Print side | Luk vindue

defekt iphone 4S ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112597
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 07:37


Emne: defekt iphone 4S ?
Skrevet af: djangs
Emne: defekt iphone 4S ?
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 07:50
3 dage gammel iphone 4s og man er allerede træt af denCry.
 
tror den er defekt eller er der nogen der har oplevet dette på sin.
 
der er masser af strøm på men den lukker sig ned, hvilket gøre at jeg ikke kan hørte noget som helst fra den.
 
for at få den igang igen skal jeg trykke på home knappen samt powere knap i lang tid.
 
det duer jo heller ikke at jeg skal bruge den som vækkeur og den så går død i løbet af nattenUnhappy.
 
jeg kan jo aflevere den til rep, men den er 3 dage gammel. så vil det da værte noget træls med så dyr en fon og så skal den allerede laves.
 
hvordan er reglerne med tilbagelevering, hvis den er købt på nettet ved telia, har man 14 dage?


-------------













Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 10:52
Hvordan lukker sig ned? Tlf slukker skærmen og går i låse mode, men skulle gerne udføre det den er bedt om, såsom vækning.
 
Ja ved køb over nettet - ALTID 14 dgs returret.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 11:04
prøv evt at gendanne telefonen via itunes inden returnering, det er altid apples svar på problemer, og ofte virker det.
 
(hvis du har lavet mange indstillinger osv. så husk at tage backup først så disse bevares hvis du ønsker det, så du ikke skal starte helt forfra)


-------------
Mvh

René


Skrevet af: djangs
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 18:07
telefonen går bare i sort og kan ingenting..at få den igang igen holder jeg home knappen og power knappen nede samtidlig, så starter den op på ny.
har være inde og gendanne..

men nu er det 5 gang idag, den går død.

tror sgu den ryger retur eller det gøre den.så må vi jo se om det bliver android istedet for er sgu noget skuffet over en så dyr tlf er så ringe.

kan jo heller ikke betale sig at indlevere den til rep, og så skal undvære den i 2-3uger.

så retur den må rygeCry


-------------












Skrevet af: djangs
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 18:28
kan man sende den retur, når man har haft den ibrug?

-------------












Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 18:51
Husk at apple siger det er brugeren fejl, så pas på


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 19:11
Jeg har 1 gang haft problemer med en iphone købt direkte hos apple, de sendte en ny omgående og et par dage senere kontaktede et fragtfirma mig med henblik på afhentning af den gamle, det gik ret let og smertefrit via tlfsupporten som dog talte svensk/ engelsk.

Jeg syntes dog det var fin service, og det manglede jo selvføgelig også bare når der var bøvl med produktet

-------------
Mvh

René


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 19:12
Skal lige nævne den jeg returnerede havde været i brug i en uges tid, (den havde en dårlig modtagelse)

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Hvedstrup
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 19:50
Hej T-Duck

Vil du venligst underbygge din (latterlige) kommentar?

-------------
Mvh

Hvedstrup


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Hej T-Duck

Vil du venligst underbygge din (latterlige) kommentar?
Det er bare en af de sædvanlige, dumme bemærkninger, omkring Apple. Det må vi nok leve med.Ouch


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Hej T-Duck

Vil du venligst underbygge din (latterlige) kommentar?
Det er bare en af de sædvanlige, dumme bemærkninger, omkring Apple. Det må vi nok leve med.Ouch

Jeg tror han mener det er den samme procedure de går igennem når deres pc'ere er defekte, jævnfør indslaget i kontant.


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 22:20
Tjaa, hvis Apple får skyld for at deres "PCere" er defekte, så inviterer man også til dumme bemærkninger.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 24-Juni-2012 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Tjaa, hvis Apple får skyld for at deres "PCere" er defekte, så inviterer man også til dumme bemærkninger.

Hvorfor nu det?

En PC er en bred betegnelse.. Personlig Computer.. Mac inkluderet..


Skrevet af: djangs
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 06:49
Så døde den sgu igenAngry.

RIP æble telefon.


-------------












Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 07:50
Du har jo bare været uheldig at få en defekt enhed. Send den tilbage og få leveret en ny, der er fejlfri. 


Skrevet af: djangs
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 08:50
de har så bedt om at få den til rep. hvor fedt er det.
 
kan ikke sige man er posetivConfused


-------------












Skrevet af: tma86
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 08:51
På min arbejdsplads har jeg det sidste år udleveret 162 iPhone 4.
Har haft 1 der er gået i stykker i løbet af det år.(Dårlig modtagelse)


-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: djangs
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 09:07
ja, så er jeg jo bare uheldig.

-------------












Skrevet af: aerik
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 10:46
Da min iPhone skulle til rep pga manglende lys i skærm, fik jeg den ombyttet i løbet af 3 hverdage, og blev tilbudt låne Tlf. Har en veninde der arbejder hos et mobilværksted, som siger at Apple Tlf ikke må repareres men skal ombyttes. Fortalte hun da jeg smadrede skærmen og ville høre hvad hun kunne klare den til.
Så tror ikke du skal være bange for der går lang tid, hvor du skal undvære din Tlf. Men kan saftens følge dig!


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 10:56
vil da lige sige at jeg bestilte os en tlf hos telmore som jeg ikke var tilfreds med, der havde jeg da haft den i brug nogle dage.
Jeg brugte bare mine 14 dages returret og sendte tlf tilbage, tlf var self. i så god stand som ny, det kræver de, så lagde jeg et notat om hvorfor jeg ikke var tilfreds. Ingen problem med at få den retur og ophæve aftalen.


Skrevet af: djangs
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 13:05
har valgt at gøre brug af min 14dags opsigelse, da telia holdt på at den skulle afleveres til rep.
 
man skulle så også lige betale 125kr for at få den lavet.
 
så nu ryger den retur og opsiger min aftale hos dem.
 
servicen har simpelthen været for ringe og det har sgu gjordt meget noget skuffet.
 
tilbage på android man må.


-------------












Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af djangs djangs skrev:

 
tilbage på android man må.
 
Hvorfor ikke prøve en Windows Phone (Nokia)? Det kører rigtig godt, og stabilt!
 
M.v.h.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

På min arbejdsplads har jeg det sidste år udleveret 162 iPhone 4.
Har haft 1 der er gået i stykker i løbet af det år.(Dårlig modtagelse)


På min arbejdsplads har jeg ansvar for 300 iPhone 4/4s og har haft det det sidste år. Alene ud af de første 65 vi fik leveret havde 11 fejl som betød de skulle ombyttes - siden da har jeg mere eller mindre konstant 4 stk. til reparation eller ombytning over en 3-4 ugers cyklus (som regel den tid vores leverandør er om at foretage reparation/ombytning) - i gns. giver det ca. 1 stk iphone hver eneste uge som går i stykker. Fejlene er alt fra intern højttaler der holder op med at virke, til manglende modtagelse, simkortlæser der ikke længere virker, afbryderknap der sætter sig fast, homeknap der strejker, bundkort der bare står af så telefonen er død osv.

Oveni det har jeg i gns. 1 hver anden uge der skal til reparation og have nyt glas foran, eller bagpå eller begge steder fordi brugeren har tabt den så glasset er knust - og alle vores iPhones udleveres endda med tvungen cover, godtnok kun et barely there bagcover men alligevel.

Så hvis du med dit indlæg vil forsøge at give indtryk af at iPhones skulle være mere stabile eller driftsikre end noget andet, vil jeg gerne tilbagevise dette på det kraftigste.

Vi har aldrig haft så mange telefoner til reparation som efter vi skiftede fra Nokia symbian telefoner til iPhones.   


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

På min arbejdsplads har jeg det sidste år udleveret 162 iPhone 4.
Har haft 1 der er gået i stykker i løbet af det år.(Dårlig modtagelse)


Så hvis du med dit indlæg vil forsøge at give indtryk af at iPhones skulle være mere stabile eller driftsikre end noget andet, vil jeg gerne tilbagevise dette på det kraftigste.

Vi har aldrig haft så mange telefoner til reparation som efter vi skiftede fra Nokia symbian telefoner til iPhones.   
Prøver ikke at give indtryk på andet end det jeg skriver, nemlig at 1 ud af 162 er gået i stykker. Jo har da haft et par stykker der er blevet tabt med smadret glas til følge, men det har jo ikke noget at gøre med hvor stabil telefonen er.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Vi har aldrig haft så mange telefoner til reparation som efter vi skiftede fra Nokia symbian telefoner til iPhones.   
 
Jeg kunne godt tænke mig at se den samme statistik for Android modeller...
 
M.v.h.


Skrevet af: Pejsen
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

På min arbejdsplads har jeg det sidste år udleveret 162 iPhone 4.
Har haft 1 der er gået i stykker i løbet af det år.(Dårlig modtagelse)


På min arbejdsplads har jeg ansvar for 300 iPhone 4/4s og har haft det det sidste år. Alene ud af de første 65 vi fik leveret havde 11 fejl som betød de skulle ombyttes - siden da har jeg mere eller mindre konstant 4 stk. til reparation eller ombytning over en 3-4 ugers cyklus (som regel den tid vores leverandør er om at foretage reparation/ombytning) - i gns. giver det ca. 1 stk iphone hver eneste uge som går i stykker. Fejlene er alt fra intern højttaler der holder op med at virke, til manglende modtagelse, simkortlæser der ikke længere virker, afbryderknap der sætter sig fast, homeknap der strejker, bundkort der bare står af så telefonen er død osv.

Oveni det har jeg i gns. 1 hver anden uge der skal til reparation og have nyt glas foran, eller bagpå eller begge steder fordi brugeren har tabt den så glasset er knust - og alle vores iPhones udleveres endda med tvungen cover, godtnok kun et barely there bagcover men alligevel.

Så hvis du med dit indlæg vil forsøge at give indtryk af at iPhones skulle være mere stabile eller driftsikre end noget andet, vil jeg gerne tilbagevise dette på det kraftigste.

Vi har aldrig haft så mange telefoner til reparation som efter vi skiftede fra Nokia symbian telefoner til iPhones.   

Vi er gået fra Blackberry til iPhone4 (ingen S'ere). 

Kender ikke til Blackberry statistikken, men hidtil under 10 nedbrud på ca. 100 telefoner.

Egentlig underligt at det varierer så meget, man skulle mene så 'relativt' store stikprøver burde være repræsentative for den generelle performance. Måske det er nogle specifikke batches der fejler mere end andre?!


-------------
;-)


Skrevet af: djangs
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 22:06

det ende skisme med at de byttede den uden alt for mange problemerSmile.

 
åbenbart var der en der mente at den var DOA og en anden der mente at det var der ikke noget der hed.
 
så de skulle lige blive enige førstThumbs Up


-------------












Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Vi har aldrig haft så mange telefoner til reparation som efter vi skiftede fra Nokia symbian telefoner til iPhones.   

 
Jeg kunne godt tænke mig at se den samme statistik for Android modeller...
 
M.v.h.


Nåja, fordi Android som styresystem naturligvis har en negativ indvirkning på byggekvalitet eller kvalitet af hardware komponenter ? Næppe.

Formentlig ville stastikken være den samme for Android, black berry eller windows phones - min pointe er blot at iPhone's ikke er en tøddel bedre end alle andre. De er ligeså fejlbehæftede, de laves trods alt under de samme elendige betingelser i Asien som alle andre fordi presset på produktionsomkostninger af hensyn til profit maksimering fra skruppelløse producenter er den samme hos Apple som hos alle andre ;)

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 23:24
Ja der laves ikke kvalitet telefoner mere, som f.x. GH388 der kunne tåle alt. Kunne også bruges til selvforsvar, så tung var den.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 23:42
Åh ja, gode gamle GH 388 - den var svær at slå ned :D

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:14
Og Nokia 2110 - http://www.gsmarena.com/phone.php3?idPhone=24 - http://www.gsmarena.com/phone.php3?idPhone=24 - stort set umulig at slå ihjel....

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja der laves ikke kvalitet telefoner mere, som f.x. GH388 der kunne tåle alt. Kunne også bruges til selvforsvar, så tung var den.


Husker godt at den havde rygtet, men har selv dræbt 2 af dem..var nu nok mere sort uheld, for den var ellers temmelgit holdbarTongue



Print side | Luk vindue