Print side | Luk vindue

YouSee boks hdmi

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112219
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 10:51

Emne: YouSee boks hdmi
Skrevet af: BrianMarkussen
Emne: YouSee boks hdmi
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 14:02
Hej
Jeg har skrevet til Yousee med undren over at min yousee hdboks ikke automatisk kan tænde mit Samsung tv via hdmi. Yousee mener der er fordi at boksen er fra 2008 og det ikke var opfundet dengang, måske også fordi jeg ikke kunne forvente at de lave samme funktioner i hdd bokse og tv? ja det var jo et underligt svar, for lige netop denne funktion er jo en fordel der bruges over hele linjen.
De ville ihvertilfælde ikke arbejde videre med det.
Er der nogen herinde der har en løsning til denne problematik eller har sevice koden som findes til tv, så jeg evt. selv kunne kigge ind i den, om det er noget der bare er disabled.

Jeg ved godt jeg kan bruge en multi fjernbetjening, og har også en sådan, blev bare irreteret over det andet.
Står nemlig for at skulle købe nyt tv, og har kig på Samsung 40" 3D LED SMART-TV UE40ES6715, og kan det andet ikke løses vil jeg af med boksen.

PS: Er dog lidt skeptisk med hensyn til tv, efter at have set testen af topmodellen, for den kunne jo ikke vise film over netværk via nas, og da dette jo er en 2012 model, ved jeg jo ikke om denne heller ikke kan, har i nogle bud på dette.

Takker.

Brian

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af BrianMarkussen BrianMarkussen skrev:

Er der nogen herinde der har en løsning til denne problematik eller har sevice koden som findes til tv, så jeg evt. selv kunne kigge ind i den, om det er noget der bare er disabled.

Hvis boksen ikke understøtter CEC, hjælper det ikke at rode i tv'ets servicemenu.

Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 14:10
Nej det ville jeg også antage, men et er hvad den understøtter, et andet er det svar jeg har fået, det undrede mig egentlig lidt at de ikke bad mig skifte antenne kabler når jeg nu var igang :-)

Det var jo også en service kode til boks ikke til tv, mente en som til tv, som jeg skrev :-)

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 18:10
YouSee boxen har ikke HDMI-CEC, så glem det.

J

Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 18:47
Tak for det hårde kontante svar J dejlig venlig tone.
B

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af BrianMarkussen BrianMarkussen skrev:

Tak for det hårde kontante svar J dejlig venlig tone.
B

Sorry for den hårde tone, det var venligt ment...

J

Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 19:01
Helt okay :-) går jo heller ikke i børnehvae mere :-)

En skam boksen ikke har det ellers :-) Men pyt, vi klarer os nok uden, selvom jeg vil savne, start forfra.

B

Print side | Luk vindue