Print side | Luk vindue

box til iptv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112074
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 01:49


Emne: box til iptv
Skrevet af: anker321
Emne: box til iptv
Skrevet den: 06-Juni-2012 kl. 20:21
Hej alle
jeg ville høre om der fandtes en boks på markedet, hvor man kan taste ip scopen ind og så den virkede i stil med dvbviewer eller airties 7130 boks, altså mht til at man kan skifte kanal med fjernbetjening, og ikke skulle taste ip adr ind hver gang man vil se noget andet.
jeg har haft kig på denne: http://www.medieafspiller.dk/produkter/14-dune-hd/54-dune-hd-lite-53d-wifi/  eller denne: http://www.medieafspiller.dk/produkter/14-dune-hd/176-dune-hd-tv-301/

Vil de ku gøre det jeg vil have dem til, eller er der andet på markedet der er bedre, i den samme prisklasse? og vil de i så fald kunne afspille iptv efter de er blevet krypteret??

Håber at der er nogen der kan hjælpe, ha en god aften

Thomas




Svar:
Skrevet af: svarre
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 09:40
Jeg tror Dune HD lite 53d kan. Den understøtter m3u playlists. Den anden kan ikke..

Jeg er overbevidst om at den ikke vil kunne fungere til afspilning af krypterede kanaler. Der skal du anvende den der følger med dit abonnement:-)


Skrevet af: svarre
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 09:53
Har læst lidt på det. Du vil ikke kunne få EPG (Elektronisk program guide) på Dune afspillerne og det vil klart gøre oplevelsen lidt mindre spændende...


Skrevet af: Balder
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 19:03
Hvis kanalerne er krypterede er der vist ikke det store af gøre..


Skrevet af: anker321
Skrevet den: 07-Juni-2012 kl. 19:16
hmm tak for input.
Er det så noget htpc med xbmc på jeg skal have gang i? den kan da køre dvbviewer ikk? eller er der et andet alternativ måske..


Skrevet af: mkynde
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 10:09

Dune Smart D1 kan afspille iptv via en playliste.

Der er rigtig nok ikke epg. Det virker stadig fint ved mig.


Skrevet af: anker321
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 17:42
tak for respons, jeg tror jeg dropper ideen om en boks og laver mig en htpc, da det umiddelbart virker som den bedste alsidige løsning mht iptv,streaming osv.. men tak


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af anker321 anker321 skrev:

tak for respons, jeg tror jeg dropper ideen om en boks og laver mig en htpc, da det umiddelbart virker som den bedste alsidige løsning mht iptv,streaming osv.. men tak
 
Den ide skulle jeg også til at foreslå - her kan du få epg'en til at fungere perfekt, og du kan samtidig bruge dit mediecenter som PVR.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: anker321
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 22:10
Men nu er det store problem jo så bare hvad for noget hardware der skal være i sådan en? Jeg har ikke de store behov indtil videre kun at den skal kunne køre SD og HD i god kvalitet via hdmi, og fungere med en rc, da jeg kun har et TV at sætte den til her i første omgang. Og budgettet er ikke alverden.. forslag modtages med glæde fra jer erfarne brugere:) jeg har tænkt mig at bruge dvbviewer sammen med xbmc for at få et pænt ui i. Er rimelig grøn i det men har dog købt dvbviewer og fået det til at fungere med mit iptv og epg fra ontv så lidt styr er der på det:) men som sagt råd og forslag modtages gerne.. fortsat god aften



Print side | Luk vindue