Print side | Luk vindue

Til møde med Waoo

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112233
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 16:48

Emne: Til møde med Waoo
Skrevet af: dvidebaek
Emne: Til møde med Waoo
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 19:06
Hej alle sammen

Jeg er blevet valgt til afdelingsbestyrelsen i Trillegården, og en af de ting som medlemmerne ønsker, er at få fibernet i hele Trillegården. Derfor har jeg taget kontakt til Waoo for at høre hvad de kan tilbyde os. Har aftalt et møde med dem her på onsdag. 

Så hvis i har nogen spørgsmål til Waoo som i ønsker jeg skal spørge dem om, må i meget gerne skrive det i denne tråd! Det kunne være alt fra nye kanaler til boksene de bruger, det er kun jeres fantasi som sætter grænserne. Jeg vil skrive alle spørgsmålene ned og tag dem med til mødet!

-------------
http://www.speedtest.net" rel="nofollow">

Svar:
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 22:11
Det kunne være spændende at høre om deres planer for TV3 i Waoos egen tv pakke .

Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 13:01
Hej Ole

Det er hermed noteret, og jeg tager det med mig til mødet med Waoo. 

Jeg skal nok sørge for at give en update her på tråden, når mødet er afsluttet.

-------------

Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 14:40
Kom nu folkens... har i virkelig ingen spørgsmål til Waoo??

Er i virkelig tilfredse med routeren, boksen osv.?? fik at vide af Jacob fra Waoo, at hvis vi valgte at få fibernet i Trillegården ville vi få en helt ny fiberboks monteret og en 3. generations router som Waoo netop er begyndt at bruge. Vil helt klart spørge ind til hvad det er for en model, har den endelig fået gigabit lan osv.

-------------

Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 15:21
Hvornår laver de en app, så man kan se TV på mobilen?

Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 15:27
TV-on-demand-delen indeholder kun de 'seneste' afsnit, for få uger tilbage. Bør indeholde meget mere, så det mere afspejler det "rigtige" DR-NU.

Skrevet af: skyking
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 16:16
Fejl med mere

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 16:50
Jeg er ikke fra Trillegården, men hvis du vil prøve at lave et ref. af mødet og hvilke spørgsmål og emner du/i snakkede om, må du gerne opdatere denne tråd.

Jeg har YouSee nu men har også mulighed for at vælge waoo.

Så hvis du kan spørge til deres boks og evt. om signalkvalitet ( bitrate ) på HD, og om Viasat i pakker. 

Og om hvordan man finder ud af priserne på deres hjemmeside, syntes det er totalt umuligt at hitte ud af.

Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 17:08
Hvis de stadig bruger den elendige motorola hhd-boks så siger jeg tak spids. Havde den til låns via energimidt, men den interface ligner noget dos-agtigt og er lang tid om opstart mv.

-------------
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.

Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 20:59
Stil ihvertfald spørgsmål angående deres TV-bokse. Her i Maribo "knækker" deres AirtTies TV-boks rigtig ofte ned og skal derpå genstartes. Der er RIGTIG mange kunder i Maribo der oplever det problem, så det er ikke isoleret til nogle "få" bokse.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 21:42
Har den "nye" Tilgin gigabit router ifm. at vi fik Waoo TV og oplever jævnligt at der er enheder (pc'ere, mobiler, tablets) der ikke kan få en IP adresse. Har fået skiftet routeren men uden at det har hjulpet - selvom det kan skyldes noget opsætning i vores netværk, var det altså ikke noget vi oplevede med vores gamle router. Måske firmwaren i routeren ikke er helt klar til primetime. Genstarter dog hurtigt - det har jeg testet mange gange Confused

Godt tilfreds med billedkvalitet på ipTV. Men oplever også at Airtiesboksene skal genstartes ind i mellem.

Skuffende, at vi ikke længere kan få lov at optage på ekstern USB-disk tilsluttet Airties 7120 (må være fjernet i firmware), men er tvunget til at købe den dyre boks med indbygget disk.

Skuffet over at de ikke tilbyder WebTV på android tablets men kun på iPad. Ved at Nordija som laver Waoo's underliggende system (FokusOn) allerede har lavet Android version. Tror bare Waoo har valgt ikke at tilbyde det til kunderne (Applefascisme?) :-(

Hør også om de snart kommer på nogle smartTV platforme som f.eks. Samsung SmartTV, så man kan se IPTV uden den ekstra boks. Her har KabelTV stadig en stor fordel i mine øjne.

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 12-Juni-2012 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Stil ihvertfald spørgsmål angående deres TV-bokse. Her i Maribo "knækker" deres AirtTies TV-boks rigtig ofte ned og skal derpå genstartes. Der er RIGTIG mange kunder i Maribo der oplever det problem, så det er ikke isoleret til nogle "få" bokse.

Mystisk... Er selv fra Maribo (Museumsgade) og jeg har aldrig haft det problem... Jeg tror jeg har haft genstartet systemet 2 gange på 3-4 mdr.

Skrevet af: timzor
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 07:51
Jeg vil gerne vide, om de giver mulighed for at optage via USB-stikket på deres tv-boks. Det burde være ret simpelt at lave i firmwaren!

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Jeg vil gerne vide, om de giver mulighed for at optage via USB-stikket på deres tv-boks. Det burde være ret simpelt at lave i firmwaren!

Det har endda virket engang, så vi ved det kan lade sig gøre. 

Det er lidt ufint, på den måde, at tvinge os over på en væsentlige dyrere boks med indbygget disk (+50kr/md). Det er en af de små ting der godt (på sigt) kunne få mig tilbage på Kabel-TV, fordi de nye TV kan optage på en tilsluttet USB-disk, men altså ikke Airties 7120 (mere). 

Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 09:59
Grunden til at man ikke kan optage via en usb hdd, er ren rettigheds mæssigt det er galt, efter hvad jeg ved af info fra waoo.

Hvis de ikke har licensen til at kunne bruge usb porten på boksen til at kunne tilslutte en usb hdd så man ikke dette.

Letten, hvad software version køre du på din router??? Det kunne være at det måske er fejlen der.

Jeg har selv samme router, og kan måske hjælpe dig på vej, evt. smid en pm hvis det er. :)

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Har den "nye" Tilgin gigabit router ifm. at vi fik Waoo TV og oplever jævnligt at der er enheder (pc'ere, mobiler, tablets) der ikke kan få en IP adresse. Har fået skiftet routeren men uden at det har hjulpet - selvom det kan skyldes noget opsætning i vores netværk, var det altså ikke noget vi oplevede med vores gamle router. Måske firmwaren i routeren ikke er helt klar til primetime. Genstarter dog hurtigt - det har jeg testet mange gange Confused

Godt tilfreds med billedkvalitet på ipTV. Men oplever også at Airtiesboksene skal genstartes ind i mellem.

Skuffende, at vi ikke længere kan få lov at optage på ekstern USB-disk tilsluttet Airties 7120 (må være fjernet i firmware), men er tvunget til at købe den dyre boks med indbygget disk.

Skuffet over at de ikke tilbyder WebTV på android tablets men kun på iPad. Ved at Nordija som laver Waoo's underliggende system (FokusOn) allerede har lavet Android version. Tror bare Waoo har valgt ikke at tilbyde det til kunderne (Applefascisme?) :-(

Hør også om de snart kommer på nogle smartTV platforme som f.eks. Samsung SmartTV, så man kan se IPTV uden den ekstra boks. Her har KabelTV stadig en stor fordel i mine øjne.

Jeg har det samme problem...

Min tilgin giver heller ikke IP´ere ud på netværket, det er enormt irriternede, men det er kun over WIFI jeg har problemet, med kabel så virker det altid. endag hvis jeg videresender med kabel igennem andre enheder, som anden router.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 11:22
Jeg har lige oprettet en ny tråd om problemer med Tilgin HG 2301, så vi kan samle op på vores erfaringer og hvad vi hver i sær måtte høre fra Waoo.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112290 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112290

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 11:37
Hej alle sammen tak for jeres input! Har skrevet alle spørgsmålene ned og vil tage dem med videre til mit møde med Waoo!

@Letten: Det med at trådløse enheder ikke kan komme på nettet er især noget jeg vil forhøre mig om, for det skal bare virke hvis Waoo nogensinde vil sælge Kabel-TV til beboerne i trillegården!

-------------

Skrevet af: Bamse82
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 17:40
Deres bokse er ikke verdens bedste, men den dertilhørende remote er om muligt endnu værre. Det funger slet ikke!

EDIT: Sorry,  Jeg har en Motorola VIP1910-9 med den "buttede" remote. Skrammel! Boksen er langsom og remote sender kun hver 4 gang man trykker på den.

-------------
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 18:05
De har mange bokse du er nød til at være mere præcis om hvilken boks du synes er dårlig. Synes selv Airties er rimelig god.

Skrevet af: Bamse82
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 18:54
Ups. se ovenstående..

-------------
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 21:08
Så har jeg været til møde med Waoo. Og hold da kæft hvor blev jeg POSITIVT overrasket! Det skal dog siges, at det tilbud som Waoo fremlagde os, er markant anderledes end det de sælger til private kunder på deres hjemmeside. bl.a. er deres pakke-struktur fuldstændig anderledes! Jeg kan dog desværre ikke sige hvilke kanaler som ligger i hvilke pakker og hvad prisen for boligforeningskunder er! Det skyldes at vi pt. ligger i forhandling med dem, plus at jeg nu ved at Waoo kigger os over skulderen her på forummet. 

Det jeg kan afsløre vil jeg dele op i emner nedenfor.

TV-pakker: Waoo har valgt at for boligforeninger har de delt deres pakker op i grund, mellem og fuldpakke. For private kunder har Waoo valgt at man kan vælge mellem deres egne pakker eller man kan vælge Viasat's danmarkspakker. 
Nu kan jeg desværre ikke afsløre hvilke kanaler som ligger i hvilke pakker... Men et hint kunne være: Kig på hvilke kanaler som ligger i YouSee's pakker... de er meget identiske;-)

TV-bokse: Waoo har valgt, at for fremtiden vil de kun benytte Airties-boksene. Det vil sige at de ikke længere vil sælge hverken Motorola-bokse eller Tilgin-bokse! Waoo anerkender at de er forringe!
Bliver det muligt at optage via USB-indgangen på Airties-boksen: NEJ! Det bliver desværre ikke muligt at kunne det. Det skyldes ifølge Waoo, at hvis man optager via USB-indgangen kan man omgå den kryptering som sker i boksen. Det var hvad de fortalte mig. De arbejder hele tiden på at forbedre softwaren i Airties-boksen, så stabiliteten bliver endnu bedre, og man derved undgår at skulle genstarte boksen så ofte.

Router/Fiber-boksen: Waoo vil ikke længere benytte sig af Tilgin routeren for nye kunder. Det skyldes at Waoo er gået over til fiber-bokse hvor der er indbygget en trådløsrouter i. De benytter sig pt. af det de kalder for 2. generations fiberbokse. Men hvis vi vælger at få fibernet i Trillegården installerer de deres 3. generations fiberbokse, som har en bedre trådløsrouter indbygget. De var ikke helt sikre på hvilken trådløs standard der var i deres 2. generations fiberbokse, eller hvilken trådløs WIFI-standard som ville være i deres nye 3. generations fiberbokse:-( Lidt ærgeligt. Det skal lige siges dem som ikke har hverken en 2. eller 3. generations fiber-boks med indbygget trådløs router vil få tilbudt deres nye Tilgin gigabitrouter, hvis den gamle går i stykker eller ikke virker af en eller anden grund!!!

Kvaliteten på kanaler: Waoo sender alle deres kanaler transparent! De re-encoder dem ikke ligesom YouSee gør. Waoo videresender deres kanaler som de modtager dem! Det svinger for HD-kanalerne fra 8-14mbit ifølge Waoo. Så kan vi bare gætte på hvem i helvede der laver en HD-kanal i 8mbit!!!! (3+, kanal5,6eren???).

Kanal5 HD og 6eren HD: Jeg spurgte Waoo om de ikke snart fik kanal5 HD og 6eren HD i deres kanaludbud. De sagde at grunden til de ikke har Kanal5 HD og 6eren HD i deres pakker skyldes at de sender alt for meget opskaleret tv i HD, derfor kan Waoo ikke stå indefor kanalerne. De 2 kanaler vil samlet forøge prisen på Tv-pakken med 24kr om måneden, hvis de var med! Det synes Waoo ikke var det værd. Jeg spurgte også om de i fremtiden ville udbyde TV3+ HD i deres mellempakke for boligforeninger (HOV!!! kom jeg lige til at afsløre for meget der;-) ). Det havde de heller ikke umiddelbart nogen planer om, da den også sender alt for meget opskaleret TV i HD i forringe kvalitet, samt at prisen er alt for dyr.

Andet: For boligforeningskunder vil det være muligt at kunne se alle sine Waoo kanaler direkte på computeren via Media Center eller andre programmer. Det skyldes at for boligforeningskunder sender Waoo kanalerne både som analog, DVB-C og IP-TV. Derfor kan man købe en ganske almindelig DVB-C tuner til sin computer, og modtage alle de kanaler man abb. på. Om det samme gælder for private kunder er jeg ikke helt sikker på.

Waoo arbejder pt. på en Android-app, så det bliver muligt at kunne se sine TV-kanaler på en Android-tablet. Hvornår APP'en vil blive frigivet kunne de ikke svare på, kun at de arbejder på en løsning. Dette vil gælde for alle uanset om man er medlem af en boligforening eller ej!

Tror det var det! i må meget gerne stille spørgsmål hvis der er noget i er i tvivl om! Så må vi se om jeg kan svare på dem. Det kan jo være jeg har glemt noget.

Det skal siges at Trillegården ligger i Aarhus V. og det er NRGI som er vores leverandør. Men alt det jeg har skrevet skulle gælde uanset hvilket energiselskab man har.

-------------

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 21:53
Tak for fyldigt referat.

Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Bliver det muligt at optage via USB-indgangen på Airties-boksen: NEJ! Det bliver desværre ikke muligt at kunne det. Det skyldes ifølge Waoo, at hvis man optager via USB-indgangen kan man omgå den kryptering som sker i boksen. 

Svært at forstå det argument, når samtlige TV-producenter tilbyder at man kan optage på tilsluttet USB-disk på deres fjernsyn.

De skal jo bare gemme filerne i krypteret form. Det er en ommer Waoo.

Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 22:04

Kvaliteten på kanaler: Waoo sender alle deres kanaler transparent! De re-encoder dem ikke ligesom YouSee gør. Waoo videresender deres kanaler som de modtager dem!

Clap

Andet: For boligforeningskunder vil det være muligt at kunne se alle sine Waoo kanaler direkte på computeren via Media Center eller andre programmer. Det skyldes at for boligforeningskunder sender Waoo kanalerne både som analog, DVB-C og IP-TV. Derfor kan man købe en ganske almindelig DVB-C tuner til sin computer, og modtage alle de kanaler man abb. på. Om det samme gælder for private kunder er jeg ikke helt sikker på.

Det gør det desværre ikke for os i Østjysk Energi, og det er rigtigt irriterende for så kunne man også optage på en USB-disk tilsluttet sit DVB-C TV Confused

Og vi har jo betalt for kanalerne.

Waoo arbejder pt. på en Android-app, så det bliver muligt at kunne se sine TV-kanaler på en Android-tablet. Hvornår APP'en vil blive frigivet kunne de ikke svare på, kun at de arbejder på en løsning. Dette vil gælde for alle uanset om man er medlem af en boligforening eller ej!

Clap

Så mangler vi bare en Waoo App til IPTV på f.eks. Samsung Smart TV så vi kan slippe for seperate TV-bokse

Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 22:15
Takker for dine oplysninger .   
Hvis Waoo kun tilbyder TV3 i deres pakker til boligforeninger , så tror jeg at der bliver mange sure Waoo kunder i de private husstande , rundt om i Danmark .
Jeg tror jeg vil snakke lidt med Energimidt :)

Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 13-Juni-2012 kl. 22:47
Det var en god mængde info. Tak for det

Mht fiberboks, har vi i Maribo en packetfront 518 mener jeg. Fordelen ved den er catv udgang, hvorved vi selv kan vælge tv-boks eller dvb-c løsning eller en kombination.

Hvad fiberboks tilbyder nrgi midt hos jer? 

Skrevet den: 14-Juni-2012 kl. 08:33

Det gør det desværre ikke for os i Østjysk Energi, og det er rigtigt irriterende for så kunne man også optage på en USB-disk tilsluttet sit DVB-C TV Confused

Og vi har jo betalt for kanalerne.

[/QUOTE]

Korrekt det er kun Canal Digitals tv kanaler du kan modtage i det gamle "Profiber" område. Men mon ikke med  tiden at de andre kanaler evt kommer.

Man må jo have tålmodighed med tingene nogle gange... Verden drejer ikke altid så hurtig som man gerne selv vil have at den skal gøre nogen gange. :)

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 15-Juni-2012 kl. 16:40

Så har jeg været til møde med Waoo. Og hold da kæft hvor blev jeg POSITIVT overrasket! Det skal dog siges, at det tilbud som Waoo fremlagde os, er markant anderledes end det de sælger til private kunder på deres hjemmeside. bl.a. er deres pakke-struktur fuldstændig anderledes! Jeg kan dog desværre ikke sige hvilke kanaler som ligger i hvilke pakker og hvad prisen for boligforeningskunder er! Det skyldes at vi pt. ligger i forhandling med dem, plus at jeg nu ved at Waoo kigger os over skulderen her på forummet. 

Jeg mener at vide, at de er på vej med et lignende boligforeningstilbud i Hjortshøj. Det er noget forbandet svineri at den pakkestruktur åbenbart er forbeholdt boligforeninger!

M.v.h.
Henrik.

Skrevet af: skyking
Skrevet den: 15-Juni-2012 kl. 16:55
Nå det ved jeg nu ikke, nogen boligforeninger har været meget trofaste, og det har været med blødende hjerter når boligforeningerne måtte aftage mindre fra tekniske programfordelere/Antenneforeninger.

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!

Skrevet den: 15-Juni-2012 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Jeg mener at vide, at de er på vej med et lignende boligforeningstilbud i Hjortshøj. Det er noget forbandet svineri at den pakkestruktur åbenbart er forbeholdt boligforeninger!

M.v.h.
Henrik.

Så vidt jeg ved er det ikke kun forbeholdt boligforeninger, men generelt foreninger uden at skal være 100% sikker på det.

I bund og grund er det jo nok viasat som bestemmer tingene her omkring hvordan de vil have det og hvad forbehold de har sig.

Hvis de skal ramme et bedre og større kundegrundlag her og nu så er vejen jo nok frem at lave sådan noget.

Så du skal bare være en forening og vil være villig til at aftage kanalerne i xx år evt. så har du også mulighederne sikkert :)

-------------

Print side | Luk vindue