Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112506
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 22:48
Emne: Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner
Skrevet af: dynrambo
Emne: Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 12:12
Hej alle sammen,
Jeg
er på udkig efter nogle aktive, støjreducerende høretelefoner (noice
cancellation).
De skal bruges på stor-rumskontor, samt på
flyrejser.
De
vil primært skulle afspille musik fra en iPhone, men til tider også fra en
bærbar computer. Jeg
Jeg
hører mange forskellige former for musik, men primært RnB, Hip-Hop, House,
Klassisk musik og trance. Det er derfor et krav at høretelefonerne har en
kraftig, dyb bas – uden den bliver upræcis eller mudret.
Det
er en fordel, men ikke et krav, at jeg kan styre volumen og foretage opkald med
høretelefonerne.
Jeg har kigget på følgende:
- Bose QuietComfort 15 (klassikeren inde for støjreduktion)
- Studio Beats by Dr. Dre (slår sig på at have en god bas, plus Control Talk)
- AKG K 490 NC (kender jeg ikke så meget til...)
Hvad er Jeres
vurdering – er der nogle oplagte kandidater som jeg glemmer?
Kender I et sted i
København eller Nordsjælland, som fører ovenstående høretelefoner, og hvor man
kan prøve dem og sammenligne lyden?
Jeg vil give op til
2.500-3.000 kr.
Håber I kan hjælpe og
vil dele nogle erfaringer!
Vh Henrik
|
Svar:
Skrevet af: keldp
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 08:07
jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tætpå perfekt. Bassen er også rigtig god.
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 09:16
keldp skrev:
jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tætpå perfekt. Bassen er også rigtig god. |
Tak for info.
Har du hørt dem op imod nogle af de andre jeg nævner? Har du evt. erfaringer med andre støjreducerende høretelefoner?
|
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 09:38
dynrambo skrev:
keldp skrev:
jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tætpå perfekt. Bassen er også rigtig god. |
Tak for info.
Har du hørt dem op imod nogle af de andre jeg nævner? Har du evt. erfaringer med andre støjreducerende høretelefoner? |
Nej det har jeg ikke,men jeg har hørt at Bose skulle havde den bedste støjreduction.
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet af: kobski
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 10:30
Jeg har selv prøvet Bose QuietComfort 15 og måtte tage dem af et par gange fordi oplevelsen når man tager dem på bare er så fed - fuldkommen stilhed! Eller i hvert fald for susen og den slags støj, for tale kan man stadigvæk høre noget af.
Med hensyn til konkurrenter, så har jeg læst flere steder at Bose er i en klasse for sig selv, når det gælder støjreduktion.
|
Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 13:24
Boses støjreduktion er rigtig fedt, men kun til støj der er tilnærmelsesvis stationær.
Har testet dem på arbejde, og der synes jeg at et par lukkede hovedtelefoner kan fungere næsten lige så godt (jeg har et par Sennheiser 280 Pro).
|
Skrevet den: 22-Juni-2012 kl. 15:27
opzouten skrev:
Boses støjreduktion er rigtig fedt, men kun til støj der er tilnærmelsesvis stationær.
Har testet dem på arbejde, og der synes jeg at et par lukkede hovedtelefoner kan fungere næsten lige så godt (jeg har et par Sennheiser 280 Pro). |
Tak for info! Forstyrrer det musikken hvis man sidder i "ikke-stationær" støj (noget af musikken bliver maskeret eller lignende)?
|
Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 14:00
Kan også kun anbefale et sæt lukkede der isolerer godt i stedet for noise cancellation, da det har en tendens til at dræbe dynamikken samt kun virker effektivt på monoton støj.
|
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 14:44
Irenicus skrev:
Kan også kun anbefale et sæt lukkede der isolerer godt i stedet for noise cancellation, da det har en tendens til at dræbe dynamikken samt kun virker effektivt på monoton støj. |
De lukkede er ikke rare at have på i længere tid.
|
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 15:21
Hvis lukkede i større grad tilfredsstiller mit behov, kan I da anbefale nogle gode lukkede høretelefoner, som passer godt til den musik som jeg hører, samt lyder godt når de drives af en iPhone? Umiddelbart er der flere der anbefaler Denon D2000 (tror jeg nok den hedder). Kender i den eller er der andre som man bør kigge på?
|
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 15:45
keldp skrev:
De lukkede er ikke rare at have på i længere tid. |
Det var noget af en generalisering. Det kommer meget an på personen samt bøfferne, ligesom jeg godt kan lide lam mens andre ikke kan fordrage det, men jeg kan ikke lide lam der smager af uld.
dynrambo skrev:
Hvis lukkede i større grad tilfredsstiller mit behov, kan I da anbefale nogle gode lukkede høretelefoner, som passer godt til den musik som jeg hører, samt lyder godt når de drives af en iPhone? Umiddelbart er der flere der anbefaler Denon D2000 (tror jeg nok den hedder). Kender i den eller er der andre som man bør kigge på? |
Det syntes jeg du skal prøve at lytte dig frem til. Kan anbefale at smutte i HFK samt 4sound, hvor du kan teste deres sortiment. Overvej også at se om du kan lytte Audio-Technica ATH-M60, jeg har ikke hørt den men den roses rigtig mange steder.
|
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 16:02
Irenicus skrev:
keldp skrev:
De lukkede er ikke rare at have på i længere tid. |
Det var noget af en generalisering. Det kommer meget an på personen samt bøfferne, ligesom jeg godt kan lide lam mens andre ikke kan fordrage det, men jeg kan ikke lide lam der smager af uld.
[QUOTE det har nu ikke så meget at gøre om man kan lide lam. de lukkede er ikke rare at havde på i længere tid uanset personen. |
|
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 16:35
keldp skrev:
det har nu ikke så meget at gøre om man kan lide lam. de lukkede er ikke rare at havde på i længere tid uanset personen. |
Igen en generalisering uden hold i virkleigheden.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 20:49
Ville nok vælge lukkede, de er mest behagelige i det lange løb.
|
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 20:04
Tak for info. Nogle der kan anbefale lukkede høretelefoner der passer godt til mit brugsmønster?
|
Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 22:46
Kan anbefale Sennheiser HD 280 pro. Jeg kan sidde med dem på hele dagen hvis det skulle være, uden at blive træt af det.
Om en iPhone lyder godt med dem ved jeg ikke. Bruger selv en USB DAC/Head amp sat til min bærbare, og det lyder rigtig godt. Har også brugt dem på flyrejser med godt resultat.
|
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:17
Jeg har købt mig et par HD-25-1 II.. De spiller imo helt fantastisk + lækker dyb bas med masser af punch, uden at det bliver for meget og så lukker de rigtig godt af. Læs evt et par reviews af dem, de får generelt super anmeldelser..
Kan bla høres i 4Sound i Kbh
------------- LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:19
Nå ja, og så fåes de for 1300 :)
------------- LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:35
cgmand skrev:
Jeg har købt mig et par HD-25-1 II.. De spiller imo helt fantastisk + lækker dyb bas med masser af punch, uden at det bliver for meget og så lukker de rigtig godt af. Læs evt et par reviews af dem, de får generelt super anmeldelser..
Kan bla høres i 4Sound i Kbh
|
Det lyder slet ikke tosset - ideen om god isolering og dyb bas tiltaler mig...og man må sige at prisen er i et mere fornuftigt leje sammenlignet med de andre forslag. Må hellere lige høre dem i "levende live" fra min egen telefon, så kan jeg se hvordan de performer i forhold til "min" musik.
|
Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 23:19
HD-25-1 II ser ud som om de sidder på selve ørerne? Hvilket jeg ikke selv ville kunne holde ud mere end en times tid. Derimod sidder HD 280 pro 100% udenom ørene.
|
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 15:03
Hej alle sammen,
Jeg tog, som anbefalet ovenfor, ind til 4sound og bad om deres råd. Jeg blev anbefalet Beyerdynamic DT-1350 (den skulle være HD-25-I II overlegen). De havde ikke et sæt DT-1350 fremme som jeg kunne høre, men jeg har købt dem, med mulighed for at levere dem tilbage inden for 14 dage hvis de ikke lever op til mine forventninger (super god service!).
De har en lækker lyd og overraskende god isolering mod udefrakommende støj, men jeg savner måske lidt mere bas....
Det kan ske at de skal spilles til, men jeg overvejer at bytte til Beyerdynamic DT-770M, i forventning om at de kan give mig lidt mere "umpfh" :) Ulempen ved DT-770M'eren er, at den er meget større, med risiko for at ens ører koger...
Er der nogle der har erfaringer med begge høretelefoner, eller kan komme med nogle anbefalinger? Husk på at "bøfferne" skal kunne drives fra en iPhone.
|
Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 07:43
dynrambo skrev:
Det kan ske at de skal spilles til, men jeg overvejer at bytte til Beyerdynamic DT-770M, i forventning om at de kan give mig lidt mere "umpfh" :) Ulempen ved DT-770M'eren er, at den er meget større, med risiko for at ens ører koger... |
Jeg har ikke erfaring med DT-1350, men har siddet nogle timer med DT-770M. Lyden fejler ikke noget, men jeg havde en lidt problemer netop med at mine ører begyndte at koge. Jeg ved at det er meget forskelligt fra person til person hvor slemt det er - min kollega kan side med dem det meste af dagen uden problemer.
For god isolation kan du også kigge på http://www.4sound.dk/shop/hovedtelefoner/vic-firth/sih1-hovedtelefon.html - Vic Firth SIH1 . Jeg er selv kommet til den konklusion efter at have prøvet en del forskellige, at In Ear Monitors passer bedre til mig, da jeg altid kommer til at svede på ørerne efter nogle timer med høretelefoner på.
Jeg har desværre ikke fået prøvet så mange forskellige IEMs endnu, lever pt med et par http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hovedtelefon/denon_ah-c360_hovedtelefon_sort.htm - denon AH-C360 som faktisk levere en hæderlig lyd og samtidigt isolerer ret godt.
Jeg har pt selv kig på http://www.head-fi.org/t/536342/review-vsonic-gr07-labor-of-love - VSONIC GR07 og Beyerdynamic MX100som får rigtigt gode anmeldelser rundt omkring.
/ask
|
Skrevet af: Mercu
Skrevet den: 07-Juli-2012 kl. 18:55
Nogen som har erfaring med Fanny Wang?
Jeg har kigget på deres DJ 2001 version, de ligner designmæssigt "beats", men på nettet får de generelt bedre anmeldelser.
------------- Samsung LE32R87BDX 32" Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT
|
Skrevet af: mkt
Skrevet den: 09-Juli-2012 kl. 12:57
Jeg sidder selv med DT-770 250 ohm og er ovenud fornøjet. Ofte har jeg arbeidsdage på 10-14 timer og bliver ikke træt af at have dem på.
Lyden er jeg personligt vild med, men jeg har læst der skulle være mere bas i 32 ohm udgaven, hvilket jo også bare er en fordel når du skal trække dem fra en tlf. I og med det er en lukket konstruktion er der rigtig god isolation mod kontorlandskab lyde. Jeg har lyttet til en T1 (ved godt det er udenfor budgettet), men sh#¤ F%&# en konge lyd der er i dem :D
Jeg prøvede en kollegas Bose med støjreduktion og fik ondt i hovedet næsten med det samme. De udsender en modsvarende frekvens der kanselerer støj og den tone synes jeg at kunne høre. Det var en virkelig ubehagelig lyd synes jeg.
|
Skrevet den: 09-Juli-2012 kl. 13:05
mkt skrev:
Jeg sidder selv med DT-770 250 ohm og er ovenud fornøjet. Ofte har jeg arbeidsdage på 10-14 timer og bliver ikke træt af at have dem på.
Lyden er jeg personligt vild med, men jeg har læst der skulle være mere bas i 32 ohm udgaven, hvilket jo også bare er en fordel når du skal trække dem fra en tlf. I og med det er en lukket konstruktion er der rigtig god isolation mod kontorlandskab lyde. Jeg har lyttet til en T1 (ved godt det er udenfor budgettet), men sh#¤ F%&# en konge lyd der er i dem :D
Jeg prøvede en kollegas Bose med støjreduktion og fik ondt i hovedet næsten med det samme. De udsender en modsvarende frekvens der kanselerer støj og den tone synes jeg at kunne høre. Det var en virkelig ubehagelig lyd synes jeg. |
Mange tak for input - 770'erne lyder ikke helt tosset :)
Hvilken hovedtelefonforstærker anvender du til dine 770'ere? Med 250 ohm kan det vel ikke lade sig gøre at bruge dem med en telefon?
Jeg spørger, fordi jeg overvejer at finde en DAC/forstærker-løsning til iPhone (helst via 30-pin stikket i bunden af telefonen) - det kan måske give lidt mere bas til DT-1350'erne (eller 770'erne, hvis man vælger dem i stedet)
|
Skrevet af: mkt
Skrevet den: 09-Juli-2012 kl. 14:07
Jeg bruger ikke forstærker. Troede også det var nødvendigt, men de spiller herligt bare fra den stationære. Jeg ender nok med at købe en, men har ikke været prioritet siden jeg er tilfreds med lyden nu.
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 09-Juli-2012 kl. 14:48
Du kan prøve Bose i Elgiganten, det gjorde jeg inden jeg købte mine Quietcomfort 15 som jeg er super glad for. Jeg har ca. 50-60 rejsedage om året og jeg kan tydeligt mærke en forskel efter at have fået et par noisecancelling ørebøffer. Jeg bliver slet ikke så træt som jeg gjorde før. Ofte har jeg dem bare på uden musik :-)
|
|