Print side | Luk vindue

LG HR925N

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112434
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 00:56

Emne: LG HR925N
Skrevet af: PNS
Emne: LG HR925N
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 10:25
Hej Alle

Jeg har købt denne recorder og har efterfølgende fundet ud af at jeg ikke kan sortere kanalerne som jeg vil have dem til at ligge. I den danske guide kan jeg se at jeg har muligheden for at lave en favoritliste, blokere for en kanal eller helt skippe den. I den engelske guide har jeg muligheden for at editere i mine kanaler som jeg vil. Dette virker dog kun hvis maskinen er sat op til England eller Tyskland. Problemet er bare at jeg kun får muligheden for at vælge de 4 nordiske lande og derfor ikke kan sortere kanalerne.
Havde de samme problemer med mine Samsung TV indtil jeg læste herinde hvordan jeg skifter land.
Jeg HAR prøvet at kontakte LG, men de vil ikke give mig oplysninger om hvordan jeg skifter land. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

Svar:
Skrevet af: Sool
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 11:12
Undskyld jeg ikke lige har svaret på dit spørgsmål, men da jeg selv har overvejet boksen, vil jeg gerne høre hvad du syntes om den?

Har læst et sted at der ikke er 2 x dvc tuner i den, kan du bekræfte det?

Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 11:55
Det er korrekt at der er 2 tunere i den. Jeg har Stofa og her virker den fint. Jen kan optage 2 forskellige kanaler samtidigt, eller optage 1 kanal og se en anden imens. Jeg har haft den i 10 dage nu og er glad for den. Vil dog gerne have funde ud af problemerne med at kunne sortere kanalerne. LG har afløst min gamle Sony, og jeg må erkende jeg mangler nogle af de features som Sonyen har. Jeg har læst meget herinde om modellerne fra Samsung, så den turde jeg ikke købe.
LG´en er yderst stabil.

Mvh Peter

Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 12:05
Hej

Undskyld at vi sådan bombarderer dig med spørgsmål, men jeg tror, at vi er mange, der har kigget på Samsungs modeller og så tænk, uha nej, ikke sådan en.

Jeg har læst en brugers kommentar om, at man ikke kan se det program, som den er igang med at optage, dvs. starte med at se et program, mens den optager det færdigt. Er det korrekt?

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 13:08
Jeg har jo selv nydt godt af diverse besvarelser her på dette forum, så fyr bare løs og jeg skal svare efter bedste evneSmile
Det er korrekt at man ikke kan starte med at se et program, mens den optager det færdigt. Det kan ikke engang ses i listen før optagelsen er færdig.

Mvh Peter

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af PNS PNS skrev:

Jeg har jo selv nydt godt af diverse besvarelser her på dette forum, så fyr bare løs og jeg skal svare efter bedste evneSmile
Det er korrekt at man ikke kan starte med at se et program, mens den optager det færdigt. Det kan ikke engang ses i listen før optagelsen er færdig.

Mvh Peter
Man kan heller ikke se optagelsen "i listen" på Samsungs recordere, men man springe tilbage til begyndelsen ved hjælp af piletasterne. Har du prøvet det? (jeg har tyret manualen for LG'en, der står ikke noget om det)

J

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Hej

Undskyld at vi sådan bombarderer dig med spørgsmål, men jeg tror, at vi er mange, der har kigget på Samsungs modeller og så tænk, uha nej, ikke sådan en.

Jeg har læst en brugers kommentar om, at man ikke kan se det program, som den er igang med at optage, dvs. starte med at se et program, mens den optager det færdigt. Er det korrekt?

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Nej.

Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 19-Juni-2012 kl. 22:45
Bare en tanke...har du prøvet at sætte den på sverige?

Min fars LG tv skulle sættes til sverige for at sortere kanaler.

-------------
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield

Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 19:44
Ja jeg har prøvet at sætte den til Sverige, og også Norge og Finland. Uden resultatCry
Ellers tak for hjælpen

Peter

Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 14:59
tænker selv på at købe denne maskine har lidt spørgsmål..
Jeg har yousee.

Kan jeg se TV som jeg plejer uden at have boksen tændt? Er der antenne ind og så videre til tvét ?
Hvis jeg så vil optage noget, så bruger jeg boksen. og kan så samtidig se en anden kanal via tuneren i tvét ikke sandt ?
kan den afspille MKV via DLNA ?

Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

tænker selv på at købe denne maskine har lidt spørgsmål.. Jeg har yousee.

Kan jeg se TV som jeg plejer uden at have boksen tændt? Er der antenne ind og så videre til tvét ?
Hvis jeg så vil optage noget, så bruger jeg boksen. og kan så samtidig se en anden kanal via tuneren i tvét ikke sandt ?

Ja til det hele. Så længe MKV er i et understøttet codec (MPEGx, H264, DivX eller XviD).

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

tænker selv på at købe denne maskine har lidt spørgsmål.. Jeg har yousee.

Ja til det hele. Så længe MKV er i et understøttet codec (MPEGx, H264, DivX eller XviD).

Ok og hvad med .vob filer ?

Går ud fra det er noget andet end det der er i LG´s smart TV så? Plex 

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 19:41
.vob filer er almindelige dvd-filer, og de skulle gerne kunne afspilles.. I manualen står der:

Tilgjengelig fil utvidelse: ".jpg", ".jpeg", ".png", ".avi", ".divx", ".mpg", ".mpeg", ".mkv", ".mp4", ".mp3", ".wav",".wma", ".ts"Spillbare Codec-formater:

"DIVX3.xx", "DIVX4.xx", "DIVX5.xx", "XVID", "DIVX6.xx" (bare standard avspilling), H.264/MPEG-4 AVC, DIVX-HD, MPEG1 SS, MPEG2 PS, MPEG2 TS

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 22:04
PNS du har jo maskinen, kan du bekræfte afspilning af mkv og vob via netværk.
Og hvilken DLNA server benyttes

Skrevet af: troelsmeister
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 14:45
Kan man se billeder på tv'et der ligger på et NAS gennem denne LG?

-------------
/troels out

Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 21:44
Hej troelsmeister.

Ja du kan se dine billeder via en NAS. Jeg bruger selv en WD og det fungerer upåklageligt.

Til mbm1.
Det har jeg endnu ikke prøvet, men jeg får det gjort i løbet af et par dage og så vender jeg tilbage.

Mvh Peter

Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 08:02

Hej troelsmeister.

Ja du kan se dine billeder via en NAS. Jeg bruger selv en WD og det fungerer upåklageligt.

Til mbm1.
Det har jeg endnu ikke prøvet, men jeg får det gjort i løbet af et par dage og så vender jeg tilbage.

Mvh Peter

Tak det må du MEGET gerne teste,,,
For så bliver den afløseren for min WD TV Live.Wink

Skrevet af: TorstenT
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 09:04
Hej

Hvordan ser det ud med at tilgå de optagelser der ligger på harddisken på din LG HR925N?

Kan disse afspilles af andre enheder eller ses af din pc på netværket så du kan afspille dem på andre tv eller maskiner der er koblet på netværket?

Ved at Samsung helt har lukket for at medieafspillere kan tilgå de filer der er gemt på deres harddiskoptager selvom de kalder den Allshare og DLNA kompatible.

Mvh -
Torsten

Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af TorstenT TorstenT skrev:

Hej

Hvordan ser det ud med at tilgå de optagelser der ligger på harddisken på din LG HR925N?

Kan disse afspilles af andre enheder eller ses af din pc på netværket så du kan afspille dem på andre tv eller maskiner der er koblet på netværket?

Ved at Samsung helt har lukket for at medieafspillere kan tilgå de filer der er gemt på deres harddiskoptager selvom de kalder den Allshare og DLNA kompatible.

Mvh -
Torsten
Optagelserne er (som på Samsung) låst til maskinen, og kan ikke flyttes derfra.

-------------
Lurer rundt

Skrevet af: Church
Skrevet den: 28-Juni-2012 kl. 17:02
Jeg har en Samsung, som jeg kun er delvis tilfreds med. Den optager i fremragende kvalitet, men der er mange minusser ved den. F.eks. hvis vi ser en optaget film, og jeg har programmeret en ny til optagelse, så bliver jeg godt nok varskoet om, at optagelsen begynder om 5 minutter, men glemmer jeg det, så lukker den ned, og jeg kan så prøve at finde frem til hvor jeg var nået. Hvis jeg husker det og bruger stopknappen, så sættes der et mærke, og jeg kan efter genstart gå ind præcist og kigge videre. Men det er meget irriterende.
Et andet minus er, at når jeg programmerer en film til optagelse via EPG og efterfølgende lægger 10 minutter til i tidsplanlægningen, så mangler informationenerne totalt, og optagelsen får en forkert titel, som jeg skal rette manuelt.
Har LG`en også disse fejl??
Mvh
Church

Skrevet af: Dolph 2635
Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 17:17
Har lige et spørgsmål. Har selv haft kig på maskinen. Kan du bekræfte at der er 2 dvb-c tunere i maskinen. Har haft fat i LG support og fik af vide at maskinen havde 2 dvb-t tunere og 1 dvb-c og en dvb-s tuner. Har Yousee som tv-udbyder så ville være ret hvis den havde 2 dvb-c tunere. Så man kan se et program og optage et andet.

Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 12:05
PNS noget nyt mht streamer-funktionen ?

Skrevet den: 10-Juli-2012 kl. 09:10
Er du på ferie PNS ??

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-Juli-2012 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Dolph 2635 Dolph 2635 skrev:

Har lige et spørgsmål. Har selv haft kig på maskinen. Kan du bekræfte at der er 2 dvb-c tunere i maskinen. Har haft fat i LG support og fik af vide at maskinen havde 2 dvb-t tunere og 1 dvb-c og en dvb-s tuner. Har Yousee som tv-udbyder så ville være ret hvis den havde 2 dvb-c tunere. Så man kan se et program og optage et andet.

Spørgsmålet er besvaret, tidligere i tråden!

M.v.h.

Skrevet den: 10-Juli-2012 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Church Church skrev:

Jeg har en Samsung, som jeg kun er delvis tilfreds med. Den optager i fremragende kvalitet, men der er mange minusser ved den. F.eks. hvis vi ser en optaget film, og jeg har programmeret en ny til optagelse, så bliver jeg godt nok varskoet om, at optagelsen begynder om 5 minutter, men glemmer jeg det, så lukker den ned, og jeg kan så prøve at finde frem til hvor jeg var nået. Hvis jeg husker det og bruger stopknappen, så sættes der et mærke, og jeg kan efter genstart gå ind præcist og kigge videre. Men det er meget irriterende.
Et andet minus er, at når jeg programmerer en film til optagelse via EPG og efterfølgende lægger 10 minutter til i tidsplanlægningen, så mangler informationenerne totalt, og optagelsen får en forkert titel, som jeg skal rette manuelt.
Mvh
Church

Er der nogen, der kan give mig et svar på ovennævnte? Det er ret afgørende for, om jeg vælger at udskifte min Samsung med en LG.
Mvh
Church

Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 08:44
ingen andre end PNS der har købt maskinen som kan hjælpe mht spørgsmål ?

Skrevet af: 123hansen
Skrevet den: 27-Juli-2012 kl. 00:05
Kan den afspille ISO filer over netværket?

Skrevet af: Squiffy
Skrevet den: 27-Juli-2012 kl. 13:19

ingen andre end PNS der har købt maskinen som kan hjælpe mht spørgsmål ?

Jeg har også kig på denne maskine, men savner anmeldelser. Jeg kan se at flatpanels er ved at lave en test og det er muligt at skrive ønsker til testen her:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1343279593

Skrevet den: 30-Juli-2012 kl. 18:48

Mvh
Church

Er der nogen, der kan give mig et svar på ovennævnte? Det er ret afgørende for, om jeg vælger at udskifte min Samsung med en LG.
Mvh
Church

Skrevet den: 30-Juli-2012 kl. 18:50
Undskyld til alle for ikke at have svaret så længe, men ferie har taget meget af min tid ved PCén Smile

Til Church

LGén har nøjagtig de samme irriterende momenter som du beskriver ved din samsung. Altså ingen forbedring.

Mvh Peter

Skrevet den: 30-Juli-2012 kl. 18:56
Til MBM1
Afspilning af mkv og vob via netværk virker upåklageligt.
Jeg bruger en Western Digital.

ISO filer kan den ikke klare.

DERIMOD kan jeg kopiere mine optagelser ud på en ekstern HD og så derefter se den på min PC eller kopiere den på en DVD. Dette gælder OGSÅ for HD optagelser

Mvh Peter

Skrevet af: 123hansen
Skrevet den: 30-Juli-2012 kl. 22:31

At de laver en maskine hvor man kan kopiere sine optagelser ud på en ekstern HD og så derefter se den på PC eller kopiere den på en DVD. Det er jo STORT.
Men at den ikke kan afspille en film i ISO format er bare en skandale.
Jeg er snart mega træt af at vente på en boks der bare er perfekt…

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Juli-2012 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af 123hansen 123hansen skrev:

Jeg er snart mega træt af at vente på en boks der bare er perfekt…

Findes ikke, og laves ALDRIG!!!

Skrevet den: 31-Juli-2012 kl. 09:07

Til MBM1

DERIMOD kan jeg kopiere mine optagelser ud på en ekstern HD og så derefter se den på min PC eller kopiere den på en DVD. Dette gælder OGSÅ for HD optagelser

Mvh Peter

Kan du uddybe lidt:

Bruger du en ekstern HD koblet til en windows pc eller ?
Kører det ikke via plex server ?

Jeg selv et LG tv 2011 model hvor jeg ikke synes plex fungere godt nok.

Hvad med undertekster og lydspor kan du vælge det ?

Skrevet den: 01-August-2012 kl. 19:11
Til MBM1

Jeg bruger en WD NAS direkte koblet på mit netværk med R45 Kabel for afspildning af film.

Jeg kan vælge undertekster og lydspor som jeg vil.

Når jeg optager bruger jeg en WD HD koblet til min LG via USB.

Håber det er svar nok.

Mvh Peter

Skrevet den: 01-August-2012 kl. 19:38

Til MBM1

Jeg bruger en WD NAS direkte koblet på mit netværk med R45 Kabel for afspildning af film.

Jeg kan vælge undertekster og lydspor som jeg vil.

Når jeg optager bruger jeg en WD HD koblet til min LG via USB.

Håber det er svar nok.

Mvh Peter

Ok så den fungere helt anderledes end LG´s smart tv. Hvor man jå skal have plex server installeret på sin pc. Så ingen DLNA server kørende? 
Det lyder jo rigtig fint. 

Skrevet af: sony_lg
Skrevet den: 07-August-2012 kl. 12:39
Hej

Jeg har lige købt HR925N maskinen.

Den understøtter LG's SimpLink (CEC via HDMI). Nu vil jeg have den til at fungere med mit Sony TV KDL-46NX720 som har Bravia Sync (CEC via HDMI). I et kort øjeblik efter at jeg starter playeren kan fjernsynet genkende playeren men så forsvinder den igen.

Jeg har læst en del om CEC kompabillitets problemer men jeg håber at der måske var nogen som havde nogle erfaringer de kan dele?

Skrevet af: jandk
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 08:35
Jeg havde min LG HR925N i 2 dage men besluttede at aflevere den igen.

Her har i mine observationer efter 2 dage med den. Boksen skulle afløse vores Media Center som familien ikke kunne finde ud af at betjene. Dette var en del af handlen med konen for at få nyt TV (LG LM660T - forøvrigt et fantastisk TV).
Opsætningen af recorderen var nem og jeg var hurtigt i gang. Responstiden var OK, menuerne simple og navigationen nogenlunde logisk. Maskinen opdaterede selv til nyeste firmware under opsætningen.

Desværre halter den noget bagud på optagedelen som for os er det vigtigste:
- Maskinen understøtter ikke Chase-Play, så man må vente på at en optagelse bliver færdig før man kan se den. Det er absolut no-go i 2012. Selv min gamle Pioneer analoge recorder fra ca. 2004 kunne dette. Jeg kontaktede LG for at høre om funktionen bliver tilføjet senere. Det gør den ikke.
- Titlen på udsendelsen tages når optagelsen starter og ikke når man programmerer i EPG'en. Hvis den tidligere udsendelse er lidt forsinket, får optagelsen titlen på den forrige udsendelse. Det er meget forvirrende.
- Man har ikke mulighed for at få maskinen til automatisk at tilføje eks. 10 min. ekstra til en optagelse. Det kan Samsung dog heller ikke.

Maskinen er nu byttet ud med en Samsung BD-E8900N. Denne optager har muligheden for Chase-play og fungerer fint indtil videre. Jeg satte den til at optage en masse i nat og alt gik godt kan jeg se til morgen (Yousee DVB-C). Jeg er dog opmærksom på at den også har udfordringer med funktionalitet og stabilitet. Nu kommer den i testbænken de næste 14 dage hvor den kan returneres. Hvis den ikke fungerer ordentligt, må vi tilbage til det gamle Media Center igen. Nu et TV'et monteret på væggen Tongue.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 08:51
Ovenstående viser med al tydelighed, at koreanerne fortsat er langt bagefter europæerne, når det gælder brugervenlighed og funktionalitet. Selv japanerne gør det bedre!

M.v.h.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 17:34
Hej jandk
Jeg glæder mig overordentlig meget til at høre om dine erfaringer med  BD-E8900N, da vi enten skal have den eller  LG HR925N, så jeg er virkelig i syv sind og håber på dine råd inden alt for længe...!

Mange nysgerrige hilsner
Søren

Skrevet den: 09-August-2012 kl. 19:07
Tongue Jeg har præcis de samme interesser, så jeg kigger med fra sidelinien.
Mvh Erik

Skrevet den: 09-August-2012 kl. 22:04
Hejsa,

Her er der lidt nyt om min test.

Funktionaliteten i LG syntes jeg ikke var god nok, når vi har været vant til chase-play.
Vi ser næsten aldrig TV live, men optager det vi gerne vil se. Så ser vi det når det passer os.
Det er irriterende at skulle vente på at en optagelse bliver afsluttet inden man kan se den.
Desuden var billedet grynet og lignede ikke digital TV selv på HD kanaler men specielt på SD kanaler.

På Samsung derimod står billederne knivskarpt og muligheden for chase-play er der.
Meeeen, jeg har jo også læst om alle Samsungs dårligheder gennem tiden Confused.
Spørgsmålet er hvor mange dårligheder der er tilbage?

Indtil videre har jeg ikke oplevet noget der ikke virkede, men jeg har heller ikke været ude i alle hjørner endnu.
Jeg vil have den testet intensivt i de 14 dage hvor jeg har returret på den.
Den har optaget på livet løs om natten og har ikke kikset en eneste optagelse endnu.
Vi har også set nogle af optagelserne og det gik fint.
Indtil videre tegner det godt men de næste dage må vise om jeg oplever nogle af skavankerne.

Vi skal udelukkende bruge den som optager, så jeg er tilfreds hvis denne del er stabil.
Alle Smart-TV tingene har vi i forvejen i vores nye LG TV.
Samsung'en har problemer med at spille flere film fra vores NAS har jeg bemærket (ikke understøttet filformat).
Vores nye LG TV æder til gengæld næsten alle film uden problemer. Jeg vil tro at det også gælder for recorderen.

Sørg for at købe et sted hvor der er 14 dages returret uden bøvl.
Elgiganten har jeg god erfaring med (har ingen relationer til denne butik).
Samsung'en fik jeg til 3549,-kr inkl. Avatar i 3D på Bluray.

/Jan

Skrevet den: 10-August-2012 kl. 10:27
ClapHvordan er den til at navngive optagne udsendelser ud fra EPG og ikke ud fra et (måske forsinket) starttidspunkt?
Her halter det utroligt meget i den gamle Samsung.
Mvh Erik

Skrevet den: 10-August-2012 kl. 10:42
LG'en ser ud til at tage titlen når udsendelsen starter. Hvis den forrige udsendelse er forsinket får man forkert titel.

Jeg er lidt usikker på hvordan Samsung gør dette. Indtil videre er alle titler korrekte.
Jeg har lagt mærke til at Samsung sletter titlen, hvis man manuelt lægger lidt tid til.
Den får dog en titel men jeg er usikker på om det altid er den korrekte. Indtil videre har titlerne været OK.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:34
Er der andre, som har gjort sig erfaringer med ét af de to produkter, siden tråden her blev startet for uendeligheder siden?
Det kribler i fingrene for at kyle vores elendige YouSee-boks ad Pommern til, men som småbørnsforældre tør vi ikke gøre det, inden vi har et nyt stykke udstyr, der kan pause udsendelser og optage en masse. For ellers misser én af os filmens klimaks, når vi skal spurte op og ned ad trappen for at stoppe gråd mit i den bedste sendetid... 

Gode hilsner

Søren

Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:14
jeg vil gerne høre mere om medieafspilningsmulighederne..
PNS siger det bare spiller via netværket uden noget PLEX-server.
Nu er mit TV en 2011 model... Her kræver smart-TV jo en PLex-server kørende på pc.
Så LG 925 må da køre noget andet end LG´s smart tv.

Skrevet den: 10-August-2012 kl. 18:39
Nu har jeg lige konstateret at Samsung boksen fryser ifbm. Bluray :-(.
Jeg har skiftet fra Bluray til Settings menuen. Så frøs den.
Den kan også fryse ved blot at forsøge at skubbe disken ud.

Det er en af de kendte fejl ved nuværende 1008.1 versionen af firmwaren.
Sikke noget skrammel. Samsung må kunne give et estimat på hvornår næste firmware udkommer.

Mit LG TV som er fra 2012 kan spille både Plex baseret og vha. alm DLNA.
Jeg har mulighed for at få streamet al foto, billeder, musik og film fra min QNAP til LG TV'et.
Jeg er næsten 100% sikker på at det også gælder LG recorderen.

Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 22:56
Desværre er der ingen der har testet de 2 op mod hinanden, de fungerer nogenlunde ens og
Har begge betydelige bugs, er der nogen som ved om LG kan huske hvor man er nået til både på opt og skiver, det kan Samsungen ikke uden videre.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 11-August-2012 kl. 06:01
Jo, det kan Samsung godt, men det er lidt kringlet. - Man trykker først på play og derefter på den blå "d", så starter afspilningen hvor den slap tidligere. - På DVD`er virker det også umiddelbart.
Mvh Erik

Skrevet af: mich61
Skrevet den: 11-August-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af jandk jandk skrev:

Hejsa,
Her er der lidt nyt om min test.
Desuden var billedet grynet og lignede ikke digital TV selv på HD kanaler men specielt på SD kanaler.
På Samsung derimod står billederne knivskarpt 

LG HR925ND sælges for 2499 i næste uge, 13.08 - 18.08 i Bilka og på elgiganten.dk idag, nice :-) 

Men hvis ovennævnte er rigtigt, så .....

Skrevet den: 11-August-2012 kl. 18:23
Jeg syntes at i skal prøve. Der er 14 dages returret begge steder.
Der findes tydeligvis ingen "perfekte" løsninger i øjeblikket.
Jeg kan have været uheldig med dårligt signal eller kabel etc. mht. billedet.

/Jan

Skrevet af: nielsv01
Skrevet den: 11-August-2012 kl. 23:27
Hej Peter

Ved du om man kan kopiere over på ekstern harddisk og sætte den til en DVD/Harddiskoptager og dermed kopiere over på DVD?

Mange hilsner

Niels

Til MBM1

Mvh Peter

-------------
Mvh.

Niels

Samsung BD-E8900N
Sony RDR-HX900
Sony RDR-HX1020
Phillips DVDR 3330H
Phillips DVDR 3450H
Medion MD 82999
Medion MD 84320
Panasonic NV FJ 620
Sony KDL-32W5500
Onkyo TX SV 6

Skrevet den: 12-August-2012 kl. 08:53
Kan den bruges med Yousee Plus ?

Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 10:29
Jandk

Har lige læst tv2 viser et par preseason kampe af NFL med start den 20 august, så jeg skal rykke lidt hurtigere end forudset. Med dit kendskab til de 2 HDD du har haft, hvilken ville du så råde mig til at købe hvis de krav jeg har handler om stabilitet, lydsvag, god billedkvalitet. Er det så trods alt samsung jeg skal gå efter? Håber du kan hjælpe.

Skrevet den: 13-August-2012 kl. 10:51
Hejsa,

Puha, den var svær. Ingen af afspillerne er perfekte.
Mit gamle Media Center baseret på Windows 7 var heller ikke perfekt.

Nu er der jo heldigvis 14 dages returret, så jeg syntes at du skal prøve dem.
Du kan altid komme af med dem igen, hvis du ikke syntes om dem.

/Jan

Skrevet den: 13-August-2012 kl. 11:04
vil jeg prøve, så hvis jeg prøver med samsung først, så lander jeg vel der, hvor du selv er for tiden?

Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 12:53

Mit LG TV som er fra 2012 kan spille både Plex baseret og vha. alm DLNA.
Jeg har mulighed for at få streamet al foto, billeder, musik og film fra min QNAP til LG TV'et.
Jeg er næsten 100% sikker på at det også gælder LG recorderen.

Jeg udstiller lige min uvidenhed, men når dit TV kan streame, kunne du så ikke bare optage fra computer (fx Mac Mini) ned på din NAS og se det på dit fine TV? Så kunne du jo optage med Eye-TV eller andet godt?

Skrevet den: 13-August-2012 kl. 13:11
Hej Henrik,

Det lyder som en god ide.

Jeg tror stadig at det bliver svært at se en optagelse så længe den er i gang.
Filen er ikke lukket og vil sikkert være låst så længe optagelsen er i gang.
Så vidt jeg ved kan man ikke få Mac Mini med Bluray, så jeg vil stadig mangle muligheden for at afspille Bluray titler.
Hvis ellers Apple ville understøtte Bluray ville det være helt perfekt (er selv Mac mand).

Hilsen, Jan.

Skrevet den: 13-August-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

vil jeg prøve, så hvis jeg prøver med samsung først, så lander jeg vel der, hvor du selv er for tiden?

Jeg byttede min Samsung boks og undlod at firmware opdatere den nye.
Jeg stress testede den en eftermiddag uden at kunne fremprovokere frysningen.
Så fik jeg svar fra Samsung support og fik at vide at de ikke havde fået rapporteret fejl omkring den nye firmware.
Jeg besluttede derfor at opgradere firmwaren på den nye boks.
Og BANG så havde den nye boks samme problem som den gamle.

Så mit råd vil være at undlade at opgradere firmwaren til 1008.1 og vente på næste firmware release. Denne fejl må være rapporteret ind mange gange og burde være med i en ny firmware version.

Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 13:19

Hejsa,

Nu er der jo heldigvis 14 dages returret, så jeg syntes at du skal prøve dem.
Du kan altid komme af med dem igen, hvis du ikke syntes om dem.

/Jan

Såvidt jeg kan se, så har Komplett.dk 45 dages returret :-)

Blot til info.....

Overvejer selv at hente en Samsung BD-E8900N for at se, om den er så fejlbehæftet som der skrives om. Men så skal man nok lade være med at opdatere firmware, som der også skrives om.....

Mvh
Henrik Badsted

Skrevet den: 13-August-2012 kl. 13:23

Hej Henrik,

Det lyder som en god ide.

Jeg tror stadig at det bliver svært at se en optagelse så længe den er i gang.
Filen er ikke lukket og vil sikkert være låst så længe optagelsen er i gang.
Så vidt jeg ved kan man ikke få Mac Mini med Bluray, så jeg vil stadig mangle muligheden for at afspille Bluray titler.
Hvis ellers Apple ville understøtte Bluray ville det være helt perfekt (er selv Mac mand).

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at finde en billig Media Center box med Bluray afspiller.
Jeg har fundet en fra Asrock:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/474055/ASROCK-ION-3D-152BB-Black.html - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/474055/ASROCK-ION-3D-152BB-Black.html
Men så er vi tilbage ved en løsning, som familien sikkert får problemer med at betjene.

Hilsen, Jan.

Ahh ja, Bluray... min tanke var at fjernsyn og alm god bluray-afspiller var de to eneste maskiner i stuen og "hvor familien regerer".
På kontoret eller hvor man nu vil (endda remote ude af huset?) kunne man gennem computer styre optagelserne... de er så tilgængelige for alle.
Du har nok en pointe i at man ikke ville kunne se optagelserne imens den stadig er ved at optage udsendelsen - det har jeg personligt ikke stort behov for og tænkte derfor iekk åp det, men kan godt se din udfordring.

Skrevet af: isteen
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 22:05
Jeg melder mig i køen af dem der også overvejer enten Samsung eller LG.
Det virker utroligt, at man tilsyneladende skal vælge mellem pest eller kolera.

Er der noget om der evt. kommer nye produkter her i august/september - og man dermed med fordel kan vente lidt og se tiden an?

-------------
Steen

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg melder mig i køen af dem der også overvejer enten Samsung eller LG.
Det virker utroligt, at man tilsyneladende skal vælge mellem pest eller kolera.

Er der noget om der evt. kommer nye produkter her i august/september - og man dermed med fordel kan vente lidt og se tiden an?

Du kan jo lade være med at købe noget. Men så har du jo mindre at brokke dig over. Eller vent til 2017 og se, og Panasonic leverer en model.

Skrevet den: 14-August-2012 kl. 08:44
Tv producenter burde da bygge en medieafspiller ala WD TV ind i deres tv, istedet for alt det DLNA snot som kun virker i begrænset omfang.
Og så kunne man bare klistre en ekstern HD på som man kunne optage på og have sine rippede film liggende og kunne deles over netværket.

Skrevet den: 14-August-2012 kl. 18:42
Hé hé nu har jeg købt en LG også ved siden af min Samsung 8900 så ka
Jeg rigtigt skrive om skidtet herinde.

Ironi kan forekomme.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 14-August-2012 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Hé hé nu har jeg købt en LG også ved siden af min Samsung 8900 så ka
Jeg rigtigt skrive om skidtet herinde.

Ironi kan forekomme.

Må vi høre ???????????

Skrevet den: 14-August-2012 kl. 22:15
Får først LG imorgen, så i må lige vente lidt, egentlig er jeg godt tilfreds med min Samsung selvom nogle af fejlene er lidt irriterende, men oftest optager jeg bare og ser det senere uden andre dikedarer og så virker det meget godt. Men jeg har brug for at optage flere programmer på en gang(datter på 15 følger med i en del), derfor har jeg købt en LG også.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet af: thomasleitner
Skrevet den: 14-August-2012 kl. 22:15
hej alle, lige tilbage til den allerførste spørgsmål.. 

er der fundet en løsning på hvordan man kan sortere sine kanaler.. det er den største irritationsmoment for mig...

jeg har ingen problemer med grynet billeder... chaseplay er ikke noget jeg har meget brug for.. er ret tilfreds efter kun 2 timers brug men vil have mine kanaler sorteret. :-)

Skrevet af: Squiffy
Skrevet den: 15-August-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af thomasleitner thomasleitner skrev:

er der fundet en løsning på hvordan man kan sortere sine kanaler.. det er den største irritationsmoment for mig...

Det er helt vildt irriterende at man ikke kan sorterer sine kanaler.  Manuellerne til den gamle model HR550C og denne nye HR925N minder meget om hinanden omkring indstilling af kanaler. Men i manuellen for HR550C er der beskrevet hvordan man sorterer kanaler og dette punkt er fjernet i manuellen til HR925N. Så LG har tilsyneladende valgt at fjernet denne feature. Jeg overvejer at annullere købet på grund af dette.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-August-2012 kl. 11:29
Det er helt klart også et af mine største kritikpunkter. Der er ingen mulighed for sortering - kun overspring - af kanaler.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det er helt klart også et af mine største kritikpunkter. Der er ingen mulighed for sortering - kun overspring - af kanaler.
Det virker ærlig talt helt grotesk at man fjerne den mulighed.

Jeg ville aldrig købe sådan et produkt hvor man ikke selv kan sortere kanalerne.

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 14:15
Det bliver jo et af de punkter man kunne håbe LG vil tage til sig til en kommende firmware opgradering. Jeg skal gerne viderebringe kritikken til LG når vi leverer vores testeksemplar af HR925 tilbage igen. Jeg kan prøve at få en kommentar inden testen publiceres og få den med i anmeldelsen.

-------------

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 14:21

Det bliver jo et af de punkter man kunne håbe LG vil tage til sig til en kommende firmware opgradering. Jeg skal gerne viderebringe kritikken til LG når vi leverer vores testeksemplar af HR925 tilbage igen. Jeg kan prøve at få en kommentar inden testen publiceres og få den med i anmeldelsen.

Alene brugen af EPG til programmering, hvis ens filmkanaler ligger på kanal360 og BBCHD ligger på 181, det er jo tatalt umuligt at få et samlet overblik, over interessante udsendelser nu og de næste 2 timer, og vi har årgang 2012 :-) 

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 14:28
hvornår er jeres anmeldelse af HR925 oppe? Der er snart NFL i tvWink

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 14:35

Jeg synes også det er mærkeligt, at LG ikke er Yousee ready godkendte, mens Samsung er, ja selv
disse alternativer     http://www.av-connection.dk/?ML=1337

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 14:57
Jeg bruger den pt. på Yousee, så selvom den ikke har fået et stempel, så kører den nu ganske udmærket.

Jeg skal prøve at få skrevet lidt på anmendelsen i denne uge, men pt. er der kun noter og billeder i hus, og selve brødteksten plejer gerne at tage et par aftener at færdiggøre. Jeg har dog mange jern i ilden, så jeg lover intet.

-------------

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 15:04

Jeg bruger den pt. på Yousee, så selvom den ikke har fået et stempel, så kører den nu ganske udmærket.

Jeg skal prøve at få skrevet lidt på anmendelsen i denne uge, men pt. er der kun noter og billeder i hus, og selve brødteksten plejer gerne at tage et par aftener at færdiggøre. Jeg har dog mange jern i ilden, så jeg lover intet.

Gider du få testet mediaplayer-delen / streaming via netværk godt igennem?
Altså hvordan håndtere den de forskellige formater; mkv, iso, vob. Undertekster. interne og eksterne

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 15:14
Det er testet. Både via DLNA-klienter og tilsluttede USB HDD's. Lad mig blot afsløre, at understøttelsen af filmformater efterlader en del at ønske.

-------------

Skrevet af: LarsBob
Skrevet den: 15-August-2012 kl. 16:56

Det er testet. Både via DLNA-klienter og tilsluttede USB HDD's. Lad mig blot afsløre, at understøttelsen af filmformater efterlader en del at ønske.

Hej Yakken

Er du igang med en anmeldelse, så må du meget gerne overveje følgende:

Jeg har leget med HR929N godt 10 dage og syntes betjeningen ofte er lidt besværlig.

Hvis man vælger programmet i EPG guiden skal man bruge rød knap og vælge mellem forskellige optagelses typer. Vælger man derefter at gå ind og forlægne programmet, så ændres optagelses navnet ofte til kanal navnet. Vælger man at omdøbe optagelsen så er der ikke æøå.

Jeg har endnu ikke nærlæst manualen, men de forskellige optagelses typer Simpel, Anbefalet, Serie giver ikke den store mening, en dag bad jeg om anbefalet hvorefter den startede på den nuværende udesendelse, som jeg ikke havde bedt om....).

Der er umiddelbar ikke mulighed for at flytte rundt på rækkefølgen af kanalerne.

Når man har set en udsendelse skal man finde den igen før den kan slettes (dette sker ikke hvis man trykker stop, inden udsendelsen er færdig). Ikke det store problem når man kun har 10-20 udsendelser men når der ligger 500+ optagelser på den 1TB store harddisk er jeg sikker på at det bliver et stort irretations moment. 

Yderligere har jeg oplevet at den optager ting jeg ikke har bedt om (Samt glemmer noget jeg har bedt om), samt at det er alt andet end let at stoppe en begyndt optagelse.

Det er ikke muligt at se "bestilte" optagelse i EPG guiden (muligvis skyldes det at jeg har forlænget optagelsen, da især DR HD er altid forsinket).

Programmer kan ikke redigeres, så forsinkelser, eller efterfølgende reklamer for fremtidige udsendelser kan IKKE fjernes (Dette kunne Samsung trods alt).

Jeg har haft telefonisk kontakt til LG, de var flinke men svaret var at jeg skulle ikke regne med at "fejl" blev rettet i en fremtidig firmware release, heller ikke det med mulighed for selv at bestemme kanal rækkefølgen.

Så nu er jeg meget tæt på at returnere den, et produkt til 3699,- som allerede irreterer mig, problemet er hvad man så køber, når man gerne vil have blu-Ray og harddisk optager samlet.

P.S.: Jeg er nok lidt skadet af at jeg har en gammel Panasonic DMR-EX87, som kunne alle ovenstående ting, løsningen bliver måske en Panasonic harddisk optager (de findes ikke i DK med blu-ray), samt en "løs" blu-ray afspiller.

Mange hilsner 

LarsBob

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 17:08
Findes der HDD optagere som kan optage i fuld HD, a la den panasonic løsning du taler om her LarsBob?

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 18:52
Jeg fik så min LG idag, har nu både en Samsung og en LG. 
Det skal siges at jeg læser ikke gerne manualer, det skulle ikke være nødvendigt.
Installation og opsætning gik fint og har lavet et par prøveopt uden problemer, var dog nødt til at slå Simplink fra ellers afbryder den tv signalet og skifter når opt starter. Billedkvalitet er glimrende
 (DVB-T)  som vores antenneforening sender i. Men brugerfladen er lidt rodet ala Samsungen, men dog ikke noget problem.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 15-August-2012 kl. 19:13
Gad vide om Samsung og LG konspirerer om at skræmme folk fra at benytte HD-recordere? Det skulle man næsten tro med det skrammel, de smider på markedet Wink

-------------
Lurer rundt

Skrevet af: sokken
Skrevet den: 15-August-2012 kl. 20:48
kan man sætte kort i fra yousee på lg eller  Samsung BD-E8900N  så man kan se sine ekstra kanaler. jeg  er nemlig på udkig efter en der kan det

Skrevet den: 16-August-2012 kl. 06:15
Ja, der er CI slot i dem.

-------------

Skrevet af: sokken
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 09:23
Ok. Tak

Skrevet af: LarsBob
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 10:58

Findes der HDD optagere som kan optage i fuld HD, a la den panasonic løsning du taler om her LarsBob?

Har tidligere snakket med Panasonic, de sagde at de har 2 på det danske marked, men desværre kun med DVD drev, Ikke Blu-ray.

Modellerne var:
 DMR EH63EC-K og DMR EH53EC-K

Da der ikke var blu-ray var de ikke intressante i første omgang, nu overvejer jeg at kigge lidt nærmere på dem....

Mange hilsner

LarsBob

Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 13:13
LG HR925N
kan se den har t2 tuner - er der kort læser til Boxer TV kort i den?
Eller skal man istedet sløfe signalet fra sin Boxer Set topboks for at kunne optage programmer?

-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211

Skrevet den: 16-August-2012 kl. 13:37
Som jeg skrev på side 7, så er der CI-slot i maskinen. Du skal selv sætte et CA-modul i først, som du så sætter dekoderkortet i.

-------------

Skrevet den: 16-August-2012 kl. 13:46
tak for svaret  - lyder til at den kan køre som boxer modtager:)
Nu man har en oldtids tv fra 2006:)
Vil stærkt overveje Bilka tilbudet til kr. 2.500........

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af LarsBob LarsBob skrev:

Har tidligere snakket med Panasonic, de sagde at de har 2 på det danske marked, men desværre kun med DVD drev, Ikke Blu-ray.

Modellerne var:

DMR EH63EC-K og DMR EH53EC-K

Da der ikke var blu-ray var de ikke intressante i første omgang, nu overvejer jeg at kigge lidt nærmere på dem....

Mange hilsner

LarsBob

Disse to har forældede digital tunere, som ikke dur i Danmark. Det er kun den analoge tuner der virker, så glem dem.

J

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

tak for svaret  - lyder til at den kan køre som boxer modtager:)
Nu man har en oldtids tv fra 2006:)
Vil stærkt overveje Bilka tilbudet til kr. 2.500........
Nogen der kan bekræfte den kan køre Boxer tvkort??

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 13:57
HR929 koster 2999,- fra søndag 19.08 i Bilka

Skrevet af: nielsv01
Skrevet den: 17-August-2012 kl. 15:43
Hejsa
Er der nogen der ved om Samsung BD-E8900N og/eller HR925N kan optage på en ekstern harddisk, som så kan sættes til en anden optager.
Jeg vil have en ny Samsung eller LG i stuen, men vil gerne kunne flytte en optagelse til en anden optager i soveværelset - ligesom jeg tidligere har kunnet med DVD'ere.

-------------
Mvh.

Niels

Samsung BD-E8900N
Sony RDR-HX900
Sony RDR-HX1020
Phillips DVDR 3330H
Phillips DVDR 3450H
Medion MD 82999
Medion MD 84320
Panasonic NV FJ 620
Sony KDL-32W5500
Onkyo TX SV 6

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 16:12
Der kan godt optages på en ekstern disk på LG'en, men den kan ikke sættes til andre optagere. Det er begrænsningen ved de digitale optagere - de er parret med den specifikke optager. Og hvis optageren går død, ja så er dine optagelser også væk.

-------------

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 16:17

Der kan godt optages på en ekstern disk på LG'en, men den kan ikke sættes til andre optagere. Det er begrænsningen ved de digitale optagere - de er parret med den specifikke optager. Og hvis optageren går død, ja så er dine optagelser også væk.

Skal du ikke se og blive færdig i stedet ????

Den store model kan fås for kun 2999,- fra i overmorgen i Bilka, står til 3999 på bilka.dk idag

Ha´en god aftenBig smile

Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 17-August-2012 kl. 17:35

Er denne box til boxer tv og godkendt af Boxer ?
hvis ja:
Hvor står det henne ?
Ufattelig vigtig ved support, for det får man brug for

Jeg bliver mistænkelig fordi i skriver ca- modul.

Jeg har frygtelig dårlige erfaringer med CA-moduler og boxe.- jeg skrev ikke skærme !
de bliver varme og kan ødelægge kortet, jeg
taler af erfaring med 2 boxe i 4 år.

Venter p.t på 4 kort siden Januar

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 17:43
Tror faktisk ikke den er godkendt af nogen, men Yakken kan jo også spørge om det, ligesom den ikke er godkendt til Yousee

Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 17-August-2012 kl. 17:50
Hvis ja
Jeg vil anbefale at man ikke køber den til Boxer

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Skal du ikke se og blive færdig i stedet ????

Den store model kan fås for kun 2999,- fra i overmorgen i Bilka, står til 3999 på bilka.dk idag

Ha´en god aftenBig smile

Mon ikke du i stedet skulle værdsætte, at nogen gider tage 2 minutters pause fra deres almindelige arbejde til at besvare spørgsmål omkring noget de bruger deres fritid på at teste?

-------------

Skrevet den: 17-August-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Er denne box til boxer tv og godkendt af Boxer ?

hvis ja:

Hvor står det henne ?

Ufattelig vigtig ved support, for det får man brug for

Jeg bliver mistænkelig fordi i skriver ca- modul.

Jeg har frygtelig dårlige erfaringer med CA-moduler og boxe.- jeg skrev ikke skærme !

de bliver varme og kan ødelægge kortet, jeg

taler af erfaring med 2 boxe i 4 år.

Venter p.t på 4 kort siden Januar

At bruge Boxer kræver jo et CA-modul uanset hvor du vil se det. Det gælder også dit almindelige TV. Der er ingen multienheder som har kortlæseren indbygget netop fordi der skal bruges forskellige kortlæsere til de forskellige Tv-udbydere.

-------------

Print side | Luk vindue