge kan man få det til 3.999,- ligeledes i El-dilettanten.

Sur røv, men eftersom jeg var tilfreds med prisen, da jeg indgik handlen, så er der jo ingen grund til at brokke sig nu.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 19:49
Det er lidt sjovt, hvorfor folk giver El Giganten øgenavne..

Man kalder det aldrig Hifi-Sjuppen eller Lexpert..

Men alle kalder det Elgigantos, El dilletanten, El Ellefanten og jeg ved ikke hvad.

Skrevet af: siccio
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 19:57
Noget jeg finder tåbeligt er den måde ekempelvis Philips gør det på, sikkert også andre mærker. Mit eksempel er tv der hedder 7660 som Fona sælger også 7665 som Elgiganten sælger o.s.v umiddelbart samme model og sammenligner man modellerne er der heller ikke konkret forskel andet en model nr. Det gør dog forbrugeren ikke kan sammenligne priser de forskellige steder og bruger pris garanti da de jo ikke er 100 procent ens. Dette er frækt i mine øjne. Mine eksempler er ikke de korrekte betegnelser men det er tæt på.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Noget jeg finder tåbeligt er den måde ekempelvis Philips gør det på, sikkert også andre mærker. Mit eksempel er tv der hedder 7660 som Fona sælger også 7665 som Elgiganten sælger o.s.v umiddelbart samme model og sammenligner man modellerne er der heller ikke konkret forskel andet en model nr. Det gør dog forbrugeren ikke kan sammenligne priser de forskellige steder og bruger pris garanti da de jo ikke er 100 procent ens. Dette er frækt i mine øjne. Mine eksempler er ikke de korrekte betegnelser men det er tæt på.

Det gør samsung rigtig meget.
Men det er jo et led i at undgå at presse prisen for meget, da alle fjernsyns producenter har kæmpe underskud..

Men tilbage til topic.. Da der er 14 dages returret på dit køb skulle der ikke være noget problem i at få differencen udbetalt i tilgode bevis.. Om ikke andet kan du jo returnere det og få et tilgode bevis på hele beløbet hvor efter du kan købe produktet igen til den billigere pris..

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er helt normal politik for Elgiganten. Hvis man lægger mærke til det, så er priserne altid højere når der er "rentefrit" køb.

Jeg synes det er kraftig vildlende markedsføring og noget forbrugerombudsmanden burde kigge på.

Der er intet at "kigge på"! Efter at forbrugerorganisationerne for år tilbage fik fjernet "vejledende udsalgspriser", så er der fri prisdannelse. D.v.s. at El-Giganten kan prissætte deres varer som de har lyst - sågar fra time til time, hvis det er det de vil!
Der er jo heller ingen som øffer over at computer hardware flakker op og ned i pris, fra dag til dag.

M.v.h.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Man skal ALDRIG kigge sig over skulderen når man har købt isenkram ;-)  

Det må jeg skrive under på.
Mit seneste køb, Samsung UE32ES5505, kostede for en måned siden 4.999,- i El-efanten. I denne uge kan man få det til 3.999,- ligeledes i El-dilettanten.

Sur røv, men eftersom jeg var tilfreds med prisen, da jeg indgik handlen, så er der jo ingen grund til at brokke sig nu.
Præcis! :-) Og når man køber når en ny model lige er kommet frem, så ved man jo godt hvilken vej prisen går. Og det er NED! Specielt de første 2-3 måneder...Det er kun folk som ærgelige over de har tabt penge, som gør de klynker. Men hvis den var steget igen, SÅ havde han fortalt bredt om hvordan han bare gjorde en god handel og fik RABAT osv.. bla bla.

Skrevet af: tbbv
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 20:40

Det er noget af det postulat!
Jeg har lige i sidste uge købt en projektor  http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/EHTW3200/epson-projektor-eh-tw3200 - Epson Projektor EH-TW3200  til knap kr. 7.000,- på rentefri i sidste uge.

At påstå at Elgigantens priser har været højere de sidste 4 uger kræver lidt dokumentation.

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Men alle kalder det Elgigantos, El dilletanten, El Ellefanten og jeg ved ikke hvad.

Der er en række idioter på dette site, der tror de er sjove/seje, når de fx skriver 'Elmutanten' o.l.

Uhh ja det er jo helt sikkert derfor, velkommen til første klasse..

Som jeg ser det er det fordi elgiganten har et dårlig ry og de lige er blevet kåret til den elektronik butik med den dårligste service(kan ikke lige finde et link i skrivende stund).

Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 23:16
Man kan ikke forlange at få god kvalificeret service i Elgiganten. Man kan ikke både få billigst og god service. Gode folk koster...

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 23:20

Der er en række idioter på dette site, der tror de er sjove/seje, når de fx skriver 'Elmutanten' o.l.

Er det værre end at sende folk hen i "Harald-skrald" efter højttalerkabel?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 23:22
Nu er det jo Elgiganten selv der skal dække fente omkostningerne til tredje part og derfor skal der selvfølgelig hives lidt mere ind kasseapperatet for at EG dækning på varen er den samme.

Hvis folk tror at andre end een selv betaler udgiften for de "rentefri" lån, så er det vist på tide at starte almindelig logisk tankegang som selvstændigt fag i folkeskolen.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det værre end at sende folk hen i "Harald-skrald" efter højttalerkabel?

Klaus

Klaus - nu er du jo idiot og tror du er sej - det var vi lige fået slået fast ifølge zczc LOL

Lad os alle i stedet få et alias på 4 umulige bogstaver at udtale efter hinanden Thumbs Up

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 08:08
Jeg handler faktisk en del hos LG-ganten, og fra min side er det ikke øgenavne men derimod kælenavne.
Til gengæld er jeg ikke så vild med f.eks. HiFi-snobben, ligesom jeg heller aldrig handler dagligvarer hos Superbæ og Ørma.

Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 08:38
Når man handler der kan man seriøst ikke forlange service, kender man den vare man vil have er de som regel billigst, hvis de da ellers har tilbuddet / normalvaren på lager!

De der personer i grønne trøjer der går rundt er forsikringsmæglere, de slet ikke ekspedienter, hvis nogen af jer skulle have misforstået det ;) ;)....

Al min småvare elektronik, såsom eksterne harddiske, film, spil, memery sticks osv køber jeg glædeligt derude. Men tjek altid lagerstatus hjemmefra! Slagtilbud har jeg droppet derude, det alligevel aldrig på lager...

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Når man handler der kan man seriøst ikke forlange service, kender man den vare man vil have er de som regel billigst, hvis de da ellers har tilbuddet / normalvaren på lager!

De der personer i grønne trøjer der går rundt er forsikringsmæglere, de slet ikke ekspedienter, hvis nogen af jer skulle have misforstået det ;) ;)....

Al min småvare elektronik, såsom eksterne harddiske, film, spil, memery sticks osv køber jeg glædeligt derude. Men tjek altid lagerstatus hjemmefra! Slagtilbud har jeg droppet derude, det alligevel aldrig på lager...

Jeg er uenig med dig i at man ikke kan forlange service. Jeg syntes faktisk El-Giganten har en utrolig god service. De bytter uden problemer næsten alle deres varer indenfor 14 dage og det er altså selvom du har prøvet det.

Rådgivningen er så som så, men det er den sku i mange butikker efterhånden. Folk vil ikke betale for det og køber gladeligt deres ting i lavpris butikker, hvilket jeg også selv gør.

Jeg har købt mange ting i Elgiganten og har aldrig haft noget at sætte på deres service ifm. reklamation/ombytning af produkter.

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af tbbv tbbv skrev:

Det er noget af det postulat!
Jeg har lige i sidste uge købt en projektor  http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/EHTW3200/epson-projektor-eh-tw3200 - Epson Projektor EH-TW3200  til knap kr. 7.000,- på rentefri i sidste uge.

At påstå at Elgigantens priser har været højere de sidste 4 uger kræver lidt dokumentation.
Så kan man jo se det på den her måde.
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.

-------------
SVP03

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.

Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.."
Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud.

Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.

Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk

Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat.

Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat.

Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:12

Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.."
Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud.

Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.

Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk

Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat.

Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat.

Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.
Sjovt nok beskriver du El giganten og ikke kunden i dit indlæg.

Da jeg ville købe et køleskab på tilbud, fik jeg at vide at det ikke var hjemme......

Men.... De havde et andet godt tilbud.

Jeg måtte nærmest tvinge sælger til at bestille det hjem til mig.

Og da han ikke kunne sælge stikprop med jordforbindelse og forsikring begyndte han at advare mig om købet.

Men tråden skal tilbage på sporet.

Når man indgår en handel må man rette sig efter de regler/priser der er når handlen bliver indgået.

Butikken har ret til at sætte en vare på tilbud når de har lyst.

Før trådstarter har forelagt sit problem over for El Giganten et vi ude i gætværk.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:17

Så har jeg formuleret mig forkert.
Hvis kunde 1 og 2 køber den samme vare men kunde 2 får det rentefrit, har kunde 1 betalt for nogen af omkostningerne ved kunde 2.
Ved da godt at man ikke får rabat hos Elgi.
I din betragtning tager du ikke hensyn til service (Parralel import).
Helt præcist kan jeg ikke se det rimelige i at jeg skal betale det samme for varen som kunden der kan få det rentefrit. Jeg forstår godt situationen på markedet som det er nu at rentefrit er et salgsargument.

-------------
SVP03

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:24

Hvis kunde 1 og 2 køber den samme vare men kunde 2 får det rentefrit, har kunde 1 betalt for nogen af omkostningerne ved kunde 2.
Helt præcist kan jeg ikke se det rimelige i at jeg skal betale det samme for varen som kunden der kan få det rentefrit. Jeg forstår godt situationen på markedet som det er nu at rentefrit er et salgsargument.

Det skal du ofte heller ikke, da du kan finde mange af deres vare som "Internetpris" på deres hjemmeside og få det samme pris, hvis du betaler kontakt.

Derudover kommer du jo altid til at betale for nogle ting som du ikke benytter dig af. F.eks tager jeg ikke kaffe ved vareudleveringen det betaler jeg for, jeg bruger ikke toilettet det betaler jeg for, jeg slider ikke på dankort maskinen den betaler jeg for.

Sådan vil det jo altid være.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:25
Lige nu er jeg ude og skal købe 4 nye TV.
3 stk af disse. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE32ES6715XXE/samsung-32-3d-led-smart-tv-ue32es6715 - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE32ES6715XXE/samsung-32-3d-led-smart-tv-ue32es6715
Hvis jeg med disse 3 og det lidt dyrere 4 TV vi skal have, kan få det til samme pris hos den lokale, handler jeg da der.
Skal også bruge vægbeslag til det store samt nogle andre småting.

-------------
SVP03

Skrevet af: tbbv
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:25
FCitat: SVP03

Jeg har aldrig Skrevet at jeg fik rabat på projekteren.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:26

Jeg syntes faktisk El-Giganten har en utrolig god service. 

Jeg er forvirret.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:27

Det skal du ofte heller ikke, da du kan finde mange af deres vare som "Internetpris" på deres hjemmeside og få det samme pris, hvis du betaler kontakt.

Derudover kommer du jo altid til at betale for nogle ting som du ikke benytter dig af. F.eks tager jeg ikke kaffe ved vareudleveringen det betaler jeg for, jeg bruger ikke toilettet det betaler jeg for, jeg slider ikke på dankort maskinen den betaler jeg for.

Sådan vil det jo altid være.
Så kan vi jo blive ved Smile
Men jeg køber ikke en fysisk vare i en butik der har rentefri lån uden jeg får noget. Så kan i kalde mig hvad i vil.

-------------
SVP03

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:28

Jeg er forvirret.

Okay.. Jeg ved ikke om du har læst mine indlæg, men der er aldrig problemer med at få nogle penge tilbage hvis det skulle byttes, hvis det var i stykker eller hvad ved jeg. Jeg kan forstå du har et tilhørsforhold til Tapeconnection, som selvfølgelig er en af de anderkendte butikker, hvor man forventer at få en form for rådgivning.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:35

Okay.. Jeg ved ikke om du har læst mine indlæg, men der er aldrig problemer med at få nogle penge tilbage hvis det skulle byttes, hvis det var i stykker eller hvad ved jeg. Jeg kan forstå du har et tilhørsforhold til Tapeconnection, som selvfølgelig er en af de anderkendte butikker, hvor man forventer at få en form for rådgivning.

For det første: Dét du beskriver er ikke service, men at butikken giver dig dét du har krav på. For det andet, så har det ikke en pind med rådgivning at gøre, at butikken konsekvent og bevidst forsøger at narre kunden til at købe et produkt til overpris, hvilket de ifølge DIT udsagn gør. For det tredje, så er jeg ikke enig med dig i din adskillelse af service og rådgivning. Rådgivning ER service.

Dét jeg ikke forstår, er at kunder som dig ligefrem anbefaler at handle i en butik hvor du VED at sælgerne forsøger at løbe om hjørner med dig. Så må du meget gerne forklare mig hvor meget du mener en butik skal pisse på sine kunder, før de bliver væk.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 09:47
Hej Otto. Det er ikke en ret jeg har krav på, hvis jeg handler i Elgiganten. Hvis jeg f.eks går i exspert og spørger om jeg kan købe et tv pakke det ud, og se tv i fjorten dage, komme tilbage med det og få hver en krone retur er svaret nej.

Jeg er klar over det forholder sig sådan på nettet.

Elgiganten forsøger at sælge dyrere produkter. Det ser man mange andre steder i mere eller mindre udbredt grad. Hvis du går i Hifi klubben er det jo tydeligt at det ikke kan blive stort og fint nok. Jeg anbefaler ikke folk at få rådgivning i Elgiganten, men jeg har virkelig intet i mod at se en vare på nettet og gå ned i elgiganten og købe den. Jeg kan ikke se, hvad problemet er. Jeg kunne have købt den i netto, aldi eller whatever hvis varen er den samme.

Hvorfor skal jeg råde nogle til at gå i Hifi klubben for at købe et forudefineret stykke udstyr, hvis de ikke engang kan levere en returret der er bare halvt så god.

Se f.eks hvad de skriver:

I Hi-Fi Klubben vil vi helst sælge helt nye og ubrugte varer til dig. Derfor har vi valgt, at retur- og ombytningsret aftales individuelt, hvor der er behov for det.

Retur- og ombytningsret som seriøs kundeservice

I Hi-Fi Klubbens butikker er der ikke retur- og ombytningsret pr. automatik. Vi vil nemlig allerhelst sælge nye og ubrugte varer til alle vores kunder. Vi vil dog samtidig gerne yde dig den bedst mulige service. Derfor er vi altid til at snakke med og aftaler gerne retur- eller ombytningsret i forbindelse med købet, hvis du er usikker på, om du har valgt rigtigt.

Hvad er det for en vildledende beskrivelse?

Hvorfor skulle jeg købe mit TV i Hifi-klubben og give 3-400 kr mere. Få en udefinerbar returret, ingen rentefrie lån og dårlige åbningstider.
De kunne sikkert have fortalt en masse lovprisninger om det tv jeg ville købe. Nu har jeg kigget på det tv 10 gange siden det kom frem og læst alle de test der er.

Jeg forstår udmærket at Elgiganten, Bilka mfl. de sælger meget elektronik til special butikkernes store fortrydelse.

Jeg syntes rådgivningen er elendig, det er der ingen tvivl om. Men jeg syntes deres service er rigtig god netop fordi der aldrig er problemer med at returnere. Det kan jeg ikke sige nok gange, det betyder meget for mig at jeg kan returnere et tv til 17000 kr, hvis det ikke lever op til forventningerne.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 10:02

Hej Otto. Det er ikke en ret jeg har krav på, hvis jeg handler i Elgiganten. Hvis jeg f.eks går i exspert og spørger om jeg kan købe et tv pakke det ud, og se tv i fjorten dage, komme tilbage med det og få hver en krone retur er svaret nej.

Det er en service at du får tilbudt 14 dages returret. Det er ikke en service, at der ikke er problemer når du vil gøre brug af den, det er en ret som du har købt og betalt for.

At det er DÅRLIG service (eller manglende service hvis man vil være ordkløver) ikke at tilbyde en returret, er jeg 100% enig i.

Jeg syntes rådgivningen er elendig, det er der ingen tvivl om. Men jeg syntes deres service er rigtig god netop fordi der aldrig er problemer med at returnere. Det kan jeg ikke sige nok gange, det betyder meget for mig at jeg kan returnere et tv til 17000 kr, hvis det ikke lever op til forventningerne.

Rådgivning ER service. Dårlig rådgivning = dårlig service.

Elgigantens slogan er (eller har været?) "det er dumt at betale for meget". Det er lige præcist dét du har beskrevet at almindelige, ikke veloplyste kunder (som er dem Elgiganten har klart flest af), meget ofte gør, på grund af rådgivningen. Er dét god service?

At rådgivningen er lige meget for dig, fordi du bare skal have et sted at købe varen hvor du evt. kan returnere den igen, hjælper jo ikke den "almindelige forbruger", der rent faktisk HAR brug for sælgerens rådgivning.

Anyway, jeg tvivler på at jeg kan overbevise dig om at du tager fejl, men du har bekræftet mig i mit synspunkt.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 10:36

Måske du skal handle noget mere i Expert!
http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/Bytteret.aspx - http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/Bytteret.aspx

M.v.h.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Måske du skal handle noget mere i Expert!
http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/Bytteret.aspx - http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/Bytteret.aspx

M.v.h.
Arrh, der står nu også at varen skal være ubrugt, så det er vist ikke helt det samme.

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 11:14

Det er en service at du får tilbudt 14 dages returret. Det er ikke en service, at der ikke er problemer når du vil gøre brug af den, det er en ret som du har købt og betalt for.

At det er DÅRLIG service (eller manglende service hvis man vil være ordkløver) ikke at tilbyde en returret, er jeg 100% enig i.

Rådgivning ER service. Dårlig rådgivning = dårlig service.

Elgigantens slogan er (eller har været?) "det er dumt at betale for meget". Det er lige præcist dét du har beskrevet at almindelige, ikke veloplyste kunder (som er dem Elgiganten har klart flest af), meget ofte gør, på grund af rådgivningen. Er dét god service?

At rådgivningen er lige meget for dig, fordi du bare skal have et sted at købe varen hvor du evt. kan returnere den igen, hjælper jo ikke den "almindelige forbruger", der rent faktisk HAR brug for sælgerens rådgivning.

Anyway, jeg tvivler på at jeg kan overbevise dig om at du tager fejl, men du har bekræftet mig i mit synspunkt.

Jeg har aldrig påstået at tale den normale forbrugers sag. Jeg køber mine ting, hvor de er billigst. Jeg vil da ikke bruge ekstra penge på at købe det et sted med bedre rådgivning som en demonstration mod elgiganten.

Du syntes rådgivning er en vigtig service set fra dit synspunkt. Det vil jeg give dig ret i, hvis vi snakker nogle kundegrupper. For mit eget vedkomne er det en ubetydelig service, hvilket jeg så handler efter.

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 13:14

Hvorfor skulle jeg købe mit TV i Hifi-klubben og give 3-400 kr mere. Få en udefinerbar returret, ingen rentefrie lån og dårlige åbningstider.
De kunne sikkert have fortalt en masse lovprisninger om det tv jeg ville købe. Nu har jeg kigget på det tv 10 gange siden det kom frem og læst alle de test der er.

Hvad var det du ikke fattede da jeg skrev, at du selv betaler for de rentefri lån ?

Hifi Klubben kan da fint lave afdragsfrie lån hvis de ønsker, men tilsyneladende har man valgt en gennemsigtig prisstruktur. Det kan man sgu ikke klandre dem for ! Alternativt skal de jo hæve prisen for at tjene det samme. Det er butikken der betaler renten for de afdragsfrie lån og ikke låne-udbyderen. Alternativt skal man jo køre med to priser som en er inde på, for hvorfor skal ham der betaler her og nu give samme pris for varen, som ham der vil have butikken til at betale hans lånerenter ?

Åbningstider er vel en smagssag. Jeg synes personligt det er til at brække sig over når alt har åbent døgnet rundt. Men fair nok, hvis man liiige står og mangler et tv kl. 23 såhh....

Returretten kan vi godt blive enige om er lidt udvasket, men på den anden side; Mine bekendtskaber i de små specialbutikker fortæller ofte om kunder der køber udelukkende med henblik på at returnere. De skal bare lige bruge skærmen til en forboldkamp.

Har tidligere jobbet i EG og dengang blev reglerne for retur på bl.a. navigation ændret fordi nogle kunder troede de skulle købe en navigation og så returnere den når ferien var slut. Så jeg kan godt forstå nogle butikker er lidt tilbageholdende.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Hvad var det du ikke fattede da jeg skrev, at du selv betaler for de rentefri lån ?

Hifi Klubben kan da fint lave afdragsfrie lån hvis de ønsker, men tilsyneladende har man valgt en gennemsigtig prisstruktur. Det kan man sgu ikke klandre dem for ! Alternativt skal de jo hæve prisen for at tjene det samme. Det er butikken der betaler renten for de afdragsfrie lån og ikke låne-udbyderen. Alternativt skal man jo køre med to priser som en er inde på, for hvorfor skal ham der betaler her og nu give samme pris for varen, som ham der vil have butikken til at betale hans lånerenter ?

Åbningstider er vel en smagssag. Jeg synes personligt det er til at brække sig over når alt har åbent døgnet rundt. Men fair nok, hvis man liiige står og mangler et tv kl. 23 såhh....

Returretten kan vi godt blive enige om er lidt udvasket, men på den anden side; Mine bekendtskaber i de små specialbutikker fortæller ofte om kunder der køber udelukkende med henblik på at returnere. De skal bare lige bruge skærmen til en forboldkamp.

Har tidligere jobbet i EG og dengang blev reglerne for retur på bl.a. navigation ændret fordi nogle kunder troede de skulle købe en navigation og så returnere den når ferien var slut. Så jeg kan godt forstå nogle butikker er lidt tilbageholdende.

Du skriver jeg betaler for lånet selv, hvilket er forkert. Ofte har du ret i at prisen er højere når det er rentefri lån inkluderet. Men i mit tilfælde kostede det præcis det samme på deres hjemmeside, hos bilka, Wupti og hvad de nu hedder. I det tilfælde kan du ikke mene jeg har betalt penge for lånet, da jeg ikke har givet ekstra. Altså der er en netto udgift på 0 kroner ekstra ifm. lånet. Jeg kunne ikke have sparret noget ved at købe det på nettet eller andet sted kontakt. Prisen havde ikke været lavere, hvis jeg havde betalt kontakt. Den havde været præcis den samme, så jeg forstår ikke din påståelighed når jeg nu siger, hvad jeg har oplevet.

Du har ret i Hifi-klubbens prisstruktur er gennemsigtig. De er altid lige det dyre end andre, hvilket de da også er en slags gennemsigtighed.

Jeg forstår ikke, hvorfor du brækker dig over at butikker har længe åbent? Du sætter tingene på spidsen da vi begge godt ved at EG ikke har åbent til 23.00.

Elgiganten kan åbenbart godt håndtere at der kommer noget udstyr tilbage. Hvis de små special butikker ikke kan det, så stiller de jo kunden dårligere hvilket igen betyder at de rent konkurrence mæssig ikke tilbyder den samme returneringsservice.

Igen nogen søger en sludder for en sladder i Hifi klubben og andre vil hellere have lave priser, god returret og gode åbningstider. Jeg syntes det er fint du handler i Hifi klubben. Men jeg har som sagt undersøgt alt om det TV inden jeg køber det.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 16:38
Wow en tråd sådan et spørgsmål kan afføde!Clap selvom man nok er kommet liidt aff-topic hehe
Men til alles info er jeg lige kommet hjem fra El-giganten et tilgodebevis på kr. 2.000,- rigere...samt selvfølgelig et nyt TV - til tilbudsprisen Big smile det største problem var rent faktisk ikke om det kunne lade sig gøre, men hvordan. Sælgeren jeg fik fat i, var sælger, ikke bogholder Wink men stor tak for hans hjælp! Det endte ud i en kreditering på kr. 11.999,- og en ny faktura/bon
på kr. 9999,- samt tilgodebeviset. Så nu har jeg kr. 2000,- til at snolde for dérude ved lejlighed - ikke dårligt!

-------------

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 16:59
Så er Elgiganten vel ok, eller.... Wink

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 17:26

Ikke, hvis man skal tro på flerheden af indlæg på dette site.

Nu, når jeg tænker over det: Elgiganten annoncerer vist ikke på recordere.dk.

Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 18:36

Har aldrig påstået det modsatte Big smile mit oprindelige spørgsmål gik jo mere hvordan jeg stod så´n generalt, hvis de stillede sig på bagbenene - hvilken jo så absolut ikke var tilfældet.

-------------

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Beno Beno skrev:

Wow en tråd sådan et spørgsmål kan afføde!Clap selvom man nok er kommet liidt aff-topic hehe
Men til alles info er jeg lige kommet hjem fra El-giganten et tilgodebevis på kr. 2.000,- rigere...samt selvfølgelig et nyt TV - til tilbudsprisen Big smile det største problem var rent faktisk ikke om det kunne lade sig gøre, men hvordan. Sælgeren jeg fik fat i, var sælger, ikke bogholder Wink men stor tak for hans hjælp! Det endte ud i en kreditering på kr. 11.999,- og en ny faktura/bon
på kr. 9999,- samt tilgodebeviset. Så nu har jeg kr. 2000,- til at snolde for dérude ved lejlighed - ikke dårligt!

Dejligt for dig & godt at du opdaterer tråden Smile

Skrevet af: CrazyA
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 13:16

He he, ja kært barn har mange navne Wacko

-------------
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1

Skrevet af: CrazyA
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 08:04

Hejsa

Jeg giver dig fuldstændig ret, kæft hvor kan sådan en tråd blive ødelagt af off-topic, i stedet for at handle om det du spurgte om Dead

Men fedt at det hele gik op for dig mht. at få tilgodebevis, og tv til tilbudspris Wink

-------------
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 13:22

For det første: Dét du beskriver er ikke service, men at butikken giver dig dét du har krav på. For det andet, så har det ikke en pind med rådgivning at gøre, at butikken konsekvent og bevidst forsøger at narre kunden til at købe et produkt til overpris, hvilket de ifølge DIT udsagn gør. For det tredje, så er jeg ikke enig med dig i din adskillelse af service og rådgivning. Rådgivning ER service.

Dét jeg ikke forstår, er at kunder som dig ligefrem anbefaler at handle i en butik hvor du VED at sælgerne forsøger at løbe om hjørner med dig. Så må du meget gerne forklare mig hvor meget du mener en butik skal pisse på sine kunder, før de bliver væk.

Så godt skrevet !
Thumbs Up

-------------
.....

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 13:24

Hvorfor fik du ikke pengene i hånden?
Så kunne du afdrage på din kredit.

-------------
.....

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 13:32

Jeg er forvirret.

Du er ej den eneste.

-----
/Alle:
Aldrig vil jeg lade mig snyde af dem, eller anbefalde nogle at lade sig snyde ved at gå ind i den butik.
De køre bevist på at "snyde og bedrage" (give udtryk for at noget er bedre end virkeligheden) folk til at handle hos dem.
Slag tilbud er aldrig hjemme (i noget der bare ligner noget normal lager beholdning), og bruges til at trække folk ind i butikken, for så at sælge en andet (og for Elgigantens pengepung bedre produkt).

Kan man ikke gennemskue dette, så er det synd for een.
Kan man gennemskue dette, bør man advare andre....... Helt ærligt, ville du ikke gerne bo i et land, hvor vi passer på hinanden?

-------------
.....

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg er forvirret.

Du er ej den eneste.

-----
/Alle:
Aldrig vil jeg lade mig snyde af dem, eller anbefalde nogle at lade sig snyde ved at gå ind i den butik.
De køre bevist på at "snyde og bedrage" (give udtryk for at noget er bedre end virkeligheden) folk til at handle hos dem.
Slag tilbud er aldrig hjemme (i noget der bare ligner noget normal lager beholdning), og bruges til at trække folk ind i butikken, for så at sælge en andet (og for Elgigantens pengepung bedre produkt).

Kan man ikke gennemskue dette, så er det synd for een.
Kan man gennemskue dette, bør man advare andre....... Helt ærligt, ville du ikke gerne bo i et land, hvor vi passer på hinanden?

Hej.

Du skriver de aldrig har noget af deres tilbud på lager. Det er sjovt at du samtidig skriver at du aldrig sætter dine ben i butikken. Hvordan kan du så konkludere ovenstående?

Du har tydeligvis ikke fattet, hvad mit budskab er. Jeg er pisse ligeglad med butikkens lovprisninger af det ene og andet. Jeg har besluttet mig for mit køb, hvilket jeg tror mange har i sær herinde da jeg da vil tro de fleste har sat sig lidt ind i sagen og går op i produktet. (TV, lyd osv).

Hvorfor skal jeg købe i en butik, hvor de måske ikke en gang har tingene på lager, ringe returret og ingen gratis kredit?

Elgigantens service er god. Service for mit vedkommende er at de har tingene hjemme, lang tid åbent, er søde og rare, returret og hurtig reklamation. At det så for dit vedkommende er at få en sludder for en sladder om udstyret med ekspedienten er i min verden fint. Så kan du jo passende gå i Hifi-Klubben, hvor du slipper for ting som Returret, rentefrie-lån, billige tilbud. Men det er selvfølgelig også vigtigt at ekspedienten kan fortælle dig at det tv du har kigget på i mange måneder er super godt... :S

Handler du f.eks altid kød hos slagteren? Sko i sko butikken? Brød hos bageren? Man må bare få øjnene op for at de små butikker med den hyggelige ejer og avancer på 50% hører fortiden til. Folk efterspørger det ikke, hvis du spørger mig. Jeg kender stort set ingen der gider handle steder, hvor ting er dyre..

Den sidste linje er da helt ude i hampen. Du får det til at lyde som om Elgiganten trækker en pistol op mod panden og truer folk til at købe deres ting. Folk de går selv derind, hører selv på deres rådgivning og lægger selv pengene. Det kan da aldrig blive mit ansvar overhovedet, hvilket du da må kunne forstå. Jeg har ingen skrupler ved at anbefale folk at handle i Elgiganten da jeg altid selv har oplevet dem yderst fair, hvis der har været problemer eller lign.

Bare fordi det er elektronik så skal folk ikke tænke selv?

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 14:11

Hvorfor fik du ikke pengene i hånden?
Så kunne du afdrage på din kredit.

Det er en del af aftalen at man ikke kan få pengene tilbage. Når du handler med kredit så får du et gavekort, hvis du returnere varen.

Og det står IKKE med småt, det står med stort på priskiltet, låne papirene, kvitteringen og de siger det også.

Men det syntes du sikkert også er ringe. Om de så havde stillet et tivoli op på parkeringspladsen, hvor man kunne få gratis øl og pølser havde det sikkert også været galt.

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 14:13

Men det syntes du sikkert også er ringe. Om de så havde stillet et tivoli op på parkeringspladsen, hvor man kunne få gratis øl og pølser havde det sikkert også været galt.

Spar på krudtet! Og lad være med at lægge andre debatører holdninger til, som de ikke har givet udtryk for!

Husk at dette er et debat forum, og at det er tilladt at have andre holdninger, end en selv...

M.v.h.

Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 15:08

Når nu man er klog nok til ikke at lade sig snyde, er det et fint sted. Man skal bare vide, hvad man går efter.

Eksempelvis iPad2 dukkede op på edbpriser til 2799 hos Elgiganten. En fair lav pris, som er svær for andre at slå. Da jeg så kom i butikken (eller sågar klikkede på linket på edbpriser) stod den til 2999 (stadig en okay pris, men nu ikke længere den billigste). Tog min iPad med i hånden, gik ind i butikken, stillede mig let undrende overfor de 2999, når nu edbpriser viste 2799.

Fik at vide at det var prisen i tirsdag, men efter ekspedienten havde ringet lidt rundt, gik derfra med en iPad til 2799.

Blev jeg snydt der?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet af: kenp
Skrevet den: 20-November-2012 kl. 21:50

Handler du f.eks altid kød hos slagteren?
Ja

Sko i sko butikken?

Ja

Brød hos bageren?

Ja

må bare få øjnene op for at de små butikker med den hyggelige ejer og avancer på 50% hører fortiden til. Folk efterspørger det ikke, hvis du spørger mig. Jeg kender stort set ingen der gider handle steder, hvor ting er dyre..

smag og behag, kød hos slagteren er hos mig bedre end jeg kan få i superbest og fakta. og prisen den samme eller billigere for samme kvalitet.

Ordentlige sko, tjaaa vil godt prøve det jeg vil have, kan jeg ikke i en netbutik, og kan ikke få hjælp i bilka (hverken hjælp eller ordentlige sko)

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 15:41
OT (tror jeg): Hvordan kan kødet hos slageren være bedre end hos SuperBest/Fakta og senere i samme sætning er det samme kvalitet? Med alt det lort Bilka sælger (div. restpartier) vil der ikke være mange "ordentlige" sko tilbage hos en skoforhandler, hvis de sko som over de sidste 3-4 år er blevet solgt i Bilka blev pillet væk fra hylderne...

Skrevet af: kenp
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 18:19
Skrive fejl :-)

Og du tror ikke en skofortning så bare ville bestille mere?

Skrevet den: 21-November-2012 kl. 19:27
Meget hyggeligt at genoplive en tråd fra juni.

Gad vide om trådstarter har fået sit tv?Big smile

Skrevet den: 26-November-2012 kl. 07:34

Meget hyggeligt at genoplive en tråd fra juni.

Gad vide om trådstarter har fået sit tv?Big smile

Deeet har hanWink; fik besked en lille uge efter, at det var kommet. Og tro mig, det spiller bare! Clap

-------------

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Skrevet af: N!
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 11:01
Jeg tillader mig lige at hoppe med på denne tråd, da den har relevans for min egen situation Smile

Jeg købte også et ES8005 65" over rentefrit og fik det ca 3-4 uger. Ved et tilfælde faldt jeg over at dagsprisen stod til 21209,- (normalt 25240,-) på nettet og kontaktede dem straks da jeg endnu ikke havde modtaget TV! De tjekkede op på det og tilbød mig efter lidt kamp at jeg kunne købe det kontant til den pris, men ikke over rentefrit da det kun gjaldt butikspriser (den er vist også god nok)

Til sagen:
Vi bestilte også en iMac 27" af late 2011 modellen som ikke var på lager PT (de nye var annonceret, så Apple var selvfølgelig stoppet prod af denne model) men de oplyste mig i butikken at de fik den hjem løbende og fik også en ordre bekræftelse på den (det var den model jeg var interreseret i, da jeg kunne modde den kontra den nye late 2012).

Da jeg ikke havde hørt noget et stykke tid kontaktede jeg dem hvorpå de oplyste mig at de var fordi de afventede den nye model, til mig. Dog uden de havde informeret mig om dette og levering mm. Confused
Det resulterede i en diskussion med en butiks assistent omkring prisen da jeg VIDSTE prisen ville lande på de 15.999,- for den NYE iMac model som er tilsvarende den gamle jeg bestilte til 14.600,-

Han sagde kontant at jeg ville komme til at betale differencen på de 1400,- når den nye kom, hvis prisen landede på 15.999!

Mit spørgsmål er her: Kan det være rigtig jeg skal betale difference, for at de skal give mig et tilsvarende produkt, da de ikke kan levere det jeg har en ordre på?

Det nægter jeg simpelthen, da jeg også selv skulle tage aktion på hvad der overhovedet skete i sagen! Havde de bare leveret en tilfældig model når de kom på lager, hvis jeg ikke selv tjekkede op på det!

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 11:13
Du må have et stykke papir hvor der står hviken model du har bestilt.

Prisen skulle også gerne fremgå.

Kan de ikke levere er det bare ærgeligt.

Selvfølgelig skal du ikke betale 1400,- hvis du ikke vil.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 11:19
Hvis ikke de kan levere det du har en ordrebekræftelse på, så må de annulere handelen.

Klaus

-------------

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:21
Jeg er med på jeg blot kan annulere handlen - men vi er jo interreseret i den iMac Smile

Jeg syntes bare det er ringe de ikke kan levere den model jeg har bestilt og kræver jeg betaler differencen på den nye model.
Har jeg ikke krav på tilsvarende eller bedre? Den nye model, er jo tilsvarende min gamle. Så må de æde differencen for at gøre kunden glad!

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af N! N! skrev:

Har jeg ikke krav på tilsvarende eller bedre?

Det tvivler jeg på. Det er vel kun i reklamationssager, hvor det indleverede udstyr skal udskiftes og ikke kan repareres.

Du har bestilt en vare, som de ikke længere kan skaffe, og så er der vel ikke meget mere i det.

Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 13:12
Et fif til dem som havner i deres rentefri/ derefter på tilbudsfælde:

Jeg købte et 65vt30 via deres rentefri ordning. Jeg får det hjem og tre dage senere falder det 5k. Jeg ringer ind og brokker mig men de siger at der ikke er noget og gøre.

Jeg går derefter ned i butikken og siger at jeg godt vil benytte mig af min returret og få pengene tilbage. Det får jeg af vide at jeg ikke kan da pengene kommer fra express bank men at han kan give mig et tilgodebevis på beløbet :-)

Vi bliver så enige om at jeg bare nøjes med de 5k mod at beholde det fjernsyn som jeg allerede har fået.

Skrevet den: 09-Januar-2013 kl. 19:15

Jeg er med på jeg blot kan annulere handlen - men vi er jo interreseret i den iMac

Så må i betale for den.

Klaus

-------------

Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg er med på jeg blot kan annulere handlen - men vi er jo interreseret i den iMac

Så må i betale for den.

Klaus

iMac er bestilt via deres express bank rentefrit lån - kan vi stadig annulere ordren og få nedskrevet det låne hos Express bank så vi kun står med TV't?

Nu er jeg 100% forberedt på de sagtens vil annulere iMac, men dog kun give mig et tilgodebevis på beløbet så jeg kan købe andet hos dem, MEN

Hvordan står jeg juridisk?
Jeg har bestilt en iMac jeg ikke kan få og har endnu ikke afhentet varen - nogle eksperter her eller skal man give forbrugerrådet et ring inden jeg smutter over i Elgiganten?

Skrevet af: michael79
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Det gør samsung rigtig meget.
Men det er jo et led i at undgå at presse prisen for meget, da alle fjernsyns producenter har kæmpe underskud..

Men tilbage til topic.. Da der er 14 dages returret på dit køb skulle der ikke være noget problem i at få differencen udbetalt i tilgode bevis.. Om ikke andet kan du jo returnere det og få et tilgode bevis på hele beløbet hvor efter du kan købe produktet igen til den billigere pris..

det med model nr gør næsten alle bare kigge på hårdhvidevare til de forskellig kæde der er i landt.

Skrevet af: friedel
Skrevet den: 24-Januar-2013 kl. 11:29
Lyder som samme tilfælde jeg havde hos apple i medio 2010.

Jeg havde tidligere på dagen lagt en macbook pro i indkøbskurven. På selve dagen opdaterede de deres hjememside og da jeg kom hjem fra skole og ville bestille macbook proen fandt jeg ud af at den var væk, istedet var der nye modeller som var en tand dyrere.

Jeg kiggede dog tilfældigt i min indkøbskurv og fandt den gamle model. Så bestilte med det samme da jeg synes den nye tilsvarende model var en tand for dyr.

Et par dage senere modtog jeg så en mail fra apple om at de havde fået nye modeller og at de opgraderede til den nye tilsvarende model uden ekstra beregning (SUPER GOD SERVICE)

Differencen var 1300kr så det var jeg bestemt ganske tilfreds med. Så hvis apple kan gøre dette, kan elgiganten vel også? 

Print side | Luk vindue