Print side | Luk vindue

Ikke tænde efter sluk.....

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112644
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 11:32

Emne: Ikke tænde efter sluk.....
Skrevet af: Raum
Emne: Ikke tænde efter sluk.....
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 17:23
Min datter har en 2 år gammel ACER med vista home på.
Den har været til REB 3 gange allerede. (jeg var ikke indblandet i købet Wink)

Nu er den begyndt på at når den slukkes, så skal der gå mindst 1 time før den kan tændes igen.
Nogen der kan gennemskue om dette er et strømforsynings-problem eller noget strømstyrings-software?

Jeg har været inde og kigge på indstillinger på alt muligt og kan ikke se hvad der skulle gøre dette software-mæssigt, med mindre sæføli at SW laver fejl....
Den er fuldt opdateret med alt fra MS.

Jeg vil prøve at hoppe tilbage til et tidligere gendannelses-punkt for at se om det skulle være noget opdatering der laver rod i maskinen.

Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 25-Juni-2012 kl. 18:08
Det er noget hardware. Gør afsted med den igen

Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:16
Ingen andre der har et bud?

Jeg har med vilje ikke rodet særligt meget med den PC pga. vista (og ACER!!), men nu kom jeg til at love jeg lige ville kigge på den inden de igen sender den ind...

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 16:53
Det lugter meget af en overbelastningsikring i strømforsyningen. Nu skriver du ikke om det er en bærbar eller stationær. Tjek evt. om ledningen fra strømforsyningen er snoet/knækket. Hvis den eksterne strømforsyning bliver meget varm hurtigt, er ledningen kaput.

Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 17:01
Det er en bærbar - så ikke muligt bare lige at skille den ad....
Der er intet at mærke på ekstern strømforsyning som ikke er normalt.

Men det lyder også på dig til at det er HW der fejler - så tak.

Skrevet af: db89
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 17:32
Hvis det er samme fejl burde i så ikke kunne kræve varen ombyttet/købet ophævet?

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Hvis det er samme fejl burde i så ikke kunne kræve varen ombyttet/købet ophævet?

Det er ikke samme fejl - det er forskellige ting hvergang den har været til rep.....

Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 19:43
Fjern batteri og strømforsyning
Hold power knapper nede i ca 30 sekunder og sæt batteri i igen og prøv at starte op

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+

Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Fjern batteri og strømforsyning
Hold power knapper nede i ca 30 sekunder og sæt batteri i igen og prøv at starte op

Lyder da som en god løsning - den må prøves - tak.

Kan du fortælle lidt om grunden til at dette er nødvendigt

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 05:37
Ikke andet end at jeg så løsningen i forbindelse med en fejl på en bærbar og den løste problemet her.

Især hvis den bærbare har fået lov til at løbe tør for strøm, er løsningen den rigtige.

Har du prøvet at lave en recovery, for at se om der er problemer med software?

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 13:08
Tak for forklaring.

Nej der er ikke lavet recovery, da alt fra købet er smidt ud og jeg ikke gider rode med ACERs mærkelige måde at gøre tingene på.
(har før rodet med dem og det er sjældent at det de skriver i en vejledning virker i virkeligheden....)

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 14:15
Hvis den kun er 2 år gammel, ligger Recovery skjult på harddisken. Prøv med ALT+F10 imens den booter op.

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Hvis den kun er 2 år gammel, ligger Recovery skjult på harddisken. Prøv med ALT+F10 imens den booter op.

Tak for vejledning.

Har før prøvet (for ca. 2½ år siden at lave recovery på en acer...) og det var slet slet ikke simpelt.
Håber da de har gjort det nemmere.

Jeg venter på at datteren får afprøvet det med at resette som ovenfor beskrevet og virker det ikke må jeg have PCen herud for en recovery-test........

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 18:54

Syntes nu ikke der er det store problem med at køre en recovery, tager bare lidt tid.

Husk backup(hvis du får den startet op) inden du roder med noget

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2012 kl. 19:32
Enig - det tager ingen ting hvis det bare virker. Det har det så bare ikke gjort de andre gange jeg har rodet med ACER.

Der er intet på hendes HDD der ikke tåler sletning - hun ligger alt eksternt.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 10:55
Vedr. Acer, så er det efter min opfattelse brugeren, og ikke Acer der er problemet her med hensyn til genetablering.

1. Alt martriale er smidt ud, så vejledning er en by i rusland (findes dog på nettet).
2. Acer's menu giver stort set sig selv.

Vedr. dit problem:
Det kan være din eksterne strømforsyning, som fejler under belastning når den tilsluttes igen efter brug. Det er en normal fejl der kan for komme på alle mærker, og løsningen er at vente til den er helt afladet, så kan den ofte igen (for en periode)

Den kan også være strømstyringen internt i computeren til at lade batteri og ellers lave de rette spændinger til alt elektronikken. Denne fejl er også en "normal" fejl der kan forekomme.
Løsningen er den samme som overstående.
Dette kan dog speedes op ved at gøre som Theilo forslå, på denne måde tømmer du elektronikken for strøm hurtigere end at vente.
Hvis denne metode virker, så er dem med meget stor sikkerhed internt i computeren at det er galt.

-------------
.....

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 11:07
Tak for input - kan fortælle at metoden med at holde power nede med batteriet ude virker ikke.

SÅ det er sikkert adapteren som du foreslår der fejler.
Nu har jeg arbejdet i branchen i ca. 20 år og har aldrig mødt den fejl før (måske fordi jeg ikke har arbejdet med ACER-bærbare.....) - så derfor var jeg lidt på bar bund.

En genetablering af image har ikke virket heller......

det koster nok en ny adapter, hvilket sikkert ikke kan betale sig hvis jeg kender reservedelspriserne ret og den maskine er også alt for langsom nu - så hun ønsker sig vist bare en ny til jul    hehe

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Tak for input - kan fortælle at metoden med at holde power nede med batteriet ude virker ikke.

SÅ det er sikkert adapteren som du foreslår der fejler.
Nu har jeg arbejdet i branchen i ca. 20 år og har aldrig mødt den fejl før (måske fordi jeg ikke har arbejdet med ACER-bærbare.....) - så derfor var jeg lidt på bar bund.

En genetablering af image har ikke virket heller......

det koster nok en ny adapter, hvilket sikkert ikke kan betale sig hvis jeg kender reservedelspriserne ret og den maskine er også alt for langsom nu - så hun ønsker sig vist bare en ny til jul    hehe

Ellers kan man finde en universal nogen gange til 299kr i bilka, fona osv.

-------------
.....

Print side | Luk vindue